aA
„Pilkas dyzelis“ – skambi frazė, apibūdinanti daugelio vairuojamus automobilius. Tai paprasta, elementari, taupi ir mažai kuo iš kitų išsiskirianti transporto priemonė, kuri nekelia absoliučiai jokių emocijų. Šios frazės priešingybė - sportiškas hečbekas – alternatyva ieškantiems kompromiso tarp kasdieninio praktiškumo ir įdomesnių kelionių į darbą, todėl akivaizdu, kodėl europiečiai šį automobilių tipą dievina.
"Renault Clio R.S. Trophy" prieš "Volkswagen Polo GTI". Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Renault“ ir „Volkswagen“ (žinoma, nereikėtų pamiršti ir „Ford“) yra sportiškų hečbekų segmento lyderiai. Šie trys automobilių gamintojai Europoje parduoda daugiausiai greitų ir smagių hečbekų, kurie kadaise pakišo peilį po tradicinių sportiškų kupė automobilių kaklu.

„Volkswagen“ šiemet su pasididžiuodami pristatė pagal naują formulę sukurtą „Polo GTI“ – modelį, kuris, teoriškai, turėtų būti vadinamas visaverčiu „GTI“ šeimos atstovu. Norėdami geriau suprasti, kaip pasikeitė naujasis „GTI“ šeimos narys, pasitelkėme ne patį naujausią, bet vis dar daugybę emocijų keliantį „Renault Sport“ inžinierių kūrinį – „Clio R.S. Trophy“.

Optinė apgaulė

Hečbekas vis dar yra vienas populiariausių kėbulo tipų Europoje, bet ar tuo reikėtų stebėtis? Nepaisant augančio krosoverių populiarumo, hečbekas yra bene idealiausias automobilis daugeliui Europos gyventojų (priklausomai nuo individualių poreikių, galima rinktis S, M ar L dydžio), be to, tai kėbulo tipas, leidžiantis sportiškų automobilių gamintojams išlaisvinti savo kūrybinį potencialą bei eksperimentuoti.

Renault Clio R.S. Trophy“ ir „Volkswagen Polo GTI“ patenka į vidutinio dydžio, kitaip tariant, nei per mažų, nei per didelių, hečbekų kategoriją. Vis dėlto pažvelgus į abu automobilius, liežuvis niekaip neapsiverčia juos pavadinti mažais, nes abu modeliai yra praktiškai tokio paties dydžio, kaip ir ketvirtos kartos „Golf“.

Gali susidaryti įspūdis, jog „Polo“ yra gerokai didesnis už savo varžovą. Iš tiesų, skirtumai slypi tik smulkiose detalėse. „Clio R.S. Trophy“ už „Polo GTI“ yra 22 milimetrais ilgesnis, 18 milimetrų siauresnis, 5 milimetrais žemesnis, o ratų bazė yra 38 milimetrais ilgesnė. Minimalūs skirtumai taip pat slypi bagažinės tūryje, apdailos medžiagų ir surinkimo kokybėje, matymo lauke sėdint už vairo. Net sunku patikėti kokie šie automobiliai yra panašūs, jeigu viską vertintume milimetrų tikslumu.

"Renault Clio R.S. Trophy" prieš "Volkswagen Polo GTI". Aivaro Grigelevičiaus nuotr.
"Renault Clio R.S. Trophy" prieš "Volkswagen Polo GTI". Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Ne ūgis, bet smūgis

Turbininiai varikliai – neatsiejama modernių automobilių dalis. Tą supranta ir „Renault Sport“, ir „Volkswagen“ inžinieriai: maksimalų efektyvumą galima pasiekti tik vienu būdu – į pagalbą pasitelkus turbiną.

„Renault Clio R.S. Trophy“ buvo sukurtas darbinio tūrio mažinimo epopėjoje. Mažasis „Renault Sport“ narys turi 1,6 litro darbinio tūrio variklį, pasiekiantį 220 arklio galių ir 280 Nm sukimo momentą. „Volkswagen“ nusprendė pasielgti priešingai. Kurdami „Polo GTI“ vokiečių kompanijos inžinieriai pasiskolino „Golf GTI“ komponentus. Naujos kartos modelis naudoja „EA888“ vardu pavadintą jėgos agregatą – tai 2 litrų, 4 cilindrų benzininis variklis, kuris „Polo GTI“ versijoje išvysto 200 arklio galių ir 320 Nm sukimo momentą.

Charakteristikas lyginant „ant lapo“, vokiškas motoras atrodo dinamiškesnė alternatyva. 76 kilogramais sunkesnis „Polo GTI“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,4 sekundės (0,3 sekundės greičiau) ir pasiekia 237 km/val. maksimalų greitį (4 km/val. daugiau už „Clio R.S. Trophy“). Vis dėlto, dinamiškesnio variklio titulą derėtų atiduoti „Clio R.S. Trophy“ – dėl kelių priežasčių.

Visų pirma, „Polo GTI“ didžiausią sukimo momentą išvysto žemesniuose variklio sūkiuose ir siauresniame sūkių diapazone, t.y., 320 Nm motoras pasiekia rodyklei svyruojant tarp 1500-4400 aps./min. Būtent šiame diapazone „Polo GTI“ variklis galią perteikia tolygiai ir jaučiasi gyvybingas. „Clio R.S.“ jėgainė pradeda dainuoti nuo 2000 sūkių ir oro nepritrūksta iki pat 5700 aps./min. ribos. Būtent platesnis sūkių diapazonas leidžia mažesnį sukimo momentą paversti privalumu, ir tai labai jaučiasi atliekant elementarius akceleracijos testus: nuo 60 iki 100 km/val. ir nuo 80 iki 120 km/val. važiuojant ketvirta pavara.

„Polo GTI“ pirmąjį akceleracijos bandymą įveikė per 5,4 sekundės, antrąjį – per 6 sekundes. Analogiškus testus atlikęs „Clio R.S. Trophy“ pademonstravo štai šiuos rezultatus: 4,3 sekundės ir 5,4 sekundės.

Būtent šie parametrai labai gerai apibūdina skirtingas automobilių jėgaines. Jeigu „Polo GTI“ savo darbą atlieka efektyviai , bet ne entuziastingai (tą patį galima pasakyti ir apie „DSG“ pavarų dėžę), tai „Clio R.S.“ tą pačią užduotį atliks su tam tikromis pertraukomis, bet su didžiuliu trenksmu ir fejerverkais.

Komplimentai „Volkswagen“ motorui tenka, kai norime automobilį naudoti tik pagal paskirtį – nuvažiuoti iš taško A į tašką B. Būtent tuomet „Polo GTI“ akceleratoriaus vangumą, truputėlį ilgesnius pavarų perdavimo skaičius ar švelniai murkiančią, o ne triukšmingą ir šiurpuliukus keliančią išmetimo sistemą vertinsite kaip privalumą, nes kasdieninėse situacijose „Polo GTI“ yra tylesnis, komfortiškesnis ir ekonomiškesnis, ypač išsirengus į ilgesnę kelionę.

Mūsų bandymo metu, „Polo GTI“ be didelių pastangų mieste suvartodavo iki 10 litrų, užmiestyje ar greitkelyje – nuo 5 iki 7 litrų benzino 100 kilometrų. „Clio R.S. Trophy“, nors ir turi mažesnio tūrio motorą, pasižymi žymiai, o tiksliau – 2 ir 3 litrais didesniu apetitu. Be to, važiuojant užmiestyje 110 – 120 km/val. greičiu, „Clio R.S. Trophy“ variklis dirba žymiai aukštesniais sūkiais negu „Polo GTI“, todėl natūralu, jog prancūziškame hečbeke ausis pasieks ir garsesnis jo keliamas triukšmas.

Vairavimo malonumas

Bbene visi sportiški hečbekai kurti taip, kad juos vairuoti būtų malonu. Geras šio segmento automobilis sukelia nemažai emocijų, tačiau tikrai nuostabus šio segmento modelis priverčia ieškoti priežasčių kuo dažniau išvažiuoti į linksmai vingiuojančius užmiesčio kelius. Tad į kurią kategoriją reikėtų priskirti „Polo GTI“ ir „Clio R.S. Trophy“?

„Volkswagen“ nori, jog „Polo GTI“ būtų mažoji „Golf GTI“ kopija, todėl vairavimo instrumentai yra kone idealūs: vairas – praktiškai idealaus storio ir skersmens, pakaba – standi, tačiau neverčianti sukąsti dantų riedant per kelio nelygumus ar jaustis, lyg dardėtum nuo laiptų sėdėdamas ant taburetės. Komplimentų vertas pakabos balansas visuomet buvo „GTI“ šeimos stiprybė, nes didžioji dauguma „GTI“ pirkėjų tikisi ne tik sportiškumo, bet ir komforto, galimybės patogiai automobilį naudoti kiekvieną dieną.

Pradėjus elgtis energingiau, automobilis į tai reaguoja su pakankamai dideliu entuziazmu – kaip ir „Golf GTI“. Pakabos nustatymai – puikūs, leidžiantys automobiliui išlikti stabiliam, net ir važiuojant didesniu greičiu. Nors vairo stiprintuvas neperduoda labai daug informacijos apie tai, ką veikia ratai, tačiau tai netrukdo „Polo“ valdyti tiksliai ir užtikrintai. Saugiai ir greitai, neišlipant iš automobilio komforto zonos ribų.

„Renault Clio R.S. Trophy“ yra visiška vokiško savo konkurento priešingybė. Jeigu toje pačioje atkarpoje vairuojant „Polo GTI“ jautiesi pasiekęs šio hečbeko galimybių ribas, „Clio R.S. Trophy“ siunčia visiškai kitokius signalus. Akivaizdu, jog „Renault Sport“ kūrinys gali ir nori žymiai daugiau.

Įsivaizduokite patys: „Race“ režimas įjungtas ir su „Clio R.S.“ pažintį pradedame iš naujo. Posūkis į kairę, ilga tiesė, dar vienas posūkis į kairę, neilga atkarpa iki kito posūkio, staigus stabdžių paspaudimas ir vairo pasukimas į dešinę. Panašūs veiksmai kartojasi keletą kilometrų, lietaus intensyvumas tik stiprėja, tačiau išmetimo sistemos garsai, primenantys spragėsius gruzdintuvėje, skatina neatleisti akceleratoriaus.

„Clio R.S.“ yra vienas tų automobilių, kuris dievina grubų elgesį – kuo aštriau su juo elgiatės, tuo didesnis grįžtamasis ryšis.

"Renault Clio R.S. Trophy" prieš "Volkswagen Polo GTI". Aivaro Grigelevičiaus nuotr.
"Renault Clio R.S. Trophy" prieš "Volkswagen Polo GTI". Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Vienu žingsniu priekyje

Komforto įrangos gausa – vienas svarbiausių kriterijų perkant bet kokį automobilį, nebent tai „Ariel Atom“ ar „Caterham Seven“. Šiuolaikiniai automobiliai yra pakankamai universalūs ir technologiškai pažangūs, jog galėtų būti naudojami bet kur ir bet kada.

„Volkswagen Polo GTI“ technologijų kraitis niekuo nesiskiria nuo tradicinio vidutinės klasės sedano: skaitmeninis prietaisų skydelis – yra, šildomos sėdynės – yra, greitį ir atstumą palaikanti kontrolė – yra, dviejų zonų klimato kontrolė – yra, automatinė automobilio stabdymo sistema – taip pat yra, tačiau visus šiuos privalumus gausite tik pažymėję varnelę papildomos įrangos sąraše. Šiuos ir kitus pridėtinius privalumus turintis ir mūsų bandyme dalyvavęs modelis buvo įkainotas 31 339 eurų suma, o tai yra 8452 eurais daugiau už bazinę modelio kainą.

Jeigu automobilius vertintume tik pagal komforto įrangą, „Clio R.S. Trophy“ šią kovą pralaimėtų iškart. Kodėl? Jis buvo sukurtas tada, kai tokio dydžio modeliai buvo gaminami pagal visiškai kitokius standartus, tad link gamybos pabaigos einanti dabartinė „Clio R.S. Trophy“ karta neturi technologiškai pažangaus skaitmeninio prietaisų skydelio ar išmanios greičio ir atstumo palaikančios sistemos. Suprantama, šie elementai nėra patys būtiniausi, tačiau kilsteli vairuotoją į vienu kitu laipteliu aukštesnį komforto lygį eksploatuojant automobilį kiekvieną dieną.

Vertinant bazinę šių hečbekų kainą, charizmatiškas prancūzas šioje poroje pirkėjo piniginę papurtys stipriau. „Trophy“ versija su galingesniu varikliu ir nuostabia „Akrapovič“ išmetimo sistema kainuoja nuo 25 190 eurų, „Polo GTI“ alternatyva su 200 arklio galių motoru kainuoja nuo 23 690 eurų.

Tokie patys, bet skirtingi

Du to paties segmento ir visiškai skirtingi automobiliai – tokią išvadą norisi paskelbti kruopščiai išbandžius ir palyginus „Polo GTI“ ir „Clio R.S.“.

Kaip ir pridera „Volkswagen GTI“ šeimos nariui, „Polo“ demonstruoja aukštesnės klasės modelio savybes: jis patogus, erdvus, komfortiškas (kaip ir standartinis „Polo“ modelis), o ant bagažinės dangčio esančios „GTI“ raidės pridėjo dar ir keletą papildomų savybių: geresnę dinamiką ir niūriais rytais nuotaiką pakeliantį išmetimo sistemos burbėjimą. Trumpai tariant – racionalumo pavyzdys.
„Renault Clio R.S.“ primena energingą, šiek tiek nuo proto nušokusį 20-metį, kuris pirmas per Naujųjų metų naktį iššauna visus po ranka esančius fejerverkus. Atsižvelgiant į tai, jog tokio dydžio sportiški hečbekai dažnai taikosi į jaunesnę auditoriją, nieko keisto, jog „Renault Sport“ sukūrė automobilį, kuris atspindi jaunatviško vairuotojo dvasią.

Tad koks bus šių dviejų kišeninių raketų palyginimo galutinis verdiktas? Viskas priklauso nuo to, ko reikalaujate iš tokio tipo automobilio. Norite, jog komfortas ir nebloga dinamika būtų tame pačiame sakinyje – rinkitės „Polo GTI“, kuris 95 procentus už vairo praleisto laiko patenkins visus poreikius. Jeigu ieškote gerų emocijų užtaiso, automobilis privalo veide nupiešti šypseną, o spontaniški pasivažinėjimai yra kasdienybė – „Renault Clio R.S. Trophy“ vienareikšmiškai bus geriausias automobilis savo klasėje.

Renault Clio R.S. Trophy

Privalumai

  • Net ir dabar automobilio dizainas atrodo šviežiai;
  • Fantastiškas giesmes dainuojanti išmetimo sistema;
  • Už mažo variklio darbinio tūrio slepiasi tikras uraganas;
  • Pavyzdingos manieros kelyje.

Trūkumai

  • Standi pakaba nepatiks tiems, kurie visada važinėja mieste;
  • Norėtųsi geresnės garso izoliacios važiuojant didesniu greičiu;
  • Didelis apetitas benzinui.

Volkswagen Polo GTI

Privalumai

  • Pačios geidžiamiausios technologijos itin mažame automobilyje;
  • Potencialo turintis GTI motoras, kuris po apsilankymo pas specialistus galėtų išspausti 230 – 250 AG;
  • Patogus ir komfortiškas naudojant kiekvieną dieną, visur ir bet kada;
  • Erdvus, galintis sutalpinti keturis suaugusius žmones;
  • Dinamiškas motoras;
  • Sąlyginai ekonomiškas;
  • Konkurencinga pradinė automobilio kaina.

Trūkumai

  • Automobilio valdymo savybėms trūksta žaismingumo ir tikslumo;
  • Santūrus eksterjero dizainas;
  • Papildomos įrangos kiekis išaugina automobilio kainą iki 30000 eurų.

Modelis

Renault Clio R.S. Trophy

Volkswagen Polo GTI

Variklis

1618 cm3

1984 cm3

Galia

220 AG esant 6250 aps/min.

200 AG esant 4400 – 6000 aps/min.

Sukimo momentas

260 Nm (2000 – 5700 aps/min.)

320 Nm (1500 – 4400 aps/min.)

Maks. greitis

230 km/val.

237 km/val.

Akceleracija

6,7 sekundės

6,4 sekundės

Ilgis

4089 mm

4067 mm

Plotis

1732 mm

1750 mm

Aukštis

1433 mm

1438 mm

Ratų bazės ilgis

2588 mm

2550 mm

Svoris

1204 kg

1280 kg

Bagažinės tūris

300 litrai

306 litrai

Bandyto automobilio kaina

27 500 eurų

31 339 eurai

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (211)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Naujo „Bentley Continental GT“ testas: kai gali rinktis, automobilis – ar butas Vilniuje (53)

Už naujausią „B“ raidę ant variklio gaubto ir vairo turintį „Bentley“ modelį...

Elektrinio „Hyundai Kona“ testas: galimybės – kaip „Tesla“, bet kaina – kur kas mažesnė specialiai „Motorams“ iš Oslo (84)

Žinoma, pirmiausiai reikia apibrėžti sąvoką „mažesnė kaina“. Nes įprastas „Kona“ –...

„Renault“ prieš „Volkswagen“: kas gamina geresnius sportiškus hečbekus? (61)

„Pilkas dyzelis“ – skambi frazė, apibūdinanti daugelio vairuojamus automobilius. Tai paprasta,...

Naujo „Audi A6“ testas: ar tai – lietuvio svajonių automobilis? (72)

Na, pasakykite man, koks žmogus nenorėtų išbandyti naujausio „ Audi A6 “? Jau aštuntą kartą...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1092)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (23)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

DELFI autoriai pagerbti Titanų statulėlėmis (16)

Antradienio vakarą į iškilmingą vakarą MO muziejuje rinkosi DELFI autoriai ir bičiuliai. Čia...

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (408)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (14)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (15)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

Antrame kėlinyje įvarčiais prapliupę serbai sutriuškino Lietuvos rinktinę (181)

Lietuvos futbolo rinktinė sužaidė geriausią pirmą kėlinį UEFA Tautų lygoje, tačiau antrajame...

Neuromokslininkas Bredesenas: norite nesusirgti Alzheimeriu – venkite pagrindinių ligos sukėlėjų (22)

„Holistic Primary Care“ redaktorius Erikas Goldmanas kalbasi su dr. Dale’u Bredesenu –...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...

Vadina sukčiavimu: vilnietis pakraupo sužinojęs, kiek kainavo tetos kelionė taksi (33)

Praėjusią savaitę DELFI perskaičiau pasipiktinusios pilietės tekstą apie Vilniaus taksi...