Žinoma, paprasčiausia nupirkti dar vieną tokį patį žaislą, tačiau tai tikrai nebus geriausia išeitis. Pirmiausia, visų žaislų nenupirksi. Antra, toks žingsnis tik apnuogins problemą ir parodys, kad esmė yra ne pats žaislas, o dėmesio trūkumas vaikui.

Kai kurie vaikai iš tiesų labiau nori svetimų žaislų nei savų. Mažylis paprasčiausiai mato, kad kitas vaikas susikaupęs žaidžia: jo mašinėlė rieda suoliuko kraštu, jo šuniukas loja tarsi gyvas, jo kastuvėlis kasa sniegą ir pusnyje lieka graži duobutė. Ir kaip gi nenorėti visų šių žaisliukų?

Gali būti, kad vaiko tiesiog niekas neišmokė žaisti ir jis neįsivaizduoja, ką daryti su savais turtais. Juk jo zuikis neprašo morkos, o naujas sunkvežimis neketina vežti kaladėlių... Žaisti su šiais negyvais žaislais visai neįdomu.

Paprastas eksperimentas

Jeigu norite išsiaiškinti, kas vaikui svarbiau – svetimas daiktas ar pats žaidimo procesas – galima atlikti paprastą eksperimentą. Kai mažylis ims reikalauti svetimos lėlės, paimkite jo žaislą ir pradėkite su juo žaisti. Tegul jūsų vaiko lėlė paprašo valgyti arba užsimano miegoti. Tegul pliušinis meškiukas pakviečia į svečius kitus žaisliukus...

Stebėkite, su kokiu žaisliuku užsimanys žaisti jūsų mažylis. Jeigu jis sutelks visą dėmesį į meškiuką ar lėlę, duokite jam tą žaislą ir žaiskite su kitais. Jeigu vaikas vėl užsimanys to, kas „atgyja“ kito rankose, esmė slypi nemokėjime žaisti. Tokiu atveju reiktų tęsti šį užsiėmimą: parodyti vaikui, kaip žaisti, mokinti jį norėti savų žaisliukų ir juos saugoti.

Nemanykite, kad vaiką domina brangūs garsių firmų žaislai. Ikimokyklinukui žaislo kaina nesvarbi. Žaislas viso labo turi atitikti vaiko amžių ir interesus. Vis dėlto stenkitės neprovokuoti mažylių pavydo. Visada galima susitarti su drauge paimti vaikams į gatvę vienodus žaislus (už virvutės tempiamas mašinėles ar triratukus), o ir patiems nederėtų atsistojus priešais smėlio dėžę demonstruoti brangių dovanų.

Vienodi žaislai darželyje

Netgi darželio grupėse auklėtojos stengiasi turėti keletą vienodų žaisliukų, kad išvengtų panašių problemų. Vaikams iki trejų metų tai vienintelė išeitis: „Nori žaisti tokiu su pačiu žaislu – prašom!“.
Vis dėlto ir tokiais atvejais gali kilti keblumų. Mažyliai linkę priskirti tam tikras savybes konkrečiam daiktui ir jiems ne visada suvokiami mūsų paaiškinimai, kad kitas sunkvežimis taip pat gali puikiai vežti kaladėles.

Dažnai mažieji klausia savo mamos: „Ar gali paskaityti šią knygelę? O štai šitą? O tą?“ Jie nesuvokia, kad mokėjimas skaityti suteikia galimybę susipažinti su bet kuria knyga. Būtent todėl vaikas gali nesutikti žaisti su tokiu pačiu, tik kitu žaislu. Tokiu atveju puiki išeitis – organizuoti bendrą žaidimą, išmokyti vaikus žaisti kartu ir dalintis žaislais.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją