aA
Gerai pamenu, kada prieš 15 metų Lietuvoje „Subaru Forester“ buvo vienas populiariausių naujų automobilių su padidinta prošvaisa. Nieko keisto – tada jis buvo siūlomas už itin patrauklią kainą (nekainavo nė 60 000 Lt arba apie 17 000 eurų), o alternatyvų beveik neturėjo. O kokios naujo „Forester“ galimybės sužavėti lietuvius kuomet šioje klasėje atsirado kelios dešimtys konkurentų?

Penktos kartos „Subaru Forester“ pagamintas naudojant naują „Subaru Global Platform“ konstrukciją ir nuo šiol Europoje siūlomas išskirtinai tik su hibridine pavara, kurioje benzininis 2.0 l opozicinis „Boxer“ variklis veikia kartu su 12 kW elektros motoru ir per kintamo perdavimo CVT transmisiją perduoda galią nuolatinei visų ratų pavarai.

Nauja platforma reiškia ne tik naujausias gamintojo elektronines sistemas (tiek gerinančias pravažumą, tiek ir užtikrinančias saugumą – modelis įvertintas maksimaliu saugumo bandymų įvertinimu), bet ir naujas savybes vairuotojui ir keleiviams. Pradėkime nuo erdvaus salono – pro itin dideliu kampu atsidarančias dureles labai patogu įsėti į automobilį, o viduje laisvai išsitenka penki keleiviai.

O dar čia yra vairuotojo atpažinimo sistema – kamerų pagalba atpažinusi sėdusį prie vairo asmenį, ji parinks numatytus vairo ir sėdynės padėties nustatymus. Ir tada jau galima leistis į kelionę – konkurentams nenusileidžiantis salonas su minkštu plastiku gal ir neatrodo labai elegantiškai, bet yra ergonomiškas, o surinkimas – kokybiškas.

Su didele 22 cm prošvaisa ir nuolatine visų ratų pavara galima drąsiai važiuoti žvejybon ar tiesiog į gamtą. Juolab „X-Mode“ sistema dabar turi naują režimą, kuris atjungia traukos kontrolės pančius ir leidžia prasisukti smėlyje ar purve esantiems ratams. Tačiau ne tai yra didžiausias privalumas. O tas, kad vidaus degimo varikliui dabar padeda elektros motoras – jo maksimalus sukimo momentas nuo pirmų apsukų leidžia be ratų praslydimo įveikti kliūtis, pavyzdžiui, ratams įsirėmus į nuvirtusį medį ar gulintį akmenį – patikrinta, veikia tikrai efektyviau nei su tradiciniu motoru.

Ir apskritai, jei manęs klaustų nuomonės apie „Forester“, pirmiausiai pasidomėčiau kokie yra pirkėjo prioritetai. Jei tai – erdvus, komfortiškas ir saugus automobilis su nuolatine visų ratų pavara, pomėgis iškylauti ar kiti hobiai, susiję su išvykomis į gamtą, tada visomis rankomis būčiau už. Tuo labiau, kad palyginti su ankstesne karta, automobilis žymiai patobulėjo tiek kalbant apie salono apdailos kokybę, tiek ir apie komfortą. Žinoma, kainoje tai taip pats atspindi – ji prasideda nuo 32 900 eurų, geriausios „Summit“ komplektacijos modelis kainuoja visus 39 900 eurų.

Bet tiems, kurie ieško dinamikos, verta pasidairyti kitur – jei kartu su šiuo modeliu pristatytame taip pat hibridiniame, bet gerokai lengvesniame „XV“ krosoveryje hibridinė pavara veikia sklandžiai ir suteikia papildomos juntamos dinamikos, tai „Forester“, net ir nuspaudus iki galo akseleratorių įsibėgėjimas trunka gerokai per ilgai. Čia japonų inžinieriams reikėtų pasukti galvą kaip geriau išnaudoti bendrą vidaus degimo ir elektros variklio galią, kad šiaip jau tikrai originalus ir saugus SUV su puikiomis galimybėmis bekelėje geriau atsiskleistų važiuojant greitai.

Nes įsibėgėjus jam tą daryti puikiai sekasi – kaip ir kituose „Subaru“ modeliuose man labai patinka žemas svorio centras, kuris leidžia važiuoti azartiškai ir net didelio kėbulo automobilis per daug nesiūbuoja posūkiuose. O nuo šiol čia yra ir virš galinės ašies sumontuotas elektros variklį maitinantis ličio-jonų akumuliatorius, kuris apatinei kėbulo daliai ne tik suteikė dar daugiau svorio (ir, tuo pačiu, stabilumo), bet ir leido geriau paskirstyti masę tarp ašių, o tai taip pat nemažiau svarbu puikioms valdymo savybėms.

Daugiau apie „Subaru Forester“ sužinosite peržiūrėję vaizdo medžiagą.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(22 žmonės įvertino)
3.7727

Naujo „Toyota bZ4X“ testas: konkurentus pasiuntė į elektros kėdę

Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas „Toyota“ pristatė pirmąjį savo akumuliatorinį...

Naudoto „Kia Sportage“ testas: sužinokite kuo jis geresnis už kitus ir kodėl toks populiarus (1)

Ketvirtos kartos „ Kia Sportage “ buvo gaminamas nuo 2015 iki 2021 metų (atnaujintas 2018...

Naujo „Nissan Juke Hybrid“ testas: veikia gerai lyg „Prius“

Antros kartos „ Nissan Juke “ debiutavo 2018 metais ir, žinoma, jo laukė kur kas didesni...

Naujo „Suzuki S-Cross“ testas: už tokią kainą nerasite nieko panašaus

Prieš bandydamas naują „ Suzuki S-Cross“ didelių lūkesčių nepuoselėjau – jis pagamintas...

Naujo „Audi SQ7“ testas: ar su 500 AG pavyks važiuoti taupiai?

Prieš kelis metus galingiausi „Audi“ Q serijos SUV automobiliai turėjo turbodyzelinius...

Top naujienos

Reikšmingas posūkis dėl Turkijos: NATO oficialiai pakvies Švediją ir Suomiją į Aljansą (10)

Turkija antradienį vakarą pareiškė, jog „gavo, ką norėjo“ iš pokalbių su Švedijos ir...

Delfi PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Lūžis, kuris atgrasytų Putiną net nuo minties apie Baltijos šalis: po naujų grasinimų – perspėjimai Lietuvai (10)

Kol Lietuvoje aiškinamasi dėl Kaliningrado tranzito, Estijos premjerė perspėja apie rimtas bet...

Rio de Žaneire apsigyvenęs vilnietis Marius: mūsų lietuvaitės brazilų nesuviliotų (10)

Vilnių į Rio de Žaneirą iškeitęs Marius Rudalevičius sako, kad jo gyvenimas pasikeitė...

Rusijos ekspertas: Putinas jau suprato, kad yra pasmerktas (6)

Rusų publicistas Andrejus Piontkovskis kanalui „Ukraina 24“ nurodė, kokius ciniškus...

Žiemos sezonas gyventojams gali būti itin sunkus: siūlo imtis veiksmų, kaip susimažinti išlaidas šildymui (2)

Ateinančiam šildymo sezonui nežadant gerų žinių, bandoma spartinti daugiabučių šilumos...

Po alinančios kaitros laukia dar stipresnės liūtys ir kruša: galingos stichijos įsismarkaus

Atmosferos slėgiui nukritus, anticiklonas po truputį praranda savo jėgas. Jau vakar dieną ir...

Neoficialūs šaltiniai: EK linkusi nusileisti Maskvai ir padaryti Kaliningrado tranzitui išimtis (16)

Panašu, kad Vladimiro Putino ultimatumas dėl Kaliningrado tranzito veikia – neoficialūs...

Delfi PliusAgnė Keizikienė

Lytinių organų plastinė chirurgija: pasakė, kokias operacijas renkasi vyrai ir kam reikalinga G taško injekcija

Plastinė chirurgija kuo toliau, tuo sparčiau žengia į priekį. Jei anksčiau tai buvo daugiau...

Ispanijos grandų lauk išprašytas prancūzas: viskas pasikeitė atėjus Jasikevičiui (1)

Madrido „Real“ klube dėl sportinio režimo pažeidimo į atsarginių suolo galą nugrūstas...

Karas Ukrainoje. Po Medvedevo grasinimų – Ukrainos atsakas: Krymas bus susigrąžintas iškart Rusijos kariai pagrobė Chersono merą (8)

Rusijos valstybė tapo didžiausia teroristine organizacija pasaulyje ir tai turi būti pagrįsta...