aA
Manote, kad paslaptis slypi reklamoje? Bet ar tikrai? Jei iš tiesų, tai žmonės dažniausiai nepaiso reklamų – jie klausosi, ką kalba kiti. Tačiau kodėl apie vienus produktus ir idėjas kalbama daugiau nei apie kitus? Kodėl kai kurios istorijos ir gandai ima sklisti lyg virusas?
© Shutterstock nuotr.

Rinkodaros profesorius Jonah Bergeris (JAV, Pensilvanija) ištisą dešimtmetį tyrinėjo, kaip žinios apie produktą sklinda iš lūpų į lūpas, kokią įtaką daro socialinė aplinka, kai renkamės automobilį, drabužius ar vardą naujagimiui.

Knygoje autorius pristato šešis pamatinius principus – Žingsnius, – kurie lemia, kad įvairios idėjos ir daiktai taps užkrečiami. Kad ir kas būtumėte: didelės bendrovės vadybininkas ar mažutės įmonės savininkas, politikas, kandidatuojantis į parlamentą, ar sveikatos priežiūros darbuotojas, ši knyga pamokys, kaip idėjas ir produktus išgarsinti.

Kaip receptuose minimas cukrus ar kiti panašūs ingredientai, paverčiantys patiekalą gardžiu, taip ir kiekvienas populiarus pranešimas turi savyje kažką, kas taip masina žinutės gavėją. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad tie dėmenys yra gan universalūs:

1 principas. Socialinė valiuta. Žmonės kalbantys apie skleidžiamą žinią kitiems turi atrodyti protingi, turtingi, kieti ar tiesiog šaunūs.

2 principas. Stimulai. Svarbu, kad sumanytus produktus ar skleidžiamas idėjas dažnai tiesioginiu ar netiesioginiu būdu kažkaip primintų aplinka. Kuo dažniau apie juos pagalvojama, tuo dažniau apie tai ir kalbama su kitais, taip informacija plinta sklandžiau.

3 principas. Emocijos. Paprastai dalijamasi tuo, kas sukelia emocijas, ir nebūtinai teigiamas. Svarbiausia – įžiebti ugnį.

4 principas. Viešumas. Čia galioja posakis „mėgdžioja kaip beždžionė“, kas atspindi žmogaus polinkį imituoti ir taip mokytis iš aplinkos, todėl idėjos, daiktai ar projektai turi būti gerai atspindėti, iliustruoti ir betarpiškai stebimi žmogaus akiratyje. Geriausia, kai produktas reklamuoja tiesiog pats save, matomas jo vartojimas ar norimo elgesio/idėjos demonstravimas, praktikavimas.

5 principas. Praktinė vertė. Skleidžiamas turinys turi atrodyti kažkuo pravartus, naudingas, demonstruoti kaip sutaupyti laiko, pinigų ar pagerinti sveikatą. Svarbu pabrėžti praktinę ar finansinę mūsų idėjos vertę, tuomet žinia pasklis

6 principas. Istorijos arba pasakojimai. Savo idėją galime įausti į platesnį pasakojimą. Žmonės mėgsta pamokančias, smagias ar tiesiog įdomias istorijas, jei žinutę įpinsime į įdomią istoriją, taip, kad nebūtų galimybės papasakoti vienos, nepaminėję kitos – informacija sklis efektyviau.

Jonah Berger „Užkrečiama: Kodėl daiktai ar idėjos tampa populiarūs“ (2016)
Išleido: Vaga
Vertė: Nida Norkūnienė

http://psichika.eu
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Surinktuose dienoraščiuose – tikrasis Leningrado blokados siaubas: žmonės patys savęs neatpažino (52)

Daugybės iki tol niekur neskelbtų dienoraščių radinys tapo išskirtiniu šaltiniu, pateikusiu...

Kaunietės rankos kuria stebuklus: mane pamačiusios klientų žmonos neleido kirptis (39)

31-erių Karolina Ūzaitė – išskirtinė asmenybė, ryški ne tik savo išvaizda, bet ir vidumi....

Orai: šalčio banga jau čia pat (3)

Sekmadienio naktį lietaus debesys dar užsiliks pietrytinėje šalies pusėje. Dieną jie iš mūsų...

Šiurpo net visko matę britų pareigūnai: lietuvis kambarioką uždaužė lyg žaisdamas (48)

Prieš aštuonerius metus už grotų Jungtinėje Karalystėje , Visbiče, pasiųstas lietuvis...

Ir mažas būrys gali smogti skaudžiai: drąsūs ir nutrūktgalviški reidai, pakeitę II pasaulinio karo eigą (160)

Antrojo pasaulinio karo metais virė didžiuliai mūšiai, kurie trukdavo ne vieną mėnesį ir...

Gražiausiame pasaulyje restorane valgęs lietuvis rekomenduoja nepagailėti 70 eurų keptai vištai (234)

Pusiau rožinis, pusiau auksinis – toks yra gražiausias ir stilingiausias pasaulyje restoranas...

Motiejūnas – per žingsnį nuo sugrįžimo į NBA: derasi su „Spurs“ (127)

Šią savaitę sezoną Kinijoje baigęs Donatas Motiejūnas netrukus grįš į NBA.

Jankauskaitės albumo pristatyme Kaune – nesuvaidinti jausmai, daina Vytautui Šapranauskui ir dėl atlikėjos konkuruojantys vyrai (80)

Šeštadienio vakarą „Žalgirio“ arenoje vyko aktorės, dainininkės ir laidų vedėjos Ingos...

Pastojo, nors vartojo kontracepcijos priemones: kodėl taip nutiko? (21)

Žmonių patirtis rodo, kad kontracepcija ne visuomet yra tikrai patikima. Tačiau naujas tyrimas...

Atostogų Egipte metu pasijuto įkaitais: kelionė pigi, bet pasirinkimo laisvė suvaržyta (57)

Kiekvienas renkantis kelionę, visada perskaito kas rašoma apie viešbutį ir regioną. Skaitydami...