Važiuodamas pas „Kia“ atstovus sostinės gatvėse prasilenkiau su pora „Sportage“ automobilių. Tai buvo antros kartos modelio atstovai. Dėl neblogo pravažumo juos gal ir mėgsta žvejai ar dažniau į gamtą važiuojantys vairuotojai, tačiau manęs toks baisokai atrodantis automobilis nesudomintų net ir siūlomas už dyką.

Visai kita situacija – su mano vairuotu „Sportage“. Šį atnaujintą trečios kartos modelį po bandymų savaitgalio turėjau grąžinti „Kia“ pardavėjams, nors to daryti ir nelabai norėjosi.

Sunku net išmatuoti, kaip skiriasi skirtingų kartų „Sportage“ atstovai - tą virsmą galima pavadinti „automobiline bjauriojo ančiuko pasaka“. Dabartinis modelis gaminamas nuo 2010 m. Tuomet pasirodęs „Sportage“ visapusiškai pasikeitė pats ir 360 laipsnių kampu pakeitė vairuotojų nuomonę. Daugiausiai nuopelnų už tokią sėkmę tenka „Kia“ dizaineriui Peteriui Schreyeriui, kuris neatpažįstamai pakeitė visą šios markės modelių gamą ir padarė juos itin konkurencingais.
Kia Sportage

Iš tiesų, šios markės vadovai talentingajam vokiečiui turėtų statyti paminklą vien už pardavimų statistiką. Jeigu per 6 metus antros kartos „Sportage“ pardavimai Vakarų Europoje siekė 150 tūkst. (o iš viso – 860 tūkst. vnt.) tai dabar šis modelis yra populiariausias „Kia“ pasirinkimas Senajame žemyne – vien pernai europiečiai jų nupirko beveik 90 tūkst. (+10,5 proc. lyginant su 2012 m.).

Lietuvoje „Sportage“ taip pat nestokoja populiarumo, o tai įrodo ir kasdien miesto sraute matomi šie stileivos. Kartu su kompaktiniu „cee'd“ jie sudaro liūto dalį „Kia“ pardavimų. Pavyzdžiui, Vilniuje veikiantys šios markės pardavėjai „Kia Auto“ 2012 m. pardavė 312 automobilių, iš kurių 114 buvo „Sportage“, o 2013 m. šis santykis sudarė 125 iš 367 vnt.

Nors sėkmės trūkumu skųstis būtų nuodėmė, korėjiečiai šį pavasarį Ženevos automobilių parodoje „Kia“ pristatė atnaujintą „Sportage“. Jis ir taip buvo vienas dailiausių miesto visureigių, tad, matyt, nenorėdami nubaidyti laimės paukštės, jie šį modelį pakeitė labai subtiliai. Kukliame išorinių automobilio patobulinimų sąraše – naujos priekinės grotelės, nauji ir solidžiau atrodantys galiniai LED žibintai, naujo dizaino lengvo lydinio ratlankiai (16, 17 arba 18 colių skersmens) ir plonytė stogo antena.

Salone gamintojai pakeitė prietaisų skydelio ir durų apdailos medžiagas, dabar jos tapo minkštesnės, taip pat pirkėjams siūlomas naujas „Supervision“ prietaisų skydas su 4,2 colių LCD ekranu bei kitokios sėdynių apmušalų kombinacijos.

Papildomos įrangos sąraše taip pat atsirado nauja garso sistema su 4,3 colių lietimui jautriu spalvotu ekranu, galinio vaizdo kamera, nauja „Harman Infinity“ garso sistema (sujungta su 4,3 colių ekranu prietaisų skyde ir 7,0 colių navigacine sistema centrinėje konsolėje) su išoriniu stiprintuvu, žemų dažnių garsiakalbiu ir septyniomis garso kolonėlėmis, „Kia“ daugiafunkcė „FlexSteer“ sistema, šildomas vairas, elektra valdoma vairuotojo sėdynė ir nauja USB „iPod“ jungtis.

„Kia“ pardavėjai pasakoja, kad lietuviai dažniausiai renkasi priekiniais ratais varomą „Sportage“ su 1.7 l dyzeliniu varikliu ir bando „tilpti“ į 80 tūkst. Lt sumą.

Lietuvos keliais išbandėme ne šią versiją, o kiek galingesnį ir brangesnį „dyzelį“ – 2.0 l, 184 AG. Nors kompaktiškas 4,4 m ilgio SUV visureigis ir sveria nemažai (1712 kg), šis variklis galios trūkumu tikrai nesiskundžia ir patikimai traukia pirmyn. Automobilis patiks norintiems smagaus važiavimo – jis tikrai nėra lėtapėdis. Bendro dinamiškumo įspūdžio negadina net ir šiek tiek uždelstai jungiamos automatinės transmisijos pavaros. Vis dėlto tai nebus itin taupus variantas – vidutinės sąnaudos siekia apie 8,5 l/100 km.

Tiesa, nors jo pavadinime ir yra žodis „Sport“, nieko sportiško iš važiavimo savybių tikėtis nereikia. Pakaba dirba labai minkštai ir sugeria kiekvieną kelio nelygumą, tačiau posūkiuose kėbulas svyruoja. Vis dėlto tai būdinga daugumai tokio tipo aparatų ir tik vienetai pasižymi tvirtesniu charakteriu.

Inžinieriams galima paploti už pagerintą triukšmo izoliaciją – dyzelinio variklio garso salone pasigirsta tik staigiau išmynus akceleratoriaus pedalą. Gamintojų teigimu, vibracijos lygį padeda sumažinti trys inžineriniai sprendimai: patobulinta ir tyliau veikianti priekinė pakabos konstrukcija, modernizuota ir „švelnesnė“ transmisija, o versijos su stoglangiu turi specialią laminuota plėvelę tarp stiklo sluoksnių, kuri sumažina vėjo keliamą triukšmą.

Nors iš išorės „Sportage“ ir atrodo kaip paaukštintas hečbekas, vis dėlto erdvės salone gerokai daugiau nei sufleruoja pirmas įspūdis, o 564 l talpos bagažinė paverčia šį automobilį tikru šeimos draugu.

Bene labiausiai nustebino kokybiškai įrengtas salonas (iš „Kia“ tikrai tikėjausi mažiau) bei keletas modernių sistemų. Pavyzdžiui, jeigu automatinė automobilio pastatymo sistema dar ne taip seniai buvo vokiečių pagyrų objektas, tai dabar ir korėjiečiai gali tą patį pasiūlyti. Išbandžius šoninį automobilio statytmo pagalbininką, jokių trūkumų nepastebėta, veikia tiksliai kaip laikrodis: važiuojant stovėjimo aikštelėje davikliai patys suranda, kur yra tinkama vieta, tuomet įjungi atbulinę pavarą ir tik mini stabdį, o vairas sukasi pats. Sunkiau stovėjimo aikštelėse besiorientuojančios moteriškės tikrai įvertins šios sistemos naudą – ji papildomos įrangos sąraše siūloma už 4400 Lt (įrangos pakete kartu su navigacijos sistema, galinio vaizdo kamera bei garso stiprintuvu).
Kia Sportage

Vienas iš „Sportage“ privalumų – komplektacijų įvairovė, ko negali pasiūlyti kai kurie konkurentai. Be jau minėtų 1.7 l ir 2.0 l dyzelinių variklių, atnaujintą „Sportage“ galima rinktis su vienu iš dviejų benzininių (1.6 arba 2.0 l) bei silpnesniu 2.0 l, 136 AG „dyzeliu“. Varikliai derinami su šešių laipsnių mechanine arba automatine transmisija, su priekiniais (2WD) arba visais varančiaisiais ratais (AWD). Tiesa, kiek naudos iš visų varančiųjų ratų sistemos – nežinia, nes prošvaisa tik kiek didesnė nei 17 cm, tad apie rimtesnę bekelę „Sportage“ gali tik pasvajoti.

Platus įrangos pasirinkimas lemia tai, kad pigiausio ir brangiausio „Sportage“ kainos gali skirtis kone du kartus. Pavyzdžiui, bazinį modelį galima turėti ir už 60 tūkst. Lt, o mūsų išbandytas automobilis su itin gausia įranga buvo įkainotas 108 tūkst. Lt.

„Kia“ pardavėjų teigimu, šis SUV klasės automobilis perkamas kaip alternatyva „Nissan Qashqai“ ir „Toyota RAV4“. Tai – tik pora vardų iš ilgo konkurentų sąrašo, kurį būtų galima pildyti ir pildyti.

Gera žinia šio modelio pirkėjams, kad dabar jiems nebereikia eilėje laukti po pusmetį ir ilgiau. O taip buvo prieš keletą metų, kai „Sportage“ tapo tokiu geidžiamu, kad konvejeriai nespėjo suktis. Problema išsisprendė sureguliavus gamybos pajėgumus kompanijos padalinyje Slovakijoje, kur surenkamos visos šio modelio versijos, skirtos Europos rinkai.

„Kia Sportage“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1995 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 135 kW/184 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 392 Nm/1800-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4400 mm
Plotis: 1855 mm
Aukštis: 1645 mm
Važiuoklės bazė: 2640 mm
Prošvaisa: 172 mm
Svoris: 1712 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,8 sek.
Maksimalus greitis: 195 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,2 l/100 km
CO2 emisija: 189 g/km
Bagažinės tūris: 564/1353 l
Kaina: 108 000 Lt (bazinis modelis – nuo 59 990 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (130)