Viršininku tapo jūsų kolega

Valdžios galios žmones smarkiai pakeičia. Kažką prognozuoti sudėtinga, todėl niekuo nesistebėkite ir elkitės pagal situaciją. Gali būti, kad geriausiu jūsų draugu buvęs kolega taps jums priešiškas, arba buvęs priešas pamirš senas nuoskaudas ir protingai vadovaus, nesidairydamas į praeitį.

Mums lengviau susitaikyti su viršininko atėjimu „iš šono“, negu su bendradarbio paaukštinimu. Nelengva susitaikyti su mintimi, kad kolega jus aplenkė“.

Ką daryti?

Pirmiausia, susitaikyti su pačiu faktu ir nedaryti tragedijos. Antra, reikia ieškoti teigiamų pusių. Paanalizuokite situaciją ir nuspręskite, kas jums darbe trukdo. Išskirkite savo silpnąsias ir stipriąsias puses. Išnaudokite savo pasimetimą profesiniam labui. Pavyzdžiui, užsiimkite moksline veikla ir surinkite medžiagą moksliniam darbui.

Turėkite galvoje, kad su viršininku „iš savų“ galima kalbėtis ta pačia kalba, o vienas kito silpnųjų ir stipriųjų pusių žinojimas darbe neabejotinai praverčia.

Jeigu jūsų santykiai buvo geri, naujasis viršininkas gali padėti palypėti karjeros laipteliu ir jums, juk su bičiuliais visuomet lengviau rasti bendrą kalbą.

Problemos ir jų sprendimas

1. Pavydas. Naujasis viršininkas gali tapti pačio juodžiausio pavydo objektu, net jei anksčiau buvote draugais. Jeigu pajutote, kad pasidavėte šiam jausmui, sukaupkite visas jėgas ir skirkite jas ne pavydui ir skundams pasaulio neteisybe, bet asmeniniam tobulėjimui. Kai kolega kyla karjeros laiptais, tai būna geras stimulas ir jums.

2. Viršininkas negeranoriškas. Jeigu jūsų amžinas priešininkas tampa viršininku, būkite atsargūs. Gali būti, kad jis užmirš praeitį. Tačiau įmanoma ir tai, kad jis nuspręs sugadinti jums gyvenimą. Nepasiduokite provokacijoms! Išlikite ramūs ir bendraukite tik dalykiniais reikalais. Nustatykite prioritetus. Nuspręskite, kas jums svarbiau: karas ar dialogas.

3. Bičiulystė su viršininku. Sudėtinga priimti savo bičiulį kaip viršininką. Tokia situacija gali sukelti grėsmę jūsų draugystei. Norėdami išvengti konfliktų, stenkitės atskirti bičiulystę nuo darbo reikalų.

4. Išsitrynusios ribos. Naujajam jūsų vadovui bus malonu vakarais atsipalaiduoti su senais bendradarbiais. Jeigu išsaugosite ankstesnį bendravimo ratą, tai ir darbo reikalai spręsis greičiau. Tačiau neužveskite kalbų apie darbą ir nesileiskite į apkalbas.

5. Ginčai. Jei jūsų ir naujojo viršininko nuomonės išsiskiria, atminkite, kad paskutinis žodis priklauso jam, tačiau paaiškinkite ir savo poziciją. Pabandykite suprasti viršininko tikslus ir metodus. Galbūt įmanoma aptikti kažką bendra su jūsų pozicija?

Viršininku tapote jūs

Dabar jūsų bendradarbiai tikėsis iš jūsų palankumo, o priešai – galimybės įkišti pagalį į ratus. Jūs, žinoma, galite apsimesti, kad tik vakar gavote šį darbą ir jums dar nėra reikalo pietauti su pavaldiniais. Arba, atvirkščiai, galite tęsti bendravimą, tarsi jūs ne viršininkas. Psichologai sako, kad abu šie keliai veda į aklavietę. Pirmuoju atveju jūsų pradės nekęsti, antruoju – liausis gerbę. Todėl svarbiausia užduotis, tapus vadovu, yra nubrėžti ribą tarp asmeninių ir darbo santykių.

Ką daryti?

Neverta stengtis padaryti viską per vieną dieną. Distancija tarp naujojo vadovo ir buvusių kolegų turi atsirasti pamažu.

Iš karto nustatykite „žaidimo taisykles“ (aprangos reikalavimus, reakciją į vėlavimą ir pan.), praneškite jas naujiesiems pavaldiniams ir patys jų griežtai laikykitės. Turėkite galvoje, kad draugiški kolektyvo santykiai suteikia daugiau galimybių atviram dialogui. Jeigu santykiai vis dėlto nesusiklostė, galima sulaukti pavydo ir nesupratimo (greičiausiai į vadovo vietą pretendavo ir kiti kolegos).

Nepamirškite savo pagrindinio pranašumo: jūs pažįstate savo skyrių iš vidaus, jums žinomos silpnosios ir stipriosios kiekvieno darbuotojo pusės, todėl jums bus lengviau organizuoti efektyvų darbą. Juk būtent dėl to jus ir paaukštino.

Problemos ir jų sprendimas

1. Nusišalinimas. Pati dažniausia vadovų klaida – nusišalinti nuo bendravimo, sudarant įspūdį, kad dabar jūs žinote viską geriau už kitus. Geriausia būtų rasti aukso vidurį: nesistengti tapti geriausiu draugu, bet ir neatsisakyti bendravimo su kolegomis. Prisiminkite laiką, kai jūs pats buvote pavaldinys, ir paanalizuokite, koks viršininko elgesys jums nepatiko, o kas motyvavo gerai dirbti?.

2. Kaltės jausmas. Pasiruoškite tam, kad nevalingai jausite kaltės jausmą kiekvieną kartą, kai teks išreikšti nepasitenkinimą pavaldinių, su kuriais vakar pietavote, elgesiu. Jums bus labai sunku atleisti kolegą iš darbo, net jei jis akivaizdžiai nesusitvarko su savo užduotimis. Ateis laikas, kai jums reikės pasirinkti, kas jums svarbiau: darbas ar draugiški santykiai.

3. Sabotažas. Darbuotojai atsisako vykdyti jūsų nurodymus ar pradeda „strigti“ projektai? Dažniausiai padeda atviras pokalbis apie bendrus darbo tikslus. Jeigu pokalbis nepavyksta, pamėginkite pasitelkti pačio aukščiausio vadovo autoritetą.

4. Buvę kolegos reikalauja pakelti atlyginimą ir surengti kompanijos vakarėlį, bei praneša apie tai, užeidami pas jus į kabinetą nepasibeldę? Atsakykite kolegoms, kad atlyginimo padidinimas susijęs su jų indėliu į kompanijos veiklą.

5. Nesugebate deleguoti įgaliojimų. Jūs apsikraunate darbais, nes jums nepatogu duoti nurodymus kolegoms arba jums atrodo, kad niekas už jus geriau to nepadarys? Prisiminkite kiekvieno darbuotojo stipriąsias puses ir paskirstykite užduotis, atsižvelgdami į jas.

Kuriant naujus santykius su pavaldiniais, jūs turite padaryti du dalykus. Iš vienos pusės, jums reikės siekti pagarbos savo autoritetui – juk dabar jūs vadovas! Iš kitos pusės, reikia stengtis išlaikyti draugiškus santykius ir šiltą atmosferą. Pademonstruokite diplomatiją!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją