aA
Kai šiandien matau elektromobilių kainas, ypač markių, kurios nuo seno gamino masinius automobilius, bet kurių elektromobiliai kainuoja gerokai virš 50 000 eurų, sakau sau – gana, atėjo laikas pirkti „Mercedes-Benz“!
Naujo elektromobilio „Mercedes-Benz EQB“ testas: ne išvaizda svarbiausia
© Jurgis Paplaitis

Nes kada daugiau jei ne šiandien bus tokia skirtingų vertybinių svorių, bet panašios kainos lygybė? Pasižiūrėkite kiek kainuoja masinių markių vokiški, čekiški ar korėjietiški (ir čia apie korėjietiškus) elektromobiliai (taip pat kainas rasite teksto pabaigoje) ir tikriausiai sutiksite, kad tarp šių ir taip vadinamų „premium“ prekės ženklų atstovų skirtumas beveik ištirpo.

Ir tada pradeda atrodyti, kad 60 000 eurų už „Mercedes-Benz“ elektromobilį yra visai adekvatus pasiūlymas. Žinoma, jei galite ar norite tiek skirti automobiliui ir jei jums elektromobilumas yra priimtinas iš principo. Kalbu apie naują „Mercedes-Benz“ elektromobilių „EQ“ šeimos modelį – „Mercedes-Benz EQB“.

Prieš metus galėjote susipažinti su mažiausiu gamintojo elektromobiliu „EQA“, visai neseniai – su flagmanu „EQS“. Tačiau būtent „EQB“, mano galva, ir yra racionaliausias elektromobilio, jei jau kalbame apie šią „Premium“ markę, pasirinkimas. Tam yra ne vienas argumentas.

Pirmiausiai, jei jau lyginti su „EQA“, tai akivaizdus 4,7 metro ilgio (+20 cm) „EQB“ privalumas – erdvesnis salonas ir didesnė bagažinė. Straipsnio pradžioje iš principo neakcentavau, kad tai – ir vienintelis septynių vietų elektromobilis Europoje, išskyrus „Tesla Model Y“ ir gerokai brangesnį „Tesla X“, taip pat kelių komercinės paskirties elektrinių furgonų.

Bet net pats gamintojas pabrėžia, kad trečioje sėdynių eilėje dvi papildomos vietos numatytos ne aukštesniems nei 165 cm keleiviams, o ir įsėdimo ir išlipimo procedūra gana kebli (švelniai tariant), tad vertinkime jį kaip erdvų penkiavietį automobilį.

Žinoma, praktiškos savybės reiškia ir kompromisus išvaizdos sąskaita – kampuotas kaip ir „GLB“ modelio kėbulas (naudojant kurio platformą ir gaminamas „EQB“) patiks toli gražu ne kiekvienam. Ar, greičiau, ne kiekvienai, nors važinėdamas 3,6 metro ilgio automobiliu nemėgstu jų skirstyti į „vyriškus“ ar „moteriškus“.

Tad jei išvaizdos pasirinkimas jums nekritinis ir trūks plyš nereikia aptakesnio „EQA“, o prioritetą teikiate praktiškumui, skaitykite toliau. Nes „EQB“ yra tiesiog erdvesnis, talpesnis ir kainuoja viso labo 2000 eurų brangiau nei „EQA“. Spręsti jums.

Techniniai abiejų elektromobilių sprendimai identiški – 66,5 kWh naudojamos talpos akumuliatorius, iki 400 km nuvažiuojamas atstumas (ir jis tikrai įmanomas), abu pagaminti naudojant atitinkamai „GLA“ ir „GLB“ modelių su vidaus degimo varikliais platformą.

Žinoma, tai lemia ir kai kuriuos kompromisus. Pavyzdžiui, 400 voltų elektros sistema leidžia įkrauti didžiausia iki 100 kW siekiančia galia, mažas multimedijos ekranas (nors informatyvus ir puikiai valdomas) verčia pavydžiai žvelgti į vertikalų naujo C klasės „Mercedes“ „televizorių“, jau nekalbant apie „EQS“, kuris galimas su per visą salono plotį ištęstu „MBUX Hyperscreen“, po vienu paviršiumi turinčiu net tris ekranus.

Bet ar tai labai svarbu? Nemanau. Apdaila, medžiagų ir surinkimo kokybė, taip pat įrangos valdymas yra aukščiausiame lygyje, važiuoja ir valdosi elektromobilis puikiai, komfortas puikus net ir be papildomai užsakomos reguliuojamos pakabos, priimtinos energijos sąnaudos – iš esmės, priekaištai nebent dėl sąlyginai mažo multimedijos ekrano ir sistemos sąsajos, kuri reikalauja senamadiškai prijunti telefoną laidu, jei norite naudotis „Android Auto“ ar „Apple CarPlay“ funkcijomis.

Na, o kas dėl kainos, tai jau minėjau – šiandien net ir masinių prekės ženklų elektromobiliai yra brangūs. Tad, veiklos nuomos bendrovės „Sixt Leasing“ duomenimis, nuo 58 685 eurų kainuojančio ir 292 AG pasiekiančio „Mercedes-Benz EQB 350 4Matic“ mėnesio įmoka bus nuo 818 eurų, „Kia EV6 4x4“ (naudojama akumuliatoriaus talpa – 72,5 kWh, 325 AG) su dviem elektros varikliais atsieis nuo 887 eurų (kaina – 62 490 eurų), „Volkswagen ID.4 GTX“ (77 kWh, 299 AG) – nuo 854 eurų (59 629 eurai).

Daugiau apie naują „Mercedes-Benz EQB“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
3.5000

Naudoto „Nissan Leaf“ elektromobilio testas: kaip nenusipirkti katės maiše

Šioje apžvalgoje ir vaizdo medžiagoje rasite pagrindinę informaciją, kuri bus aktuali...

Naujo „Lexus NX“ testas: pirmas toks markės hibridas (vien elektra – beveik 100 kilometrų)

Antros kartos „ Lexus NX “ yra pagamintas naudojant naują „GA-K“ platformą ir siūlomas su...

Naudotas „Volkswagen Tiguan“: sunku rasti trūkumų (kas bendro tarp „Volkswagen Beetle“, „Golf“ ir „Tiguan“)

2016 metais debiutavęs antros kartos „ Volkswagen Tiguan “ buvo pagamintas naudojant naują...

Naujo elektromobilio „Mercedes-Benz EQB“ testas: ne išvaizda svarbiausia Išsiskiria unikaliomis savybėmis (1)

Kai šiandien matau elektromobilių kainas, ypač markių, kurios nuo seno gamino masinius...

Atnaujinto „Volkswagen T-Roc“ testas: racionalus pasirinkimas be kompromisų (kas džiugina ir kas šokiruoja)

2017 metais debiutavęs „ Volkswagen T-Roc “ tapo trečiuoju ir mažiausiu gamintojo SUV...

Top naujienos

Ispanijoje gyvenanti Aušra Burnienė: rudenį šios šalies kurortuose nusipirkti būstą gali būti neįmanoma dėl vienos priežasties papasakojo apie kainas (2)

Pilni lėktuvai lietuvių į Ispaniją leidžiasi ne tik atostogų, apstu ir norinčių čia susirasti...

Papildomų rezervų paieškose – Jokubaičio žvilgsnis į Eurolygos čempioną: svarbus kaip niekada specialiai „Delfi“ iš Belgrado

„Varginantis dalykas“, – taip „Barcelonos“ įžaidėjas Rokas Jokubaitis įvertino pirmoje...

Į Lietuvą plūstelės vasariška šiluma: kai kur termometrai pasieks net 25 laipsnius

Ketvirtadienio naktį aukšto slėgio sritis tols nuo Lietuvos. Atsisveikindama ji žada sausą,...

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Ką išduoda nauji Rusijos grasinimai kaimynėms: Kremlius sukūrė situaciją, kurios nebuvo šimtmečius (2)

Šios šalis taps priešėmis – tą minutę, kai jos taps NATO narėmis, imsimės žingsnių. Jei...

Putino diagnozė slepia ir svarbesnę informaciją: šito dar niekas garsiai nesako

Tikra ar išgalvota Rusijos prezidento Vladimiro Putino sunki liga neabejotinai lems ir karo...

Karas Ukrainoje. Zelenskis: Ukrainos šiaurė jau išvaduota Rusija iš „Azovstal“ evakuotiems kariams nieko gero nežada: pasirodė nežmoniškų siūlymų (7)

Evakuacijos misija „ Azovstal “ plieno gamykloje Mariupolyje tęsiasi, trečiadienio naktį savo...

Delfi PliusJurga Grigienė

Randai: kodėl niekas nesako, kad jiems užgijus negalima atsikvėpti – neprižiūrimi jie gali sukelti negrįžtamų padarinių

Turbūt sunkiai rastume žmogų, kuris neturėtų nė vieno rando. Bet savotiškas paradoksas – ne...

Majauskas apie ekonomikos būklę, naujus mokesčius ir NPD santykį su MMA: tam tikrų pakeitimų tikrai reikia

Infliacija, planuojamos didinti bazinės palūkanų normos, nedarbo augimo rizika rodo, kad šie metai...

Delfi PliusPranas Šarpnickis

Lietuvos miestas, kurį 9 dienoms buvo „okupavę“ latviai – supykę, kad žemaičiai neleidžia Kalėdų atšvęsti, grįžo namo (2)

Sovietmečiu kai kas Skuodą pašaipiai vadindavo lietuviškąja Kamčiatka. Bet ne todėl, kad ten...