Svaiginanti prabanga, harmoningas praeities ryšys su trečiojo tūkstantmečio technologijomis – tai stiprioji mados namų vieta, kuri Gattinoni Maison stilistui ir kūrybos vadovui Guillermo Mariotto užtikrino vietą tarp haute couture ir alta moda galingųjų Valentino, Givenchy, Renato Balestros, Raffaellos Curiel, Giorgio Armani.


Gattinoni Maison vardas Italijoje žinomas nuo 1946 metų, kai madam Fernanda Gattinoni įsteigė savo mados namus. Iš pradžių Guillermo Mariotto kartu dirbti pakvietė Raniero Gattinoni, po kurio laiko jis tapo kūrybos vadovu. Dabar ne tik kurdamas, bet ir dalyvaudamas televizijos laidoje kaip žiuri narys, Gattinoni Maison vardą jis garsina dar labiau. Tarp kitko, šis dizaineris piešė drabužių modelius Roberto Altmano filmui „Gatavi drabužiai („Prêt-à-Porter“). Su Gattinoni Maison kūrėju susitikome Romoje ir jis maloniai sutiko atsakyti į klausimus.

- Jūsų kolekcijas demonstruoja reto grožio moterys, pasižyminčios ypatinga charizma. Tarp jų yra buvę ir manekenių iš Lietuvos. Kodėl Jūsų moterys atrodo kitokios ir palieka tokį stiprų įspūdį? Kas Jūsų mūzos?

Man patinka moterys, kurios nepaliauja svajoti. Taip, teisingai pastebėjote, jos kitokios. Tai veržlios, jaunatviškos, koja kojon su šia diena žengiančios būtybės. Bet yra ir kita priežastis. Matote, mane įkvepia tik ta, kuri gerbia praeities tradicijas, tai labai svarbu. Na, paprasčiau kalbant, tai maža žaisminga mergaitė, susidomėjusi savo atvaizdu veidrodyje. Ką ji ten regi? Ogi save, vilkinčią šiek tiek sumažintais mamos drabužiais.

- Jūsų drabužis, pasiūtas pagal išmatavimą, – tobulas meno kūrinys. Ar kiekviena moteris gali apsivilkti tokį įpareigojantį apdarą? Jūsų kūrinys išreiškia asmenybę ar mados tendencijas? Įvairialypės meninės patirties sėmėtės Londono, Paryžiaus mados ir dizaino mokyklose, taip patkurdamas italų mados namams Dolce & Gabbana, Krizia. Ar tai paveikė jūsų kūrybos stilių?

Kiekvieno iš mūsų apranga yra ne kas kita, kaip asmenybės ir patirties išraiška. Šiandien mokėti išsirinkti drabužį (ir jį kuriantį dizainerį) reiškia atrasti būdą gyventi laimingai. Kurdamas apdarą siekiu, kad moteris pasitikėtų savimi ir jaustųsi laiminga. Mano suknelė – tai dvasingumo, sielos išraiška, moters savijautos veidrodis.

- Apie ką mąstote kurdamas drabužį? Įkvepia akimirkos nuotaika, o gal įsivaizduojate kokią nors Holivudo garsenybę?

Mano kūrinys nėra drabužis konkrečiam personažui. Aš save vadinu kino filmo, operos kūrinio partitūros autoriumi ar scenografu. Kalbu, bendrauju su savo piešiamu eskizu, siuvamu drabužiu, išreiškiu savo nuotaiką, abejones, momento emocijas. Taip iš abipusio ryšio gimsta kūrinys.

- Kas Jums svarbiausia, kai atsiduriate prieš Gattinoni Maison klientę? Kaip stengiatės ją pažinti ir suprasti jos poreikius?

Pirmąkart sutikęs moterį visada elgiuosi vienodai. Tas būdas visai paprastas, tereikia šiek tiek nusimanyti apie moteris. O aš jas gerai pažįstu, nes gyvenu jų apsuptas. Dievinu savo mamą, tetas, seseris! Moterims reikia suteikti galimybę išsikalbėti. Šnekėti, išlieti dvasios gelmes.

Tiesa, aš bendrauju su emocingomis, aistringomis moterimis. Tik kalbėdamasis gali kiek apnuoginti moters sielą, prisiliesti prie jautriausių jos vietų, suprasti dvasios būseną, požiūrį į tam tikrus gyvenimo reiškinius, kankinančias abejones, vertybes. Skurdžių emocijų moteris niekada nepateks į mano mūzų sąrašą. Juk kuriant drabužį svarbu ne tik siluetas, kūno forma, – tai tarsi sielos išraiška.

- Prieš imdamasis piešti drabužį būtinai turite susipažinti su kliente? Juk kūrėte aktorėms, rengėte jas filmams, spektakliams, operoms? Tarp Jūsų klienčių – gražuolės aktorės Sabrina Ferilli, Serena Autieri, Valeria Marini...

Bet kuriuo atveju aš kuriu moteriai, kurią suprantu, kurios mąstymas man artimas. Manau, moters kūną Dievas tikrai sukūrė tobulą, bet ko jis būtų vertas be vidinės harmonijos. Todėl svarbu drabužiu išreikšti kūno ir dvasios ryšį. Tam ir reikalingas couturier, jis piešia tik asmenybei.

- Jūsų kolekcijos išreiškia ne tik kūrėjo talentą, jautrumą aplinkai, prisilietimo prie moters švelnumą – ant podiumo išryškėja ir politinės Jūsų pažiūros. Štai kad ir ateinančio pavasario–vasaros sezono kolekcija, kalbanti apie ekologijos, miestų užterštumo, gyvybės išsaugojimo problemas. Kreipiatės į italus kaip aktyvus pilietis, nors gimėte Venesueloje, Karakase. Ar jaučiatės esąs Amžinojo miesto Romos gyventojas?

Labai teisingai pastebėjote. Mada – ne tik kūrybos išraiška. Tai bendravimas su aplinka, kalbėjimo, saviraiškos būdas.

- Kas, Jūsų nuomone, gyvenime svarbiausia žmogui: šeima, karjera, meilė?

Manau, kiekvienas iš mūsų visą gyvenimą bandome atrasti sielos harmoniją. Nors stipriai jos trokštame, deja, ne visiems tai pavyksta. Tiems, kurie įdeda daug pastangų, tikėjimo, gyvenimas tikrai atsilygina.

- Aukštosios mados pasaulyje svarbiausia – spindesys, brangūs audiniai, rankų darbas. O gal madą gali kurti ir idėjų nestokojantys neturtingieji?

Na, mano galva, spindesys – tikrai ne svarbiausias kriterijus. Elegancija yra subtilus reiškinys... Jį apibūdinčiau mėgstamu posakiu: „Kaip išrėkti eleganciją pasauliui? Tyliu brangakmenių šnabždesiu...“ Žinoma, negalėčiau teigti, kad brangakmenių spindesys ir audinio kokybė kūrėjui neturi reikšmės. Atvirkščiai, tas spindesys įpareigoja ir kartu įkvepia. Man audinys – tai materija, leidžianti eksperimentuoti, įsivaizduoti ją dekoruotą mezginiais, ažūru, brangakmeniais.

- O koks Jūs esate kasdieniame gyvenime? Kaip atrodo Jūsų darbo diena? Ar esate tikintis žmogus? Sukūrėte ceremonijų abitą net pačiam Šventajam Tėvui pontifikui Benediktui XVI?

Dieną aš pradedu malda. Melsdamasis iš naujo apmąstau vertybes, dėl kurių gyvenu. Laimei, žinau, kad nenugyvensiu dviejų vienodų dienų – tai užtikrina kūrybinio darbo pobūdis. Esu disciplinai paklūstantis žmogus, bet tikrai ne kasdien. Kartais mane suima beprotiškas noras sulaužyti visus kanonus ir gyventi taip, kaip man patinka. Į priekį mane varo smalsumas, noras atsiverti naujovėms.

- Turite kokių nors žmogiškų silpnybių?

Žinoma, turiu. Galėčiau pralenkti savo vaizduotę.

- Kokią reikšmę Jūsų gyvenimui ir kūrybai turėjo šeima? Savo motiną kolekcijų pristatymų metu Jūs sodinate į pirmąją eilę tarp garsenybių, ar taip parodote, kaip stipriai ją mylite?

Manau, šeima nulemia žmogaus gyvenimą. Tai – išeities taškas, požiūris į pasaulį. Kitaip tariant, šeima yra gyvenimo pagrindas. Mano šeimą sudaro moterys. Pasikartosiu: dievinu jas, o pati ypatingiausia – mano motina. Visos moterys dvasiškai labai stiprios asmenybės. Kai kurios mano moterys (seserys, tetos) gyvena toli nuo manęs, bet visos nuolat yra mano širdyje. Mintys apie gyvenimo moteris išvalo mano sielą, apšviečia protą kiekvienąkart, kai tik apie jas pagalvoju.

- Ar laikote save emocijų žmogumi? Kokios emocijos Jums pačios svarbiausios?

Taip, aš emocingas, bet mano emocijos paklūsta protui. Man gyvenimas davė labai daug ir esu jam už tai dėkingas. Tad nieko nėra svarbiau, kaip pasidalyti tuo, ką gavai, su kitais. Tai svarbiausia emocija.

- Sakykite, koks Jūsų namų interjero stilius: ar modernus, ar atspindintis kokią ankstesnę epochą?

Mano namuose daug moderno. Bet svarbiausia, kad juose netrūksta mano paties dvasios, tai reiškia – beprotiškų idėjų, atskiestų ironija.

- Šiandien mados pasaulyje vis dažniau šnekama apie prabangą, nors sunkmečiu jos samprata pakito, ji net imta laikyti blogo skonio išraiška. Kas Jums yra prabangos simbolis?

Prabanga man – tai mano dvasingumas. Prabanga – kai nebijau pažvelgti į savo paties dvasios gelmes. Kiek toks išliksiu, nežinau. Bet kol kas matau prasmę gyventi...

Liepos – rugpjūčio „L'Officiel" numeryje skaitykite:

Interviu: pokalbis su lietuve, užbūrusia Londoną dainomis
Prekės ženklo „LeMuse“ kūrėjos sėkmės paslaptys
Mada: „Chanel“ ir Šiaurės Europos šalių moterys
Kaip maudymosi kostiumėlis ištaiso figūros trūkumus
Aksesuarai: Ryškios detalės vasarai
Kelionės: įsimylėjėlių pėdsakai Paryžiuje
Armani – Dubajaus pažiba
Speciali rubrika vaikų mada: Stilingi mažyliai
Menas gyventi: Šiuolaikiška interjero klasika