Rugsėjį koncernas pristatė naująją „Opel Astrą“. Tai visai kitas automobilis, nei tos „Astros“, kurios mūsų keliuose zuja jau begalybę metų. Automobilio konstruktoriai išmetė senus brėžinius ir pradėjo mašiną kurti iš naujo. Tokią, kokia turėtų būti 2015 metais – su bevieliu internetu.

Naujoji „Opel Astra“ savo pirkėją nori perkelti į kitą lygį: tik prabangiuose automobiliuose randami žibintai, penkerius metus kurtos, fantastiškai patogios sėdynės, 24 valandas per parą prieinama pagalba, integruota apsauga nuo vagysčių, veržlūs, bet labai ekonomiški varikliai. Tik ar tikrai jums to reikia už 17 tūkst. eurų?

Trumpam kainą atidėkime į šoną ir pažiūrėkime, ką „Astra“ siūlo.

Sukūrė naujus variklius

Šiemet rinkai pateiktas automobilis pirkėjui yra galimas su keturiais skirtingais, naujai sukurtais varikliais.

Galima rinktis iš 1 l, 1,4 l ir 1,6 l darbinio tūrio benzininių variklių su turbinomis, kurie išvysto nuo 105 AG iki 200 AG. Dyzelinių 1,6 l darbinio tūrio motorų galia svyruoja nuo 95 AG iki 136 AG.

Šiuos agregatus galima derinti su 5 laipsnių mechanine ir 6 laipsnių mechanine arba automatine pavarų dėžėmis.

Varikliai įspūdingi: net ir renkantis mažiausios galios, trijų cilindrų 1 l variklį – galios netrūksta. Automobiliai dinamiški, greiti ir ekonomiški. Greitkelyje automobilis lengvai pasiekia 130 km per val. greitį, o apsukos vos siekia 3000 apsisukimų per minutę. Taip važiuojant kuro sąnaudos tėra kiek daugiau nei 6 l šimtui km.

Automobilio ekonomiškumas vertas pagarbos. To siekiant, lyginant su ankstesniais modeliais, naujoji „Astra“ palengvėjo 200 kg. Tą pasiekti leido perprojektuotos detalės ir panaudoti lengvesni lydiniai.

Nepigi prabanga

Nors automobilis ir sumažėjo, bet vietos jo salone daugiau. Atsistūmus priekinę keleivio sėdynę atgal, net 195 cm ūgio žmogus ant galinės sėdynės gali pilnai ištiesti kojas ir vietos dar liks.

Prie tokios prabangos kompaktiniame automobilyje smarkiai prisidėjo naujos sėdynės. Jas inžinieriai kūrė net penkerius metus ir rezultatas vertas pagarbos. Sėdynės labai patogios, o be to – ventiliuojamos, šildomos, galima pasirinkti ir masažuojančias.

Tokių prabangos, iš aukštesnės klasės automobilių perkeltų elementų, naujojoje „Astroje“ apstu. Įspūdingiausias jų priekiniai žibintai – „IntelliLux LED Matrix Light“ sistema.

Ji yra pirmoji tokia žibintų sistema kompaktiniuose automobiliuose. Kiekviename priekiniame žibinte yra po aštuonias individualias LED lempas. Automobilio kamera fiksuoja priekyje esančius kitus šviesos šaltinius ir sumažina tik tų LED lempų šviesą, kuri akintų priekyje esančius vairuotojus.

Rezultatas toks – puikiai matomos šalikelės ir ten tykantys pavojai. Žinoma, ne už ačiū. Lietuvoje šių žibintų kaina dar nėra paskelbta, bet jei automobilį pirktumėte Vokietijoje, tai papildomai reikėtų suploti dar 1150-1300 eurų.

Kuo automobilis dar lenkia ne tik visus konkurentus klasėje, bet net ir prabangiausius automobilius? Šiuolaikiškumu. Keliauti galima ir su kompasu, kelio klausinėti sutiktų žmonių – ir tai yra smagu, bet su naująja „Astra“ galima tai daryti paprasčiau.

Automobiliuose integruota pagalbos linija. Su koncerno dispečeriais galima susisiekti bet kokiu paros metu, jie kalba keliomis kalbomis ir gali pasiūlyti įvairios pagalbos: patarimų kaip elgtis sugedus automobiliui, iškviesti pagalbą įvykus nelaimei ar tiesiog rasti artimiausią greito maisto užkandinę.

Ši sistema taip pat apsaugo nuo vagysčių. Dispečeriai gali per atstumą užblokuoti automobilio variklį. Tai nieko papildomai nekainuoja, o panašios trečių šalių apsaugos sistemos yra tikrai nepigios.

Už papildomus 99 eurus per metus „Astros“ šeimininkai galės apsirūpinti sparčiu 4G internetu. Prie jo galima prijungti septynis įrenginius, o ryšio stabilumą užtikrina papildoma korpuse paslėpta antena. Tiesa, ši paslauga kol kas veikia tik keturiose Europos valstybėse, bet neabejotinai plėsis.

Ar verta?

Be naujosios „Astros“ per gyvenimą esu vairavęs dar dvi. Pirmoji buvo mano vairavimo instruktoriaus atsarginė mašina. Ji net nebuvo „Opel“. Iš Anglijos jis parsivarė „Vauxhalą“. Tai buvo komplikuota mašina. Gerai nepamenu kodėl, bet joje neveikė prietaisų skydelis, lempos ir posūkių signalai.

Antroji buvo „Regitros“ mašina, kurios matmenų neperpratau iki galo ir egzamino neišlaikiau dar aikštelėje.

Naujoji „Astra“ – nepalyginama. Viskas veikia be priekaištų, o kompaktišką mašiną su pagerintu matomumu pastatyti galima kur tik nori. Važiuoja ji sklandžiai, „traukia“ gerai, kelyje laikosi stabiliai. Tai labai gera mašina, tokia, kokia turėtų būti 2015 metais.

Vis dėlto, nors su pirmosiomis „Astromis“ mane sieja ne patys smagiausi atsiminimai, tačiau prieš tris dienas bandytos naujos ir patikusios „Astros“ jau nebeatsimenu apskritai. Nes ji yra... labai blanki.

Grįžus namo nesinorės iš jos lipti dar kurį laiką, nes bus liūdna į automobilį pažiūrėti iš išorės. Ypač liūdna, jei pirksite baltą. Raudona ar mėlyna „Astra“ atrodo prastai, o balta atrodo kaip pervirtas cepelinas.

Balta spalva užmaskuoja visas aerodinamiškas mašinos kėbulo formas ir nebesuprasi, kas joje negerai – ar tai, kad priekinės grotelės yra tokios pat kaip „Mazdos“ ir „Hyundai“ automobilių, ar tai, kad ji žema ir stora.

Todėl šį automobilį, nepaisant visų jo privalumų, pamilti seksis sunkiai. Nebent jį pirktumėte savo artimam žmogui. Žinoti, kad jis vairuoja saugų ir patikimą automobilį yra gerai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)