aA
Šie metai didelių „Toyota“ automobilių gerbėjams prasidėjo smagia naujiena – Europoje pirmą kartą debiutuoja septynvietis hibridinis „Highlander“.

Iki šiol gamintojas iš Japonijos Senojo žemyno gyventojų dideliais automobiliais nelepino – nebegaminamą „Avensis“ pakeitė nelabai rinkoje aktualus sedanas „Camry“, o mūsų regione didžiausi iki šiol siūlyti SUV buvo „RAV4“ ir „Cruiser“. Pirmasis – kompaktinis krosoveris, antrasis – vienas iš vos kelių pasaulyje tebegaminamų rėminės konstrukcijos visureigių.

Ir Europa – ne Amerika ar kitos pasaulio šalys, kur „Toyota“ turi daug didelių ir egzotinių versijų, kurios ankštose Europos miestų gatvėse neturėtų jokios prasmės. Tad norintiems didelio „Toyota“ SUV automobilio pasirinkimas buvo beveik vienintelis – dairytis naudoto automobilio kitoje Atlanto pusėje.

Iki dabar – nors ir ne milžinas, bet visgi 5 metrų ilgio „Highlander“ yra septynvietis automobilis. Tiesa, trečios eilės sėdynės kaip dažniausiai ir būna tokiais atvejais labiau pritaikytos tik trumpoms kelionėms. Daugiausiai dėl to, kad po antra sėdynių eile sumontuoti hibridinės sistemos akumuliatoriai, tad nors pačias sėdynes ir galima pastumti į priekį, sėdintiems trečioje eilėje tiesiog nebus kur dėti kojų.

O dar „Highlander“, nors ir turi visų ratų pavarą, tačiau Europoje modelis parduodamas tik su hibridine sistema, todėl, skirtingai nuo toje pačioje JAV parduodamų versijų su V6 motorais, visų ratų pavara yra žymima kaip „AWD-i“, kur akcentas yra ties paskutine „i“ raide.

O tai reiškia, kad be pagrindinės priekinių ratų pavaros papildomu trečiu hibridinės sistemos 40 kW elektros varikliu pagal poreikį varomi ir galiniai ratai. Tokia sistema neturi tiesioginės mechaninės sąsajos tarp priekinių ir galinių ašių, tad į didelę bekelę ruoštis neverta. Bet galiu patikinti, kad su papildomai elektros variklio sukamais galiniais ratais užtikrinamas tiek geresnis sukibimas slidžiame kelyje ar greitai pajudant, tiek ir pavyks pravažiuoti ten, kur vienos ašies ratai nebegelbės.

O priekyje – „Toyota“ ketvirtos kartos hibridinė pavara su šioje versijoje montuojamu 2,5 l atmosferiniu motoru ir dviem elektros varikliais – vienas veikia kaip generatorius, kitas – tiek rekuperuoja energiją, tiek ir perduoda papildomą galią į ratus. Tad bendrai sistema su vidaus degimo varikliu ir trimis elektros motorais pasiekia 248 AG ir nuo čia prasideda iš esmės vien tik geros naujienos.

Na, gerai – įpratusiems prie tradicinio hidraulinio ar dviejų sankabų „automato“, elektrinės kintamo perdavimo transmisijos siunčiama galia į ratus nebus tokia natūrali, bet „Toyota“ hibridų vairuotojams viskas bus įprasta. Visgi ir įsibėgėjimas iki 100 km/val. yra pakankamas ir siekia 8,3 s, maksimalus greitis apribotas ties 180 km/val. Bet tikriausiai neturėsite jokio noro rėkdinti hibridinės pavaros aukštais sūkiais, net jei čia yra tiek „Sport“ režimas, tiek ir galimybė svirtelėmis prie vairo perjungti „pavaras“.

Visa tai netinka prigimtiniam šios vidaus degimo ir elektros variklių derinio principui – hibrido savininkus lepinti mažomis benzino sąnaudomis. Kaip sakiau vaizdo medžiagoje, tūkstančiai taksistų, sėdinčių prie „Prius“ vairo, klysti negali. Šioje komplektacijoje gamintojas nurodo 7,1 l/100 km vidutines degalų sąnaudas – važinėjant tiek apsnigtais miškų keliais, tiek užmiestyje ir mieste, jos buvo 8,2 l – puikus rezultatas, įvertinant, kad važinėta žiemą su papildomomis energijos sąnaudomis.

Vertinant automobilį kaip penkiavietį, jis tikrai erdvus – didelė bagažinė ir daug vietos ant antros sėdynių eilės. Kaip ir kituose naujausiuose „Toyota“ modeliuose, man patinka salono apdailos kokybė ir dizainas, o didelis 12,3 colių liečiamasis multimedijos ekranas atrodo šiuolaikiškai. Vienintelis priekaištas – nesiūloma belaidė „Android Auto“ ir „Apple Car Play“ sąsaja.

Bet jei dairotės erdvaus SUV automobilio su efektyviai veikiančia ir visus ratus sukančia hibridine pavara, „Highlander“ tikrai vertas būti kandidatų sąraše. Komfortiškas, erdvus, saugus, efektyvus ir netgi išvaizdus, kas kuriant didelius SUV dizaineriams ne visada pavyksta. Aišku, nuo 45 000 siekianti kaina nėra maža, bet šioje septynviečių modelių klasėje didelio pasirinkimo taip pat nėra.

Visą „Toyota Highlander“ apžvalgą pamatysite vaizdo medžiagoje.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(22 žmonės įvertino)
3.4545

Naudoto „Kia Sportage“ testas: sužinokite kuo jis geresnis už kitus ir kodėl toks populiarus (1)

Ketvirtos kartos „ Kia Sportage “ buvo gaminamas nuo 2015 iki 2021 metų (atnaujintas 2018...

Naujo „Nissan Juke Hybrid“ testas: veikia gerai lyg „Prius“

Antros kartos „ Nissan Juke “ debiutavo 2018 metais ir, žinoma, jo laukė kur kas didesni...

Naujo „Suzuki S-Cross“ testas: už tokią kainą nerasite nieko panašaus

Prieš bandydamas naują „ Suzuki S-Cross“ didelių lūkesčių nepuoselėjau – jis pagamintas...

Naujo „Audi SQ7“ testas: ar su 500 AG pavyks važiuoti taupiai?

Prieš kelis metus galingiausi „Audi“ Q serijos SUV automobiliai turėjo turbodyzelinius...

Naudoto „Opel Grandland“ testas: ko vertas didžiausias gamintojo SUV

2017 metais debiutavęs „ Opel Grandland X “ (atnaujinimo metu atsikratęs X raidės pavadinime)...

Top naujienos

Delfi PliusJelizaveta Dako, Dmitrijus Semionovas

Rusijos politologas sudėliojo scenarijų dėl Suvalkų koridoriaus: Baltijos šalims jis labai nepalankus

„Negalima atmesti, jog galutinai įklimpęs Ukrainoje, Putinas bandys įgyvendinti tai, kas pagal...

Verslas PliusAistė Žebrauskienė

Palūkanų augimas gali pateikti staigmenų: ekonomistai neatmeta NT kainų korekcijos

Lietuvoje toliau sparčiai auga nekilnojamojo turto (NT) kainos , Vilniuje gegužės mėn. metinis...

Amerikiečius nušlavę lietuviai įspūdingai žengė į pasaulio trijulių čempionato pusfinalį

Iš Vilniaus „Riviles“, Šakių „Gulbelės“ ir „Jeddah“ atstovų sudaryta Lietuvos 3x3...

Kaitra Lietuvoje tęsis: vieną dieną sinoptikai žada net 34 laipsnių karštį

Sekmadienio naktį dangus bus giedras. Dvelks silpnas rytų, pietryčių vėjas. Iki ryto oras spės...

Švytinti pasaulio čempionė Meilutytė: emocijos kalba pačios už save specialiai „Delfi“ iš Budapešto

Rūta Meilutytė auksiniu akordu užbaigė pasaulio plaukimo čempionatą Budapešte. Prie iškovotos...

Motiejūnas Prancūzijos čempionu netapo – lemiamą dvikovą „Monaco“ pralaimėjo po pratęsimo

„ Monaco “ atstovaujantis Donatas Motiejūnas liko be Prancūzijos čempiono titulo. Lemiamose...

Profesorius Mažeikis: Rusija yra iracionali šalis, todėl galima tikėtis dešimčių rūšių provokacijų (1)

Rusija grasina Lietuvai dėl nutrūkusio prekių, kurioms taikomos sankcijos, tranzito į...

Delfi Plius

Putinas seniai nekenčia Lukašenkos: norėjo nuversti ir susivaldė tik dėl vienos priežasties (3)

V. Putinas seniai nekenčia A. Lukašenkos ir kūrė planus, kaip 2020 metais vykusiuose Baltarusijos...

Karas Ukrainoje. Meras: Sjeverodoneckas visiškai okupuotas Rusijos, perspėja mieste likusius ukrainiečius (4)

Ukrainai buvo suteiktas kandidatės į Europos Sąjungos nares statusas ir tai, anot šalies...

Delfi PliusGiedrė Balčiūtė

Su šia liga susiduria apie pusę visų vyrų: paūmėjimą dažnai išprovokuoja ir lytiniai santykiai

Skausmai pilvo apačioje, apsunkintas šlapinimasis, maudimas tarpvietėje, sėklidėse, varpoje,...