Bet tai, kas buvo prieš ketvirtį šimto metų ir šiandieninės realijos yra du skirtingi pasauliai – jei 1994 metais buvo vos keli konkurentų modeliai, tai šiandien retas kuris gamintojas savo gamoje neturi tokio tipo automobilio.

Nissan Qashqai“, „Kia Sportage“, „Volkswagen Tiguan“ – tai vos keli vardai su kuriais (ir dar keliomis dešimtimis) tenka konkuruoti „Toyota RAV4“ modeliui (į šį sąrašą galima įtraukti ir kitą gamintojo modelį „C-HR“). Vardai, kurie seniai įsitvirtino rinkoje ir sulaukia nemažiau pirkėjų dėmesio.

Tad, nors ir esi mados pradininkas, bet turi daryti išvadas jei nori neužleisti lyderio pozicijų. Negali sakyti, kad pirmtakui nesisekė – tai vis buvo ir yra vienas populiariausių SUV tiek pasaulyje, tiek ir Lietuvoje – pirkėjus traukia SUV sinonimu tapęs vardas, praktiškos automobilio su padidinta prošvaisa savybės, patrauklios hibridinio modelio degalų sąnaudos, patikimos ir laiko patikrintos technologijos.

Bet negalėjai nepastebėti ir trūkumų. Tai – ir ne pati subtiliausia salono apdaila, ir, palyginti su konkurentais, modernios įrangos trūkumas ir, žinoma, toli gražu neazartiškos hibridinių modelių važiavimo savybės su ausis veriančiais aukštais variklio sūkiais, kuomet apsukų rodyklės kilimas niekaip nesutapdavo su dinamikos pojūčiu.

O štai kalbant apie naująjį modelį, viskas kitaip. Na, beveik viskas – gamintojas iki šiol nesiūlo susieti telefono „Android Auto“ ar „Apple CarPlay“ programa, aktyviai palaikydamas nuosavą multimedijos sistemą. Bala nematė, tuo labiau, kad „Android Auto“ mūsų regione vis dar neturi palaikymo.

Užtai nuo šiol hibridinis modelis yra ne tik taupus (vidutinės degalų sąnaudos testo metu buvo 7,2 l/100 km), bet ir patiks mėgstantiems važiuoti greičiau – subalansuotas pakabos darbas, tiksli vairo sistema (teigiamų pokyčių suteikė nuo veleno ant krumpliastiebio perkeltas elektrinis stiprintuvas) ir pagaliau korektiškai veikianti naujos kartos hibridinė sistema, kai bėgėtis galima be įkyraus aukštais sūkiais veikiančio variklio garso.

Ir bėgėtis galima tikrai greitai – pagreitėjimas iki 100 km/h užtrunka vos 8,1 („AWD-i“) arba 8,4 s (FWD). Žinoma, „RAV4“ netapo kažkokiu itin sportišku ir azartišku modeliu, tačiau šeimyniniam automobiliui dinamika labiau nei pakankama, o praktiškos savybės nuo šiol nebėra kompromisas nuobodžiam charakteriui ir ...

... nykiai apdailai – jei modelio pirmtako dėl salono apdailos pagirti tikrai nebuvo galima, tai nuo šiol japoniškas SUV tikrai atitinka klasės standartus. Minkštas plastikas, spalvoti informaciniai ekranai, patogios sėdynės, dėmesys kiekvienai detalei – malonu, kad japonų gamintojas suprato, kad ir praktiško automobilio pirkėjui svarbi aukšto lygio apdaila.

Žinoma, visa tai kainuoja ir kainuoja nemažai, nors ir konkurentai ne ką pigesni. Nuo 23 600 eurų prasideda modelio su benzininiu varikliu kaina, nuo 30 120 eurų kainuoja hibridinė versija. Nors kainos nemažos, bet tradiciškai „Toyota“ strategijai automobiliai yra gerai sukomplektuoti ir nereikės ilgai sukti galvos, kad nepamirštum kokios papildomos įrangos.

Daugiau apie naująjį „Toyota RAV4“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.