GT86 – tai kūdikis, gimęs iš dviejų Japonijos kompanijų – „Toyota“ ir „Subaru“ – meilės. Jis buvo gimdytas taip ilgai (nuo 2006 m.), kad vienu metu jau atrodė, jog „tėveliai“ turi rimtų vaisingumo bėdų. Šis projektas buvo apaugęs įvairiomis legendomis ir gandais. Vieni svarstė, kokios bus automobilio techninės charakteristikos, kiti kūrė galimus jo pavadinimus. 200 ar 250 AG? Atmosferinis ar turbininis? „Toybaru“ ar „Subtoya“? Taigi šiemet pasaulio kelius išvydo „Subaru BRZ“ ir „Toyota GT86“. Automobilis – tas pats, tik markių ženkliukai skirtingi, tad turime du klonus.

Šįkart istorija – apie „Toyota“ versiją. Kompanija tikisi, kad automobilio pavadinime esantis skaičius 86 šios markės gerbėjams kels nostalgiją „Corolla AE86“ modeliui, kuris prieš daugiau nei du dešimtmečius buvo vertinamas kaip tobulas pasirinkimas ralio ir žiedinėms lenktynėms. Be to, skaičius 86 dar simbolizuoja ir techninėse charakteristikose figūruojančius duomenis: į automobilį montuojamo variklio cilindrų skersmuo ir stūmoklių eiga yra 86 x 86 mm.

Beje, opozicinis „Boxer“ jėgos agregatas – tai „Subaru“ darbo vaisius, kaip ir dauguma inžinerinių dalykų. O „Toyotai“ labiau teko rūpintis dizainu ir salono įrengimu. Tiesa, apie pasiskirstymus darbais japonai kalba labai nenoriai. Kad ir kas ką būtų padarę, rezultatas akivaizdus – tai vienintelis pasaulyje galiniais ratais varomas automobilis, turintis priekyje sumontuotą horizontalų opozicinį variklį.

Šiuo aspektu ir nusakyta svarbiausia šio modelio stiprybė. Naudojant šią formulę inžinieriams nereikėjo rūpintis priekinių varančiųjų ratų sistema, tad variklį jie galėjo nuleisti prie pat dugno ir taip sukurti itin žemą svorio centrą – 1200 kg siekiantis automobilio svoris buvo paskirstytas santykiu 53:47, o tai užtikrina puikų valdymą.

Įsirangęs į „Toyota GT86“ jautiesi taip, tarsi sėdėtum šaligatvio bortelio aukštyje. Automobilio salone – netipinis „Toyota“ markei vaizdas. Panašu, kad viskas čia specialiai sukurta šiam modeliui ir galvojant apie tai, kaip išreikšti sportišką charakterį. Štai prietaisų skydo viduryje, matomiausioje vietoje – tachometras, o ne spidometras. Ant vairaračio – nė vieno mygtuko, kad nekiltų dvejonių apie svarbiausią šio automobilio paskirtį. Be to, yra įdomių akcentų iš praeities, pavyzdžiui laikrodžio nustatymas ar oro kondicionieriaus reguliavimas.

AG – dar ne viskas

Po variklio dangčiu slypi atmosferinis 2.0 l jėgos agregatas, keliantis dvejopą įspūdį. Vienavertus, iš tokio darbinio tūrio variklio išspausti 200 AG – geras rezultatas. Kitavertus, kas būtų, jeigu turėtume daugiau „arklių“ ir didesnį nei 160 Nm (esant 4400 aps./min.) sukimo momentą? Panašu, kad „Subaru“ jau ruošia savo atsakymą su turbininiu 280 AG varikliu, tik ar tą patį savo klientams pasiūlys ir „Toyota“ – kol kas lieka neaišku.

Tačiau grįžkime prie to, ką turime šiuo metu. „Toyota GT86“ – nei labai greitas, nei itin galingas. 200 AG sportinei mašinai – tikrai ne rodiklis, 7,6 sek. trunkantis įsibėgėjimas iki 100 km/val. – toli gražu ne pavyzdinis. Vis tik užsimerkiant į tai, kas parašyta popieriuje, galima drąsiai sakyti – tai beprotiškai smagus, tikro vairuotojo automobilis.

Pirmiausia, tokį įspūdį kuria tai, kaip akceleratoriaus pedalas reaguoja į spustelėjimą ir koks skambesys pasigirsta iš variklio skyriaus. Veidą nušviečia šypsena – oho! Antra, jau po kelių posūkių įsitikini, kad šis automobilis tavęs klauso taip, tarsi būtum priešpaskutinis Europos diktatorius.

Vis dėlto norėdamas išlaikyti tą smagumą, supranti, kad žvalumas jaučiamas tik sūkių diapazono apačioje ir viršuje. Lėtai važiuoti GT86 neišeina, tad tenka „gręžti“ variklį iki aukštų sūkių. Tačiau tai vienas malonumas, kai pavaros jungiamos tiksliai.

Mėgstantys šonaslydį, t.y. „driftą“, turėtų būti sužavėti šio automobilio klusnumo. Jeigu moki tinkamai elgtis, jis darys viską, ką panorėsi. Tad bene didžiausiu GT86 privalumu galima laikyti pavyzdines valdymo savybes.

Nors tai ir sportiškas automobilis, jis nėra atitrūkęs nuo realybės ir tinkamas naudoti įprastuose keliuose. Važiuoklė tvirta kaip ir priklauso tokio tipo mašinai, tačiau komforto atžvilgiu tai nėra blogiausias variantas. Vis dėlto gale vietos tiek, kad net ir uošvienę vežti būtų gaila – čia pabandę įsitaisyti suaugusieji neturės vietos nei galvai, nei kojoms, tad galinės sėdynės pritaikomos tik vaikams. Be to, ir degalų sąnaudos nėra pritrenkiančios – jos siekia apie 9 l/100 km.

„Toyota GT86“ Lietuvoje kainuoja nuo 104 990 Lt, t.y. apie 6,5 tūkst. Lt mažiau nei „Subaru“ atitikmuo. Nepatinka nė vienas iš jų? Tuomet verta žvilgtelėti į naująjį „Opel Astra OPC“, kainuojantį nuo 101,5 tūkst. Lt. Jis greitesnis, galingesnis, šiek tiek pigesnis, bet tikrai ne toks smagus kaip GT86/BRZ.

„Toyota“ tikisi, kad GT86 rinksis jauni vairuotojai. Atsižvelgiant į kainą, galima tikėtis, kad Lietuvos jaunimas šiuo automobiliu galės pasidžiaugti maždaug po penkmečio, kai šis „žaisliukas“ atsibos turtingesnių šalių vairuotojams.

„Toyota GT86“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1998 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 147 kW/200 AG/7000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 160 Nm/4400 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 4240 mm
Plotis: 1775 mm
Aukštis: 1285 mm
Važiuoklės bazė: 2570 mm
Svoris: 1200 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,7 sek.
Maksimalus greitis: 220 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,9 l/100 km
CO2 emisija: 160 g/km
Bagažinės tūris: 243 l
Kaina: nuo 104 990 Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (342)