Nors šie duomenys taip pat verti atskiro paminėjimo – kaip ne kaip net 105,2 kWh naudojamos talpos akumuliatorius yra didesnis nei elektromobilumo ariergarde esančio „Tesla“ su didžiausiu 95 kWh naudojamos talpos akumuliatoriumi ir dydžiu nusileidžia tik naujausiam „Mercedes“ elektromobiliui „EQS“ (107,8 kWh). Kuris, tiesa sakant, dar nepasiekė mūsų rinkos.

Žinoma, elektromobiliams aktualu ne tik akumuliatorių talpa, bet ir savivaldžio važiavimo galimybės ir jomis naujasis bavarų elektromobilis nustebino gerąja prasme. Iš tiesų, po bandyto „Tesla Model 3“, tai yra pirmasis realus kandidatas, autonominio važiavimo galimybėmis galintis varžyti su amerikietišku elektromobiliu.

O štai kalbant apie nuvažiuojamą atstumą, tai „BMW iX xDrive50“ optimaliomis sąlygomis (matuojant WLTP standartu) gali nuvažiuoti net iki 630 kilometrų. Tokio modelio kaina prasideda nuo 97 890 eurų, na, o bandyta „xDrive40“ versija turėjo kuklesnės 76,6 kWh talpos akumuliatorius (naudojama talpa – 71 kWh). Tokio modelio kaina yra nuo 81 890 eurų, papildoma bandomosios versijos įranga kainą padidino iki 107 970 eurų, veiklos nuomos kaina – nuo 1198 eurų.

Jei atvirai, nesu tikras dėl bandytos versijos su mažesnės talpos akumuliatoriumi – visgi žiemos metu 26,7 kWh energijos sąnaudos (nors vis tiek stebėtinai mažos 2365 kilogramus sveriančiam elektromobiliui) būtų leidusios nuvažiuoti iki 265 kilometrų (WLTP duomenimis nuvažiuojamas atstumas yra 425 km). Ir suk kaip nori, bet tokio dydžio SUV niekaip neišeina pozicionuoti kaip miesto automobilio, tad tolimoms kelionėms matau tik versiją su maksimalios talpos akumuliatoriumi.

Tiesa, 200 kW siekiantis įkrovimo greitis („xDrive40“ įkraunamas maksimalia 150 kW galia) taip pat nėra didžiausias tarp elektromobilių – pavyzdžiui, „Hyundai Ioniq 5“ gali būti įkraunamas 250 kW, „Porsche Taycan“ – 270 kW galia. O didesnis įkrovimo greitis – tai ir mažesnis laukimo laikas „Ionity“ tinklo stotelėje. Žinoma, tokia maksimali įkrovimo galia yra gana trumpą laiką, tada galutiniame variante įkrovimo laikas nuo 10 iki 80 proc. labai skirtis neturėtų, o abiem BMW versijoms jis yra 31-35 minutės.

Tačiau toliau – vien tik geros naujienos. Nes jei norite pačio pažangiausio BMW – jis čia ir yra. Naujausia „eDrive“ elektrinė pavara – yra (abu modeliai turi po elektros variklį ties priekine ir galine ašimi). Naujausios kartos BMW „iDrive“ multimedijos valdymo sistema – yra. Vieni didžiausių akumuliatorių rinkoje – yra. Efektinga išorės ir originali salono išvaizda – yra. Aukščiausios klasės apdailos medžiagos – akivaizdu. Viena geriausių rinkoje autonominio važiavimo sistemų – taip pat. Puiki dinamika (523 AG „xDrive50“ nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 4,6 sekundes, 326 AG „xDrive40“ – per 6,1 s) – yra. Maža elektromobilio kilometro kaina – taip pat.

Na, o jei norisi dar greičiau, tai laukite „BMW iX M60“, pasieksiančio daugiau kaip 600 AG. O daugiau apie naująjį „BMW iX“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.