aA
Ketvirtos kartos „Kia Sportage“ buvo gaminamas nuo 2015 iki 2021 metų (atnaujintas 2018 metais), kai jį pakeitė visiškai naujos platformos penktos kartos modelis. Ketvirtasis „Sportage“, palyginti su pirmtaku, buvo iš esmės atnaujintas, tad pasižymėjo žymiai geresnėmis važiavimo savybėmis ir nieko keisto, kad buvo itin paklausus tiek naujų automobilių salonuose, tiek ir kaip naudotas automobilis.
Naudotas Kia Sportage
Naudotas Kia Sportage
© Jurgis Paplaitis

Ne paslaptis, kad dar 2006 metais „Kia“ gamintojas nustebino pasiūlęs tuomet beprecedentę net septynerius metus siekiančią garantiją (tai įvyko pirmos kartos „Cee‘d“ debiuto metu), kuri vėliau buvo taikoma ir kitiems modeliams, įskaitant ir „Sportage“. Ji galiojo su sąlyga, kad automobilis reguliariai aptarnaujamas pagal numatytą priežiūros grafiką.

Tokia ilga garantija reiškė, kad savininkui ar iš jo automobilį įsigijusiam kitam vairuotojui bent jau neskaudėjo galvos dėl galimų išlaidų pagrindinių mazgų gedimams. Ir net šiandien pirmųjų gamybos metų modeliams vis dar galioja gamintojo suteikta garantija (arba iki 150 000 kilometrų). Tai taip pat akivaizdžiai liudija kiek savo technologijų patikimumu neabejoja gamintojas iš Korėjos.

O tiksliau būtų sakyti iš Vokietijos – europiniai modeliai yra kuriami Vokietijoje, surenkami Slovakijoje, na, o pagrindiniai jų konkurentai – didžiausioje Europos rinkoje Vokietijoje dominuojantys „Volkswagen“ markės automobiliai. Ir, akivaizdu, kad prieš kelis dešimtmečius dar nedaug kam žinomos markės (Europoje „Kia“ automobiliai debiutavo 1991 metais) teisingai pasirinkta strategija leido sėkmingai šauti į viršų.

Naudotas Kia Sportage
Naudotas Kia Sportage
© Jurgis Paplaitis

Na, o kaipgi pats „Sportage“, apie kurį jau žinome, kad net kelių kartų automobiliai dėl savo savybių ir išvaizdos buvo itin paklausūs? Ogi puikiai! Tiesa sakant, kalbant konkrečiai apie ketvirtąją modelio kartą ir jei minėti būdingus šiam automobiliui gedimus, užtektų vienos pastraipos.

Nes be retkarčiais pasitaikančių multimedijos sistemos gedimų, daugiau jokių tik šiam modeliui būdingų trūkumų tiesiog nėra. Kaip sako naudotų automobilių „Longo LT“ specialistai, jei ir pasitaikydavo kažkokių didesnių gedimų, tai būdavo taisoma pagal garantiją.

Žinoma, kas kita jei kalbėti apie DPF suodžių filtrą, kuriam reikalinga aktyvi regeneracija važiuojant ilgesnį laiką didesniu greičiu – važinėjant trumpais atstumais jis su laiku užsikiša, o jo keitimas nėra pigus. Tad jei daugiau važinėjate mieste, verta pagalvoti apie benzinines modelio versijas.

Naudotas Kia Sportage
Naudotas Kia Sportage
© Jurgis Paplaitis

Esu apžvelgęs naują ketvirtos kartos „Sportage“ – tada mano bandyta versija buvo maksimalios komplektacijos su visų ratų pavara, 2.0 l 185 AG turbodyzeliniu motoru ir automatine transmisija – nieko keisto, kad degalų sąnaudos net ir važinėjant daugiau užmiestyje, nebuvo itin mažos (7,3-10 l / 100 km).

Tad jei norite taupesnio dyzelinio varianto ir jums nereikia maksimalios galios, verta pagalvoti apie 1.7 l CRDi (115-141 AG) arba nuo 2018 metų jį pakeitusį 1.6 l motorą (136 AG) – tiesa, tokios versijos turėjo tik priekinių ratų pavarą.

O štai mano bandyta versija, parduodama „Longo LT“ naudotų automobilių aikštelėje, buvo su baziniu atmosferiniu 1.6 GDi 132 AG (97 kW) benzininiu motoru, komplektuotu su mechanine pavarų dėže ir priekinių ratų pavara. Jei norite „automato“ ar visų ratų pavaros, reikia dairytis turbobenzininio 1.6 T-GDI (177 AG / 130 kW) varianto.

Bet net ir bazinis variklis mane nustebino, kad su juo galima pakankamai taupiai važinėti mieste, penktą pavarą jungiant jau prie 50 km/val. ir visai neapkraunant variklio papildomai, ką patvirtino ir nedidelės momentinės degalų sąnaudos. Žinoma, tokia versija bus ne itin tinkama važinėti dinamiškai greitkeliuose – jei iš variklio reikalausite daugiau nei jis gali, degalų sąnaudos žymiai išaugs.

Kalbant apie važiavimą ir vairavimą, „Sportage“ pakaba suderinta gana standžiai, vairo sistema kaip SUV automobiliui veikia tiksliai – savo savybėmis jis iš esmės skiriasi nuo trečios kartos modelio ir patiks vertinantiems sportiškai suderintus SUV. Taip pat reikia pastebėti, kad salone tylu net ir važiuojant didesniu greičiu.

Na, o pagal kokybės pojūti šį modelį galima tik girti – vaizdo apžvalgoje įvertinkite kaip solidžiai veikia durelių rankenėlės, atsidaro ir užsidaro durelės. Tą patį galima pasakyti ir apie itin erdvaus salono apdailos medžiagas – žinoma, tai priklauso ir nuo ankstesnio savininko rūpestingumo, tačiau net ir po kelių metų viskas veikia nepriekaištingai, vaizdas džiugina akis ir akivaizdu, kad gamintojas nesistengė sutaupyti mažiau pastebimų elementų sąskaita.

Daugiau apie naudotą ketvirtos kartos „Kia Sportage“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.5714

Naudoto „Kia Sportage“ testas: sužinokite kuo jis geresnis už kitus ir kodėl toks populiarus (1)

Ketvirtos kartos „ Kia Sportage “ buvo gaminamas nuo 2015 iki 2021 metų (atnaujintas 2018...

Naujo „Nissan Juke Hybrid“ testas: veikia gerai lyg „Prius“

Antros kartos „ Nissan Juke “ debiutavo 2018 metais ir, žinoma, jo laukė kur kas didesni...

Naujo „Suzuki S-Cross“ testas: už tokią kainą nerasite nieko panašaus

Prieš bandydamas naują „ Suzuki S-Cross“ didelių lūkesčių nepuoselėjau – jis pagamintas...

Naujo „Audi SQ7“ testas: ar su 500 AG pavyks važiuoti taupiai?

Prieš kelis metus galingiausi „Audi“ Q serijos SUV automobiliai turėjo turbodyzelinius...

Naudoto „Opel Grandland“ testas: ko vertas didžiausias gamintojo SUV

2017 metais debiutavęs „ Opel Grandland X “ (atnaujinimo metu atsikratęs X raidės pavadinime)...

Top naujienos

Delfi PliusJelizaveta Dako, Dmitrijus Semionovas

Rusijos politologas sudėliojo scenarijų dėl Suvalkų koridoriaus: Baltijos šalims jis labai nepalankus (4)

„Negalima atmesti, jog galutinai įklimpęs Ukrainoje, Putinas bandys įgyvendinti tai, kas pagal...

Verslas PliusAistė Žebrauskienė

Palūkanų augimas gali pateikti staigmenų: ekonomistai neatmeta NT kainų korekcijos

Lietuvoje toliau sparčiai auga nekilnojamojo turto (NT) kainos , Vilniuje gegužės mėn. metinis...

Kraupi Joninių tragedija: į tvenkinį įvažiavus automobiliui žuvo moteris ir 4-erių mergaitė vairuotojas, įtariama, buvo neblaivus

Tragiška eismo nelaimė ilgąjį Joninių savaitgalį įvyko Klaipėdos rajone – į tvenkinį...

Kaitra Lietuvoje tęsis: vieną dieną sinoptikai žada net 34 laipsnių karštį

Sekmadienio naktį dangus bus giedras. Dvelks silpnas rytų, pietryčių vėjas. Iki ryto oras spės...

Amerikiečius nušlavę lietuviai įspūdingai žengė į pasaulio trijulių čempionato pusfinalį

Iš Vilniaus „Riviles“, Šakių „Gulbelės“ ir „Jeddah“ atstovų sudaryta Lietuvos 3x3...

Švytinti pasaulio čempionė Meilutytė: emocijos kalba pačios už save specialiai „Delfi“ iš Budapešto (1)

Rūta Meilutytė auksiniu akordu užbaigė pasaulio plaukimo čempionatą Budapešte. Prie iškovotos...

Karas Ukrainoje. Meras: Sjeverodoneckas visiškai okupuotas Rusijos, perspėja mieste likusius ukrainiečius (4)

Ukrainai buvo suteiktas kandidatės į Europos Sąjungos nares statusas ir tai, anot šalies...

Motiejūnas Prancūzijos čempionu netapo – lemiamą dvikovą „Monaco“ pralaimėjo po pratęsimo

„ Monaco “ atstovaujantis Donatas Motiejūnas liko be Prancūzijos čempiono titulo. Lemiamose...

Profesorius Mažeikis: Rusija yra iracionali šalis, todėl galima tikėtis dešimčių rūšių provokacijų (1)

Rusija grasina Lietuvai dėl nutrūkusio prekių, kurioms taikomos sankcijos, tranzito į...