Didesni varikliai, tačiau mažesnės sąnaudos

Šio modelio pasirodymas rinkoje pačiam gamintojui – didus įvykis, mat būtent su šiuo automobiliu pristatoma ir pirmoji šio gamintojo iš tinklo įkraunama hibridinė sistema. Pirmasis „Mazda“ įkraunamas hibridas komplektuojamas su 2,5 l (e-Skyactiv G) benzininiu 4 cilindrų varikliu, o jam į pagalbą pasitelkiamas 129 kW galios elektrinis variklis suporuotas su 17,8 kWh talpos baterija. Iš viso tokia jėgos agregatų kombinacija vairuotojams leis džiaugtis 327 AG/ 241 kW galia ir 500 Nm sukimo momentu, o tai yra galingiausia į kelius išriedėjusi „Mazda“, kokią gamintojas tik kada nors yra sukūręs.

Tiesa, tai kas iš tiesų gali nustebinti – gamintojo sprendimas ne vaikytis „mados“ ar labiau bandymų „sutilpti“ į keliamus taršos reikalavimus mažinant variklių darbinį tūrį, tačiau priešingas spendimas – montuoti dar didesnius variklius.

Pats „Mazda CX-60“ modelis yra iš tiesų nemažas. Tiek nemažas, kad ankštesniame daugiabučio kieme su juo manevruoti tampa gana sudėtinga, tačiau tikrai viskas yra įmanoma. Tik jei kalbėtume dėl patogumo, norėtųsi, jog automobilio „nosis“ būtų kiek mažesnė ir trumpesnė. Tačiau...

Visi šie sprendimai susiveda į vieną, kuris ir nustebino. Būtent šį modelį gamintojas siūlo ne tik kaip įkraunamą hibridą, ne tik su 3 litrų 6 cilindrų benzininiu varikliu, tačiau ir su 3,3 litrų 6 cilindrus turinčiu dyzeliniu varikliu. Taip, taip, perskaitėte teisingai. Kai kiti gamintojai apskritai atsisako dyzelinių variklių, o kai kurie pareiškia, kad netrukus elektrifikacija apskritai apims visus jų siūlomus modelius, „Mazda“ pasirūpina, kad vidaus degimo variklių era dar nebūtų užbaigta taip greitai, kaip dažnai kalbama. Tiesa, dyzelinis variklis poruojamas su švelniojo hibrido sistema, tačiau tai tikrai nėra vienintelis veiksnys, kuris padėjo gamintojui „sutilpti“ į keliamus taršos reikalavimus.

Mazda CX-60

Tad štai toji ilga ir didelė automobilio „nosis“ būtent tam ir suprojektuota, kad po variklio dangčiu tilptų ne tik 4 cilindrų, tačiau ir 6 cilindrų variklis. Žinoma, atsidarius variklio dangtį ir pasižiūrėjus į variklio skyrių tuomet, kai „plaka“ keturių cilindrų „širdis“, galima pamatyti nemažai laisvos vietos, tačiau ji visiškai užsipildo tuomet, kai būna sumontuotas didesnis galios agregatas.

Vis dėlto, galima sakyti – o kas gi tokio stebinančio, kad „Mazda“ sumontavo gana nemažą dyzelinį variklį? Pats faktas gal tik kiek neįprastas, tačiau iš tiesų nustebti priverčia tai, kad šis 3,3 l variklis turintis 6 cilindrus, Lietuvoje gali būti priskiriamas prie mažą taršą išskiriančių automobilių ir pagal savo specifikacijas atitinka reikalavimus atleidžiančius nuo prievolės mokėti taršos mokestį.

Priklausomai nuo modifikacijos, „Mazda“ naująjį CX-60 siūlo tiek su galiniais, tieks su visais varančiaisiais ratais. Dėl to šiek tiek skiriasi ir modelio išvystoma galia, mat pirmu atveju ji siekia 200 AG, o antruoju – 254 AG. O štai būtent pirmuoju atveju automobilio išskiriama tarša neviršija dabar Lietuvoje mažą taršą žyminčios ribos – 130 g/km. Bet kaip visa tai įmanoma?

Viskas gana paprasta, tačiau kartu ir ne visai – „Mazda“ inžinieriai, tam, kad išgautų tokį efektyvumą, patobulino stūmoklių dizainą taip sukuriant dviejų zonų degimo kamerą ir modernią slėginio uždegimo technologiją (angl. Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition), kai aukštas degimo efektyvumas išgaunamas su mažiausiu degalų sunaudojimu.

Tiesa, taip ženkliai sumažinti išskiriamas emisijas, kad nereikėtų mokėti taršos mokesčio, pavyko tik galine ašimi varomam modeliui, mat jo nustatytos emisijos siekia 127 g/km. Visais ratais varomo modelio emisijos siekia 139 g/km, tačiau tai yra iš tiesų geras pasiekimas, dėl kurio tokio automobilio vairuotojui teks sumokėti tikrai nedidelį taršos mokestį.

Mazda CX-60

Gamintojas išliekantis ištikimas savo vizijai

Tad koks šis automobilis realiomis sąlygomis? Sakyčiau, kad toks, su kuriuo galima leistis į ilgesnes keliones. Nors automobilis sveria apie 1900 kg (svoris varijuoja priklausomai tiek nuo pasirinkto variklio, tiek nuo varančiųjų ratų pasirinkimo), automobilis greitėja gana maloniai. Staigiau sukant posūkius jaučiasi, kad automobilis yra nemažas, tačiau keliaujant, jo dydis leis su savimi pasiimti viską, ko tik panorėsite. Tiesa, svarbu paminėti, kad pakabos darbo norėtųsi kiek malonesnio, važiuojant per nelygumus, smūgiai pakankamai gerai jaučiami automobilio viduje, tačiau važiuojant įprastais keliais, o ne Molėtų plentu, didesnių nepatogumų tai nesukelia.

Visos automobilio versijos siūlomos su 8 laipsnių automatine pavarų dėže, kuri veikia iš tiesų nepriekaištingai. Degalų sąnaudos varijuoja apie 5 l/ 100 kilometrų. Tai, be abejonės, priklauso tiek nuo pasirinkto važiavimo greičio, tiek nuo kelio, kuriuo važiuosite, mat vingiuotuose ir kylančiuose bei besileidžiančiuose serpentinų keliukuose sąnaudos buvo kiek didesnės, tačiau tiesiame greitkelyje kaip mat leisdavosi žemyn.

Nors dizaino vertinimas – ypač subjektyvus, manau, kad „Mazda“ čia nusipelnė liaupsių, mat visų modelių dizainas – iš tiesų traukiantis akį, ir kai kuriomis detalėmis netgi taiko į gamintojo taip išsvajotą „premium“ segmentą.

Didelis dėmesys skirtas ne tik detalėms automobilio išorėje, tačiau ir viduje. Gamintojas šaukte šaukia neatsisakysiantis japoniškų šaknų, todėl ir interjero dizainas sukurtas taip, kad atspindėtų japonišką filosofiją ir koncepciją, kuria norima pabrėžti, jog mažiau yra daugiau. Gamintojo sukurtas „Takumi“ interjero dizainas ne tik atrodo prabangiai, tačiau iš tiesų atspindi Japonijos kultūros detales.

Automobilio salonas atrodo neperkrautas, o tai žavi. Galbūt didelių ekranų ir liečiamų mygtukų gerbėjams toks interjeras ir nepatiks, bet kita vertus – „Mazda“ visada turėjo savitą viziją šiuo klausimu ir už tai dizaineriams ir inžinieriams norisi paspausti dešinę.

Modelyje vis dar karaliauja fiziniai mygtukai, centrinis valdymo ratukas, o tai tikrai palengvina multimedijos ir informacinės sistemos valdymą, vairuotojui nereikia atitraukti žvilgsnio nuo kelio kaskart, kai tik nori pakeisti kokį nors nustatymą. Patogu ir tai, kad suvedus pagrindinius duomenis apie savo kūno sudėjimą, automobilis pats automatiškai nustato vairuotojo sėdėjimo poziciją, kuri iš esmės atitinka būtent tokią, kurioje sėdėti patogu.

Automobilis taip pat aprūpintas gausia komforto ir saugumo sistemų įranga. Tiesa, daugelyje naujų automobilių ypač trūksta programinės įrangos atnaujinimų, mat neretai tenka pastebėti, jog automobiliai rodo kitokį leistiną greitį nei jis yra iš tiesų. Pavyzdžiui, vasaros metu Lietuvos magistraliniuose keliuose leidžiamas greitis yra 130 km/val., tačiau neretai tenka pastebėti, kad automobiliai net vasaros metu leistiną greitį rodo 110 km/val., o negana to – dar ir piktinasi, neva greitis yra viršijamas.

Atnaujinant programinę įrangą svarbus yra ir žemėlapių atnaujinimas, mat kai kurių kelių rasti žemėlapyje vis dar neįmanoma.

Lietuvoje naujojo „Mazda CX-60“ kaina prasideda nuo 52 990 eurų. Ar tokia kaina yra patraukli – kiekvienas sprendžia individualiai, tačiau apskritai tokią automobilio kainą labiau priskirčiau prie automobilio minusų, kadangi kaina iš tiesų taiko į „premium“ segmentą, o štai pačiam modeliui iki šio segmento dar šiek tiek trūksta.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)