aA
Logistika ir transportas yra vienas iš didžiausius šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekius išmetančių sektorių pasaulyje. Siekdamos sumažinti daromą poveikį klimato kaitai, logistikos įmonės ieško įvairių būdų sumažinti išmetamų teršalų kiekius: optimizuoja degalų sąnaudas, investuoja į naujas technologijas, efektyvina tiekimo grandines, renkasi alternatyvius degalus, kaip teigiama „Neste“ išplatintame pranešime spaudai.
Degalai
Degalai
© Shutterstock

Norint pereiti prie anglies dvideginio neišskiriančio transporto, verslui reikalingos papildomos investicijos, tačiau viena priemonė pasiekti reikšmingų rezultatų leidžia jau tą pačią dieną.

Išbando alternatyvius degalus

Vis daugiau logistikos bendrovių ieško būdų, kaip padidinti tvarumą savo tiekimo grandinėje. Vienas populiariausių pirmųjų žingsnių yra degalų sąnaudų mažinimas, tiksliau suplanavus maršrutus ir efektyviau į kurjerių automobilius sutalpinus krovinius.

Transporto operatorių dėmesį vis dažniau patraukia ir įvairios naujos technologijos bei mažiau teršalų išmesti leidžianti transporto įranga, taip pat dujomis ar elektra varomos transporto priemonės, kurios prisideda prie mažesnės klimato taršos.

Baltijos šalių regione bei Skandinavijoje gerai žinoma siuntų bendrovė „HRX“ nuolat atnaujina savo autoparką, renkasi degalus taupančias transporto priemones bei diegia naujas technologijas, kurios padeda sumažinti į aplinką išmetamo anglies dvideginio kiekį.

„Išbandėme įvairius techninius sprendimus, skirtingus transporto modelius ir variklius, perėjome prie GPS navigacija pagrįstų maršrutų planavimo, bet kai kuriuose vilkikuose pradėję naudoti iš atsinaujinančių žaliavų pagamintą dyzeliną, galėjome jau tą pačią dieną iki 90 proc. sumažinti jų paliekamą anglies pėdsaką“, – teigia Kęstutis Laugalis, tarptautinės siuntų bendrovės „HRX“ atstovybės Lietuvoje UAB „Hres“ pardavimų vadovas.

Pradėti naudoti degalus iš atsinaujinančių žaliavų be papildomų investicijų į techninę įrangą gali bet kuris dyzelinu varomas transportas, todėl tokius degalus renkasi vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų.

Degalai iš atliekų skinasi kelią visame pasaulyje

Alternatyvūs Suomijos korporacijos „Neste“ sukurti degalai „Neste MY Renewable Diesel“ yra gaminami iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų, įvairių atliekų ir liekanų. Jais galima pildyti visų dyzelinu varomų transporto priemonių degalų bakus ir maišyti su tradicinio dyzelino rūšimis.

Šie degalai yra vienas efektyviausių būdų sumažinti anglies dvideginio išmetimą transporto ir logistikos sektoriuje, nes per visą degalų gamybos ir suvartojimo ciklą jie į aplinką išskiria iki 90 proc. mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų nei tradicinis iš iškastinių žaliavų pagamintas dyzelinas.

Šį dyzeliną jau ne vienerius metus naudoja Suomijos krovinių pervežimo bendrovės. Lietuvoje degalais be naftos siuntas savo klientams nuo šiol gabena ir siuntų pervežimo bendrovė „Hres“.

„Kovoje su klimato kaita reikalingi greiti ir veiksmingi sprendimai. Partneriams visame pasaulyje siūlome šią mažiau taršią dyzelino alternatyvą, tad džiaugiamės, kad verslas dyzeliną iš atsinaujinančių žaliavų pradeda naudoti ir Lietuvoje“, – pažymi „Neste Lietuva“ vadovas Markus Lindkvist.

Sprendimas šiais degalais pildyti savo transportą prisidės prie taršos mažinimo „HRX“ logistikos grandinėje, kuri driekiasi per visą Suomiją, Baltijos šalis ir Lenkiją. Gabendamos klientams siuntas, bendrovės transporto priemonėmis kasmet nuvažiuoja daugiau nei 1 mln. kilometrų.

Savybės nenusileidžia tradiciniam dyzelinui

„Neste MY“ dyzelinas pasižymi ypač aukštu cetaniniu skaičiumi, kuris nulemia greitesnį variklio užvedimą, tylesnį jo darbą bei mažesnes išmetamųjų dujų emisijas.

Pasak K. Laugalio, pradėjus naudoti naują produktą, vairuotojai iškart atkreipė dėmesį, kad šis dyzelinas neturi naftos pagrindu pagamintiems degalams būdingo kvapo, išmetamosios dujos beveik nepastebimos, taip pat dyzelino spalva savo skaidrumu primena vandenį.

„Savo klientams siuntas pristatome visame Baltijos jūros regione – nuo Šiaurės Suomijos ir Švedijos iki Pietų Lenkijos, tad kintančios oro sąlygos mums yra kasdienybė. Ši žiema ypač atšiauri, vairuotojai susidūrė su šlapdriba, sniego pustymu, iki -30 laipsnių nukritusia oro temperatūra, apledėjusiais keliais, tačiau šis dyzelinas išliko patikimas palydovas kelyje“, – patirtimi dalinasi „Hres“ atstovas.

Suomijos korporacijos mokslininkų sukurtais degalais „Neste MY“ prekiaujama Suomijoje, Švedijoje, Nyderlanduose, JAV, Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
4.0000

Primena, kokių taisyklių reikia laikytis poilsiaujant gamtoje: kurti laužą ir grilinti galima ne bet kur

Nesitraukianti karščio banga ragina priminti apie atsargų elgesį gamtoje. Aplinkos apsaugos...

Pradėtas tyrimas dėl galimos taršos Neryje: spėja, kad kaltas smarkus lietus

Vakar Aplinkos apsaugos departamentui gavus pranešimą apie galimą taršą Neryje , Vilniaus...

Ekologinė nelaimė: upelis užterštas naftos produktais

Kėdainių rajone – ekologinė nelaimė . Nedidelis, tačiau šiuo metu stipriai patvinęs Kruosto...

Europos aplinkos ministrai susitarė, kaip kovos su klimato krize ir miškų naikinimu: štai, kokie pokyčiai laukia

Trečiadienio naktį pasibaigusiame ES Aplinkos tarybos posėdyje pasiektas aplinkos ministrų...

Aplinkos ministerija ragina barus imtis iniciatyvos rinkti nebetinkamas naudoti elektronines cigaretes

Rūkančių elektroninės cigaretes Lietuvoje daugėja. Aplinkosaugininkai primena, kad nebetinkamų...

Top naujienos

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Gyvačių salos prakeiksmas: ką iš tikrųjų reiškia Rusijos pralaimėjimas – skeptikus tai pritildys (2)

Geros valios gestas. Taip Rusija pristato savo gėdingą nesėkmę, kurią patyrė Gyvačių saloje....

Delfi Pliusparengė Nerijus Povilaitis

Šaltinių Rusijos valdančiajame elite turintis ekspertas: jau netrukus Rusijoje prasidės represijų banga (16)

Rusijos valdžia spręs, kam leisti išvykti į užsienį, o kam – ne, autokrato Vladimiro Putino...

Verslas PliusJohn Cheng

Vienas didžiausių investuotojų į Kinijos technologijas užsiminė apie svarbų lūžio tašką

Vienos iš didžiausių Kinijos privataus kapitalo investicinių bendrovių įkūrėjas teigė,...

Branduolinė elektrinė ant sunkvežimio – japonai su tokia išriedėti ketina dar šį dešimtmetį

Nepaisant reputacinio smūgio, kurį Japonijoje sukėlė Fukušimos branduolinės elektrinės avarija...

Kainų augimas Lietuvoje pasiekė nepriimtiną lygį: sukaupti pinigai pradėjo tirpti (7)

Ekonominis sunkmetis netolsta, o tik gilėja, praneša „ LNK Žinios “. Prisikrauti pilną...

Užkalnis – apie besiskundžiančius kainomis Palangoje: ko jie važiuoja, jei jiems brangu? (3)

Atostogos pajūryje ir šįmet bus dar brangesnės. Verslininkai skaičiuoja, kad kainos kilo 10-15...

Karas Ukrainoje. Rusų pajėgos įsitvirtina Lysyčanske, dėl paleistų raketų į Belgorodą Rusija kaltina Kijyvą

Per sprogimus Rusijos Belgorodo mieste netoli sienos su Ukraina, regiono gubernatoriaus duomenimis,...

Delfi PliusKristina Pocytė, laida „Iš esmės“, Virginija Spurytė

Po išskirtinės kibernetinės atakos prieš Lietuvą – įspėjimas: įžvelgia dar vieną pavojingą momentą (1)

Lietuvoje tiek valdiškos institucijos, tiek privačios įmonės sulaukė išskirtinės kibernetinės...

„Žalgiris“ oficialiai pranešė apie latvišką pirkinį iš „Barcelonos“

Kauno „Žalgirio“ priekinę liniją kitą sezoną sustiprins Latvijos rinktinės aukštaūgis...

Paaiškėjo 2023 metais Vilniuje vyksiančio NATO susitikimo biudžetas: skiriama apvali suma

2023 metais Vilniuje vyksiančio NATO vadovų susitikimo biudžetas gali siekti 30 mln. eurų, BNS...