Prieš lipindami pravardes, pakalbėkime apie vardą, kurį „Mitsubishi" jau buvo suteikusi anksčiau gamintam vienatūriui. Tai šiek tiek trikdo, nes naujasis mažylis su bendravardžiu neturi nieko bendro. Visame pasaulyje, išskyrus Europą, šis automobilis gavo „Mirage" etiketę, tačiau Senajame žemyne dėl teisinių ginčų šio pavadinimo rinktis nebuvo galima. Pripažinkime, „Mirage" tinka labiau.

Jei kalbėtume apie „Space Star" dizainą, abejingų jam tikrai bus. Tiesą pasakius, abejingi turėtų būti visi iki vieno. Negalima sakyti, kad šis automobilis bjaurus. Jis paprasčiausiai JOKS. Kai savo kieme pastačiau jį šalia kaimynės „Škodos Citigo", pilkas čekiškas mažylis suspindo tarsi pramoninio dizaino šedevras.

Bet racionalumo ir išmanumo „Space Star" nepagailėta. Nuobodžią išvaizdą kompensuoja erdvus automobilio salonas, kuriame jautiesi lyg gerokai didesniame vienatūryje, o aukšta sėdėjimo padėtis įspūdį tik sustiprina. Nors man labiau patinka užpakalį laikyti kuo arčiau asfalto, miesto automobiliui tai ne trūkumas. Dar vieną tašką „Space Star" pelno už automatinę CVT pavarų dėžę, kuri derinama su 1,2 litro 80 AG benzininiu varikliu. Lietuvoje „Space Star" žadama pardavinėti tik su automatu, o 44 tūkst. litų kaina esą turėtų būti konkurencinga.

„Space Star" prigrūstas technologijų, kurių aptiksime ne kiekviename mažylyje: gerai veikianti „Start/Stop" sistema, šildomi elektra valdomi veidrodėliai, stabilumo kontrolės sistema (ASC) ir elektroninė stabdymo jėgos paskirstymo sistema (EBD), lietaus jutikliai, pajudėjimo įkalnėje pagalbos sistema, o brangesnėje versijoje ir elektroninė klimato kontrolės sistema. Šį sąrašą dar galima ilgai tęsti...

Tačiau įspūdinga saugumo ir komforto įranga „Space Star" nepaverčia malonumą teikiančiu automobiliu ir palieka transporto priemonių, skirtų nusigauti iš taško A į tašką B, kategorijoje. Lengvą vairą ir minkštą pakabą galima pateisinti mieste, tačiau užmiesčio kelyje „Space Star" blaškosi, vairas tampa nepaklusnus ir nekyla nė menkiausia pagunda viršyti 90 km/val. greitį. Kirtęs miesto riboženklį „proto guzas" tampa „plento guzu".

TG FAKTAS Naujoje gamykloje Tailande per metus tikimasi pagaminti 120 tūkst. „Mitsubishi Space Star".

NUOSPRENDIS 5

Patenkins neišrankaus miesto gyventojo poreikius. Tačiau taip ir liks pilka automobilių pasaulio pelė.

KONKURENTAS „Ford Fiesta"

Šiek tiek brangesnė, bet varžovą kosminiu vardu pralenkia šviesmečiais.

„Mitsubishi Space Star" duomenys:

Variklis: 1193 cm3, 3 cil. benzininis, PVR, 80 AG, 106 Nm
Ekonomiškumas: 4,3 l/100 km, 100 g/km CO2
Greitis: 0–100 km/val. per 12,8 s, 173 km/val.
Svoris: 865 kg
Kaina: 44 390 Lt