Neslėpsiu – skrendant į Italijoje netoli Florencijos vykusius „Maserati Ghibli“ bandymus, galvoje sukosi prieštaringos mintys. Iš vienos pusės viliojo ne kasdien pasitaikanti galimybė išbandyti naują šio italų gamintojo modelį. Iš kitos – glumino pardavimų skaičiai ir planai. Praėjusiais metais „Fiat“ koncernui priklausanti „Maserati“ kompanija pardavė vos 6200 automobilių, kurių pigiausias kainavo 100 000 eurų. Kiek pirkėjų bus šiais metais? Visgi labiausiai intrigavo tai, kad jau 2015 metais gamintojas žada kasmet parduoti... po 50 000 „Maserati“ automobilių, iš kurių – net 20 000 „Maserati Ghibli“. Kas bus po poros metų – dar pamatysime, tačiau vien per pirmuosius pusę šių metų surinkta beveik 15 000 užsakymų.

Mažesnė „Quattroporte“ versija

Naujasis „Maserati Ghibli“ – lyg mažesnė pusmečiu anksčiau pristatyto „Quattroporte“ versija. Abu šie modeliai surenkami toje pačioje šalia Turino esančioje ir neseniai iš pagrindų atnaujintoje gamykloje. Taip pat pirmą kartą gamintojo istorijoje (kitais metais kompanija iš Italijos švęs 100 metų jubiliejų) vienu metu bus gaminami du keturių durelių automobiliai. 4971 mm ilgio „Ghibli“ turi tą pačią platformą kaip ir didesnis „Quattroporte“, jo gamyboje panaudota beveik pusė vyresniojo modelio mazgų. Už pastarąjį „Ghibli“ 29,1 cm trumpesnis, turi 17,3 cm mažesnį atstumą tarp ašių, yra 50 kilogramų lengvesnis. Palyginimui, naujasis „Ghibli“ beveik centimetru trumpesnis už „Audi A7“, tačiau 3,1 cm ilgesnis už „Mercedes-Benz CLS“.

Pasak įmonės atstovų, rinkoje „Maserati Ghibli“ konkuruos su visais prabangiais vidutinio dydžio verslo klasės automobiliais. Tai yra E klasės „Mercedes“, 5 serijos BMW, „Audi A6“. Taip pat nereikėtų pamiršti ir „Lexus GS“, „Jaguar XF“. Tačiau pamatęs mašiną „gyvai“, supratau – tai ne visiška tiesa.

Elegantiškų formų išvaizdus ir sportiškas „Maserati“ su ilga priekine dalimi, siaurais biksenoniniais ir LED dienos šviesų priekiniais žibintais, išraiškingomis ratų arkomis, plačiais galiniais statramsčiais, trumpa galine dalimi ir durelėmis be stiklų rėmų – tiesioginis „Audi A7“ ir „Mercedes CLS“ konkurentas. Jį galima būtų palyginti ir su keturių durelių BMW „Gran Coupe“, taip pat „Porsche Panamera“, bet pastarieji ir didesni, ir gerokai brangesni. Tačiau apie kainas vėliau.

Pirmasis dyzelinis variklis „Maserati“ istorijoje

Atnaujintoje gamykloje surenkamo „Maserati Ghibli“ net 50 procentų kėbulo dalių – variklio dangtis, sparnai, durelės pagaminti iš aliuminio. Taip pat aliumininės ir pakabos dalys, ir V6 variklio blokas su galvute. Prietaisų skydelio karkasas – magnio lydinys. Automobilis su galiniais varančiaisiais ratais sveria 1810 kilogramų (50 kg mažiau už „Quattroporte“), su visais – 1870 kilogramų. Priekiniai ir galiniai ašiai svoris paskirstytas tolygiai 50:50. Visi modeliai turi galinį riboto praslydimo LSD diferencialą.

Automobiliai komplektuojami su dviem benzininiais ir vienu turbodyzeliniu varikliu. Biturbobenzininiai V6 3.0l varikliai surenkami Maranello miestelyje šalia Modenos – ten pat, kur ir „Ferrari“ motorai. „Ghibli“ versijoje 3.0 l variklis pasiekia 330 AG ir 500 Nm sukimo momentą. Su juo iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 5,6 sek. ir pasiekia maksimalų 263 km/val. greitį. „Ghibli S“ versijoje variklio galia siekia net 410AG ir turi 550 Nm sukimo momentą (iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 5 sek. ir pasiekia maksimalų 285 km/val. greitį). Su šiuo motoru automobilis gali būti komplektuojamas ir su visų varančių ratų Q4 sistemą – iki 100 km/val. spurtas užtruks vos 4,8 sek., maksimalus greitis sieks 284 km/val.

Taip pat pirmą kartą „Maserati“ kompanijos istorijoje pristatytas modelis su V6 turbodyzeliniu 275 AG ir 600 Nm motoru. Su juo automobilis iki pirmo 100 km/val. įsibėgėja per 6,3 sek., maksimalus greitis siekia 250 km/val., o gamintojo žadamos vidutinės degalų sąnaudos – vos 5,9 l/100 km (158 CO2 g/km). Su visais varikliais komplektuojama aštuonių pavarų ZF automatinė greičių dėžė. Tokią naudoja ir kiti gamintojai – BMW, „Jaguar“, o ši transmisija visuomet džiugina greitai ir tiksliai perjungiamomis pavaromis.

Kokybiškas ir prabangus salonas

„Maserati Ghibli“ gamintojas siūlo daug salono apdailos pasirinkimo galimybių. Visų komplektacijų automobiliuose sumontuotos patogios sėdynės aptrauktos oda ir valdomos elektra. Oda gali būti aptrauktas ir priekinis skydelis, ir durelės. Galima pasirinkti skirtingus salono apdailos intarpus, užsisakyti didelį net 8,4 colius siekiantį lietimui jautrų ekraną, 1280 vatų „Bowers & Wilkins“ garso sistemą su 15 garso kolonėlių. Patogiai įsitaisyti prie vairo pravers ir elektra valdomas pedalų blokas.

Automobilyje yra greičio palaikymo sistema, „Wi-Fi“ belaidė jungtis, galinio vaizdo kamera, USB, AUX jungtys ir SD kortelės lizdas. Deja, bet šios klasės automobiliuose jau tapusios įprastos naktinio matymo, avarinio stabdymo, juostos palaikymo ir kitos naujausios technologijos „Maserati Ghibli“ nesiūlomos net ir už papildomą kainą.

Ant galinės sėdynės skirtos trys vietos, bet dviems čia bus kur kas patogiau. Be to, galines sėdynes galima nulenkti, taip padidinant 500 l talpos bagažinės naudingą tūrį. Bet ką aš čia apie tuos praktiškus dalykus – kur kas svarbiau kaip automobilis važiuoja. Tad greičiau prie automobilio vairo!

Puikiai suderinta važiuoklė

Nors sėdant prie beveik 5 metrų ilgio automobilio buvo apnikusios pagrįstos abejonės, ar tokia mašina nebūtų labiau tinkama Vokietijos autobanams, o ne vingiuotiems Toskanos regiono keliukams, tokios mintys labai greitai išsisklaidė.

Pirmoji mano bandyta versija buvo „Ghibli S Q4“ – su 3.0 l/ 410 AG (vaizdo medžiagoje aš jam „pridėjau“ papildomas 30 AG) ir 550 Nm V6 benzininiu varikliu su dvejomis turbinomis ir visų varančiųjų ratų sistema. Visi varikliai turi tiesioginį įpurškimą su kintamu vožtuvu valdymu, o kiekvienai turbinai skirtas atskiras tarpinis oro aušintuvas. Nors variklio apsukų ribotuvas yra ties 6500 aps./min., 90 procentų sukimo momento pasiekiama nuo mažiau nei 1500 aps./min.

Už pavarų perjungimą atsakinga automatinė 8 pavarų ZF greičių dėžė. Jas galima perjungti ir rankiniu režimu, aliumininėmis svirtelėmis už vairo. Įjungus rankinį pavarų perjungimo režimą, aukštesnė pavara nebus perjungta net ir pasiekus maksimalius sūkius – tai itin svarbu posūkiuose.

Važiuojant galima pasirinkti „Normal“, „Sport“ ir „I.C.E.“ režimus. Pastarasis („Increased Control&Efficiency“) skirtas sumažinti degalų sąnaudas, į greičio pedalo paspaudimą automobilis reaguoja vangiau, o ir garsas mažesnis. Šis važiavimo režimas išties tinkamas nebent žiemą važiuojant slidžiu keliu. Tad nieko keisto, kad galingiausios „Ghibli S Q4“ versijos, įveikus 180 kilometrų, degalų sąnaudos siekė beveik 20 l/100 km (gamintojas nurodo vidutines 10,5 l, mieste – 15,8 l/100 km sąnaudas). Tikrai vertas mokestis už patirtą malonumą.

Tikslus ir lengvas valdymas

Nors automobilio svoris nėra mažas, tačiau važiuojant juo atrodo, kad sėdi prie sportiško kupė vairo. Puikų valdymą užtikrina priekinėje pakaboje sumontuotos dvigubos svirtys, gale – penkių svirčių pakaba. Taupant svorį, pakabos svirtys pagamintos iš aliuminio.

„Maserati Ghibli“ sumontuotas tradicinis hidraulinis vairo stiprintuvas. Jo darbas iš pradžių atrodė pernelyg lengvas – nemažos dalies sportiškų pretenzijų turinčių automobilių vairo sistema, pasirinkus „Sport“ režimą, tampa itin standi. Tačiau net ir tokiu režimu „Ghibli“ vairo valdymas išlieka gana lengvas ir skaidrus. Toks buvo ją derinusių daugiametę patirtį automobilių sporte turinčių „Maserati“ inžinierių sumanymas, tai patiks ir preciziškai tikslų automobilio valdymą vertinantiems vairuotojams. Nors važiuojant pirmuosius kilometrus gana lengvas vairas buvo neįprastas, tačiau didėjant greičiui kintamos galios vairo stiprintuvo darbas išliko itin aiškus, o aš visą laiką jaučiau tiesioginę sąsają su ratais.

Taip pat visuose bandytuose automobiliuose buvo sumontuota elektronika reguliuojama „Skyhook“ pakabos sistema – galima parinkti standesnį, labiau sportišką pakabos darbą (automobilio kompiuteris, įvertindamas skirtingus važiavimo parametrus, siunčia signalą amortizatoriuose esantiems vožtuvams), užtikrinanti dar mažesnius automobilio svyravimus posūkiuose (o jie ir važiuojant įprastu režimu išties nedideli), tačiau itin didelio skirtumo nesijaučia – ši opcija tikrai nėra labai būtina.

Už stabdymą atsakinga drauge su „Brembo“ kompanija sukurta stabdžių sistema. Iš kaltinio metalo ir aliuminio lydinio pagaminti stabdžių diskai užtikrina mažesnę neamortizuojamą automobilio masę, o ventiliuojami ir perforuoti diskai su galingomis stabdžių apkabomis (6 stūmokliai priekinėse apkabose ir 4 galinėse) užtikrina nuolatinį nuo 100 iki 0 km/val. 36 metrų sustojimo atstumą net ir nuolat spaudžiant stabdžius iki galo. Visi automobiliai komplektuojami su 18 colių ratlankiais, papildomai galima užsisakyti net iki 21 colio dydžio siekiančius ratus.

Prisipažinsiu – kurį laiką buvo apėmusi euforija, kaipgi tiksliai pavyksta įveikti posūkius. Nors apie trajektorijas (kokios gi trajektorijos viešo naudojimo keliuose) jokia kalba nėjo, į posūkius atvažiuodavau gerokai per greitai ir įprastai tokiu atveju susuktais ratais tik be reikalo cypinčiau padangas. Tačiau automobilis itin klusniai įvykdydavo visas užgaidas, tiesiog aplaižydamas kiekvieną posūkį, kad ir kaip nemokšiškai elgdavausi. Paslaptis paprasta – už viską turėčiau dėkoti visų varančių ratų sistemai, o tiksliau – elektronikos valdomai daugiadiskei sankabai, kuri itin tinkamai skirstė sukimo momentą tarp galinės ir priekinės ašių. Įprastu režimu varomi tik galiniai ratai, daugumoje atveju priekiniams ratams perduodama iki 35 proc., daugiausiai – iki 50 proc. sukimo momento.

Elektronika atsižvelgia į greitį, ratų pasukimo kampą, galinių ratų praslydimą, šoninį pagreitį, o priekinės ašies ratai pajungiami vos per 150 milisekundžių. Sukimo momento paskirstymo informaciją galima stebėti prietaisų skydelyje, bet tam tiesiog nebus laiko. O viršijus visus fizikos dėsnius, apsaugos stabilizavimo sistema – jos darbas itin subtilus ir nepastebimas, o tam tinkamoje vietoje ir pasitikint savo jėgomis ją visuomet galima atjungti.

Nusivylimai ir atradimai

Grįžkime į realybę. Bandant automobilį su silpnesniu V6 330 AG motoru mane ištiko fiasko. Filmuodamas medžiagą vaizdo reportažui, tikėjausi tokio paties garso, kaip ir galingiausioje 410 AG versijoje. Deja. Taip, pagreitis iki 100 km/val. per 5,6 sekundes įtikina, tačiau to sodraus kreščendo, kuris girdimas iš tolo atskriejant „Ghibli S“ automobiliu, čia trūksta.

Didžiausias atradimas – pirmą kartą į „Maserati“ automobilius sumontuotas turbodyzelinis motoras. Italų gamybos „VM Motori“ V6 agregatas, turintis „Common Rail“ įpurškimo sistemą ir kintamos geometrijos turbiną, leidžiančia išvengti taip vadinamosios „turboduobės“, pasiekia neprastus duomenis – 275 AG ir įspūdingą 600 Nm sukimo momentą, Su juo iki pirmo 100 km/val. „Maserati Ghibli“ įsibėgėja per 6,3 sek. ir pasiekia maksimalų 250 km/val. greitį. Nors gamintojo žadamų vidutinių 5,9l/100 km degalų sąnaudų toli gražu nepavyko pasiekti, bet važiuojant aktyviai 11 l/100 km – tikrai neblogas rezultatas tokios galios motorui. Tačiau didžiausias dyzelinio variklio efektas – garse.

Įjungus „Sport“ režimą, jis pakeičia ne tik vairo stiprintuvo darbą, pavarų perjungimo ir akceleratoriaus paspaudimo greitį, bet ir sustiprina variklio garsą. Už jį atsakingi dviejų galiniuose duslintuvo bakeliuose esantys specialūs elementai, suteikiantys išskirtinį, „firminį“ „Maserati“ garsą (juolab „teisingą“ variklio su turbina skambesį išgauti kur kas sunkiau, nei jei jai čia būtų sumontuotas V8 motoras). Be to, į automobilio saloną čia neišvesti jokie papildomi garsą sustiprinantys elementai, skirti pamaloninti vairuotoją. Nors po variklio dangčiu darbavosi dyzelinis motoras, buvo smagu stebėti, kaip tikrai patyrę kolegos žurnalistai lakstė paskui kiekvieną dyzelinį automobilį su viltimi, kad tai galingiausia 410 AG benzininė „Ghibli S“ versija. Reginys neįkainojamas!

Protu suvokiamos kainos

Lietuvoje „Maserati Ghibli“ kainos jau žinomos. Dyzelinis „Ghibli Diesel“ kainuos nuo 228 113 litų, „Ghibli“ su V6 benzininiu 330 AG motoru kainuos nuo 234 797 litų, versija su V6 410 AG dviejų turbinų motoru – nuo 279 083 litų, tokiu pačiu motoru ir visais varančiaisiais ratais – nuo 289 528 litų. Nors ir nepigu, tačiau tai gerokai mažiau nei kupė „GranTurismo“ ar ketverių durelių „Quattroporte“. Pirmasis „Maserati Ghibli“ trumpam į Vilnių užsuko jau šią savaitę, o ilgesniam laikui šis modelis Lietuvoje pasirodys rugsėjo mėnesį.

Be to, reikėtų nepamiršti, kad minėti konkurentai „Audi“ A7 ir „Mercedes CLS“ naudoja tą pačią platformą kaip ir įprasti „Audi A6“ ar E klasės „Mercedes“. Tuo tarpu „Ghibli“ – praktiškai D klasės segmento reprezentacinio „Quattroporte“ mažesnė versija. Savininko savimeilę ir piniginę tai gerokai paglostys.

Nuosprendis

Jei galite skirti automobiliui daugiau nei 200 000 litų, ketinate įsigyti prestižinę, sportišką ir išskirtinę mašiną, tiesiog nesuprasiu tų, kurie neišmėgins „Maserati Ghibli“. Taip, čia nėra moderniausių šiuolaikinių technologijų, matančių tamsoje, atpažįstančių ženklus, palaikančių važiavimą savo eismo juostą, stabdančių prieš kliūtį, bet palaukite...! Juk įspūdingoje formoje gaunate puikiai suderintą važiuoklę, legendinėje Modenoje drauge su „Ferrari“ specialistais surinktus galingus variklius, prabangų saloną ir prestižinę markę. Ko gi daugiau norėti už tokią kainą?

„Maserati Ghibli S Q4“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2979 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 301 kW/410 AG/5500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 550 Nm/1750-5000 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 pavarų automatinė
Varantieji ratai: visi (galiniai)*
Ilgis: 4971 mm
Plotis: 1945 mm
Aukštis: 1461 mm
Važiuoklės bazė: 2998 mm
Svoris: 1870 kg (1810 kg)*
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 4,8 sek. (5,0 sek.)*
Maksimalus greitis: 284 km/val. (285 km/val.)*
Vidutinės degalų sąnaudos: 10,5 l/100 km (10,4 l/100 km)*
CO2 emisija: 246 g/km (242 g/km)*
Bagažinės tūris: 500 l
Kaina: nuo 289 528 Lt (nuo 279 083 Lt)*

*duomenys su galiniais varančiaisiais ratais

„Maserati Ghibli Diesel“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2987 cm3
Degalai: dyzelis
Galia: 202 kW/275 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 600 Nm/2000-2600 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 pavarų automatinė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 4971 mm
Plotis: 1945 mm
Aukštis: 1461 mm
Važiuoklės bazė: 2998 mm
Svoris: 1835 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 6,3 sek.
Maksimalus greitis: 250 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
CO2 emisija: 158 g/km
Bagažinės tūris: 500 l
Kaina: nuo 228 113 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (171)