M. Jacobso šou ant podiumo yra Niujorko madų savaitės gravitacijos centras. Ši kolekcija yra ta, kuri labiau negu kitos liudija kryptį į priekį. Per šešis mėnesius šimtų žmonių komanda, turėdama milijoninį biudžetą, kūrė kolekciją, kurią sudarė 45 drabužių modeliai.

Pristatymas prasidėjo laikrodžiui išmušus 20 val. Nors madų industrija didžia dalimi jau yra prisitaikiusi prie M. Jacobso punktualumo manijos, nemažai daliai Holivudo garsenybių teko paskubėti, kad užsiimtų vietas priekinėse eilėse. 20 val. 05 min. šou jau buvo baigtas – toks buvo nutrūktgalviškas tempas, kuriuo 45 modeliai prabėgo podiumu ir M. Jacobsas išėjo nusilenkti.

Marc Jacobs

Anna Wintour, aistringa teniso gerbėja, 20 val. 06 min. jau buvo išėjusi iš pastato – nėra abejonių, kad ji grįžo stebėti teniso turnyro „US Open“ finalo. Likę žiūrovai liko sėdėti savo vietose, vėpsodami į tuščią podiumą ir mėgindami suprasti tai, ką matė.

Greitai į priekį „prasukti“ įvykius ant podiumo yra psichologinis triukas, kurį „Christian Dior“ išrado prieš 65 metus. Viena iš „Dior“ įneštų naujovių, buvo spartesnis modelių žingsniavimas, kuris pakeitė tradiciškai iškilmingą ir lėtą paradą. Šia naujove buvo siekiama, kad žiūrovai, lėtai ir nuobodžiai žymėdavę pastabas, sėdėtų sutelkę dėmesį: nėra geresnio būdo prikaustyti žiūrovo dėmesį, kaip jausmas, kad jis gali kažką praleisti.

Marc Jacobs

Jeigu „Dior“ 5-ajame dešimtmetyje žingsnelių tempą pakeitė iš lėto į gyvesnį, tai M. Jacobsas dabar eksperimentuoja su pagreitintu prasukimu. Ir tai eksperimentas, kurio pabaigos mes dar nematėme. Užkulisiuose po pristatymo M. Jacobsas linksmai sakė, jog „kiekvieną sezoną jis mėgina pagerinti greičio rekordą“. „Mano idealas – pristatyti kolekciją, kol jūs net neatsisėdote“, - sakė jis.

M. Jacobso pozicija yra tobulai logiška. Madų industrijos mastai yra tokie, kad kiekvienas garsesnio prekės ženklo madų pristatymas labiau primena paragavimą, kaip atrodys kolekcija parduotuvėje, o ne išsamų meniu. Svarbiausia yra perduoti žinią, sukurti pakankamai stiprų vaizdą, kuris įsitvirtintų madų pramonės tinklainėje ir užtikrintų, kad šis prekės ženklas turi balsą to sezono madų pokalbiuose. Šis šou, su visa savo energija, padarė būtent tai.

Marc Jacobs

„Tai brutalu. Tik potraukis seksui ir jėga. Jokios romantikos ir emocijų“, - taip M. Jacobsas apibūdino savo kolekciją. Plačios kėdžių juostos ir žirafos raštai puošė dėžes primenančias sukneles, paltus ir naujos koncepcijos sijonų kostiumėlius, skirtus, pirmiausia, drąsiausioms: trumpučius nertinius ir prie jų priderintus A formos plisuotus sijonus. Smailianosiai bateliai ir sparnuotos akių linijos pridėjo šiuolaikiškumo.

Kolekcija prasidėjo, M. Jacobso teigimu, nuo trikotažinės suknelės iki žemės ir plokščiapadžių batelių. „Norėjome vaizdo, kuris tiktų ilgiems ir spartiems žingsniams“,- sakė jis. Po praėjusio sezono ekcentriško, maksimalistinio ir nostalgiško šou M. Jacobsas ir jo komanda pajuto, kad vienintelis kelias į priekį yra vėl apnuoginti estetiką.

Marc Jacobs

Pirmasis modelis vilkėjo baltomis ir juodomis juostomis dryžuotus marškinėlius bei paprastas kelnaites. Jos plaukai buvo nupudruoti baltai, o jų banga dengė vieną akį. Toks įvaizdis priminė Edie Sedgwick ir Andy Warholą. M. Jacobsas neigė bet kokią 7-ojo dešimtmečio įtaką ir tvirtino, kad E. Sedgwick buvo pasirinkta tik dėl makiažo. Tai gali būti tiesa arba ne - juk M. Jacobsui mada yra būdas kelti sumaištį galvoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)