Europos Sąjunga siūlo naujus efektyvumo standartus automobiliams – juos turės priimti visos šalys narės bei patvirtinti Europos parlamentas, rašo dienraštis „The Guardian“.

Po aštuonerių metų, visi nauji Europoje gaminami automobiliai bei krovininiai furgonai turės išskirti į aplinką trečdaliu mažiau anglies dvideginio. Tokios naujos taisyklės trečiadienį, liepos 11-ąją buvo pristatytos Briuselyje.

Jei naujosios taisyklės bus priimtos, nuo 2020-ųjų nauji automobiliai galės išmesti tik 95 gramus anglies dioksido per nuvažiuotą kilometrą. Peržvelgus 2015-ųjų reikalavimus automobiliams matyti, jog kas kelerius metus stengiamasi mažinti anglies dvideginio išmetimus po 30-40 gramų per nuvažiuotą kilometrą.

Connie Hedegaard, Europos komisijos klimato kaitos komisarė, teigė, jog planai yra „ambicingi, tačiau įgyvendinami“, o vartotojai iš tokių taisyklių taip pat turės naudos. Į ES nustatytus išmetimo rėmus „telpantys“ automobiliai automatiškai naudos mažiau degalų.

Be to, Europos automobilių pramonė turės pranašumą ir konkuruos su kitų žemynų automobilių gamintojais.

„Mes siūlome sąžiningas ir reikalingas taisykles“, - pabrėžė komisarė.

Taisykles belieka priimti Europos parlamentui. Aplinkosaugos aktyvistai šio balsavimo laukia nerimaudami – akivaizdu, jog automobilius gaminančių kompanijų atstovai stengiasi paveikti politikus, kad nereikėtų papildomai investuoti į išmetimų mažinimą.

Na, o Europos sąjunga vilioja vairuotojus: klimato kaitos ekspertų skaičiavimais, 2020-aisiais asmuo, vairuodamas naujuosius standartus atititinkantį automobilį sutaupys 340 eurų (daugiau nei 1100 litų) degalams per metus.

Per 13 metų (tiek, skaičiuojama, vidutiniškai savininkui tarnauja automobilis) būtų sutaupyta nuo 2900 iki 3800 eurų (nuo 9800 iki beveik 13 000 litų). Sutaupyta suma skaičiuojama nuo automobilio, kuris atitinka 2015-ųjų anglies dvideginio išmetimo reikalavimus.

Tokiu būdu galima kilstelti visos Europos BVP apie 12 milijardų eurų, sukurti naujų darbo vietų ir atsisakyti apie 160 milijonų tonų importuojamos naftos.

Automobilių gamintojai politikams Briuselio koridoriuose perša mintį, kad toks sprendimas atneš didelių nuostolių: daug lėšų teks skirti tyrimams, kaip pasiekti nustatytų rodiklių, o vėliau pagal juos pritaikyti visą automobilių gamybos liniją.

Hedgaard tokių skundų negirdi – ji primena, jog automobilių gamintojai taip pat garsiai skundėsi prieš patvirtinant anglies dvideginio išmetimo normas nuo 2015-ųjų metų. Šiandien dauguma naujai pagamintų automobilių atitinka nustatytus standartus, nors iki 2015-ųjų dar liko laiko.

„Atsiverskite ir paskaitykite, kiek baisių dalykų, jų teigimu, turėjo nutikti. Ir tuomet nuvažiuokite pažiūrėti, kaip šiandien sekasi gamintojams. Aš matau tik sparčiai kylančią naujų metodų bei inovacijų kreivę“, - pabrėžė Connie Hedegaard.