Impresionizmą keitė postimpresionizmas, vėliau atsirado kubizmas, fovizmas, ekspresionizmas, futurizmas ir galiausiai abstrakcionizmas. Naujo meno srovės nepaliko be pėdsako ir madų pasaulio. Viena iš naujųjų srovių įvardijamas modernizmo stilius, užgimęs apie 1890 m.

Tai laikas, kuris šiandienai paliko įstabius architektūros ir meno paminklus, kuriais žavimasi ir dabar. Pastatytas Eifelio bokštas, kūrė Pablas Picassas, Henris Matissas, Vincentas Van Gogas. Terminas kilo nuo prancūziško žodžio modern – naujas, angliškame variante šis laikotarpis vadinamas Modern Art.

To paties laikotarpio stilius Prancūzijoje vadinamas Art Nouveau, tačiau Lietuvoje labiau paplitęs moderno pavadinimas. Šis stilius itin ryškiai atsispindėjo architektūroje, dailėje, buities daiktuose. Įkvėpimo šaltinių buvo ieškoma įvairiose pasaulio šalyse, ypač žavėtasi Rytais.

Savo darbuose menininkai naudojo natūralias, gamtoje randamas formas, stilizavo augalų linijas. Dailininkams pradėjus laužyti per amžius nusistovėjusius kanonus atsirado impresionizmo stilius, kuris gali pretenduoti į naujos eros, pavadintos modernizmu, šauklius.

Mada tikriausiai suvienijo dailės ir architektūros ieškojimus pasiimdama sau reikalingus elementus. Iš architektūros pasiskolinamas kostiumo funkcionalumas, iš dailės – rytietiški motyvai.

Dailininkai, architektai siekia save išbandyti ne tik įprastoje veikloje, bet ir susidomi buitinių daiktų, baldų, papuošalų, aprangos dizainu. Art Nouveau stilius labai įvairiapusiškai skverbėsi į gyvenimo sritis. Buvo pradėti gaminti Art Nouveau stiliaus baldai, papuošalai, šviestuvai. Tų daiktų elegancija pavergia ir juos sunku supainioti su kokiu nors kitu laikotarpiu.

Reikia pastebėti, kad toks daiktų kūrimo vajus didžia dalimi priklausė nuo pačių kūrėjų akiračio ir susidomėjimo, noro laužyti ribas. Antonio Gaudi, išgarsėjęs savo architektūra, kūrė ir baldus. 1885–1889 m. jis buvo užsiėmęs ekstravagantiškos kušetės gamyba.

Mados istorija. Dizaineris Paul Poiret. 1930 m.