2014 metais kupė ir kabrioletą papildė trečioji versija – „Gran Coupé“ automobilis su ketveriomis durelėmis ir kartu su galiniu langu atsidarančia bagažine (liftbeko tipo kėbulas). Įdomu tai, kad panašią koncepciją turėjo ir 2013 metais pristatytas „BMW 3 Gran Turismo“, tačiau gamintojas buvo įsitikinęs, kad šie du modeliai nekonkuruos. Išties, tiek savo išvaizda (ypatingai galine dalimi), tiek ir paskirtimi jie buvo akivaizdžiai skirtingi.

O štai palyginti su kupė versija, „Gran Coupé“ pasižymėjo ne tik didesniu praktiškumu dėl gale esančių durelių, bet ir dėl patogios ir talpios (kaip tokios klasės automobiliui) bagažinės, į kurią tilpo nuo 480 iki 1300 l. Pats ketvirtukas, žinoma, pagamintas naudojant trečios serijos BMW konstrukcinius sprendimus, už pastarąjį yra žemesnis ir platesnis, todėl atrodo sportiškiau ir veržliau.

O ir važiuoja dar smagiau, nors ir trečios serijos BMW dėl to priekaištauti tikrai netenka. Viskas dėl kitokių pakabos nustatymų, ypatingai kaip bandytoje versijoje su „M Sport“ paketu. Automobilio pakaba tikrai standi, tačiau ne per kieta. O visa tai reiškia itin tikslų valdymą kelyje – BMW tuo visada pasižymėjo ir ketvirtuke šios savybės yra dar labiau išreikštos. Pabrėžti smagias valdymo savybes padeda ir galinių varančiųjų ratų pavara, nors buvo galimos ir „xDrive“ versijos su visais varančiaisiais ratais.

Aišku, su sportiška pakaba norisi ir galingų variklių – jų pasirinkimas tikrai didelis. Tačiau šios kartos trečios ir ketvirtos serijos BMW tapo ir pirmaisiais, kuriems buvo pradėtas montuoti... trijų cilindrų 1,5 l turbobenzininis 100 kW (136 AG) motoras – kasdieniam naudojimui jis tinkamas, tačiau tikrai neprilygsta automobilio pakabos galimybėms.

Aukščiau gamoje buvo 2 l turbobenzininis motoras, mano bandytoje versijoje pasiekiantis 150 kW arba 184 AG ir iki 100 km/val. leidžiantis įsibėgėti per 7,5 sekundes. Neprastas variantas, tačiau kur kas smagesnis būtų to paties darbinio tūrio, tik jau 245 AG variklis, pirmąjį 100 km/val. leidžiantis pasiekti vos per 6,1 sek. Tad nors tokių variklių degalų sąnaudos ir yra panašios (iki 7 l/100 km), bet akivaizdu, kad pastarasis automobiliui suteikia kur kas geresnę dinamiką.

Žinoma, tiems kas sako, kad tikras BMW – tik su šešių cilindrų motoru, jų pasirinkimas – „435i“ versija su 225 kW (306 AG) varikliu. O ieškantiems maksimumo – M4 modeliai (F82/F83) ir skirtingos jų modifikacijos, kurių galia siekė nuo 317 kW (431 AG) iki net 368 kW (500 AG). Dyzelių mėgėjams – taip pat platus pasirinkimas šiais degalais varomų nuo keturių iki šešių cilindrų skirtingos galios motorų.

Populiariausios buvo versijos su keturių cilindrų varikliais. Pasak „Longo LT“ – įmonės prekiaujančios naudotais automobiliais – ekspertų, mano bandytas 2015 metais pagamintas benzininis „420i Gran Coupé“ modelis pasižymi patikimu varikliu, kuriam nekyla problemų su „Twin Power“ tipo dviejų kanalų turbina. Tačiau viskas veikia jei yra tinkamai prižiūrima – tai reiškia ne tik laiku atliekamą variklio aptarnavimą, bet ir kas 100 000 kilometrų keičiamą paskirstymo grandinių komplektą – su medžiagomis ir darbu tai atsieis daugiau kaip 1000 eurų.

Taip pat „Longo LT“ ekspertų teigimu, BMW yra jautrūs degalų kokybei, tad pasitaiko degalų sistemos gedimai. Taip pat su laiku gali atsirasti vairo sistemos gedimai, ypatingai jei automobilyje sumontuota kintamo perdavimo skaičiaus vairo sistema. Na, ir žinoma, pakaba, kuri šiame modelyje yra standesnė nei įprastame trečios serijos BMW, todėl jautresnė važinėjant nelygiu keliu ir reikalaujanti dažnesnės priežiūros.

Daugiau apie naudotą „BMW 420i Gran Coupé“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.