Vis daugiau vilniečių pagalvoja apie aplinką

Kad vis daugiau vilniečių noriai renkasi paspirtukus, pastebi ir savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė. Anot jos, toks keliavimo būdas yra draugiškas aplinkai, taip pat mieste padeda išvengti spūsčių.

„Praėjusiais metais išpopuliarėję ir jau spėję įsitvirtinti elektriniai paspirtukai padeda daliai vilniečių iš naujo pagalvoti apie savo keliavimo įpročius“, – teigia M. Bielinytė.

Tačiau kad turėtume švarią aplinką, vien tik atsisakyti taršaus transporto neužtenka. Dar labai svarbu rūšiuoti atliekas. Geriausiai tai daryti naudojantis užstato sistema. Taip galite be vargo priduoti ir atgauti užstatą už panaudotą tarą.

Už grąžintas pakuotes – paspirtukas dovanų

O kad turėtumėte dar daugiau motyvacijos, esate kviečiami dalyvauti įdomiame žaidime. Dviratę elektrinę transporto priemonę galima laimėti dalyvaujant edukaciniame žaidime „Nacionalinės Eko lenktynės“.
Žaidimo dalyviai laimės paspirtuką

Tai yra žaidimas, skirtas šalies gyventojams, kurie naudojasi užstato sistema. Jo steigėjas - „Užstato sistemos administratoriaus". Įdomu tai, kad per vasarą šį žaidimą parsisiuntė beveik 18 tūkst. vartotojų.

Tai yra virtualus pramoginis žaidimas, kuriuo žaidžiantiesiems siekiama parodyti, kad užstato sistema yra svarbi aplinkosaugos mechanizmo dalis ir kiekvienas pakuotes grąžinantis asmuo gali rasti būdų, kaip dar geriau tausoti išteklius, atsakingiau vartoti ir kitaip aktyviai prisidėti prie aplinkosaugos bei ekologijos.

Kaip dalyvauti:

1. Priduok tuščias pakuotes į taromatą ir pasiimk taromato išduotą kvitą. Prieš atsiimdamas užstatą, gautą kvitą nusifotografuok.
2. Parsisiųsk programėlę „Nacionalinės Eko lenktynės“,
užsiregistruok. Skenuok kvito brūkšninį kodą ir pradėk žaidimą.
3. Atsakyk į klausimus ir laimėk elektrinį paspirtuką. Susidomėjai? Siųskis programėlę į savo išmanųjį telefoną ir dalyvauk! Daugiau informacijos www.grazintiverta.lt/nel

Patogu atvažiuoti į darbą

Kodėl paspirtukai taip išpopuliarėjo? Anot M. Bielinytės, elektrinis paspirtukas yra sąlyginai pigus, paprastas naudoti bei patogus, o šios savybės elektrinius paspirtukus paverčia patraukliu būdu judėjimui po miestą, neretai – ir alternatyva automobiliui.

Nemažos dalies vilniečių darbovietės yra nuo namų nutolusios per keletą kilometrų, o tokiam atstumui elektriniai paspirtukai yra itin patogu ir efektyvu.
Elektrinis paspirtukas

Ar elektriniai paspirtukai mieste nesukelia chaoso? „Nors nemaža dalis paspirtukų naudotojų juos stato rūpestingai ir tvarkingai, tačiau pasitaiko ir mažiau rūpestingų vairuotojų, kurie palieka paspirtukus netvarkingai, taip sukeldami nepatogumus ar net pavojų kitiems eismo dalyviams“, – tenka pripažinti pašnekovei.

„Nors yra įvestas aiškus reguliavimas, kaip eisme turėtų dalyvauti elektriniai paspirtukai, vis dėlto lieka laisvės ir vietos interpretacijai, nes taisyklės pakankamai naujos. Kad ir kaip būtų, mūsų galvose turi subręsti naujas ir atsakingas požiūris į šią transporto priemonę, suprantant visas jos teikiamas naudas, grėsmes ir atsakomybes“, – sako specialistė.

Elektrinių paspirtukų gretos tik plėsis

Remiantis „Susisiekimo paslaugų“ duomenimis, daugėja judančių ir dviračiais, ir elektriniais paspirtukais.

Štai pernykštės apklausos duomenys rodo, kad paspirtukais ir dviračiais keliaujančių skaičius bene panašus – dviratį kasdienėms darbo dienos kelionėms rinkosi apie 2,7 proc. vilniečių, paspirtuką – 2,4 proc. Beje, beveik kas antras „perlipo“ ant paspirtuko – persėdo iš automobilio.
Elektrinių paspirtukų nuomos bendrovės pradėjo sezoną anksčiau

„Gerėjat infrastruktūrai elektriniai paspirtukai taps dar patrauklesne alternatyva, o tai atspindi ir kai kurių darbdavių požiūris. Jau dabar pastebime, kad kai kurie Vilniaus verslo centrai kuria infrastruktūrą paspirtukų laikymui, krovimui, o tai, be abejonės, tik dar labiau skatina rinktis paspirtukus“, – sako M. Bielinytė.

„Visgi labai panašu, kad pačių paspirtukininkų gretos tikrai augs. Tai matyti iš elektrinių paspirtukų pardavimų tendencijų, kurios, mūsų žiniomis, kelis paskutinius metus auga ir buvusius pardavimų kiekius viršija kartais“, – žiniomis dalijasi SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovė.

Turi parengtą ateinančio dešimtmečio Vilniaus judėjimo planą

„Judumas ir jo pritaikymas mieste gyvenančiam žmogui – vienas iš Vilniaus miesto prioritetų“, – teigia pašnekovė.

Anot jos, sostinė turi patvirtintą Darnaus judumo planą, kuris numato, kaip per artimiausią dešimtmetį miestas keisis, kad geriausiai atitiktų vilniečio judėjimo interesus.

Minėtas planas apima visus miesto judėjimo būdus: viešąjį transportą, keliones automobiliu, ėjimą pėsčiomis, važiavimą dviračiu, paspirtuku ar riedlente, įvairias dalinimosi transportu paslaugas bei su šiais įpročiais susijusią infrastruktūrą – nuo aplinkkelių, eismo reguliavimo sistemų, iki šaligatvių apšvietimo ir viešojo transporto maršrutų derinimo.

Su Darnaus judumo mieste planu glaudžiai siejasi ir visus judumo būdus sostinėje suvienijantį vardas JUDU. Šūkis „Po miestą paprastai“ nurodo filosofiją ir paskirtį vilniečiams – suvienyti ir patogesnėmis daryti visas esamas ir būsimas judumo sritis: viešąjį transportą, automobilių eismą, keliones dviračiais, paspirtukais ir kitus judumo būdus, kurie gims mieste.

Taigi, kaip matyti plane, paspirtukai mieste užims labai svarbią vietą. Juk tai – viena iš aplinkai draugiškiausių keliavimo priemonių.

Dažniausios klaidos, kurias daro važiuojantieji paspirtuku

Vis dėlto, kad kelionė paspirtuku mieste vyktų sklandžiai, reikia laikytis tam tikrų taisyklių.
„Pagrindinės klaidos yra susijusios su važiavimu ir parkavimu“, – sako Eimantas Balta, „Bolt“ elektrinių paspirtukų plėtros vadovas Lietuvoje ir Latvijoje.

„Norint važiuoti paspirtuku tinkamai, rekomenduojame įvertinti paspirtuko baterijos likutį, kiek kilometrų su juo galima nuvažiuoti. Prieš pradedant važiuoti būtina įsitikinti, kad paspirtukas tinkamas važiuoti (šviečia priekiniai ir galiniai žibintai), veikia stabdžiai“, – kaip tinkamai pasiruošti kelionei, paaiškina „Bolt“ atstovas.

Vyras prideda, kad važiuoti reikia laikant vairą dviem rankomis, stebėti aplinką, lėtinti greitį važiuojant pro pėsčiuosius, nulipti ir persivesti paspirtuką per perėją.

„Sekant šiuos patarimus, bus išvengta papildomų problemų bei klaidų. Baigiant kelionę reiktų įsitikinti, kad esate paspirtukų zonoje, kur galima užbaigti kelionę. Pastatyti paspirtuką reikia tinkamai – taip, kad jis netrukdytų kitiems eismo dalyviams“, – pataria E. Balta.

Vyras atskleidžia, kad šiuo metu sostinėje yra daugiau nei tūkstantis elektroninių paspirtukų, kurie – gausiai nuomojami.

Tačiau svarbiausia paspirtukininkų yda - paspirtukų palikimas bet kur. Ne vietoje pastatyti paspirtukai erzina kitus eismo dalyvius ir kelia jų pyktį. Todėl labai svarbu juos pastatyti taip, kad niekam netrukdytų. Kad būtų pasiektas didesnis sąmoningumas, svarbu ir aplinkinių reakcija sudrausminant netinkamoje vietoje paliekančius paspirtukus.

Transporto priemonės priežiūra lengva

„Paspirtukas nereikalauja didelės priežiūros, tačiau nereiktų ir apleisti jo“, – pataria specialistas.
„Jeigu paspirtukas turi pripučiamas padangas, reiktų patikrinti jų slėgį, esant reikalui – jas pripūsti, taip pat patikrinti, ar nėra atsipalaidavę varžtai ir kitos tvirtinimo detalės, dėl kurių su paspirtuku gali būti nesaugu važiuoti“, – štai tokiomis rekomendacijomis dalinasi E. Balta.

Vyras sako, kad svarbiausia paspirtuko dalis, reikalaujanti daugiausia priežiūros, yra stabdžiai: „Jeigu paspirtuku naudojamasi kasdien, rekomenduojame kas keletą dienų pasitikrinti stabdžius. Įveržti stabdžių trosą, patikrinti, ar visas stabdymo mechanizmas tinkamai veikia.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (44)