Pirmiausiai šį receptą gamintojas išbandė Rusijoje, kur automobilis buvo pagamintas naudojat „Duster“ platformą. Tačiau Europai skirtas „Arkana“ turi visiškai kitą platformą ir yra gaminamas Busane, Pietų Korėjoje, kartu su vietinei rinkai skirtu „XM3“.

Toji „CMF-B“ platforma yra naudojama ir B segmento (mažų automobilių) „Clio“ ir „Captur“ gamybai, tačiau tam ji ir yra modulinė, kad, esant reikalui, jos matmenis galima būtų pritaikyti pagal poreikius. Todėl ir paties „Arkana“ atstumas tarp ašių siekia daugiau kaip 2,7 metro, o ilgis – daugiau kaip 4,5 metro. O tai – jau kompaktinės klasės dydis.

Pirmieji didelio atstumo tarp ašių privalumus įvertins ant galinių sėdynių sėdintys keleiviai – čia išties daug vietos kojoms, o ir bent jau man su 179 cm ūgiu galva tikrai nesirėmė į lubas (tą galite pamatyti vaizdo medžiagoje). Tiesa, sėdant į automobilį su gana didele 20 cm prošvaisa, reikės linktelėti galvą žemyn – nusilenkti madingo kupė stiliaus stogo linijai.

Sėdęs prie vairo vėl pagalvoji apie duoklę madingam ir nuožulniam kupė kėbului – priekinis stiklas yra visai netoli vairuotojo galvos. Na, bet užtai čia yra tiek skaitmeninis prietaisų skydelis (priklausomai nuo komplektacijos, jo dydis siekia iki 10,2 colių įstrižainės), tiek ir didelis 9,3 colio multimedijos ekranas su daug nustatymų, o vairuotojui į pagalbą siūloma daug eisme padedančių saugumo sistemų.

Ir „Arkana“ – ne tik pakankamai praktiškas kompaktinio dydžio modelis, bet ir gana azartiškas automobilis, ką sufleruoja ir jo išvaizda. Pakaba suderinta gana standžiai, vairo sistema taip pat leidžia tiksliai nubrėžti norimą trajektoriją. O prie viso smagaus ir azartiško važiavimo nemažai prisideda ir sąlyginai nedidelis 1435 kilogramų svoris. Tiek sveria hibridinė versija, o modelio su turbobenzininiu 140 AG „1.3 Tce“ varikliu svoris yra nuo 1336 kilogramų.

Kadangi bandžiau hibridinį „E-Tech“ modelį, galiu pasakyti, kad benzininio motoro, pagrindinio elektros variklio ir starterio-generatoriaus sistema, bendrai pasiekianti 143 AG, veikia tikrai efektyviai – po nuvažiuotų 300 kilometrų užmiestyje, degalų sąnaudos buvo 4,9 l/100 km – vos 0,1 l didesnės nei nurodo gamintojas. Jei važinėti daugiau mieste, tikėtina, kad jos būtų dar mažesnės.

Kalbant apie kainas, tai jos numanomai didesnės nei mažesniojo bendraplatformio „Captur“ ir prasideda nuo 23 988 eurų. Tiesa, verta pastebėti, kad visi mūsų rinkoje siūlomi „Arkana“ modeliai yra komplektuojami su automatine EDC transmisija. Hibridinių modelių kaina prasideda nuo 25 719 eurų, naudojantis veiklos nuoma, mėnesinė įmoka bus nuo 361 euro.

Daugiau apie naują „Renault Arkaną“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.