Labai nekantravau sėsti prie naujojo „Mazda CX-5“ vairo – ir senasis modelis atrodė efektingai, o naujasis – dar įspūdingiau. Ir, žinodamas, kad „Mazda“ – vienus sportiškiausių automobilių gaminantis atstovas iš Japonijos, pagrįstai tikėjausi azartiškų įspūdžių. Visgi jie buvo šiek tiek kitokie...
Naujos kartos "Mazda CX-5" pristatymas
© DELFI / Domantas Pipas

Išvaizda gali būti apgaulinga – tuo dar kartą įsitikinau, kai sėdau prie efektingai atrodančio naujo (o iš tiesų – stipriai atnaujinto, kadangi gamybai naudojama ta pati nuo 2011 metų gaminamo modelio platforma) „Mazda CX-5“ vairo. Nors salono kokybė dabar nepalyginamai aukštesnio lygio ir atitinka klasės standartus, pradėjęs važiuoti supratau, kad lyginti šį SUV reikėtų ne su europiniais, o japoniškais „Toyota RAV 4“ ir „Honda CR-V“, taip pat korėjietišku „Hyundai Tucson“.

Anksčiau gamintojai argumentuodavo, kad SUV ir geras valdymas yra nesuderinami dalykai dėl didelės masės ir aukšto svorio centro. Bet kad įmanoma kitaip, įrodė „Volkswagen“ su naujuoju „Tiguan“, taip pat bendraplatformiu, net 4,7 m siekiančiu „Škoda Kodiaq“. Ir man iki šiol šioje klasėje vienu smagiausiu (ir taip pat tą pačią modulinę MQB platformą turinčiu) „Seat Ateca“ – sėdi prie vairo ir važiuoji vikriai lyg įprastu miesto hečbeku.

O štai su „Mazda CX-5“ važiavimas kitoks – galima sakyti, solidesnis, kaip ir priklauso SUV automobiliui. Prie vairo įsitaisai aukštai, užvedi gana garsiai dirbantį (ypatingai kol šaltas), bet noriai renkantį apsukas dyzelinį variklį ir važiuoji drąsiai žvelgdamas į kelią ir nebijodamas nuvažiuoti nuo asfalto (prošvaisa siekia iki 19,5 cm).

Naujos kartos "Mazda CX-5" pristatymas
Naujos kartos "Mazda CX-5" pristatymas
© DELFI / Domantas Pipas

Žinoma, juo taip pat galima važiuoti greitai ir azartiškai – tą leidžia daryti seniai firminiu markės bruožu tapusi puikiai suderinta vairo sistema, sportiška, bet ne per standi pakaba, laiku pavaras perjungianti hidraulinė automatinė pavarų dėžė ir visi varantys ratai su elektromagnetine tarpašine mova bei sumania „i-ACTIV“ sistema, atsakingą už sukimo momento paskirstymą tarp ašių – iki visiškos harmonijos truko tik „kibesnių“ padangų, nei čia montuojamos „Toyo Proxes R46“ .

Grąžinant automobilį po trijų dienų, man jis jau kėlė malonius jausmus – nuvažiavus nuo asfalto pakaba veikė pakankamai komfortiškai (tik važiuojant per didesnes duobes nebeužtekdavo eigos), vėjo keliamas triukšmas salone buvo neįkyrus, o trasoje dyzelinis šiaip jau nemažo darbinio tūrio variklis užtikrino puikų sukimo momentą, ypatingai kai reikėdavo lenkti.

Naujos kartos "Mazda CX-5" pristatymas
Naujos kartos "Mazda CX-5" pristatymas
© DELFI / Domantas Pipas

Žinoma, 2,2 l variklio, 4x4 pavaros ir automatinės pavarų dėžės derinys nepasižymėjo ypatingu taupumu – važiuojant itin taupiai pavyko pasiekti 6,4 l/100 km degalų sąnaudas, bet pasirinkus sau įprastą režimą, jos svyravo tarp 8 ir 9 l. Bet jei tektų rinktis iš trijų japoniškų SUV – „Toyota RAV 4“, „Honda CR-V“ ir „Mazda CX-5“ – neabejoju, kad mėgstančiam azartišką važiavimą smagiausiai būtų prie pastarojo vairo.

Žinoma, ne paskutinėje vietoje ir kaina – nors bazinis modelis su benzininiu 2,0 l 160 AG varikliu kainuoja nuo 22 tūkst. 600 eurų, bandžiau geriausios „Luxury“ komplektacijos versiją su LED pagrindiniais žibintais, 19 colių ratlankiais, oda aptrauktomis ir elektra valdomomis sėdynėmis, „Bose“ garso sistema, visų ratų pavara ir automatine greičių dėže su 2,2 l 175 AG turbodyzeliniu varikliu – tokio automobilio kaina siekė beveik 40 tūkst. eurų – dideli pinigai už kompaktinės klasės 4,5 m ilgio SUV automobilį, nors ir konkurentai ne ką pigesni.

Ketvirtadienį Vilniuje gamintojo atstovai surengė oficialų automobilio pristatymą, tad skaitytojams – nuotraukos iš jo.

Daugiau apie naująjį „Mazda CX-5“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Hyundai i30 N“: gatvės chuliganas iš Azijos specialiai „Motorams“ iš Italijos (4)

275 arklio galios, riboto slydimo diferencialas, reguliuojama pakaba, standus kėbulas, maksimalus...

„Harley-Davidson Fat Bob“ testas: kaip aš tapau mačo (20)

Kai kalba pasisuka apie motociklus, dauguma nustemba, kad važinėju ne sunkiu „kruizeriu“,...

„Honda Accord Hybrid“ – iš tiesų ekologiškas automobilis (7)

Vasarą „Honda“ pristatė naują modelį „2018 Accord“, o apie „Accord Hybrid“...

„Aston Martin DB11 V8“: pranašesnis už savo pirmtaką (11)

Aston Martin DB11 V8“ ne be pagrindo reikia laikyti išskirtine Jungtinės Karalystės...

„Porsche Sport Driving School“ patirtis: dvi dienos lenktynių trasoje arba mokytis niekada ne vėlu (2)

„ Porsche 911 GT3 “, „ Porsche Cayman GT4 Clubsport“, „Porsche 911 Carrera 4 GTS“ –...

Top naujienos

Vertina krizės tikimybę: nerimą kelia ne tik augančios kainos (18)

Nors ekonominės kitų metų prognozės neblogos, jas gerokai pritemdyti gali didesnė, nei tikimasi,...

Rinkimų kampanija prasideda? Bankininkas G. Nausėda – naujame amplua (289)

Ekonomistas, SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda trečiadienio vakarą debiutavo kiek...

Dingusio baikerio istorijoje – naujos detalės, bylą perėmė sunkius nusikaltimus tiriantys pareigūnai papildyta motociklo nuotraukomis (265)

Garsiai nuskambėjusioje Aivaro Kilkaus dingimo istorijoje daugėja neaiškių detalių. Varėnos...

Baisi avarija Ukrainoje: skelbiama, kad milijonieriaus dukrą nuo įtūžusios minios ėmėsi ginti apsauginiai (50)

Ukrainos šiaurės rytinį Charkovo miestą trečiadienį sukrėtė tragedija – automobiliui...

I. Šimonytė rėžė apie biudžetą: grėstų apgaulingos apskaitos titulas (25)

Buvusi finansų ministrė, Seimo Audito komiteto vadovė konservatorė Ingrida Šimonytė abejoja,...

B. Bradauskas: tegul visi išvažiuoja (22)

„Tegul visi išvažiuoja – ir tie, kuriems reikia, ir tie, kuriems nereikia. Tuomet aš...

Rusijoje viena prasta naujiena veja kitą (4)

Rusijos gyventojų realiųjų pajamų kritimo nesustabdo ir smarkiai sulėtėjęs vartojimo kainų...

Kelias, kurį keiksnoja daugelis: koks likimas jo laukia

Šiltuoju metų laiku nufilmuotas kelias ir spūstys į Nidą jau senokai tapo galvos skausmu ir...

Valstiečiai rado „ūkišką“ išeitį, kaip sportu gydyti valstybės ligas (16)

Sporto politiką pakelti į naują lygį Vyriausybės programoje žadėję „valstiečiai“ ėmėsi...

J. Ruolia sukritikavo itin giriamą augalą: poveikis vidutinis, nuo vėžio neišgelbės (2)

Lietuvoje netyla diskusijos dėl medicinini ų kanapių įteisinimo. Seime taip pat nuskambėjo...