Suomių architektūra nepaprastai lengva ir permatoma, kaip šaltas oras žiemos pusiaudienį: pastatai Helsinkio centre pastatyti iš stiklo, su stikliniais stogais, ir visi jie tarsi siekia šviesos, stengdamiesi maksimaliai sugerti saulės šilumą. Visiškai kitas tonas būdingas namų baldams ir aksesuarams. Čia panaudojamas minimalus kiekis permatomos medžiagos.

Suomiams patinka viskas, kas natūralu: medis, metalas, vilna (ypač avių). Kadangi Suomija yra pagrindinė medienos tiekėja Europoje, tai ir ji pati aktyviai ją naudoja savo fabrikuose. Dėka to čia gaminamos saunos, virtuvės, spintos yra ne tik labai gražios, bet ir ekologiškos.

Nelinkę į agresyvią ekspresiją, pasiekiamą technologinėmis naujovėmis, suomiai užėmė “natūralaus” dizaino nišą, kuris ne tik nekonkuruoja su itališku, bet ir nesiekia to. Todėl išlaiko savotiškumą. Pavyzdžiui, firmos INNO krėslas su geležine atramėle ir “avikailio” sėdyne Habitare metu firmos stende pristatomas jau 12 metų - ir viso to periodo metu turi neregėtą pasisekimą!

Dizainas suomiškas, o štai avies oda - iš Švedijos. Pagrindinę konkurenciją suomių dizainui sudaro švedai, ir į jų labai ryškią CAPPELLINI stiliaus produkciją tiesiog neįmanoma nekreipti dėmesio.

Švedų kompanija SCANDIFORM šiais metais išleido naują minkštų baldų liniją Contrast, kurios viršūnėje yra sofos modelis svečiams Non- stop. Jis “sustatomas” iš atskirų krėslų, kurių apmušalai tiksliai atspindi vaivorykštės spalvinę gamą: sofa prasideda raudonu krėslu, o baigiasi tamsiai violetiniu.

Šios firmos kėdė Papa padaryta iš visų Šiaurės Europoje mėgiamos šviesios fanerinės medienos, labai paprastos formos, o jos sėdynė aptraukta šviesiai pilku karakuliu. Dar viena švedų kompanija LAMMHULTS pristatė ryškiausią krėslų Monday seriją- “kampuotų”, bet gana simpatiškų (Love Arben dizainas).

Suomių kompanija AERO pateikė dar vieną dizainerio Aero Aarnio naujovę - originalų ir patogų krėslą - sūpuoklę.

Iš tiesų audringos linksmybės buvo prie suomių firmos FORMVERK stendo, ir šį ažiotažą sudarė vyriškų kelnaičių tipo šviestuvai, išdidžiai plaikstydamiesi ant plonų metalinių skėčių (Jukka Korpihete dizainas). Šviestuvas pagamintas su tokia nepaperkama, beveik vaikiška realybe, kad iš pradžių net gąsdina.

Vokiečių fabrikas SEDUS pristatė originalų ofisinių baldų variantą- raudonai juodą krėslą pavadinimu Corner (Peter Wilson dizainas). Jo ypatumas tas, kad svorio centras (chromuota kojelė) pakeistas, o atrama - kaip kampas.

Tikėdamasis didelio populiarumo, saulėtasis BENETTON savo produkciją pristatė būtent šiaurinėmis sąlygomis. Tekstilė ir patalynė buvo demonstruojama “veiksmais”- ant žinomos, kaip išskirtinai jaunimo, INNOVATION markės baldų.

Tęsiant jaunimo temą privalome pagaliau papasakoti, ką gi pristatė jauni skandinavų talentai Young Nordic Design konkurso rėmuose: Generation X. Dabar šio konkurso darbai jau turi nuolatinę ekspoziciją Helsinkyje, bet, prieš pasilikdama gimtinėje, paroda apkeliavo pusę pasaulio, o 2000 lapkritį Niujorke atidarė naują Scandinavia House.

Konkurso dalyvių šiais metais pagausėjo, ir naujokai savo darbus eksponavo Habitare. Tanja Martin ir Heikki Myllyluoma sukūrė seriją krėslų iš raudono ir balto veltinio pavadinimu Memory. Šie juokingi, pliušiniai krėslai su geležinėmis kojelėmis niekam konkrečiai neskiriami, ir toks rimtas pavadinimas atsirado išimtinai iš biologijos: krėslų paviršius pilnai išmargintas stambiomis vagelėmis, primenančiomis smegenų vingius.

Jaunų dizainerių studija M4 pristatė įdomų akustinių kolonėlių variantą (kurios iš tiesų neblogai skamba). Jos pagamintos kaip … tikri gatvių šviestuvai (Nollonollo serija).

Dizaineris Tahja Lehtinen - tikras savo sukurtų “avelių” piemuo: viskas pagaminti vien iš avikailio. Net gi suolelis pavadintas “Kruasanu”.

Ilga žiema traukia prie šilumos ir jaukumo. Todėl be natūralios vilnos ir avikailio, skandinavai naudoja veltinį. Kartais net “apvyniodami” juo stiklines.

Žodžiu, dizainas tarnauja žmogui, maksimaliai panaudojant natūralias medžiagas - ir ne be postmodernistinio dizainerių žaidimo su formomis ir apimtimis: toks, tikriausiai, norvegiškas šiaurinio dizaino charakteris. Ir Habitare paroda dar kartą patvirtino ne tik jo savotiškumą, bet ir visišką “šiaurinės krypties” dizaine savarankiškumą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją