„Chevrolet Captiva“ pirmą kartą pasirodė 2006 m. Nuo tada visoje Europoje buvo parduota apie 120 tūkst. „Captiva“ automobilių, o populiarumas neapsiribojo vienu regionu. Didžiausiomis rinkomis tapo Italija, Ispanija, Vokietija, Turkija, Prancūzija ir Jungtinė Karalystė.

Prieš penkmetį debiutavusi „Captiva“ pataikė ant tokio tipo automobilių populiarumo bangos: 2005 m. SUV automobiliai sudarė 6,2 proc. visos Europos rinkos, o pernai – jau 10 proc. Vakarų Europoje šis segmentas sudaro 9 proc. visų pardavimų, o tai prilygsta vidutinių bei mini klasės automobilių pardavimams, nors dar prieš porą metų šios klasės automobiliai būtų užtemdę SUV klasę.

„Captiva“ gaminama Pietų Korėjoje, pagal „General Motors“ sukurtą platformą, kuria dalijasi su „Opel Antara“. Iki šiol Europoje geriau sekėsi „Chevrolet“ atstovui. „JATO Dynamics“ duomenimis, pernai „Captiva“ pardavimai siekė 25 880 vnt., o „Antara“ – 9 147 vnt. Šiemet pasirodė abiejų modelių atnaujintos versijos, tačiau išbandžius abu šiuos visureigius, panašu, kad situacijos tarpusavio kovoje tai nepakeis.

Gamintojų teigimu, toks automobilis kaip „Captiva“ yra patrauklus tuo, kad vieną dieną jis praverčia apsipirkimo metu, kitą dieną gali nugabenti pusę futbolo komandos į rungtynes, pravažiuoti bekele ar nuvežti jus savaitgalį prie jūros bei sutalpinti visą jūsų mantą.

Kokybiškesnis salonas

Atnaujintos „Captivos“ dizainas tapo išraiškingesnis. Pakeista priekinė dalis suteikia daugiau atletiškumo. Priekiniuose sparnuose šoninės ortakių angos nuo šiol yra kampuotesnės. „Captiva“ išlaikė savo patrauklų profilį, kurį subtiliai išryškina kylanti šoninė linija.

Atnaujintame „Captiva“ salone panaudotos naujos apdailos detalės ir medžiagos, įskaitant naujas sėdynių medžiagas bei chromo apvadėlius aplink ortakius, kurie automobiliui suteikia puošnesnį vaizdą. Dizaineriai panaudojo keletą elementų iš kitų naujų „Chevrolet“ modelių: melsvą apšvietimą bei prietaisų skydelio dizainą.

Galima pastebėti, kad kaip ir dizainas, automobilio salonas – su „amerikietišku prieskoniu“. Į akis krenta blizgios detalės, o bendrai bandoma sukurti solidų įspūdį. Iš dalies tai pavyksta, bet įvaizdis dar ne viskas. Medžiagų ir surinkimo kokybė – „Chevrolet“ lygio, kai kur panaudotas pigus plastikas. O išvažiavus į duobėtą kelią kai kurios salono dalys kėlė šiurpų barškesį. Vėliau išsiaiškinome, kad daugiausiai triukšmo sukėlusi tarp sėdynių įtaisyta daiktadėžė buvo sulaužyta neatsargių bandytojų.

Vis dėlto prietaisų valdymas patogus ir salono dizainas kito lygio nei „Antara“. Prisiminus tai, kad pastarojo modelio salonas mažai kuo skiriasi nuo prieš 5-7 metus gamintų „Opelių“, susidaro įspūdis, kad šiuo metu „Captiva“ yra geresnis pasirinkimas nei „Antara“.

O salonas erdvus, įvairių nišų ir daiktadėžių smulkmenoms susidėti netrūksta. Stovėjimo stabdžio rankeną pakeitė elektroninis stovėjimo stabdis, įjungiamas ir išjungiamas mygtuku, todėl tarp priekinių sėdynių atsirado daugiau vietos bei du puodelių laikikliai. Kadangi automobilis yra septynvietis, bagažinėje erdvė ne tokia didelė, kaip galėtum tikėtis žvelgdamas į masyvią galinę dalį. Jei trečioji sėdynių eilė nulenkta, bagažinė yra 477 l dydžio.

Trūksta ekonomiškumo

Didžiausi pasikeitimai naujojoje „Captivoje“ slypi po variklio dangčiu. Keturi nauji variklius komplektuojami su šešių laipsnių mechanine arba automatine transmisija.

Naują variklių gamą sudaro du benzininiai 2.4 l, 167 AG ir 3.0 l, 258 AG agregatai bei du 2.2 l turbodyzeliniai (163 AG arba 184 AG). Nėra abejonių, kad dauguma klientų rinksis dyzelines versijas. Išbandėme galingesnį „dyzelį“, kuris buvo suderintas su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže.

Pagrindinę „miesto visureigio“ misiją „Captiva“ atlieka bemaž be priekaištų, tačiau kaip ir dauguma kolegų, jis nemėgsta prastesnių, duobėtų kelių. Dyzelinis variklis galios trūkumu nesiskundžia ir sklandžiai įsibėgėja – iki „šimtuko“ ši „Captivos“ versija išspaudžia per 9,4 sek. Salone variklio keliamo triukšmo beveik negirdėti.

Mieste važinėjant ir negalvojant apie taupymą pavyksta pasiekti 8,5 l/100 km sąnaudų vidurkį, t.y. tiek pat, kiek ir žada gamintojai. Toks rezultatas tokios kompleksijos automobiliui atrodo visai geras. Tačiau stebina automobilio apetitas užmiestyje. Nuo Vilniaus iki Klaipėdos ir atgal su vienu baku kuro nuvažiuoti nepavyks. Nebent visą kelią laikysitės Vilnius-Kaunas tempo, t.y. apie 110 km/val. Priešingu atveju kuro sąnaudos perkops 9 l/100 km, ir tai nė iš tolo neprilygsta gamintojo žadamam 5,5 l/100 km vidurkiui.

Gamintojai teigia, kad atnaujintos „Captivos“ važiuoklė buvo suderinta taip, kad mašina būtų dinamiškesnė, stabilesnė posūkiuose, turėtų geresnes riedėjimo charakteristikas. Standartiškai montuojamos elektroninės stabilumo kontrolės ESC („Electronic Stability Control“), traukos kontrolės TCS („Traction Control System") bei stabdymo pagalbinė BAS („Braking Assist System") sistemos suteikia „Captiva" daugiau saugumo.

Tiek 2,2 l turbodyzeliniai, tiek 2,4 l benzininis variklis gali būti montuojami į versijas su priekiniais arba visais varomaisiais ratais. Pastarojoje versijoje esant normalioms važiavimo sąlygoms yra naudojama tik priekinių varančiųjų ratų pavara. Visi keturi ratai automatiškai įjungiami tada, kai automobiliui reikia geresnio sukibimo su danga; pavyzdžiui slidžiame kelyje arba įkalnėje.

Kai varomi visi keturi ratai, galia tarp priekinės ir galinės ašies paskirstoma automatiškai santykiu iki 50:50. Sistema užfiksuoja net tik ratų sukimosi greitį, tačiau ir variklio, automobilio greitį, pokrypį ir posūkio kampą. Tam, kad būtų padidinta kontrolė, keturių varančiųjų ratų sistema yra pilnai integruota su ABS bei ESC.

Naudinga įkalnės sistema

Kaip ir anksčiau, pirkėjai gali rinktis 5 arba 7 sėdimų vietų versijas. Pirmą kartą į „Captiva“ modelius bus montuojamos pajudėjimo į įkalnę pagalbos sistemos HAS („Hill Start Assist“). Sustojus 3 proc. arba statesnėje įkalnėje ir atleidus stabdžio pedalą ši sistema laiko automobilį 1,5 sek., tai padeda švelniau bei saugiau pajudėti iš vietos.

Automobilyje montuojamos šešios saugos oro pagalvės – dvi priekinės, šoninės vairuotojui ir keleiviui bei šoninės saugos oro užuolaidos gale sėdintiems keleiviams.

„Captiva“ garso sistema turi išorinę jungtį „Aux-in“ bei bevielę jungtį „Bluetooth“, kurios valdymas įrengtas vairaračiuose kaip serijinė įranga.

SUV visureigių segmente konkurentų netrūksta, vis tik tenka pripažinti, kad „Captiva“ neturi svarių pranašumų kovoje su panašiais varžovais. Geriausiu argumentu galėtų būti konkurencinga kaina, tačiau ji prasideda nuo 76,5 tūkst. Lt ir tai nėra tas skaičius, dėl kurio alptų potencialūs tokio modelio pirkėjai.

„Chevrolet Captiva“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2231 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 135 kW/184 AG/3800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 400 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4673 mm
Plotis: 1868 mm
Aukštis: 1756 mm
Važiuoklės bazė: 2707 mm
Svoris: 1953 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,6 sek.
Maksimalus greitis: 200 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,6 l/100 km
CO2 emisija: 174 g/km
Bagažinės tūris: 477/1577 l
Kaina: 106 000 Lt (bazinė versija – nuo 76,5 000 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją