aA
Prieš ketvirtį amžiaus mano pirmu nuosavu automobiliu tapo pirmos kartos (E21 kėbulas) „trečiukas“ arba „ešerys“, antru – E30 kėbulo „chuligankė“. Jau pačios pravardės sako, kad tai buvo maži ir žvitrūs bavarų vijurkai. O pati trečia serija ilgainiui tapo populiariausiu visų laikų gamintojo iš Miuncheno modeliu. Žinoma, su laiku šios serijos automobiliai gerokai pastambėjo, bet laimei, kad teisinga dieta jiems leido vėl tapti atletiškais.

1975 metais debiutavusios tuomet mažiausios gamintojo serijos atstovas buvo 4,3 m ilgio ir įkūnijo tas vertybes, kurių ieškojo smagias vairavimo savybes vertinantys pirkėjai. Šią tradiciją puikiai tęsė ir E30, E36 versijos, o štai E46 jau sukėlė įtarimu dėl pernelyg apvalėjančių kažkada grakštaus modelio formų.

O ką jau sakyti apie 2004 metais pasirodžiusį E90 kėbulo modelį – pirmą kartą automobilio dydis peržengė 4,5 metro ribą, o Chris Bangle sukurta išvaizda nei kiek nepriminė lengvų ankstesnių modelių formų. Žinom, tais pačiais metais atsirado ir mažesnis pirmos serijos BMW hečbekas (po trejų metų debiutavęs kupė atrodė kur kas geriau), tačiau „trečiuko“ dvasia kažkur išgaravo.

Tad sėsdamas prie naujo, tik šiemet gaminti pradėto G20 kėbulo modelio vairo nerimavau – ar jis bus toks pats neazartiškas, labiau į komfortą orientuotas automobilis, kokiu man pasirodė naudojant tą pačią CLAR platformą pagamintas „penktukas“ ar naujas X5?

Visa laimė, kad ne! Bent jau su papildomai užsakoma „M Sport“ pakaba. Tik iš karto perspėju – jei mėgstate komfortišką važiavimą, tada rinkitės modelį su įprasta arba reguliuojama pakaba, kurios standumą galimą nustatyti pagal pageidavimus.

Na, o man naujas trečiukas su kieta „M Sport“ pakaba – būtent tai, ko ir trūko ankstesniuose modeliuose. Žinoma, tenka susitaikyti su tam tikrais kompromisais – per tą laiką net iki 4,7 m ištįsęs sedanas nebėra tas prieš ketvirtį amžiaus vairuotas „spirgas“, bet visgi tenka nulenkti galvą prieš bavarų specialistus, kuriems pavyko išgauti tokias smagias važiavimo savybes.

Žinoma, tam nemažai įtakos turėjo mažesnis modelio svoris – nuo 1445 kg sveriantis automobilis numetė daugiau kaip pusšimtį kilogramų (šis skaičius atrodo dar įspūdingiau, kai įvertini, kiek atsirado papildomos saugumo įrangos, be kurios šiuolaikiniai automobiliai neįsivaizduojami).

Taip pat smagų valdymą lėmė ir standesnis naujos platformos kėbulas, žemesnis svorio centras, tolygiai tarp ašių paskirstytas svoris, platesnė priekinė ir galinė tarpvėžė – azartiškai važiuoti „BMW 330i“ yra vienas malonumas, dinamikos – į valias (įsibėgėjimas iki 100 km/val. – per 5,8 sek.), o iki visiškos laimės dar galimas riboto praslydimo M diferencialas ir galimybė visiškai atjungti stabilizacijos sistemą.

Naujo 3 serijos BMW testas: sportiškų formų atgavimas
Naujo 3 serijos BMW testas: sportiškų formų atgavimas
© Jurgis Paplaitis

Variklių departamente siūlomi nuo 184 AG (320i) iki 258 AG (bandytas 330i) pasiekiantys modeliai su turbobenzininiais keturių cilindrų varikliais, taip pat dyzelinės 318d (150 AG) ir 320d (190 AG) versijos. Norintiems dar daugiau galios – greitai pasirodysiantis 387 AG M340i su turbobenzininiu šešių cilindrų motorų arba 480 AG M3. Ieškantiems ekologiškų sprendimų – iš tinklo įkraunamas 252 AG 330e, turintis 12 kWh talpos akumuliatorių, 50 kW elektros variklį ir galintis vien tik elektra nuriedėti iki 60 kilometrų (bet ar jums to reikia?).

Vieno, ko pasigedau, tai tiksliau veikiančios vairo sistemos. Bet tokie jau tie šiuolaikiniai automobiliai su elektriniu vairo stiprintuvu ir pasirengę vairuoti savarankiškai. Salone, ypatingai ant galinių sėdynių, tapo žymiai erdviau – reikia dėkoti 41 mm didesniam tarpašiui. Bet kas gi rašo apie „trečiuką“ ir erdvę ant galinių sėdynių – čia svarbiausias yra vairuotojas.

O vairuotojui bus neįprasta – klasikinius apvalius rodmenis kaip X5 modelyje pakeitė skaitmeninis ekranas su prieš eigą besisukančia sūkių „rodykle“. Dabar vairuotojui siūlomas 12,3 įstrižainės skaitmeninis ekranas – prietaisų skydelis, o navigacija ir multimedijos sistema valdomi iki 10,25 colio siekiančiame ekrane, valdomame tiek lietimu, tiek „iDrive“ valdikliu, tiek ir komandomis balsu.

Daugiau apie naują 3 serijos BMW žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.3333

Naujas „Subaru Forester“: ar mylėsi dar mane, lietuvi? specialiai „Motorams“ iš Latvijos (80)

Gerai pamenu, kada prieš 15 metų Lietuvoje „ Subaru Forester “ buvo vienas populiariausių...

Naujo „Renault Captur“ testas: kaip Lietuvos metų automobilis, tik geresnis specialiai „Motorams“ iš Graikijos (81)

Neseniai naują „ Renault Clio “ Lietuvos autožurnalistų komisija išrinko Metų automobiliu...

Naujo „Peugeot 208“ testas: pamatysite – visi tokiais važinėsime specialiai DELFI iš Portugalijos (3)

Dažnai sportuodama pro sporto klubo langus stebiu stovėjimo aikštelę ir įvairias joje kylančias...

Naujo 3 serijos BMW testas: sportiškų formų atgavimas (35)

Prieš ketvirtį amžiaus mano pirmu nuosavu automobiliu tapo pirmos kartos (E21 kėbulas)...

Naujo „Kia XCeed“ testas: pigesnis madingas SUV-kupė specialiai „Motorams“ iš Prancūzijos (18)

Dešimtmetį auganti SUV populiarumo banga turi ir savų trūkumų – norintiems ne tik važinėti...

Top naujienos

Šaltasis karas tarp JAV ir Kinijos bus visiškai kitoks: laukia pasaulio padalijimas (182)

Antrasis šaltasis karas , vykdomas žmonių perpildytoje planetoje, kur baimę didina socialiniuose...

Žingsnius link WNBA dedančiai Jocytei tenka atsiprašinėti Parkerio už „Žalgirio“ marškinėlius specialiai Krepšinis.lt iš Paryžiaus (18)

„Trenerių požiūris į žaidėjus. Nesvarbu, ar berniukai, ar mergaitės. Į visus žiūri...

Vietoj lauktos siuntos – varvanti lūženų krūva: paštas vilniečiui turėjo paaiškinimą (154)

Permirkusi lūženų krūva, – štai taip gautą siuntą, siųstą iš Kinijos ir atsiimtą Lietuvos...

Atradimas imuninėje sistemoje gydant vėžį: yra vilties, kad bus galima padėti visiems sergantiems (22)

Mokslininkų ką tik atrastas naujas žmogaus imuninės sistemos aspektas, anot ekspertų, gali būti...

Koronavirusas sparčiai plinta už Kinijos ribų: vis daugiau žmonių suserga ir kitose šalyse prognozuoja, kiek žmonių dar nežino, kad gali būti užsikrėtę; atnaujinta 12.10 (343)

Patvirtintų naujo tipo koronaviruso sukeltos pneumonijos atvejų skaičius Kinijoje sekmadienį...

Ištyrus darbo rinką Anglijoje – perspėjimas: milijonai rizikuoja tapti bedarbiais

Ištyrus darbo rinkos poreikius Didžiojoje Britanijoje, paaiškėjo, kad milijonai žmonių dėl...

Vilnietis sutrikęs: vos tik gavo pinigų už komandiruotę, valdininkai nusprendė išmesti iš socialinio būsto (237)

Sigitas Danilevičius su drauge Virginija Balaišiene jau dešimt metų gyvena socialiniame būste...

Ką daryti, jei žmona pasiuntė į turgų parnešti geros mėsos (19)

Kalvarijų turguje kartu su profesionaliu virėju Jevgenijumi Volkovu renkamės kokybišką mėsą,...

Po princo Harry ir Meghan Markle pasitraukimo – nauji karališkieji titulai Williamui ir Kate (7)

Pastarasis metas karališkajai šeimai nepagailėjo išbandymų ir pokyčių,. Po to kai princas...

Aurelija Karaliūtė

„Aš lavonų nevalgau!”: kaip tarpukariu vegetarai Lietuvoje radosi

XIX ir XX amžių sandūroje pasaulyje vyko dideli pokyčiai įvairiose mokslo srityse, farmacijos bei...