Specialistai, remdamiesi penkiolikos metų koučingo patirtimi ir atidžiu žmonių elgesio darbovietėse stebėjimu, atskleidė tris pagrindinius veiksnius (ir šešis jų poskyrius), kurie ir sudaro motyvacijos pagrindą. Štai jie.

Pirmasis veiksnys - saugumas. Žmones valdo, kaip sakė ir A. Maslow, esminiai poreikiai, tarp kurių - maistas, būstas ir saugumas. Kalbant apie darbą, saugumą sudaro du poskyriai: „kompensacija“ ir „darbo saugumas“. Jei kompensacijos poreikis yra patenkinamas, ties šia vieta galima padėti varnelę. Jei ne, tai gali būti motyvacijos šaltinis žmonėms. Jei norite geresnio darbo atlikimo, reikia darbuotojams pasiūlyti didesnį užmokestį ar priedus už gerą darbą.

Kita - darbo saugumas. Visi mes jaučiame motyvaciją dirbti kompanijai, kuri klesti ir kurioje dirbdami žinome, kad mūsų pozicija saugi. Jei jūsų darbuotojams mokama užtektinai ir jie žino, kad darbe yra saugūs, tuomet patenkinti yra du iš šešių jų poreikių.

Antrasis veiksnys - tapatybė. Žmonės yra socialios būtybės ir jaučia norą susitapatinti su dalykais, kurie jiems rūpi. O turint omenyje tai, kad mes didžiąją savo gyvenimo dalį praleidžiame darbe, mus motyvuoja darbas kompanijai, departamentui ar komandai, apie kurią galime pasakyti šeimai ar draugams su pasididžiavimu - laimėtojų komandai.

„Kaip šaunu, kad Jonas dirba „Facebook“ ar „Google“ kompanijai!“ Mes norime priklausyti šioms kompanijoms ir komandoms, žinoti, kad prisidedame prie tų pokyčių, kuriuos jie atlieka pasaulyje.

Antrasis poskyris - pareigybė. Kai kuriuos mūsų motyvuoja paaukštinimas ir pareigos, kurias gauname ir kuriomis didžiuojamės. Tai tampa mūsų naujosios tapatybės dalimi.

Trečiasis veiksnys - stimuliacija. Žmonės trokšta būti stimuliuojami, trokšta iššūkių. Darbe ieškome naujus horizontus atveriančių galimybių, kurios leistų mums augti. Mums patinka dirbti su naujais projektais ir tobulėti. Kas nenorėtų dirbti ties projektu, kuris siekia pakeisti mūsų mobiliųjų aplikacijų sampratą apskritai?

Kai kuriems darbuotojams, ypač patiems geriausiems, reikia tokios stimuliacijos, kad darbas nenustotų jų dominti ir kad jie tęstų savo karjerą kompanijoje.

Antrasis poskyris, susijęs su stimuliacija - naujos srities išmanymas. Visiems mums norisi mokytis naujų dalykų ir tobulėti, o tuomet pereiti prie kitų dalykų. Tai ne tik leidžia atšviežinti įgūdžius, bet ir prisideda prie mūsų paklausos darbo rinkoje.

Taigi kai kitąsyk galvosite, kaip motyvuoti darbuotojus, turėkite omenyje visus šiuos tris veiksnius. Ir nors kai kuriems žmonėms vienos sritys svarbesnės nei kitiems, jei sugebėsite užtikrinti, kad jūsų darbuotojų poreikiai patenkinti, galėsite vadintis tikru lyderiu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)