Sunkiausia šiame darbe – išlikti žmogumi, susitaikyti su žinojimu, kad klientai nesupranta, jog mūsų darbas yra sunkus. Mes kasdien galime patekti į avariją, mus gali užpulti klientai, nesame niekaip apsaugoti, net galime likti be darbo už tai, kad netinkamai pažiūrėjome į klientą arba pastarasis neišgirdo pasisveikinimo. Labiausiai galime nukentėti, jeigu žmogus siekia nuolaidos kitai kelionei arba kompensacijos – dėl to neretai išgalvojamos keisčiausios istorijos, o mūsų paskyra blokuojama. Vairuotojų konsultantai gali pateikti vaizdo registratoriaus įrašą, kuris parodo, kad situacija nebuvo tokia, kaip apibūdino klientas, tačiau jie reaguoja labai ilgai. Tuo metu vairuotojui vis dar reikia išlaikyti šeimą, o vaikams nepasakysi, kad šiandien nevalgysim, nes vienas klientas norėjo nemokamos kelionės ir primelavo.

Kiek uždirba pavežėjas

Dažną domina klausimas – ar dirbant vairuotoju galima gerai uždirbti? Būnant pavežėju Lietuvoje uždirbti daugiau buvo įmanoma prieš 2 metus, kadangi užsieniečių vairuotojų tebuvo vienetai ir visiems užteko darbo. Dabar be užsakymo gali tekti stovėti ir valandą ar pusantros, o uždarbis ypatingai priklauso nuo dienos. Pavyzdžiui, vieną dieną po mokesčių uždirbu 40 eurų, kitą – 60 per 12 valandų. Neapsigaukite, skaičiai programėlėje atrodo labai gražiai, bendra suma per dieną siekia 130–150 eurų, bet atskaičius išlaidas telieka trupiniai. Tie, kas dirba tik papildomai, uždirba 100–200 eurų per mėnesį ir tai jeigu dirba su nuosavu dujomis varomu automobiliu.

Jei norite tikslesnių duomenų apie uždarbį, galiu pateikti pavyzdį. Tarkime, šiandien uždirbote 130 eurų prieš mokesčius, platformai sumokate 25%, tad lieka 100 eurų. Jeigu automobilis varomas dujomis, kuras jums kainuos apie 10–12 eurų. Jei valgote ne iš namų įsidėtą maistą, kad ir greito maisto užkandinėse, išleisite dar apie 3–7 eurus. Po viso to lieka apie 81–85 eurai, bet nereikia pamiršti ir atvirkštinio PVM mokesčio. Jis skaičiuojamas nuo pavežimo programėlės komisinio mokesčio. Vairuotojai moka komisinį mokestį nuo užsakymo ir papildomai – atvirkštinį PVM. Nors komisinių mes patys negauname, turime sumokėti dar 5 %. Nesu tikras, kodėl vairuotojams užkrauta našta mokėti už įmonės pajamas, tačiau į bendrą skaičiavimą būtina įtraukti ir šį faktą.

Galiausiai mums geriausiu atveju lieka 75 eurai iš 130 po gana sėkmingos darbo dienos. Neįtraukiau išlaidų plovyklai, specialiam draudimui, techninio aptarnavimo ir remonto, nes tai – ne kasdienės išlaidos, tačiau per metus taip pat gali sudaryti ženklią sumą. Galutinė alga priklauso nuo paties vairuotojo – kaip jis dirbs, kaip greitai atliks užsakymus, kaip greitai gaus kitą užsakymą. Taip pat daug priklauso nuo automobilio – į kuo daugiau kategorijų programėlėje jis įtrauktas, tuo didesnis šansas gauti užsakymą.

Vairuotojas

Šiuo metu dirbti pavežėju Lietuvoje – ne pyragai ir gali būti tik laikinu užsiėmimu, ne karjera. Pagal matomas tendencijas, galų gale jais dirbti liks tik užsieniečiai. Lietuviams po mokesčių nieko nelieka arba už tą pačią algą turi dirbti dukart daugiau nei prekybos centro sandėlyje. Šiuo metu lietuvio pavežėjo pelnas 40–50% nuo pajamų, užsieniečio – 70–80%. Jie nemoka tų pačių mokesčių ir atvirkštinio PVM.

Klientai priekabiauja seksualiai ir švaistosi ginklais

Populiari nuomonė, kad vairuotojai patiria keisčiausių istorijų ir susiduria su neprognozuojamais klientais – ne iš piršto laužta. Man pasitaikė įvykis, kai atvažiavęs paimti merginos vardu Sara, išvydau praktiškai visą romų taborą. Būsima keleivė laukė su daug vaikų, o aš neturėjau tam reikalingos kėdutės ir atsisakiau juos vežti. Ten buvę žmonės pradėjo mane koneveikti, keikti savais prakeiksmais, tačiau aš ruošiausi išvažiuoti be jų. Tuomet kartu buvęs vyras iš po striukės išsitraukė šaunamąjį ginklą ir ėmė man juo grasinti. Iš situacijos išsisukau suveikus primityviam savisaugos instinktui – išlėkiau iš ten neatsisukdamas ir džiaugiuosi, kad išnešiau sveiką kailį.

Pasitaiko, kad vežamos keleivės pradeda priekabiauti ir elgtis seksualiai. Tokiais atvejais tenka išlikti mandagiam, pasakyti, kad turiu merginą ir stengtis nebendrauti. Didžiausias galimas pavojus, kad taip nuvilta mergina bet kada gali apkaltinti priekabiavimu ar net išprievartavimu niekuo dėtą vairuotoją.

Bene dažniausiai pasitaikanti klientų problema – netinkamai pasirinktas atvykimo adresas, tuomet vairuotojui tenka ieškoti, kur jo laukia. Taip pat neretai pasirenkama netinkama automobilio kategorija, pavyzdžiui, važiuojant su vaiku nepakanka įprastos ir būtina rinktis iš iš kitos kategorijos, kurios automobiliai pritaikyti vežti vaikus. Per visą savo darbo laiką vežiau vos 4 mamas, kurios rūpinasi savo vaikų saugumu ir pačios turi automobilines kėdutes. Jaučiu didžiulę pagarbą moterims, kurios kartu su vaikais visada turi ir jų vežimui būtinas automobilines kėdutes.

Džiugu, kad keleiviai dažniau užsisega saugos diržą, negu nusižengia įstatymui. Dauguma važiuoja tylėdami arba klauso muzikos per ausines, naršo telefone. Trukdančių dirbti pasitaiko savaitgalių vakarais, kadangi nemaža dalis klientų būna išgėrę, tad užsimano bendrauti su vairuotoju.

Vairuotojas

Mano patarimai vairuotojams:

  • Jeigu norite dirbti vairuotoju, gerai pagalvokite, viską gerai apskaičiuokite, pasverskite visus privalumus ir trūkumus.
  • Automobilį darbui pirkite naujesnį, svarbiausia, kad automobilyje būtų LPG dujų įranga. Taip gerokai sutaupysite.
  • Nusipirkite kelis mobiliuosius telefonus su Android sistema arba Android planšetinį kompiuterį, kad galėtumėte dirbti keliose programose vienu metu. Taip išvengsite ilgo laukimo ir gausite daugiau užsakymų.
  • Būtinai pasirūpinkite automobilio švara, technine bukle, draudimu, skirtu pavežėjams.
  • Visada būkite apsirengę tvarkingai. Geriau nenaudokite jokių kvepalų ar tualetinio vandens. Į automobilio vidų neleiskite keleivių su gėrimais ir maistu, neleiskite rūkyti ar vartoti alkoholį. Tai – kvapai, kurie lieka ilgam.
  • Niekada be automobilinės kėdutės nevežkite vaikų jeigu jų ūgis nesiekia 135 cm arba jiems nėra 12 metų.
  • Nelaikykite pinigų vienoje vietoje, jeigu pasitaikytų jus apiplėšti norintis keleivis. Saugumo sumetimais nesakykite, kiek šiandien uždirbote, kiek uždirbate įprastai. Savigynai iš anksto turėkite reikiamų priemonių, pavyzdžiui, dujų balionėlį.


Nenoriu jūsų klaidinti, dirbant pavežėju tikrai galima uždirbti pakankamai, bet tam reikia skirti daugiau laiko, nei kitame darbe. Dirbti reikėtų tik su nuosavu hibridu, kuriame įrengta dujų sistema. Taip pat jūsų darbo diena tokiu atveju truks po 10–12 valandų, kai kada net ir 14. Asmeninė jūsų ir jūsų automobilio švara – privaloma, nes kuo geriau atrodo jūsų automobilis ir jūs, tuo didesnė tikimybė gauti arbatpinigių. Atminkite, kad iš 3000 eurų jūsų uždirbto bruto atlyginimo jums geriausiu atveju liks 1200–1500 eurų pelno.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)