aA
Už naujausią „B“ raidę ant variklio gaubto ir vairo turintį „Bentley“ modelį „Continental GT“ teks pakloti mažiausiai 169 tūkst. eurų. Modelis, kurį kelias valandas čiupinėjo DELFI komanda, brangesnis maždaug 50 tūkst. eurų – maždaug tiek, kiek kainuoja vidutinės grandies vadovui tinkantis automobilis. Ką tokio galima rasti pravėrus automobilio, kainuojančio lyg nemažas butas sostinėje, dureles?
"Bentley Continental GT"
© Vytautas Pilkauskas

Trečiosios kartos „Bentley Continental GT“ pagamintas naudojant tą pačią platformą, kuri skirta ir antrosios kartos „Porsche Panamera“ modeliui. Už pirmtakus jis lengvesnis 80 kg, turi 13,5 cm ilgesnę ratų bazę, kėbulo gamybai panaudota technologija, angliškai vadinama „Superforming“. Kitaip tariant, karštas metalas presuojamas į tinkamą formą, o šitai, giriasi „Bentley“, leidžia dizaineriams dirbti atleidus „vadeles“.

Šis „Bentley“ – kupė ir žvilgtelėjus į tai, kas vyksta už galinių sėdynių, pasidaro akivaizdu, kad ten vieta – arba vaikiškai kėdutei ir dar visiškai nedideliam piliečiui, kuriam nerūpi žvalgytis pro langus, arba tiesiog kompiuterio dėklui. Suaugę normalaus stoto keleiviai ten sunkiai tilps, o jei ir tilps, sėdės susikūprinę, mat kupė turi žaviai lenktą stogo liniją.

Tačiau jokios neigiamos emocijos nekamuoja tada, kai sėdi prie automobilio vairo ar keleivio vietoje. Vietos apstu, sportinio stiliaus, rombais išsiuvinėtos, minkštos odos sėdynės apgaubia ir saugiai prilaiko – taip nuvažiuoti galima kelis šimtus kilometrų nė nepajutus nuovargio.

Sėdu prie „First Edition“ pavadintos versijos vairo, tad šį „Continental GT“ nuo kitų skiria ne tik užrašai ant slenksčių ar stilizuota Didžiosios Britanijos vėliavėlė ant prietaisų skydelio, keleivio pusėje. Automobilio standartinės įrangos dalimi yra ir besisukantis prietaisų skydelis „Bentley Rotating Display“. Priklausomai nuo norų, galite žiūrėti arba į juodą skaitmeninį 12,3 colio skersmens lietimui jautrų informacijos ir pramogų sistemai skirtą ekraną, arba rankomis apdorotame lakuotame medyje įtaisytus tris ciferblatus, skirtus temperatūrai salone ir lauke stebėti, taip pat – kompasui ir chronometrui.

„Bentley“ atstovai Lietuvoje aiškina, kad „First Edition“ žyma nereiškia, kad įsigytas automobilis – iš ribotos laidos serijos. Kiekvienas, perkantis „Continental GT“ kupė, gali papildomos įrangos sąraše padėti varnelę ties šiuo pasirinkimu ir už jį sumokėti papildomus beveik 35 tūkst. eurų.

Varomi visi, bet labiausiai užpakalis

Kaip ir visi šiuolaikiniai automobiliai, šio kupė variklis užvedamas ne rakteliu, o mygtuku, įtaisytu pačiame centrinės konsolės viduryje. Po variklio gaubtu – 6 l darbinio tūrio dviejų kanalų („twin-scroll“) turbiną turintis benzininis W12 formos TSI motoras, generuojantis 447 kW (626 AG) galią. Pastarasis dusliai murkteli ir kiek garsiau gaudžia tik tada, kai pasirenku „Sport“ režimą. Pastarasis atveria papildomas sklendes išmetimo sistemoje, todėl variklio daina skamba kur kas garsiau.

Beje, važinėtis „Continental GT“ teko dieną po to, kai Lietuvoje ištirpo pirmasis sniegas. Tačiau net ir apysausės gatvės bei sąlyginai šiltas oras nepradžiugino „Bentley“ atstovų, kurie perspėjo, kad automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis, todėl vairuodama turėčiau būti atidesnė. Jų perspėjimas sukėlė nerimo ir man, mat pasiimdama automobilį ir pasirašydama bandomojo važiavimo sutartį įsipareigojau 10 tūkst. eurų sumai – tokio dydžio franšizė taikoma šiam automobiliui.

"Bentley Continental GT"
"Bentley Continental GT"
© Vytautas Pilkauskas

Perspėta buvau ne šiaip sau. Automobilis varomas visais ratais, tačiau kitaip nei ankstesnės kartos versija, galia čia dalinama ne 40/60 santykiu priekiniams ir užpakaliniams ratams. Automobilis važiuojant įprastai varomas užpakaliniais ratais, tačiau vos kažkuris ratas slysteli, tuojau jungiami ir priekiniai ratai. Tad 900 Nm sukimo momentą, juntamą jau varikliui sukantis 1350 sūkių per minutę greičiu, turintis automobilis gali išties leisti pasismaginti, visai nesvarbu, kad netyčiomis. Tą pajutau savo kailiu, kai išvažiuodama iš posūkio spustelėjau akceleratorių iki dugno ir netikėtai „Continental GT“ užpakalis nuslydo skersai, o po akimirkos pajutau, kaip į asfaltą kabinasi priekiniai ratai.

Važiuoklė – pneumatinė ir atitinkamai pagal pasirinktą režimą, adaptuojasi prie važiavimo stiliaus. Sportiškai važiuojant ji kietesnė, pasirinkus komfortišką režimą, automobilis plaukia asfaltu tarsi jachta. „B“ raide pažymėtas režimas pats parenka tinkamą variklio, vairo ir akceleratoriaus jautrumo, išmetimo, važiuoklės darbo kombinaciją pagal tai, kaip važiuoja tas, kas sėdi prie vairo. O jeigu neįtinka 8 laipsnių dvigubos sankabos pavarų dėžės darbas, prie vairo esančiomis mentelėmis perjungti pavarą galima ir pačiam.

Daugybė rankų darbo

Artimiausias konkurentas šiam „Bentley“ modeliui – greičiausiai „Mercedes-Benz S63 AMG Coupe“. Ir nors galia, kaina ir kitkas – primena „Continental GT“, „Bentley“ savo pranašumus įrodinėja už gamyklos durų.

"Bentley Continental GT"
"Bentley Continental GT"
© Vytautas Pilkauskas

Pavyzdžiui, medis, panaudotas centrinės konsolės, durelių apdailai, pirmiausia ieškotas specialiai tinkamos medienos ieškotojais dirbančių specialistų, tada – apdorotas taip, kad nebeliktų mikroorganizmų, galinčių medžiui pakenkti, galiausiai – išrūšiuotas taip, kad sudarytų vientisą raštą. „Bentley“ pabrėžia, kad medžių ieško Šiaurėje esančiuose miškuose, kur jie geriau išsilaikę, mat medžiai nėra kertami, ieškoma krituolių. Be to, pabrėžia ženklo atstovai, vienam automobiliui naudojamas vienas medis, kad apdaila sentų ir keistųsi vienodai.

Lygiai tas pats yra ir su odos apdaila, kuria čia, beje, išmuštos net lubos. Gamykloje darbuotojai vaškinėmis kreidelėmis žymi tuos plotelius, kuriems iki tobulumo šiek tiek trūksta, tuomet lazeris likusiuose plotuose išpjauna reikiamo dydžio iškarpas, o šios – naudojamos ten, kur reikalinga. Jei, pavyzdžiui, sėdynių užvalkalai siuvami siuvimo mašinomis, vairas apsiuvamas rankomis, mat mašinomis tokio kruopštaus darbo nepavyktų atlikti.

Ir tai – tik pora epizodų iš automobilių gamybos. Patys „Bentley“ giriasi, kad jų automobiliai kone visi surenkami rankomis, todėl tai leidžia dėmesio skirti kiekvienai jo detalei. Ir būtent tas faktas, kad už emblemos su „B“ raide slepiasi specialistai, neretai šiam ženklui dirbantys kelias dešimtis metų, automobilį paverčia lygiu nemažam namui už miesto ar gana prabangiam butui Vilniuje.

Techniniai duomenys

Ilgis (mm) 4850
Plotis (mm) 2187
Aukštis (mm) 1405
Ratų bazė (mm) 2851
Svoris (kg) 2244
Variklis 6 l, W12, 626 AG, 900 Nm
Pagreitėjimas 0-100 km/val. 3,7 sek.
Maksimalus greitis 333 km/val.
Degalų sąnaudos užmiestyje 8,9 l/100 km
Degalų sąnaudos mieste 17,7 l/100 km
Pradinė/Bandyto modelio kaina (Eur) 169 300/218 160
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Opel Combo“ testas: pigus, praktiškas...neįdomus? specialiai „Motorams“ iš Ruselsheimo (4)

Pasakysiu iš karto – šis naujasis „ Opel Combo “ yra „ Peugeot Rifter “, taip pat mano...

Naujo „Volvo S60“ testas: kokybė švediška, bet pagaminta JAV (65)

Po visai neseniai įvykusio naujojo „ Volvo V60 “ pristatymo sulaukiau kvietimo apsilankyti ir...

„Mercedes-Benz“ prieš „Audi“: kam pavyko pagaminti geresnį GT? (35)

Keturių durų kupė – terminas, kuris daugeliui vairuotojų iki šiol skamba absurdiškai....

Naujo „Peugeot 508 SW“ testas: prancūziškas antausis „Škodai“ ir kitiems specialiai DELFI iš Portugalijos (56)

„Peugeot“ ir frazė „vidutinės klasės automobilis“ – sunkiai viena nuo kitos atsiejamos....

Atnaujinto „Fiat 500X“ testas: populiariausias automobilis Lietuvoje? specialiai „Motorams“ iš Milano (46)

Retro išvaizdos „Fiat 500“ šeimos modeliai itin populiarūs pietinėse Europos valstybėse, o...

Top naujienos

TV eteryje ištarta frazė Sovietų Sąjungoje sukėlė tikrą ažiotažą: gavau konkrečią užduotį (56)

1986 metų liepos 17 dieną viešbučio administratorė ir visuomeninės organizacijos „Sovietinis...

Lietuvis siekia pakeisti prekybos rinką: derybų galią nori sugrąžinti pirkėjams (42)

Danijoje gyvenantis lietuvis įkūrė elektroninės prekybos platformą, kuria tikisi sugrąžinti...

Ovacijomis Vilniuje pasitiktos sugrįžusios Dakaro komandos atnaujinta 23.24 (123)

Šeštadienio vakaras Vilniaus oro uoste ne vienam keleiviui buvo neįprastas. Kone visos Lietuvos...

Emigranto nusikaltimas sukrėtė ne tik Lietuvą, bet ir Švediją: nužudytą paauglę rado užklijuotomis lūpomis (101)

Darbą baigusi septyniolikmetė nusiuntė tėvui žinutę, kad grįžta namo, tačiau į juos taip ir...

Po savaitgalio pasitiks nauji nemalonumai: iš sinoptikų – perspėjimas (9)

Sekmadienį per Lietuvą keliaus šaltasis atmosferos frontas. Daugelyje rajonų lankysis krituliai,...

Lietuviai įamžino chaotišką Indijos sostinę: jeigu ši šalis neegzistuotų, niekam neužtektų vaizduotės ją išgalvoti (50)

„Jeigu Indija neegzistuotų, niekam neužtektų vaizduotės ją išgalvoti“, - taip sakė...

Radžvilas: tai ir yra pabaigos ženklas (760)

Didžiosios Britanijos atsiskyrimas yra labai panašus į Sąjūdį, Europos Sąjunga ( ES ) eina...

Sirgalių žinutę išgirdęs Adomaitis po skaudaus pralaimėjimo citavo dukterį (144)

Vilniaus „Ryto“ vyriausiojo trenerio Dainiaus Adomaičio 45-ojo gimtadienio vakaras –...

„Hadsono stebuklas“: kaip išvengta tragedijos (42)

Sausio 15 d. sukako lygiai dešimt metų nuo vadinamojo Hadsono upės stebuklo, kai „ US Airways “...

Paskelbti antrosios „Eurovizijos“ atrankos rezultatai: net 7 dalyviams užtrenktos durys (123)

Šeštadienio vakarą eteryje suskambo antrasis nacionalinės „ Eurovizijos “ atrankos filmavimas,...