„Mazda“ nori būti „Premium“

Dar nuo senų laikų dauguma vairuotojų „Mazda“ automobilius įsivaizduoja kaip vidutinės klasės žaidėjus, tačiau jau beveik dešimtmetį šis japonų gamintojas iš jos išlipęs, ir bando vytis „Premium“ modelius. Naujų „Mazdų“ interjerai stebina savo kokybe, kai kuriais atvejais net pralenkiančia vokiškosios trejybės produktus, džiugina maloniomis valdymo ir važiavimo savybėmis, mano galva, jie gamina gražiausius japoniškus automobilius, tačiau atsilieka technologijų ir pavaros sistemų prendimuose (jie vis dar parduoda automobilius su atmosferiniais benzininiais varikliais ir 6 pavarų hidraulinėmis automatinėmis transmisijomis). Taigi „Premium“ segmento dar nepasiekė, bet moka pamaloninti vairuotoją charakteriu ir išskirtiniu požiūriu į savo kuriamus produktus labiau nei vidutinė klasė.

Ko jiems reikia, kad galėtų kovoti su „Premium“? Didelio, prabangaus ir įtikinančio automobilio. Toks yra prieš du metus pasirodęs CX-60. Jis pagaliau gavo šiuolaikiškas junglumo technologijas, kurios, beje, jau persikėlė ir į kitus modelius, galingus 6 cilindrų variklius, puikias vairavimo savybes užtikrinančią, tačiau komfortą paaukojančią galinių varančiųjų ratų platformą ir tikrai iškilo pastebimai aukščiau vidutinės klasės. Turiu prie ko prisikabinti kalbėdamas apie tą automobilį, bet apie tai papasakosiu vėliau, o ir straipsnis ne apie jį (iš dalies), bet CX-60 yra tikrai pagirtinas modelis.

Bet „Mazdai“ jis per mažas būti markės flagmanu. Tai štai jums CX-80. Dar didesnis, erdvesnis, prabangesnis, teoriškai ir komfortiškesnis. Beveik 5 metrų ilgio ryškus, elegantiškas, chromo detalėmis padabintas šešiavietis arba septynvietis SUV. Ar jis padės gana nišiniam japonų gamintojui užsitarnauti vietą prabangių automobilių pasaulyje?

Mazda CX-80

Geras dizainas, sugadintos proporcijos

Jau minėjau, kad „Mazda“, mano galva, kuria geriausią dizainą iš visų Japonijos gamintojų. Jis nėra perkrautas, pasižymi tvarkingai banguojančiomis linijomis ir tikrai traukia akį. Bent jau tuo išsiskyrė ankstesni sedanai, hečbekai, rodsteriai. Krosoveriai taip pat gana gražūs gavosi, bet kai kalbama apie didelius SUV, jiems reikia solidumo. Tai šis jo turi pakankamai. Griežtos tiesios linijos, statūs šonai automobiliui suteikia tvirtumo. „Mazda“ dizainą vadina „elegantišku tvirtumu“, nesiginčysiu. Didžiausią įspūdį man paliko nauja, tamsesnė raudona „Artisan Red“ spalva. Žinom, kad vairuotojai bijo spalvų, ir nors „Mazda“ turi puikiai atrodančią raudoną spalvą, pirkėjai vis vien mieliau renkasi 50 pilkų atspalvių. Tikiuosi, ši, tamsesnė, taip stipriai akies nerėžianti į prinokusios vyšnios raudonumą panašėjanti spalva praskaidrins rudeninio dangaus darganą menančias mūsų gatves.

Mažesnį įspūdį paliko didžiojo SUV proporcijos. Jis turi ilgą ratų bazę, ilgas galines duris, trumpą iškyšą gale ir primena šunį „taksą“. Per vidurį jis per ilgas. Taip susiklostė ne veltui: CX-80 tėra prailginta CX-60 versija. Priekis iki vidurinio statramsčio įskaitant saloną išliko toks pats, visi pokyčiai – už vairuotojo rezidencijos. Galas pasikeitė nežymiai, iškyša taip pat nepadidėjo, visi papildomi 25 centimetrai nukeliavo į ratų bazę. Panašiai, kaip perdarant senus amerikietiškus „Lincoln Town Car“ sedanus į limuzinus: daugiau automobilio atsirado per vidurį.

Mazda CX-80

Viskas dėl praktiškumo

Dabar jo ratų bazė siekia daugiau nei 3,1 metro, ji ilgesnė, nei „Mercedes-Benz S klasėje“. Dėl to iš šono SUV gal ir neatrodo idealiai proporcingas, bet tik pradarykite galines duris, ir nustebsite pamatę erdvę. Jos čia labai daug. Tiek daug, kad „Mazda“ aukščiausios komplektacijos modelius komplektuos ne su 7-iomis, o tik su 6-iomis vietomis. Vidurinėje eilėje bus 2 verslo klasės krėslai su dideliu porankiu. Galima bus pasirinkti ir įprastą trivietį suolą, jame irgi turėtų būti erdvu visai giminei, bet mes apžiūrėjome modelį su geriausiomis, vadinamosiomis kapitono sėdynėmis – likau maloniai nustebintas. Išties prašmatnu, erdvu ir gera.

O už jų – dar dvi sėdynės. „Mazda“ nekabino makaronų ant ausų, ir iš karto paskelbė, kad trečiosios eilės sėdynės orientuotos į vaikus ir paauglius iki 1,7 metro ūgio. O suaugusiems gali nebūti ten taip patogu. Mano ūgis 1,83 metro, plotis, jeigu greitu metu nepradėsiu keisti gyvensenos, tuoj bus toks pats, taigi privalėjau išbandyti, ar ten tikrai, taip ankšta.

Dėl plačių durų įsėsti nebuvo ankšta. Ir didžiausiai nuostabai, erdvės užteko. Kojos, nors sulenktos didoku kampu, nesirėmė į priekinę sėdynę, galva – į lubas. Be didesnio vargo iškentėčiau vienos dviejų valandų kelionę. Čia yra ir puodelių laikikliai, ir USB lizdai įrenginiams įkrauti.

Tai reiškia, kad „Mazda“ nurodydama, kad galinės sėdynės tinkamos žmonėms iki 1,7 m ūgio skaičiavo ne tai, kad žmogus tilptų, o kad jis jaustųsi patogiai. Geras požiūris, kurio reikėtų pasimokyti kitiems gamintojams, mažinantiems krosoverių bagažines dėl butaforinių ir praktiškai nepanaudojamų trečiosios eilės sėdynių. Aišku, su visomis pakeltomis sėdynėmis CX-80 bagažo skyrius nebus didelis, tilps kelios kuprinės, bet nulenkus trečiąją eilę tai bus labai erdvus, geras, kelioninis SUV su dviem VIP sėdynėmis gale.

Nors ta prailginta bazė, mano galva, sugadina dailias CX-60 modelio proporcijas, bet praktiškumu ir patogumu viskas atsiperka. Nebepykstu. Sėdėti gale atrodo ne tik patogu, bet ir malonu, nes medžiagos tikrai aukštos klasės, suleistos, atrodo – solidžiai.

Mazda CX-80

Klasikinė prabanga pagal japonus

Priekyje viskas tas pats, kaip CX-60. Reiškia – gerai. Gražu, vėlgi, prabangu, švelnu, nekliūna joks kietas plastikas, džiugina apdailos medžiagų parinkimas ir kokybė. Tik šviesi demonstracinio modelio apdaila ne mano skonio. Rinkčiausi tamsią.

Vis tik didžiausia prabanga – fizinių mygtukų gausa. Galvojate, kad liečiamieji ekranai automobilių salonuose kelia kartelę aukštyn? Ne, gamintojai taupo, nes ekranai šiais laikais labai pigūs, o išvedžioti laidus, gaminti atskirus mygtukų blokus, juos dailiai apipavidalinti – brangu. Dėl to dauguma taupo. Dabar valdyti prietaisus automobilyje žiūrint į kelią, o ne į ekraną – prabanga. Šaunuolė „Mazda“. Mygtukų čia daug, bet salonas neatrodo perkrautas. Tvarkingas. Patiko. Multimediją galima valdyti ratuku. Gal neatrodo labai šiuolaikiška, bet patvirtinsiu: labai patogu.

Technologijų prasme CX-80 turės viską, ką ir turi turėti šiuolaikinis modernus automobilis, įskaitant saugumą ir junglumą. Naujovė – valdymas balsu, paremtas „Amazon Alexa“ sistema. Galima su ja pakalbėti, ir ji moka užprogramuoti ar išspręsti gerokai daugiau dalykų nei baigtinį komandų skaičių turinčios kitų automobilių valdymo balsu sistemos. Gamintojai po truputį adaptuoja dirbtinį intelektą šioje srityje, ir tai labai sveikintina.

Viskas priklausys nuo važiavimo savybių

CX-80 bus siūlomas su 2,5 litro benzininį variklį ir 17,8 kWh bateriją turinčia įkraunamo hibrido pavara arba su 3,3 litro 6 cilindrų eilėje dyzeliniu varikliu. Dideli varikliai man patinka, jie pasižymi dideliu sukimo momentu nuo žemų sūkių ir prabangia dinamika, kai rodosi, automobilis greitėja be didesnių pastangų, nerėkdamas, rafinuotai dirbdamas žemu tonu.

Ar šis naujasis „Mazda“ flagmanas galės būti tikru konkurentu „Premium“ modeliams? Nežinau, reikia pavairuoti, tikėtina, apie tai papasakoti galėsiu tik rudenį, kai CX-80 atkeliaus į Lietuvą.

Tiek iš išorės, tiek viduje jis atrodo išties pagarbiai, kaip geras, gana prabangus automobilis. Bet pavairuoti privalu, nes, kaip minėjau, CX-60 modeliui turėjau kritikos. „Mazda“ orientavosi į sportiškumą. Naujoji galiniams varomiems ratams pritaikyta platforma būtų ideali dideliam sportiškam sedanui. Mažesnis CX-80 broliukas man pasirodė kaip geriausiai valdomas, smagiausias SUV rinkoje. Bet dėl išskirtinių vairavimo savybių nukentėjo komfortas. Ir tada įvyko nesusipratimas: SUV savybių, taigi mažai apie vairavimo malonumus nusimanantys ir jų reikalaujantys pirkėjai išėjo pas kitus gamintojus, o sportiškumo ieškantys vairuotojai toliau rinkosi „Premium“ sedanus, nes panorėjus sportiško automobilio pirkti SUV yra neprotinga. CX-60 dėl to nestebina dideliais pardavimais.

CX-80 naudoja tą pačią platformą, tačiau jo ratų bazė – gerokai ilgesnė, taigi modelis natūraliai bus mažiau vikresnis, tačiau ir subtilesnis. Inžinieriai minėjo, kad ir važiuoklė bus šiek tiek patobulinta, sureguliuota. Taigi gal CX-80 kaip tik bus rastas aukso viduriukas, tarp vairavimo malonumo ir SUV komforto bei didelio automobilio praktiškumo? Jei taip, tai nuo 53 tūkst. eurų prasidedanti kaina gali pasirodyti kaip visai geras pasiūlymas. Bet kaip jau minėjau, palaukime, pažiūrėsime kaip šis „Mazda“ flagmanas atrodo ant kelio. Tuomet bus galima nupiešti visą paveikslą.