aA
Verslo pasaulyje gana nelengva susiorientuoti. Net turint labai gerą produktą, reikia įgyti klientų ir juos išlaikyti, o tai primena ėjimą per minų lauką. Kiekvienas klientas yra atskira asmenybė, kiekvieno lūkesčiai skirtingi, o jums reikia į tai atsižvelgti.
© Shutterstock nuotr.

Kadangi rinkoje baisi konkurencija, kiekvienas klientas svarbus, ir net mažiausia klaida gali būti lemtinga. Pateikiame pagrindines gaires, ką visada reikėtų turėti omenyje, ir ko niekada negalima sakyti klientams, nepaisant to, kaip gerai, jūsų manymu, jūs juos pažinotumėte.

1. Gal pavežti jus savo naujuoju „Bentley“? 

Žinoma, mes norime, kad klientai galvotų, jog mes esame geriausi savo srityje, ir kad mums sekasi. Tačiau jei persistengsime, jie gali pagalvoti, kad permoka už prekes ar paslaugas ir remia jūsų išlaidavimą.

Tai kažkiek susiję su pavydu. Jei klientas ar klientė neturi prabangaus automobilio, jam arba jai nereikia žinoti, kad jūs turite. Klientas gali įsivaizduoti, kad jūs galite sau leisti pirkti tokius brangius žaisliukus tik todėl, kad užsiprašote per didelę kainą už prekes ar paslaugas.

2. „Mūsų dabartinis tiekėjas ar pardavėjas yra siaubingas“.

Jokiu būdu nejuodinkite konkurentų, kad ir ką žinotumėte ar galvotumėte apie tą bendrovę, nes tai visų pirma parodo jus nepalankioje šviesoje. Klientas gali tai traktuoti kaip ezopiškąjį rūgščių vynuogių sindromą.

3. „Šito jums tikrai nereikia. Jums reikia ano.“ 

Visada duokite klientams tai, ko jie nori. Nesvarbu, ką jie sako, žmonės paprastai galvoja, kad tai, ko jie nori, yra teisingiausia. Sakydami, kad jie klysta, galite juos įžeisti, ir jie gali susirasti kitą pardavėją, kuris suteiks jiems tai, ko jie nori. Jūs visada galite pateikti papildomą pasiūlymą apsvarstymui, tačiau pasistenkite tai daryti ne kategoriškai, o lyg tarp kitko.

Galiausiai, juk tai kliento pasirinkimas, ir jei jis (arba ji) gali gyventi su tuo pasirinkimu, reiškia, galite ir jūs.

4. „Ar aš jums nepasakojau apie savo beprotišką išgertuvių savaitgalį?“

Siekiant užmegzti pasitikėjimu ir nuoširdumu pagrįstą kontaktą su klientu, nereikia persistengti, išplepant per daug informacijos. Žinoma, klientas nuoširdžiai pasijuoks išgirdęs, jog buvote toks girtas (-a), kad neradote kelio namo. Tačiau vėliau prisiminęs tai jis gali suabejoti jūsų diskretiškumu ir profesionalumu.

Net jei santykiai su klientu pusiau neformalūs, pasistenkite per daug neatvirauti. Galite paklausti apie kliento šeimą ar atostogas, bet nekapstykite per giliai. Ir jokiais būdais per greit nepradėkite aptarinėti sekso, politikos ar religijos.

5. „Girdėjau, jūsų kolega skiriasi?“

Neliežuvaukite ir neskleiskite paskalų. Tai parodo diskretiškumo trūkumą, be to, jei kaip niekur nieko kalbate apie kitą žmogų jam už nugaros, klientas gali pagalvoti, kad taip pat kalbate ir apie jį.

(Pagalvokite, kaip reaguojate išgirdę, kaip nelabai pažįstamas žmogus išsako neigiamą pastabą apie kitą žmogų?) Jei reikia aptarti žmogų, kurį abu pažįstate, pasistenkite kalbėti tik teigiamai. Tai parodys, kad esate pozityvus, draugiškas ir profesionalus žmogus – būtent tokiais žmonėmis klientai pasitiki.

Išvada labai paprasta: elkitės su kitais taip, kaip norėtumėte, kad būtų elgiamasi su jumis. Arba dar paprasčiau: tylėkite ir šypsokitės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Naujas skandalas Kaune: iš besiskiriančių tėvų dar pernai paimtus du vaikus teismas grąžinti neleidžia (101)

Trečiadienį prie Kauno vaikų teisių ir apsaugos tarnybos skyriaus pastato susirinko būrys...

Nausėda gina Grybauskaitę: ji tiesiog pasakė garsiai tai, ką galvoja didžioji dalis Lietuvos žmonių (614)

Prezidentinių reitingų lyderis ekonomistas Gitanas Nausėda neslepia, kad vertybinė skirtis,...

Tomas Sinickis. Apie tarptautinę gėdą (478)

Kažkur skaičiau, kad du trečdaliai buvusių merų liko savo postuose. Jums dar kyla abejonių,...

Theresa May prašo nukelti „Brexit“ iki birželio 30 dienos EK: gali kilti rimtų grėsmių; papildyta 16.15 (93)

Theresa May prašys nukelti Jungtinės Karalystės išstojimo iš Europos Sąjungos datą iki...

Motiejūno sezonas Kinijoje baigtas: iškrito dviem etapais anksčiau nei pernai (26)

Šandongo „Golden Stars“ klubas baigė pasirodymą Kinijos CBA lygos atkrintamosiose varžybose....

Karališki pokyčiai: iš purvinų lošimo namų į prabangų vestuvinių suknelių saloną nuotraukos prieš ir po

Vestuvinių suknelių salone būsima nuotaka turi pasijusti it karalienė, todėl ir jo interjeras...

Astana tampa Nursultanu papildyta (299)

Kazachstano parlamentas trečiadienį nusprendė pervadinti šalies sostinę Astaną ilgamečio...

Veryga sulaukė malonės, Matulas – skaudžių kolegės pastabų (70)

Aistringai padiskutavusi apie skiepų nuo gripo klausimus Seimo Etikos ir procedūrų komisija...

Prancūzija perspėja galinti blokuoti „Brexit“ atidėjimą (2)

Prancūzija trečiadienį perspėjo galinti balsuoti prieš Jungtinės Karalystės prašymą...

Prieš šturmuodami parduotuves pasirauskite spintoje – išlaidos sumažės perpus stilistės patarimai (4)

Pavasaris įkvepia atsinaujinti ir praplėsti savo garderobą madingais raštais, detalėmis ir...