Savo sėkmės istorijomis dalinasi dvi žinomos lietuviškos įmonės: lininės namų tekstilės gamintojai „Linen Tales” ir šokolado meistrai „Chocolate Naive”.

Lietuviškos lino pasakos sužavėjo japonus

„Linen Tales” produkcija sėkmingai užkariauja užsienio rinkas, tačiau aplankiusi sėkmė Japonijoje nebuvo atsitiktinė. Įmonės vadovas Boris Symulevič prisimena, kad kvietimas dalyvauti interjero elementus, namų, stalo bei virtuvės tekstilę, baldus pristatančioje parodoje „Interior Lifestyle Tokyo 2014“ buvo lemiamas. Savo produkciją didžiulei auditorijai pristatę lietuviai čia buvo pastebėti. Atrasti verslo partneriai japonai „FIO” dabar trijuose mietuose prekiauja lietuviškos įmonės produkcija ir keturis kartus per metus lietuvius garsina pristatydami parodose.

Lino gaminiai Japonijoje labai vertinami, todėl lietuvių gamintojų konkurencija čia kasmet stiprėja. Boris Symulevič taikliai palygina, kad lietuviškas linas čia jau sutinkamas kaip kokybės etalonu įvardijamas šveicariškas laikrodis. Tokia padėtis ideali verslo plėtrai, kurią įmonė ir planuoja kalbėdama apie tolimesnį įsitvirtinimą Japonijoje.

Lino gaminius pritaiko Japonijos rinkai

Paklaustas, kokius gaminius labiausiai perka japonai, B. Symulevič išvardina bent kelis: tai ir prijuostės, staltiesės, namų tekstilės gaminiai. Japonai gaminius renkasi vertindami natūralumą, istorinį paveldą ir pilkas pastelines spalvas. Atsižvelgdama į šiuos poreikius, įmonė į Japoniją siunčia ramesnių atspalvių minimalistinio dizaino gaminius. Prijuostes taip pat tenka siūdinti mažesnių dydžių, nes japonai dažnai smulkesni nei europiečiai.

Verslo partneriai nuolat skatina kurti naujus produktus - šis procesas kartais užtrunka mėnesius, tačiau ne visada baigiasi pardavimu. Lietuvos įmonės vadovas jau patyrė, kad japonų kultūroje nėra žodžio ne: nepatikęs gaminys bus pagirtas, tačiau jo paprasčiausiai niekada neužsakys. Japonai gamybai kelia ir didžiulius reikalavimus - jiems kiekviena smulkmena turi būti apgalvota. Lietuviai atitinkamai daug investuoja į technologijas ir dirba tik su didžiausiais Lietuvos gamintojais - užtikrinti gaminio kokybę yra lemiamas sėkmės faktorius.


Verslo santykiams svarbus asmeninis kontaktas

Anokia paslaptis, kad Japonijoje rekomendacijų svarba itin sureikšminama. Boris Symulevič pataria, kad čia labai svarbus asmeninis kontaktas, todėl visiems verslininkams verta patiems nuvažiuoti susitikti su potencialiais partneriais. Verslo santykių kūrimas gali užtrukti ilgai, tačiau japonai yra žodžio žmonės, todėl, kartą įgavus jų pasitikėjimą, atsiveria didžiulės ilgalaikės galimybės.

Lino gaminius siuvančios įmonės vadovo teigimu, tolimoji rinka žavi savo verslo etiketu ir svetingumu. Labai svarbu sutikti su visais kvietimais drauge pavakarieniauti ar kitaip praleisti laiką - japonai be galo rūpestingai elgiasi su savo svečiais ir tai reikia gerbti.

Tekančios Saulės šalies žmonės išsiskiria ramybe, tyla, kuklumu ir mandagumu - kuriant verslo santykius tai taip pat verta prisiminti. Boris Symulevič nusišypso prisimindamas atvejus, kai svečioje šalyje atsidūrę verslininkai raukydamiesi valgė žalią žuvį ar nebuvo įvaldę lazdelių - net smulkmenos Japonijoje padeda įgauti profesinį pranašumą, todėl jų paisyti būtina.

Šokolado meistrai užkariauja Japoniją

„Chocolate Naive” pristatinėti nereikia - tikru šokolado kokybės sinonimu tapęs lietuviškas prekės ženklas toliau sėkmingai skinasi kelią į pasaulines rinkas. Šį kartą šokolado meistrai nusitaikė į egzotiškąją Japoniją ir neklydo - šio gamintojo produkciją šiandien galima nusipirkti seniausioje prestižinėje „Found MUJI” parduotuvėje. Visame pasaulyje žinomas prekybos tinklas visada ieško kažko išskirtinio ir itin kruopščiai pildo savo asortimentą, todėl atsidurti jo lentynoje yra aukščiausias įvertinimas.

Lietuviško šokolado įmonės verslo vystymo vadovas Arūnas Matačius džiaugiasi, kad sutapo jų ir japoniško verslo požiūriai - Tekančios Saulės šalyje itin vertinama gero produkto ir gero dizaino kombinacija, kuria pasižymi ir lietuviškas prekės ženklas. Arūno Matačiaus teigimu, Japonijoje jie turi rimtų planų, todėl eksportas kasmet sistemingai augs. Rinka čia konservatyvi ir, norint tapti plačiai žinomu prekės ženklu, gali prireikti ištisų dešimtmečių, tačiau augimas yra saugus ir stabilus. Šokolado gamintojai stebuklais netiki, tačiau yra visiškai užtikrinti, kad sėkmę visada lemia darbas ir jo kiekis.

Japonų pagarba darbui sužavėjo lietuvius

Arūnas Matačius primena - japonai laikosi žodžio. Čia nėra didelių diskusijų: yra arba taip, arba ne, tačiau visada pasijunti kaip lygiavertis verslo partneris - to neretai trūksta bendraujant su kitų šalių distributoriais. Įmonės verslo vystymo vadovo manymu, Japonijoje praktikuojamas verslo etiketas yra toks, koks ir turėtų būti visur. Įsimena tai, kad japonai nuolatos dėkoja - jie suranda net menkiausią progą priminti, kaip džiaugiasi, kad čia esi.

Japonai žmogų ypatingai gerbia už jo darbą - tai garbės kodeksas ir verslo etika, kuri nenustoja žavėti. Čia parodoje prie tavęs gali prieiti lankytojai ir paprašyti kartu įsiamžinti nuotraukoje - pasijunti įvertintas lyg būtum žvaigždė. Japonai paperka ir begaliniu paslaugumu bei bendruomeniškumu - jie pirma pasirūpina kitais ir tik po to galvoja apie savo patogumą.

Svetingoje šalyje ne kartą lankęsis Arūnas Matačius pripažįsta, kad tokie kultūriniai bruožai yra geras ir užkrečiamas pavyzdys. Nors norint patekti į Japonijos rinką tenka užpildyti šūsnius dokumentų ir atitikti bene pačius griežčiausius maisto gaminiams taikomus reguliavimus pasaulyje - buvimas čia yra atsiperkantis ir vertas įdėtų pastangų.

Japonai - madų besivaikanti dizaino meka

Šokoladą gaminančios įmonės Verslo vystymo vadovas įsitikinęs, kad kiekvienas bent kažkiek besidomintis dizainu turėtų nors kartą nuvykti į Japoniją. Šioje šalyje galima rasti pačius kokybiškiausius, iki smulkmenų apgalvotus stilingus daiktus. Pašnekovo teigimu, patys japonai gatvėje atrodo lyg dizaineriai - jie nuolat vaikosi madų ir stengiasi įsigyti populiarias prekes.

Arūnas Matačius juokauja, kad net kukurūzų spragėsių išpopuliarėjimo atveju šimtai japonų stovėtų lauke ir lauktų kelias valandas, kad tik galėtų šiuos įsigyti.
Negirdėję apie gaminį japonai jo tiesiog neperka, todėl svarbiausia prieš ateinant į šią rinką jau būti bent truputį žinomam.

Reklamavimasis tam tikruose leidiniuose ir parodose, nuolatinis verslo santykių kūrimas - tai lėti, tačiau užtikrinti ir atsiperkantys žingsniai Japonijos rinkoje.

Pripažintą šokoladą gaminančios lietuvių įmonės Verslo vystymo vadovas Arūnas Matačius neslepia, kad kelias iki japonų vartotojo jiems buvo ilgas - vien pakvietimo apsilankyti čia vykstančiose parodose teko laukti trejus metus. Taigi, norint sulaukti sėkmės Japonijoje, svarbiausia yra kantrybė.

Daugiau apie Tekančios Saulės šalies kūrybines industrijas ir verslo sėkmę jose sužinosite apsilankę pirmą kartą Lietuvoje organizuojamoje Japonijos - Baltijos dizaino savaitėje MADE IN JAPAN spalio 21-27 dienomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)