aA
Toyota Yaris“, ko gero, yra vienas labiausiai mylimų bendrovės modelių Europoje. Kompaktiškas, patikimas ir nepretenzingas hečbekas, kuris kuo puikiausiai atlikdavo „noriu nuvažiuoti iš taško A į tašką B“ vaidmenį.
Naujos kartos "Toyota Yaris" sieks tapti didmiesčio gyventojų numylėtiniu. Aivaro Grigelevičiaus nuotr.
Naujos kartos "Toyota Yaris" sieks tapti didmiesčio gyventojų numylėtiniu. Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Sulig naujos, ketvirtosios, kartos modelio pasirodymu, „Toyota“ siekia, jog populiariojo „Yaris“ vairuotojui pavyktų ne tik nuvykti iš taško A į tašką B, bet ir esant poreikiui – užčiuopti automobilio pulsą. Ir sprendžiant iš pirmojo pasimatymo su naujuoju „Yaris“ – „Toyota“ juda reikiama linkme.

Naujas. Absoliučiai.

Visapusiškai naujas automobilis – nėra itin dažnas reiškinys. Įprastai, tam tikras naujas modelis labiau primena tik gerokai patobulėjusią senojo modelio versiją. Žiupsnelis makiažo priekinėje dalyje, keletas naujų technologijų viduje ir vuolia – turime „naują“ modelį. Tik ne šį kartą.

„Toyota“ pristatydama naujos kartos „Yaris“ ne vieną kartą pabrėžė, jog tai – visiškai naujas automobilis. Ir nei mes, nei jūs neturėtumėte tuo abejoti.

Pradėti reikėtų nuo to, jog „Toyota“ sugebėjo atsispirti visuotinei automobilių augimo pagundai. Nepaisant apgaulingos išvaizdos, kuri sukuria didesnio automobilio įspūdį, ketvirtoji „Yaris“ iteracija yra 5 milimetrais trumpesnė bei 40 milimetrų žemesnė, bet tuo pačiu jis yra 50 milimetrų platesnis. Tokį patį prieaugį užfiksavo ir ratų bazė – šis pakitimas yra bene svarbiausias, kai ateina metas diskusiją pakreipti link interjero erdvės, kurios automobilyje netrūksta. Tiek priekyje, tiek gale be didelių problemų, vienas po kito, įsipatogindavo iš skirtingų šalių atvykę žurnalistai, siekdami apčiupinėti kiekvieną naujo „Yaris“ milimetrą. Įsitaisėme ir mes. Iš pradžių ant galinės sėdynės ir vėliau – įsliūkinome ir į vairuotojo vietą, kuri maloniai nustebino dėl dviejų priežasčių.

Pirmoji priežastis – gerokai mielesnė vairuotojo vieta. Jeigu ankstesniame „Yaris“ sėdėdavai kaip ant taburetės ir jausdavaisi įkalintas ribotų galimybių pasaulyje, naujajame džiugina naujos formos vairas, keliomis kryptimis reguliuojama vairo kolonėlė ir galimybė net 60 mm žemiau nuleisti vairuotojo sėdynę. Šis sprendimas patenkins dviejų tipų pirkėjus: tų, kurie mėgsta sėdėti, lyg sportiškame automobilyje, ir tų, kuriems gamta davė ilgas kojas ir rankas. Žinoma, Arvydas Sabonis norėdamas tilpti į šią mašiną iš pradžių turėtų pašalinti priekyje sudėtus sostus ir atsisėsti ant galinės sėdynės, bet bendrame šios klasės kontekste „Yaris“ atrodo labai konkurencingai.

Tą patį būtų galima pasakyti ir apie interjero struktūrą bei technologijų pasirinkimą – šį kartą „Yaris“ primena ne japonišką, bet europietišką, o tiksliau – prancūzišką automobilį, bet atsižvelgiant į tai, jog „Yaris“ jau daugelį metų gaminamas ne bet kur, o Prancūzijoje, nebereikėtų stebėtis šios šalies įtaka.

Įmantresnės vidinių durų apdailos formos, žavūs, du ciferblatai prietaisų skydelyje bei naujos formos priekinės sėdynės su „Toyota“ automobiliuose nematytais raštais džiugina ir priverčia į automobilį žiūrėti kaip daugiau emocijų teikiantį hečbeką, o ne tik didžiulę dėžę ant ratų. Net ir žvelgdami į patį automobilį galvosite, jog jis ne iš tolo neprimena iki šiol matytų „Toyotų“. Putlios ir netgi truputėlį agresyvios formos, vėlgi, labai primena „Peugeot“ bei „Citroen“ kūrinius.

Ketvirtos kartos hibridinė pavara

„Toyota“ drąsiai galime pavadinti hibridinės pavaros pioniere. Technologijos, kurios teikiamais privalumais džiaugiasi milijonai vairuotojų, o tiksliau – daugiau nei 14 mln. Būtent tiek hibridinių automobilių „Toyota“ pardavė visame pasaulyje nuo 1997 metų. Vien 2,5 mln. Hibridų važinėja senajame žemyne, iš kurių net 500 000 dėvi „Yaris“ vardą.

Akivaizdu, jog hibridinę pavarą turintis „Yaris“ yra labai patrauklus produktas daugeliui europiečių, bet ar tuo reikėtų stebėtis? Ko gero, kad ne.

Naujos kartos "Toyota Yaris" sieks tapti didmiesčio gyventojų numylėtiniu. Aivaro Grigelevičiaus nuotr.
Naujos kartos "Toyota Yaris" sieks tapti didmiesčio gyventojų numylėtiniu. Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

„Toyota“ įgavusi pasitikėjimą savo hibridine pavara, naujos kartos „Yaris“ modelyje montuos jau ketvirtosios kartos hibridinę pavarą, kurią sudarys 1,5 litro, trijų cilindrų benzininis variklis, veikiantis Atkinsono ciklu, bei ličio jonų baterija, leisianti ilgiau ir dažniau nenaudoti vidaus degimo variklio. Be to, „Toyota“ sprendimas iškeisti nikelio-metalo hibrido akumuliatorius leido atsikratyti nereikalingo viršsvorio bei padidino bagažinės tūrį, nes dabar ličio jonų baterija guli praktiškai po galinėmis sėdynėmis.

Žvelgdami į naująjį variklį ar ličio jonų bateriją, bendrovės atstovai džiaugėsi, jog skirtinguose didmiesčiuose išbandyti hibridinio „Toyota Yaris“ prototipai didžiąją dalį laiko judėjo naudodami išskirtinai elektros energiją. Net jeigu išvažiuosite į užmiestį ar greitkelį, hibridine pavara vidaus degimo variklio galės nenaudoti net ir tada, kai važiuosite 130 km/val. greičiu. Ko gero tik, kai atleisite akceleratorių ir tik tada, kai riedėsite nuo kalno, o ne kai važiuosite pastoviu greičiu.

Nors bendrovės atstovai tikslių jėgainės parametrų neatskleidė, mums ant lėkštutės buvo pateikti tik keli džiuginantys faktai: 20 procentų sumažėjęs apetitas degalams bei 20 procentų sumažėjusi CO2 emisija, dyzeliniams varikliams nenusileidžiantis suspaudimo laipsnis ir 15 procentų padidėjęs hibridinės jėgainės pajėgumas.

Jeigu esate senamadiškų pažiūrų – ne problema. „Yaris“ bus galima įsigyti su tradicinės komponuotės vidaus degimo varikliais, kurių tūris sieks 1 arba 1,5 litro. Nepriklausomai nuo to, kurią jėgainę pasirinksite, kiekviena iš jų bus poruojama su bepakopę („CVT“) pavarų dėže.

Automobilio pristatymo metu „Toyota“ bendrovės atstovai taip pat nemažai dėmesio skyrė pažindinimui su naujomis „Yaris“ galimybėmis kelyje.

Prezentacijos metu bendrovės atstovai teigė, jog automobilis pasižymi žemesniu gravitacijos centru, mažesniu svoriu, geresniu svorio paskirstymo tarp ašių koeficientu, naujo dizaino „MacPherson“ kolonomis priekyje su papildomu stabilizatoriumi. Tuo tarpu gale pūpso daugelio gamintojų pamėgta torsiono tipo pakaba.

Didžiąją dalį teiginių „Toyota“ vadovai sugebėjo pagrįsti ir parodyti tiksliai kur buvo atlikti ryškiausi pokyčiai. Tiesiog užteko prieiti prie „Yaris“ modelio skeleto, kuriame buvo matyti elementai, įprastai besislepiančius po kėbulo dalimis.
Vis dėlto, kai atėjo metas įvardinti su svarbius faktus: tikslų svorio paskirstymo koeficientą tarp ašių bei automobilio svorį, „Toyota“ atstovai įvardijo tik orientacinius parametrus, kurie yra: 70:30 svorio paskirstymas tarp ašių bei maždaug iki 20 kilogramų sumažėjęs svoris.

Naujos kartos "Toyota Yaris" sieks tapti didmiesčio gyventojų numylėtiniu. Aivaro Grigelevičiaus nuotr.
Naujos kartos "Toyota Yaris" sieks tapti didmiesčio gyventojų numylėtiniu. Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Pirmasis įspūdis – geras, bet...

„Toyota“ sprendimas pristatyti modelį Amsterdame nebuvo netikėtas. Juk tai tankiai apgyvendintos šalies sostinė, kurioje kompaktiški automobiliai yra be galo populiarūs. Štai – praėjusiais metais pats populiariausias naujas automobilis Olandijoje buvo „Volkswagen Polo“, o už jo išsirikiavo „Kia Picanto“, „Ford Fiesta“, „Opel Karl“ ir „Volkswagen Up!“.

Jeigu „Volkswagen“ praėjusiais metais šioje šalyje sugebėjo parduoti beveik 15 tūkst. „Polo“, tai „Toyota Yaris“ pasirodymas 2018-ais metais buvo gerokai kuklesnis – vos 2410 vienetų arba 4517 vienetų mažiau negu 2017 metais tuo pačiu laikotarpiu, tad kaip matote patys – naujos kartos „Yaris“ tikrai turi užtektinai erdvės kopiant link klasės lyderių, dėl kurių žmonės labai dažnai ignoruoja „Toyota“ markės pasiūlymą.

Vis dėlto, galutinį verdiktą šiam automobiliui galėsime skirti tik tada, kai „Toyota“ paskelbs naujos kartos „Yaris“ kainą, detalesnes technines charakteristikas ir žinoma – kai „Yaris“ praeis galutinį homologacijos procesą ir gausime progą jį išbandyti bendro naudojimo keliuose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
4.0000

Naujo elektrinio autobuso „Scania Citywide“ testas: miesto transporto perspektyva (24)

Jei labai norima, miesto autobusus galima palyginti su lengvaisiais automobiliais. Tik jais...

Naujo „Opel Corsa“ testas: prancūziški genai ir vokiškos vertybės (21)

Nors dar XIX amžiuje pirmą savo automobilį pagaminusi vokiška „Opel“ markė nuo 1929 metų...

Naujo „Audi RS6 Avant“ testas: universalas už namo kainą (102)

120 000 eurų, o su papildoma įranga – net 180 000 eurų. Tiek kainuoja naujas „Audi RS6 Avant“...

Naujo „Subaru XV e-Boxer“ testas: ar SUV reikalingas pravažumas? (30)

Kai pasivažinėjau su „ Subaru XV “, kuris šiemet debiutavo su nauja hibridine 150 AG „2.0...

4000 km „Renault Clio“ testas: kokio užteks automobilio? specialiai „Motorams“ iš Suomijos (9)

Kokio dydžio reikia automobilio, kad jis būtų pakankamas kasdieniam naudojimui? Pavyzdžiui, mūsų...

Top naujienos

Socialdemokratai jau ruošiasi naujo lyderio rinkimams – iššūkį Paluckui gali mesti Olekas (305)

Lietuvos socialdemokratų partija ( LSDP ) pradeda ruoštis naujo partijos pirmininko rinkimams....

Maistas prieš miegą: ar žinote, ką valgyti ir ko reikėtų vengti? (42)

Kai manęs klausia nuo ko pradėti dieną, sakau, kad nuo vakarienės. Klausytojai nustemba, kad...

Karbauskis: turiu nuvilti tuos, kurie džiaugėsi, kad nebebūsiu Seime (975)

Antradienį oficialiai Seimo nario mandato atsisakęs Ramūnas Karbauskis sako, kad pagrindiniu jo,...

Čempionų lyga: vengrų akibrokštas prieš Ronaldo, gražus „Man United“ lyderio gestas ir Haalando spindesys (2)

UEFA Čempionų lygoje prasidėjo grupės etapo antrojo rato kovos. Antradienio vakarą sužaisti dar...

Orai: šiltasis atmosferos frontas atgins rudenišką šilumą (3)

Trečiadienio dieną šiltasis atmosferos frontas žada debesuotus orus. Nedideli pragiedruliai...

Nauja turizmo era: anksčiau apie tokias keliones galėjome tik pasvajoti (23)

Milijonai pingvinų. Jūros drambliai. Banginiai. Poliarinės meškos. Antarktida ir Arkties...

Žurnalistė savo kailiu pajuto, ką reiškia „ilgasis“ COVID-19: susirgo kovą, o lapkritį vargiai pakyla iš lovos (106)

Gydytojai sako, kad COVID-19 trunka porą savaičių. Tačiau ne visiems taip pasiseka. Ir tokių...

Teisės profesoriai įvertino Dobrovolskos kandidatūrą: ji visa galva aukščiau už prieš tai buvusius (1192)

Laisvės partijos pasiūlyta kandidatė į teisingumo ministres, Evelina Dobrovolska , viešojoje...

Negalią turinčiam Nojui liko vos pusantrų metų, kai reabilitacija gali duoti didžiausią naudą: tėvai dėl sūnaus pasiryžę viskam (62)

Prieš tris su puse metų į šį pasaulį atėjęs Nojus, apvertė savo tėvų gyvenimą aukštyn...

Švedijos čempionus įveikęs „Vytis“ – tarp 32 stipriausių Europos komandų (3)

UEFA Futsal Čempionų lygos starte stipriausia Lietuvos komanda Kauno „Vytis“ 3:1 nugalėjo...

|Maža didelių žinių kaina