Šiek tiek daugiau nei prieš du dešimtmečius „Toyotos“ strategai metė pirštinę prabangos madų diktuotojams „Cadillac“, BMW ir „Mercedes-Benz“. Japonai 24 savo inžinierių komandoms pasiūlė „pasvajoti“ ir pateikti receptų, kaip būtų galima nusigriebti grietinėlę premium sektoriuje. Į šį minčių lietaus produktą investavę bene milijardą dolerių, jie sukūrė naują prekės ženklą „Lexus“. Jau pats pirmasis stilizuota L raide padabintas modelis – LS 400 – tapo lengvu ir vokiečių, ir amerikiečių košmaru.„Lexus“ buvo techniškai pranašesnis (greitesnis, geriau valdomas, tylesnis), pigesnis ir dailesnis už kitus Fortūnos numylėtiniams skirtus automobilius.

Tačiau lig šiol pagrindiniai „Lexus“ koziriai buvo preciziška kokybė ir solidumas, gamintojas akivaizdžiai pataikavo komforto mėgėjams, o su ketvirtos kartos GS modelio debiutu atsiranda šis tas naujo. Amerikos rinkai užkariauti sukurtas japoniškas „Trojos arklys“ tebedėvi „smart casual“ stiliaus drabužius, tačiau dabar dėmesį kausto kas kita. Mašinos, atrodančios visiškai taip pat, kaip prieš metus demonstruotas koncepcinis modelis „LF-Gh“, priekinės dalies mimika byloja apie pagaliau prasiveržusį sportiškumą. Mano galva, GS atveju šios ambicijos gerokai ryškesnės nei BMW 3M konkurenciją sudaryti turėjusio kompaktiškojo modelio „Lexus IS-F“. Radiatoriaus grotelių, priekinių žibintų su LED makiažu ir buferio kompozicija čia velniškai vykusi. Beveik tokia pat, kaip į superautomobilių klubą patekti siekiančio „Lexus LFA“. Bendrovės dizaino filosofijos (ji pakrikštyta „L-Finesse“ vardu) kūrėjai patys pripažįsta, kad šįkart serijinei gamybai palaiminti pokyčiai tokie radikalūs, jog daliai senųjų gerbėjų gali pasirodyti nepriimtini. Tokius žmones bus galima atpažinti iš naftalinu kvepiančių fetrinių skrybėlių ir astigmatizmą išduodančių monstrinių akinių.

Ne mažiau permainų GS salone. „Lexus“ žmonės tikina, kad čia įkūnytos idėjos iliustruoja naujas interjero projektavimo tendencijas. Čia iš tiesų karaliauja nepriekaištinga kokybė, o visi sprendimai beveik tobuli ergonomikos požiūriu. Sakau „beveik“, nes ar taip yra iš tiesų, įsitikinti sutrukdė viena netikėta kliūtis: Los Andželo apylinkėse surengtiems GS modelių bandymams buvo pristatyti du automobiliai su vairu dešinėje pusėje. Jais reikėjo dalytis su dar šešiais kolegomis, todėl bent 10 minučių iš pusvalandžio, kurį pavyko praleisti prie vairo, nori nenori teko kariauti su refleksais. Ir, žinoma, nešvankėliškiausiai burnoti kaskart, kai vietoj posūkio signalo įjungi valytuvus ar iškreti kokią kitą kvailystę tik todėl, kad viskas aplink aukštyn kojom. Ar iš tiesų interjeras orientuotas į vairuotoją, kaip kad tikino japonai per spaudos konferenciją? Tik vėliau žiūrint į interjero nuotraukas kilo noras priešgyniauti – nė velnio čia niekas nekvepia „orientacija į vairuotoją“. Gal ir yra kokia nors gudri žmogaus ir mašinos sąsaja, tačiau per pirmą pasimatymą su „Lexus GS“ įsiminė tik minkštutėlė oda, tikrų tikriausio bambuko inkrustacijos ir neįtikimo dydžio automobilio multimedijos sistemos monitorius. 12,3 colio – naujas pasaulio rekordas. Turintys mašiną su tokiu daikčiuku gali iš aukšto žiūrėti net į kino teatro „Forum Cinemas Vingis“ pasiūlymus.

Pavyzdžiui, faktą, kad naujasis GS turi energiją taupančią klimato kontrolės sistemą su oro nanojonizatoriumi, perskaičiau tik oficialioje gamintojų medžiagoje. Užtat apie čia montuojamą „Mark Levison“ audiosistemą bandymų išvakarėse klausiausi atskirą paskaitą. Greičiausiai be reikalo. Norėdami pademonstruoti savos aparatūros kietumą, šios bendrovės atstovai 16 kvadratinių metrų auditorijoje sumontavo technikos komplektą, kainuojantį maždaug 169 000 litų. Demonstraciniai CD su roko klasika skambėjo taip gerai, kad muzika privertė kiekvieną organizmo ląstelę alpėti iš malonumo. „Mark Levison“ vyrukai tikino, kad brangiausiose GS versijose sumontuota sistema su 17 garsiakalbių darys tokį pat įspūdį. Tačiau kitą dieną automobilyje klausantis vietos radijo stočių nepavyko išgirsti nieko panašaus į tikro garso koncertą.

Kita vertus, tai dėmesio neverta smulkmena. Kur kas svarbiau, kad net tų vairavimo bandymų trupinių, kuriais Baltijos šalių žurnalistus, nuskraidintus į kitą Žemės rutulio pusę, kažkodėl nusprendė paerzinti „Lexus“, pakako suvokti svarbiausiam dalykui. Naujasis „premium“ klasės sedanas velniškai geras kelyje. Iš viso Europos rinkai bus siūlomos trys jo versijos: kukliausioji GS 250, visų varančiųjų ratų sistemą turinti GS 350 AWD ir flagmanas su hibridine jėgaine „GS 450h“. Pastarosios suminis pajėgumas – 343 AG ir 345 Nm maksimalus sukimo momentas. Aparatas iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,9 sekundės taip pat paprastai, kaip Jonas Valančiūnas įmūrija kamuolį iš viršaus žaisdamas į krepšį prieš kurį nors vaikinuką iš Klaipėdos „Atlanto“ dublerių. Automobilis tolygiai greitėja iki pat tos akimirkos, kai įsijungia elektroniniai tramdomieji, t. y. kai pasiekiama 250 km/val. riba. Įdomu tai, kad vidutines degalų sąnaudas japonai sugebėjo sumažinti maždaug 23 proc. ir dabar GS hibridas išsiverčia su 5,9 l/ 100 km (CO2 emisija – 137 g/km.).

Ypač maloniai nuteikė šios mašinos elgesys slalomo trasoje. Net nustačius komfortiškiausią pakabos režimą ji buvo klusni kaip „Agility“ varžybose dalyvaujantis australų aviganis. Įjungus „Sport S+“ automobilis prisisiurbia prie asfalto ir daro tai, apie ką tu spėji pagalvoti, lėkdamas posūkių pynes imituojančių kūgelių labirintais. Mašinos elgsenos skirtumas tarp „Eco“ ir „Sport S+“ bei galimybių rezervas neįtikimai didelis.

Azartiškus žaidimus improvizuotoje trasoje stebėjęs vienas gerbiamiausių „Lexus“ Olimpo gyventojų – gamyklos vairuotojų bandytojų vadovas Ito Yashaki – paaiškino, kad komfortiškai jaustis važiuojant dinamišku stiliumi leidžia gerokai sustiprinta kėbulo konstrukcija (atsparumas sukimui 14 proc. didesnis nei pirmtako), nauja pakaba, galingesnė stabdžių sistema ir t. t. Apskritai ketvirtos kartos GS tapo kur kas gyvybingesnis. Automobiliui dažnai skiriamas aptakus epitetas „įdomus“ šiuo atveju neturi jokios ironiškos potekstės.

Pigiausio „Lexus GS 250“ modelio kaina Senajame žemyne prasidės maždaug nuo 165 000 litų.

„Lexus GS 450h“ specifikacija

MUMS PATIKO
Užburiantis dizainas ir kokybės jausmas
MUMS NEPATIKO
Vairas dešinėje
NUOSPRENDIS 9/10
Hibridinis „Lexus GS“ turėtų būti parduodamas pigiau nei „Audi A6 3.0 TDI“. Tai neabejotinai gresia šiokiomis tokiomis rokiruotėmis premium sektoriuje.
EKSPLOATACINĖS YPATYĖS:
nuo 0 iki 100 km/val. per 5,9 sekundės, didžiausias greitis 250 km/val., vidutinės degalų sąnaudos 5,9 l/100 km
TECHNINIAI DUOMENYS:
3456 cm3, V6 tipo benzininis variklis, 290 AG ir 53 AG elektros variklis, Ni-MH tipo akumuliatoriai, visi varantieji ratai, CO2 emisija 137 g/km
PAPILDOMOS ĮRANGOS SĄRAŠE PASIRINKITE:
tai paaiškės kitų metų viduryje
VENKITE ŠITO:
piktavalių pavydo
KAINA:
maždaug 196 000 litų