Manote, kad paslaptis slypi reklamoje? Bet ar tikrai? Jei iš tiesų, tai žmonės dažniausiai nepaiso reklamų – jie klausosi, ką kalba kiti. Tačiau kodėl apie vienus produktus ir idėjas kalbama daugiau nei apie kitus? Kodėl kai kurios istorijos ir gandai ima sklisti lyg virusas?
© Shutterstock nuotr.

Rinkodaros profesorius Jonah Bergeris (JAV, Pensilvanija) ištisą dešimtmetį tyrinėjo, kaip žinios apie produktą sklinda iš lūpų į lūpas, kokią įtaką daro socialinė aplinka, kai renkamės automobilį, drabužius ar vardą naujagimiui.

Knygoje autorius pristato šešis pamatinius principus – Žingsnius, – kurie lemia, kad įvairios idėjos ir daiktai taps užkrečiami. Kad ir kas būtumėte: didelės bendrovės vadybininkas ar mažutės įmonės savininkas, politikas, kandidatuojantis į parlamentą, ar sveikatos priežiūros darbuotojas, ši knyga pamokys, kaip idėjas ir produktus išgarsinti.

Kaip receptuose minimas cukrus ar kiti panašūs ingredientai, paverčiantys patiekalą gardžiu, taip ir kiekvienas populiarus pranešimas turi savyje kažką, kas taip masina žinutės gavėją. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad tie dėmenys yra gan universalūs:

1 principas. Socialinė valiuta. Žmonės kalbantys apie skleidžiamą žinią kitiems turi atrodyti protingi, turtingi, kieti ar tiesiog šaunūs.

2 principas. Stimulai. Svarbu, kad sumanytus produktus ar skleidžiamas idėjas dažnai tiesioginiu ar netiesioginiu būdu kažkaip primintų aplinka. Kuo dažniau apie juos pagalvojama, tuo dažniau apie tai ir kalbama su kitais, taip informacija plinta sklandžiau.

3 principas. Emocijos. Paprastai dalijamasi tuo, kas sukelia emocijas, ir nebūtinai teigiamas. Svarbiausia – įžiebti ugnį.

4 principas. Viešumas. Čia galioja posakis „mėgdžioja kaip beždžionė“, kas atspindi žmogaus polinkį imituoti ir taip mokytis iš aplinkos, todėl idėjos, daiktai ar projektai turi būti gerai atspindėti, iliustruoti ir betarpiškai stebimi žmogaus akiratyje. Geriausia, kai produktas reklamuoja tiesiog pats save, matomas jo vartojimas ar norimo elgesio/idėjos demonstravimas, praktikavimas.

5 principas. Praktinė vertė. Skleidžiamas turinys turi atrodyti kažkuo pravartus, naudingas, demonstruoti kaip sutaupyti laiko, pinigų ar pagerinti sveikatą. Svarbu pabrėžti praktinę ar finansinę mūsų idėjos vertę, tuomet žinia pasklis

6 principas. Istorijos arba pasakojimai. Savo idėją galime įausti į platesnį pasakojimą. Žmonės mėgsta pamokančias, smagias ar tiesiog įdomias istorijas, jei žinutę įpinsime į įdomią istoriją, taip, kad nebūtų galimybės papasakoti vienos, nepaminėję kitos – informacija sklis efektyviau.

Jonah Berger „Užkrečiama: Kodėl daiktai ar idėjos tampa populiarūs“ (2016)
Išleido: Vaga
Vertė: Nida Norkūnienė

http://psichika.eu
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Šiaudiniškius siaubiančio vyro bijo visas kaimas: jis lyg tiksinti bomba (27)

Dar prieš kelis metus Šiaudiniškiuose gyvenantis Julius Švedas buvo pavyzdingas šeimos žmogus,...

Pakvietė į vakarienę restorane – išėjo su pirkiniu už 2 tūkst. eurų (99)

Kaip manote, kiek gali kainuoti pagalvė? O dvi pagalvės ir antklodė? Žurnalistų pagalbos...

Brandos egzaminus šimtukais prieš kelerius metus išlaikę studentai: tie pasiekimai nelabai ką reiškia (50)

Nyderlandai, Škotija, Anglija – tai tik kelios kryptys, kurias įvardijo šįmet šimtukais...

Kaimynus sukiršino vaizdo stebėjimo kameros (195)

Keturbučio namo kieme įtaisytos vaizdo stebėjimo kameros įplieskė konfliktą tarp kaimynų.

9 puikiai apmokami darbai, kurių neatims robotai

Darbų automatizacija pasižymi didesniu našumu ir daugybe kitų privalumų. Visgi yra ir trūkumų:...

Ministerija skelbia 3 priemones pensininkų skurdui mažinti (68)

Statistikos departamentui paskelbus šalies skurdo rizikos rodiklius, paaiškėjo, kad 2017 m....

Įsigijo naują telefono kortelę ir prasidėjo keisti skambučiai (27)

Įsivaizduokite, kad nusiperkate naują telefono SIM kortelę, dar net nespėjate naujuoju numeriu...

Detalė, kuri liko nepastebėta: kodėl lyderių žmonos lyg susitarusios renkasi rožinę spalvą

Puikus pavyzdys, kad rožinė spalva išties mylima įtakingų vyrų žmonų – Meghan Markle ,...

Per Žolinę gimęs Natalijos Bunkės sūnus atšventė 7-ąjį gimtadienį: šventėje dalyvavo ir Danielius Bunkus (21)

Šiandien dainininkės Natalijos Bunkės ir verslininko Danieliaus Bunkaus sūnus Kristupas atšventė...

Iš laukuose išmestų kiaušinių išsirito viščiukų vada (2)

Baltarusijos Minsko srities gyventojai susidūrė su šimtais laukuose išmestų kiaušinių, iš...