aA
Labai nekantravau sėsti prie naujojo „Mazda CX-5“ vairo – ir senasis modelis atrodė efektingai, o naujasis – dar įspūdingiau. Ir, žinodamas, kad „Mazda“ – vienus sportiškiausių automobilių gaminantis atstovas iš Japonijos, pagrįstai tikėjausi azartiškų įspūdžių. Visgi jie buvo šiek tiek kitokie...
Naujos kartos "Mazda CX-5" pristatymas
© DELFI / Domantas Pipas

Išvaizda gali būti apgaulinga – tuo dar kartą įsitikinau, kai sėdau prie efektingai atrodančio naujo (o iš tiesų – stipriai atnaujinto, kadangi gamybai naudojama ta pati nuo 2011 metų gaminamo modelio platforma) „Mazda CX-5“ vairo. Nors salono kokybė dabar nepalyginamai aukštesnio lygio ir atitinka klasės standartus, pradėjęs važiuoti supratau, kad lyginti šį SUV reikėtų ne su europiniais, o japoniškais „Toyota RAV 4“ ir „Honda CR-V“, taip pat korėjietišku „Hyundai Tucson“.

Anksčiau gamintojai argumentuodavo, kad SUV ir geras valdymas yra nesuderinami dalykai dėl didelės masės ir aukšto svorio centro. Bet kad įmanoma kitaip, įrodė „Volkswagen“ su naujuoju „Tiguan“, taip pat bendraplatformiu, net 4,7 m siekiančiu „Škoda Kodiaq“. Ir man iki šiol šioje klasėje vienu smagiausiu (ir taip pat tą pačią modulinę MQB platformą turinčiu) „Seat Ateca“ – sėdi prie vairo ir važiuoji vikriai lyg įprastu miesto hečbeku.

O štai su „Mazda CX-5“ važiavimas kitoks – galima sakyti, solidesnis, kaip ir priklauso SUV automobiliui. Prie vairo įsitaisai aukštai, užvedi gana garsiai dirbantį (ypatingai kol šaltas), bet noriai renkantį apsukas dyzelinį variklį ir važiuoji drąsiai žvelgdamas į kelią ir nebijodamas nuvažiuoti nuo asfalto (prošvaisa siekia iki 19,5 cm).

Naujos kartos "Mazda CX-5" pristatymas
Naujos kartos "Mazda CX-5" pristatymas
© DELFI / Domantas Pipas

Žinoma, juo taip pat galima važiuoti greitai ir azartiškai – tą leidžia daryti seniai firminiu markės bruožu tapusi puikiai suderinta vairo sistema, sportiška, bet ne per standi pakaba, laiku pavaras perjungianti hidraulinė automatinė pavarų dėžė ir visi varantys ratai su elektromagnetine tarpašine mova bei sumania „i-ACTIV“ sistema, atsakingą už sukimo momento paskirstymą tarp ašių – iki visiškos harmonijos truko tik „kibesnių“ padangų, nei čia montuojamos „Toyo Proxes R46“ .

Grąžinant automobilį po trijų dienų, man jis jau kėlė malonius jausmus – nuvažiavus nuo asfalto pakaba veikė pakankamai komfortiškai (tik važiuojant per didesnes duobes nebeužtekdavo eigos), vėjo keliamas triukšmas salone buvo neįkyrus, o trasoje dyzelinis šiaip jau nemažo darbinio tūrio variklis užtikrino puikų sukimo momentą, ypatingai kai reikėdavo lenkti.

Naujos kartos "Mazda CX-5" pristatymas
Naujos kartos "Mazda CX-5" pristatymas
© DELFI / Domantas Pipas

Žinoma, 2,2 l variklio, 4x4 pavaros ir automatinės pavarų dėžės derinys nepasižymėjo ypatingu taupumu – važiuojant itin taupiai pavyko pasiekti 6,4 l/100 km degalų sąnaudas, bet pasirinkus sau įprastą režimą, jos svyravo tarp 8 ir 9 l. Bet jei tektų rinktis iš trijų japoniškų SUV – „Toyota RAV 4“, „Honda CR-V“ ir „Mazda CX-5“ – neabejoju, kad mėgstančiam azartišką važiavimą smagiausiai būtų prie pastarojo vairo.

Žinoma, ne paskutinėje vietoje ir kaina – nors bazinis modelis su benzininiu 2,0 l 160 AG varikliu kainuoja nuo 22 tūkst. 600 eurų, bandžiau geriausios „Luxury“ komplektacijos versiją su LED pagrindiniais žibintais, 19 colių ratlankiais, oda aptrauktomis ir elektra valdomomis sėdynėmis, „Bose“ garso sistema, visų ratų pavara ir automatine greičių dėže su 2,2 l 175 AG turbodyzeliniu varikliu – tokio automobilio kaina siekė beveik 40 tūkst. eurų – dideli pinigai už kompaktinės klasės 4,5 m ilgio SUV automobilį, nors ir konkurentai ne ką pigesni.

Ketvirtadienį Vilniuje gamintojo atstovai surengė oficialų automobilio pristatymą, tad skaitytojams – nuotraukos iš jo.

Daugiau apie naująjį „Mazda CX-5“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (211)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Naujo „Bentley Continental GT“ testas: kai gali rinktis, automobilis – ar butas Vilniuje (53)

Už naujausią „B“ raidę ant variklio gaubto ir vairo turintį „Bentley“ modelį...

Elektrinio „Hyundai Kona“ testas: galimybės – kaip „Tesla“, bet kaina – kur kas mažesnė specialiai „Motorams“ iš Oslo (84)

Žinoma, pirmiausiai reikia apibrėžti sąvoką „mažesnė kaina“. Nes įprastas „Kona“ –...

„Renault“ prieš „Volkswagen“: kas gamina geresnius sportiškus hečbekus? (61)

„Pilkas dyzelis“ – skambi frazė, apibūdinanti daugelio vairuojamus automobilius. Tai paprasta,...

Naujo „Audi A6“ testas: ar tai – lietuvio svajonių automobilis? (72)

Na, pasakykite man, koks žmogus nenorėtų išbandyti naujausio „ Audi A6 “? Jau aštuntą kartą...

Top naujienos

(Ne)Grįžtu. Į Airiją emigravusi Inga: kai žiūriu lietuviškas žinias apie Karbauskį – man baisu dėl Lietuvos (228)

Nuosavas namas, atostogos egzotiškuose kraštuose, daugiau nei dešimtmetį puoselėjamas savas...

Žinomi bičiuliai ir kolegos gedi netikėtai mirusio Eimunto Nekrošiaus: liko nepapasakotos istorijos ir neįgyvendinti planai (85)

Antradienį, lapkričio 20 dieną žinomas teatro režisierius Eimuntas Nekrošius iškeliavo...

Turkijos žiniasklaidoje – šiurpus paskutinių nužudyto žurnalisto gyvenimo akimirkų aprašymas (3)

Turkijos naujienų portalas publikuoja citatas ir viešina tapatybes asmenų, kurių balsai skamba...

Kremliaus kritikas apie Interpolo farsą: jau surengė spaudos konferenciją ir aiškina, kaip mane persekios bet kur pasaulyje (1)

Rusijos prokurorams pirmadienį paskelbus naujų baudžiamųjų kaltinimų JAV gimusiam Kremliaus...

Naujausias tyrimas: kada organizmas sudegina daugiausiai kalorijų net nieko nedarant (7)

Organizmo vidinis laikrodis diktuoja biologinį paros ritmą. Jis „pasako“ organizmui, kada šis...

Ištrauka iš neskelbto interviu su Nekrošiumi: kas yra laimė? (1)

INIT TV praėjusią savaitę nufilmavo interviu su Eimuntu Nekrošiumi. Kol medžiaga rengiama...

Opozicija surinko parašus po interpeliacija švietimo ministrei Petrauskienei (211)

Opoziciniai konservatoriai antradienį pranešė surinkę reikalingus parlamentarų parašus po...

Gerai įsidėmėkite šias vietas: čia įžengus gali tekti susimokėti baudą

Prieš keletą mėnesių kilus visuomenininkų ir gamtosaugininkų pasipriešinimui dėl kertamų bei...

Dantų breketai ir plokštelės gali būti kompensuojami: nurodė žingsnius, ką daryti

Pastaruoju metu ligonių kasos gauna daug klausimų dėl dantų breketų ir ortodontinių aparatų...

„Rytui“ – grėsmė prarasti savivaldybės privilegijas (4)

Vilniaus savivaldybė ruošiasi keisti tvarką, pagal kurią pastaraisiais metais buvo finansuojami...