Kodėl lėktuvo kabinoje skrenda du pilotai?

Šiuo metu keleivinių lėktuvų kabinoje sėdi du pilotai. Esant dviem pilotams, lengviau užkirsti kelią nenumatytiems atvejams ar rasti išeitį, jei atsitinka kas nors nenumatyto, juk vienas pilotas gali nepajėgti susidoroti su užduotimis, esant kritinei situacijai, rašo euronews.com.

Skrydžio metu vienas pilotas valdo lėktuvą, kitas stebi, ar nėra kokių nors netikėtumų ir pan.
Kai kabinoje skrenda du pilotai, abu gali daryti pertraukas ir nepervargti (juk dėl nuovargio galimos klaidos ir pan. Galiausiai jei vienas pilotas prastai pasijunta, kitas perima lėktuvo valdymą.

Ar saugu, jei lėktuvą skraidina tik vienas pilotas?

Aviakompanijos iš 40-ies šalių siekia, kad būtų pakeistos taisyklės dėl pilotų skaičiaus keleivinių lėktuvų kabinoje. Jos kreipėsi į Tarptautinę civilinės aviacijos administraciją, kad ši padėtų rasti saugų būdą, suteiksiantį galimybę keleivinių lėktuvus valdyti vienam pilotui.

Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra (EASA) tariasi su lėktuvų gamintojai ir ieško būdų, kaip įgyvendinti vieno piloto kabinoje sumanymą.

EASA siūlo pradėti lėktuvų skrydžius tik su vienu pilotu nuo 2027 m. Vis dėlto dalis pačių pilotų mano, kad tai būtų rizikinga.

Pilotai

Kada gali būti įgyvendintas vieno piloto kabinoje planas?

Prieš įgyvendinant šią nuostatą, pirmiausia reikia suderinti įvairius aspektus. Visų pirma, reguliuotojai turi nuspręsti, kaip bus elgiamasi tuo atveju, jei pilotas prastai pasijustų ar nebegalėtų toliau valdyti lėktuvo.

Veikiausiai reikėtų nuotolinio valdymo iš dispečerinės arba automatinių technologijų.
Paminėtina, kad aviacijos pramonėje jau senokai bandoma įgyvendinti vieno piloto kabinoje sumanymą. Nuo praėjusio amžiaus šešto dešimtmečio keleiviniuose lėktuvuose pilotų skaičius sumažintas nuo penkių iki dviejų.

Aviakompanijoms teks įtikinti keleivius, kad pokyčiai nesukels grėsmės saugumui.

„Psichologiniai barjerai turbūt stipresni nei technologiniai, – lapkritį vykusiame aukščiausiojo lygio susitikime teigė „Boeing Southeast Asia“ padalinio vadovas Alexanderis Feldmanas. – Technologijos jau pritaikytos tam, kad lėktuvą galėtų valdyti vienas pilotas, tik svarbu, kad reguliuotojai ir visuomenė būtų tam pasirengę.“

Pokyčiai būtų įgyvendinami palaipsniui – iš pradžių vienas pilotas galėtų valdyti lėktuvą skridimo metu. Lėktuvo valdymas skrydžio metu yra mažiau sudėtingas nei lėktuvo tupdymas ar pakilimas.

Galutinis tikslas – maksimaliai automatizuoti skrydžius, kad pilotui tektų kuo mažiau atsakomybės.
EASA atstovų teigimu, tai pavyks įgyvendinti ne anksčiau nei 2030 m.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)