O dar man labai norėjosi paminėti skirtumus, kurie yra tarp nuo pat pradžių kaip elektromobilio kurto modelio ir konkurentų versijų, kuriems buvo pritaikytas elektros variklis ir kurie siūlomi ir kaip tradiciniai automobiliai su vidaus degimo motorais.

Tarp jų šiame „Premium“ segmente galiu paminėti tokius elektromobilius kaip BMW iX3, „Mercedes-Benz EQA“ ir EQB, „Lexus UX 300e“ ir „Volvo XC40 Recharge“, o daugiau alternatyvų šiame kompaktinių aukštesnės klasės elektromobilių segmente bent jau šiandien lyg ir nėra.

Taigi, kaip žinome „Audi Q4 e-tron“ yra sukurtas naudojant modulinę „Volkswagen“ elektromobilių „MEB“ platformą – ją turi tiek „Volkswagen ID.4“, tiek „Škoda Enyaq“, tiek ir kiti mažesni ir didesni grupės elektromobiliai. Tad pirmiausiai kaip elektromobilis kurtas „Q4 e-tron“ pasižymi erdviu salonu, kuriam neprilygsta išoriškai panašaus dydžio konkurentai, kadangi į juos montuojamos ir tradicinės transmisijos neleidžia maksimaliai efektyviai išnaudoti salono erdvės (elektromobiliams tą leidžia padaryti kompaktiški elektros varikliai).

Audi Q4 Sportback e-tron

O antrasis skirtumas – tai pati elektromobilio naudojimo patirtis. Tiesiog kartą įpratus sunku atsikratyti minties, kodėl elektromobilį kaskart reikia „užvesti“ ar įjungti (pasitaiko ir atvejų kai reikia net pasukti raktelį) ir kodėl neužtenka vien tik aktyvuoti važiavimo režimo. Tą patį galiu pasakyti ir apie kelionės pabaigą – nuspaudei stabdį, pradarei dureles ir automobilis turi pats suprasti, kad baigei kelionę.

Deja, šiuos priekaištus galima skirti ne tik mano minėtiems bendraplatformiams su vidaus degimo motorais, bet net ir naujos „Mercedes-Benz“ elektromobilių platformos atstovams EQS ir EQE. Akivaizdu, kad visgi tradicijos ir nugąstavimai, kad ilgamečiai markės klientai nesupras naujovių, yra stiprus argumentas rinktis laiko patikrintus sprendimus.

Na, o dėl „Audi“ priklausymo „Premium“ segmentui (čia replika į komentarus po „Q4 e-tron“ apžvalgos) aš jokių abejonių neturiu. Nebent man norėtųsi geriau ir solidžiau suderintos vairo sistemos, nes ji veikia nebūdingai keturių žiedų markei, taip pat vairas gana aktyviai priešinasi pasukimams kai aktyvuota juostų palaikymo sistema – akivaizdu, kad tai žingsnis į ateities savavaldes technologijas, tačiau sistema turėtų veikti subtiliau.

Audi Q4 Sportback e-tron

O štai po daugiau kaip 700 nuvažiuotų kilometrų vos 17,4 kWh / 100 km siekusios energijos sąnaudos (su tokiomis vienu įkrovimu testo metu galėjau nuvažiuoti iki 440 kilometrų) džiugino ir buvo net mažesnės nei versijos su vienu elektros motoru – kai nevažiuojama maksimalia galia, veikia tik vienas galinius ratus sukantis motoras, o priekinis įsijungia kai reikia daugiau galios ar geresnio sukibimo. Tiesa, šiam elektromobiliui yra tikras energijos naudojimo košmaras kai išvažiuojama į greitkelį (juo važiavau 100 kilometrų) – energijos sąnaudos ženkliai šokteli dėl aukšto SUV modelio profilio, tad užmiestyje žemesni modeliai yra kur kas efektyvesni.

Ir, žinoma, ne paskutinėje vietoje ir kaina – tokio modelio su dviem elektros varikliais kaina prasideda nuo 63 700 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma atsieis nuo 967 eurų), bandyta versija kainavo įspūdingus 87 376 eurus – akivaizdu, kad tai yra demonstracinis modelis, pristatantis pasirinkimo galimybes (kurių nemažai rinktis nebūtina), bet visgi suk kaip nori – elektromobilis, o dar iš „Premium“ segmento, yra nepigus malonumas.

Daugiau apie „Audi Q4 Sportback e-tron” žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)