Priešingai - užsisakinėdami lėktuvo bilietus, ypatingai iš pigių skrydžių „siūlytojų“, dažniausiai jau iš anksto būname nusiteikę papildomam stresui ir tam faktui, kad kurį - kad ir ganėtinai trumpą laiką - viskas nežada klotis kaip sviestu patepta.

Kartais netgi atrodo, kad nebeverta kartoti argumentų apie siaubingus mokesčius už bagažą, klientų aptarnavimo problemas ir tiesiog žudančius skrydžių atidėjimus - akivaizdu, kad daugelis vežėjų visiškai nekreipia dėmesio į mūsų lūkesčius. Tad pats metas oro linijoms padirbėti geriau, o mes jiems patarsime, nuo ko jie galėtų pradėti. Mūsų manymu, visos oro linijos turėtų pasistengti ir įgyvendinti šias 10 idėjų.

Ar sutinkate? Komentaruose pasidalinkite savo nuomone apie tai, ką oro linijos galėtų patobulinti mūsų visų patogumui.

Visas tikrai nesunkiai įgyvendinamų idėjų sąrašiukas - tiesiai priešais Jus.

Parduoti bilietus a la Carte

„Amtrak“ tai daro. Kelios užjūrio oro linijos, pavyzdžiui, „JetBlue“, „AirTran“ ir „Southwest“ - taip pat. Šių avialinijų a la Carte apmokestinimo schema - paprasta. Jie parduoda keliones į vieną pusę, kurių mylia kainuoja tiek pat, kaip ir kelionės pirmyn-atgal.

Tačiau dauguma vežėjų ir toliau parduoda mums bilietus į vieną pusę siaubingomis kainomis. Tai nesikuklinant galima pavadinti keleivių durninimu, kadangi dažnai verslo tikslais keliaujantys žmonės perka bilietus į vieną pusę, o jų išlaidas padengia įmonės.
Tarptautinis Denverio oro uostas (JAV)
Taip oro linijos verčia visus į vieną pusę keliaujančius žmones, nesvarbu, ar jie keliauja atostogauti, ar verslo tikslais, išbandyti įvairias sudėtingas schemas, kad nusipirktų bilietus geresnėmis kainomis, pavyzdžiui, pirkti reklaminius ar paslėpto miesto bilietus. Gal jau užteks tų kvailų žaidimų, gerbiami vežėjai? Pateikite mums sąžiningas kainas.
„Southwest“ avialinijų lėktuvas

Pasiūlyti elektroninius įlaipinimo bilietus

Kai kurios oro linijos turi įsiregistravimo sistemas, leidžiančias keleiviams naudotis elektroniniais įlaipinimo bilietais per specialius įrenginius, esančius tam tikruose oro uostuose. Tai nedidelės pastangos, tačiau jos labai daug ką keičia. Dažnai keleiviams yra sunku surasti spausdintuvą ir ne visada yra laiko laukti eilėje prie registracijos oro uoste.

Dauguma didelių vežėjų dabar siūlo galimybę parsisiųsti internetu mobilų lėktuvo bilietą, tačiau kai kurie vis dar laikosi popierinio. Tikėkimes, kad pastarosios aplinkybės jau greitai laukia nenumaldomi pokyčiai.
Ryanair sveikina 10 milijonąjį keleivį Baltijos šalyse

Atvykti laiku

Brangieji vežėjai, jūs turite atlikti vieną darbą. Nugabenkite mus į mūsų tikslą laiku. Kai kuriems vežėjams tai sekasi kur kas geriau nei kitiems. Ir vargu, ar tiek pat keleivių vis dar tikės oro linijų bendrovių pasiteisinimais, besiremiančiais tuo, kad skrydžio vėlavimui įtakos turėjo ne kas kita, o išorinės aplinkybės, pvz. oro sąlygos.

Juk kodėl pasaulyje, kuriame saulė visiems šviečia vienodai, vienos avialinijos atvyksta į galutinį oro uostą laiku vidutiniškai dvigubai dažniau už kitas? Ar tikrai vieniems vežėjams oras visada mažiau palankus negu kitiems?

Leiskite mums naršyti internete nemokamai!

Pasiimkite sau purvinus ekranus kėdėse ir duokite mums greitą, padorų interneto ryšį. Aš mieliau naršyčiau Netflix, skaityčiau elektroninius laiškus ar pakoreguočiau savo Pinterest, nei žiūrėčiau prastus filmus ar senas serialo „Two and a Half Men“ serijas.

Kol kas į galvą greičiausiai šaus vos kelios didžiausios pasaulyje oro linijos, suteikiančios galimybę skrydžio metu naudotis interneto ryšiu, konkuruojančiu savo greičiu su namuose turimu. Štai JAV ViaSat tiekiamas Wi-Fi yra nemokamas (valio!), tačiau juo galima naudotis tik keliuose „JetBlue“ lėktuvuose. Kai kurios kitos oro linijos naudojasi brangiomis, lėtomis sistemomis, pavyzdžiui, GoGo, tačiau, apskritai, skrydžio metu naudojamas interneto ryšys vis dar tolimas nuo oro linijų pramonės.

Mokestis, kai mūsų bagažas vėluoja

Tai didžiausias antausis keliautojams: oro linijos „laisva ranka“ priverčia jus susimokėti net iki 50 eurų už registruotą bagažą. Tada vežėjas praranda jūsų lagaminą kelioms dienoms ir praktiškai sužlugdo jūsų kelionę.

Galiausiai, savo bagažą atgaunate, tačiau visi sumokėti pinigai jau negrįžtamai nusėdo lupikiškos oro linijų bendrovės sąskaitoje. Tai absurdiška. Oro linijos turi grąžinti šį mokestį, jei visam laikui pameta jūsų bagažą, tačiau iš vežėjų nereikalaujama grąžinti šį mokestį, jei visgi atgaunate savo daiktus. Ir dauguma jo negrąžina. Tai nėra sąžininga, tad reikėtų tai pakeisti.

Turėti humoro jausmą

Jeigu neseniai keliavote po JAV, registruojantis į „JetBlue“ skrydį, sykį galėjote išgirsti „visi New York Giants gerbėjai“ kviečiami prie vartų prieš ekonominę klasę. „Buvo trumpa pauzė, po kurios laikėmės instrukcijų, - pasakoja vienas iš įvykio liudininkų - Kai supratome, jog tai tebuvo pokštas, visi pradėjo juoktis. Toje tylos akimirkoje aš pajutau savotišką netikrumo jausmą, kurį sukėlė nukrypimas nuo liūdnos kelionių oru rutinos.“

Mes nepratę prie spalvų ir komedijų oro uoste ar lėktuve. Bet dėl to pasaulis pasidarytų geresnis. Humoras padeda mums atsipalaiduoti, geriau elgtis su kitais ir įžvelgti kvailumą stresinėse situacijose. Oro linijos galėtų nusamdyti daugiau sąmojingų ir linksmų registracijos darbuotojų, palydovų ir klientus aptarnaujančių atstovų.
Oro uostas

Suteikti galimybę dalyvauti „FastTrack“

Supaprastinta (o kartu ir pagreitinta) saugumo patikros procedūra dažniausiai be papildomų mokesčių prieinama tiems, kurie skrenda verslo klase ir turi atitinkamo brangumo bilietą. Tačiau visi kiti už toki malonumą turi nemažai primokėti, o kai kuriose vietelėse, ypač artimosios Azijos dalies, Centrinės ir Pietryčių Afrikos bei NVS šalių oro uostose nieko panašaus į „FastTrack“ galime ir neatrasti, nepaisant to, kad eilės čia - ne ką mažesnės, negu mums įprastos.

Ar visos oro linijų bendrovės gali pasiūlyti mums papildomą supaprastintos saugumo patikros paketą už tikrai prieinamą kainą? Tikrai ne. Ir nors mes žinome, kad tai sudėtinga, tačiau mūsų noras be galo paprastas: mes norime greitesnio, supaprastinto saugumo proceso, nesvarbu su kuo skrendame.

Rodykite mums visas laisvas vietas lėktuve

Tenka pripažinti - mes nesame kvaili. Mes žinome, kad atėjus metui rinktis vietas, oro linijų internetinis puslapis nėra visiškai sąžiningas. Pasak ataskaitos iš Wall Street Journal, mes teisūs:
„Oro linijos nuolat blokuoja vietas dėl įvairiausių priežasčių, taip sumažindamos laisvų nemokamų vietų pasirinkimą, kai iš anksto užsisakote kelionę. Dabar daugelyje skrydžių 30 – 40 vietų yra saugomos oro linijų ypatingiems klientams, žmonėms su ypatingais poreikiais arba tiems, kurie gali už jas sumokėti papildomą mokestį“. 

Tai pasibjaurėtina. Tačiau sprendimas yra. Dauguma oro linijų parduoda šias paslėptas vietas dieną prieš išvykimą. Patikrinkite savo skrydį likus 24 valandoms iki jo, dar kartą peržvelkite vietų žemėlapį ir galite surasti geresnių nemokamų vietų, kurios nebus per vidurį ir lėktuvo gale. O juk oro linijos galėtų mums rodyti tikslų vietų žemėlapį. Tai tik pamąstymas.
Albertas Makašovas

Leisti naudotis elektroniniais prietaisais

Nors mes džiaugiamės, kad JAV Federalinė Aviacijos Administracija (FAA) galiausiai susivokė ir leido naudotis elektroniniais prietaisais skrydžio metu, mes nekantriai laukiame, kol kažkuo panašiu galėsime džiaugtis ir mes, keliaudami iš arčiausiai mūsų namų esančio oro uosto. Dabar ne visos oro linijos leidžia keleiviams naudotis elektroniniais prietaisais pakylant ir leidžiantis, nors atitinkamas procesas baigia įsibegėti ir senojoje gerojoje Europoje.

Jei jau skridote lėktuvu, kuriame keleiviams buvo leidžiama klausytis muzikos ar žaisti žaidimus pakylant, absurdiška ir regresyvu atrodo, kai jums liepia išjungti elektroninius prietaisus skrendant su „vietinėmis“ oro linijomis.

Atsakyti į mūsų skundus

Nėra paprasta priversti oro linijas atsiliepti į skundą. Tai padaryti dar sudėtingiau, jei jūs internetu savo problema nepasidalinate su visuomene. Dažnai atrodo, kad oro linijos atsako tik tokiu atveju, jei aukšto lygio keleiviai apie tai paskelbia didelei auditorijai per Twitter arba Facebook.

Keleivių skundai elektroniniais laiškais ar telefonu yra bergždi. Rugsėjį „British Airways“ keleivis išleido 1000 JAV dolerių, reklamuodamas savo skundą Twitter, nes oro linijos pametė jo bagažą. Vyras sulaukė atsiprašymo ir atgavo savo lagaminą.

Tačiau keleiviai neturėtų naudotis socialiniais tinklais, kad sulauktų oro linijų dėmesio - tai mažų mažiausiai nesąžininga, turint omenyje mūsų, vartotojų teises. Dėl statuso socialiniuose tinkluose neturėtumėte sulaukti daugiau klientų aptarnavimo darbuotojų dėmesio.

Ei, oro linijos, jei labiau pasistengtumėte ir atsakytumėte į mūsų elektroninius laiškus, mums netektų visam pasauliui pasakoti apie jūsų klaidas internete.

Keliautojau! Kviečiame atsakyti į žemiau esančius klausimus ir mėnesio gale išrinksime vieną laimėtoją (su juo susisieksime asmeniškai), kuriam padovanosime universalųjį Barselonos „TOP 10“ vadovą!

Dalintis
Nuomonės