R. Kalinkinas atsiųstame pranešime spaudai pasidalino, kur tam randa įkvėpimo ir kokiam žmogui jis kuria.
- Šiuo metu bendradarbiaujate su technologijų kompanija „Samsung“ ir kuriate originalias tampres, kurios dera prie naujo koralų mėlynumo spalvos telefono „Galaxy S7 edge“. Ar dažnai kurdamas drabužius įkvėpimo pasisemiate iš technologijų?
- Mane nuo vaikystės žavėjo technologijos, visada jomis domėjausi. Nors pagrindinis kūrybos įkvėpimo šaltinis išlieka gamta, neretai atspirties tašku tampa ir žmonių sukurtos progresyvios naujovės. To pavyzdys – minėtos unikalaus dizaino elastingos tamprės, kurias sukurti įkvėpė išskirtinės koralų mėlynumo spalvos telefonas. Jose akcentą suteikia ne tik originali kobalto spalva, bet ir iškilus, reljefinis raštas bei speciali kišenė išmaniajam.
- Kokiam žmogui kūrėte šias tampres?
- Kokią įtaką išmaniosios technologijos daro kūrybinį darbą dirbantiems žmonėms?
- Kiekvienam skirtingai. Pavyzdžiui, gerai žinomos olandų dizainerės Iris Van Herpen kūryba – tai apskritai odė technologijoms. O aš kuriu technologijas pasitelkdamas į pagalbą: dėl jų šiais laikais viskas supaprastėjo ir tapo prieinama vienu paspaudimu. Eskizai, koliažai, spalvos bei manipuliacijos, audinių raštai – viskas yra mano telefone. Džiaugiuosi, kad po ranka visada turiu darbui naudingą įrankį, kuriuo patogu naudotis.
- Nesunku pastebėti, kad technologijų gamintojai vis daugiau dėmesio skiria įrenginių dizainui, tad kas ką, jūsų nuomone, veikia labiau: mada technologijas ar technologijos madą?
- Tai du skirtingi dalykai. Technologijos vystosi nepriklausomai nuo mados. Atsiminkite nešiojamus CD grotuvus – man jie buvo klaikūs. Tačiau jų žmonėms reikėjo, tai buvo naujovė. Nors kai kuriais atvejais technologijos tampa madingos, o madai kartais irgi reikia technologijų, kaip, pavyzdžiui, jų reikėjo dizaineriui Alexander McQueen, norint išgauti itin sudėtingus raštus ant drabužių.
- Naujausi duomenys rodo, kad vis daugiau lietuvių yra linkę rinktis ryškesnių spalvų telefonus – mėlynus, auksinius, rožinius ir t.t. Ar panašios tendencijos būdingos ir tautiečių aprangoje? Anksčiau ekspertai mėgdavo sakyti, kad šiuo atžvilgiu esame nuobodūs...
- Sakyčiau, kad kol kas vis dar esame labiau konservatyvūs, dažnai bijome išsiskirti, bet judame į priekį. Tirpsta mūsų „juodieji ledkalniai“, tačiau procesas dar užtruks. Smagu, kad bent jau įrenginius mėgstame ryškesnius, stilingesnius ir išskirtinius.
- Kaip turi atrodyti stilingas išmanusis telefonas? Kiek procentų dėmesio telefonų kūrėjai turėtų sutelkti į jo dizainą?
- Telefonas nuolatos mūsų rankose, nuolatos matomas ir naudojamas, todėl jo funkcionalumas neturėtų nusileisti dizainui. Juk kai pasiūla rinkoje tokia didelė, norintiems išsiskirti, reikia kreipti dėmesį ne tik į įrenginio technines galimybes, bet ir į jo išvaizdą. Žmonės dažnai renkasi tai, kas jiems patinka vizualiai. Sakyčiau, bent 30 proc. dėmesio turėtų būti skiriama dizaino skyriaus darbui, kad tai būtų ne tik telefonas, bet ir aksesuaras.