aA
Automobilis, skirtas visiems gyvenimo atvejams. Pastaruoju metu gamintojai pamėgo kurti tokia filosofija pasižyminčius modelius. Tačiau neretai nutinka taip, kad tai, kas tinkama daug kam, iš tiesų netinka niekam. „Audi“ skelbia, kad naujasis „A7 Sportback“ suderina sportišką kupė eleganciją, sedano patogumą ir universalo praktiškumą. Kiek tiesos slypi šiuose žodžiuose?
Audi A7 Sportback
© Gamintojo nuotr.

Pernai debiutavęs penkiaduris „Audi A7 Sportback“ yra 4,97 m ilgio, 1,91 m pločio ir 1,42 m aukščio. Jis sukurtas pagal 2008 m. Detroite pademonstruotą koncepciją. Nepaisant šio modelio pavadinimo A7, iš tiesų tai yra tarsi pagal A6 sedaną sukurta kupė versija.

Dizaine – „Audi 100 Coupe S“ pėdsakas

Gamintojai tikisi, kad A7 rinksis pasiturintys vairuotojai, kuriems automobilis reikalingas ir vežioti šeimos narius, ir smagiai pasivažinėti. Keturių sėdimų vietų automobilis parduodamas nuo praėjusio rudens, jo kaina prasideda nuo 173,7 tūkst. Lt. „Audi“ teigimu, ši kaina turėtų būti įkandama vairuojantiems tokius automobilius kaip A6.

Šis modelis sukurtas siekiant konkuruoti su tokiais kaip „Mercedes-Benz“ CLS-klasės ar BMW 5 serijos „Gran Turismo“ automobiliais. Vertinant vien tik kainos išraišką, „Audi“ galima vadinti patraukliausiu pasirinkimu – BMW atstovas kainuoja nuo 206,5 tūkst. Lt, o „Mercedes-Benz“ – nuo 210 tūkst. Lt. Tačiau reikia pripažinti, kad šiame automobilių segmente pinigai nėra svarbiausias faktorius. Pirkėjai, galintys sau leisti įsigyti tiek kainuojantį automobilį, renkasi ne pigiausią, o subjektyviais vertinimais sau išsirinktą geriausią modelį.

Kokie „Audi A7“ pranašumai be kainos? Visų pirma, tai A7 dizainas. Nors priekinė automobilio dalis mažai kuo skiriasi nuo kitų „keturių žiedų“ markės modelių, galinė jo dalis yra tikrai išskirtinė. Tiesa, „Audi“ istorija besidomintys šios markės gerbėjai prisimins, kad panašiai atrodantį „užpakaliuką“ jau yra matę. „Audi“ dizaino vadovas Stefanas Sielaffas pripažino, kad galinės A7 dalies dizainas turi sąsajų su prieš 4 dešimtmečius pradėtu gaminti „Audi 100 Coupe S“ modeliu. „Tai yra tik viena detalė. Integruoti „100 Coupe S“ akcentus buvo tarsi gražus, mažas žaidimas, padėjęs susieti A7 su mūsų istorija“, – teigė S.Sielaffas.

Emocionaliu dizainu išsiskirianti „Audi A7“ pasižymi ir sportišku charakteriu. Apie tai galima spręsti net ir iš vienos mažos detalės – ant bagažinės dangčio „paslėpto“ galinio oro aptako, kuris automatiškai pasirodo pasiekus 130 km/val. greitį ir vėl susiskleidžia prilėtinus iki 80 km/val. Tiesa, centrinėje konsolėje esančio mygtuko pagalba vairuotojas šį oro aptaką gali pakelti kada panorėjęs.

Naujoji „Audi A7” turi dar vieną unikalų sprendimą – prisitaikančius LED žibintus, montuojamus kaip papildoma įranga. Tiesa, ši sistema perimta iš didesnio ir prabangesnio pernai Lietuvoje debiutavusio A8 modelio. Gamintojų teigimu, apie 10 kartų už įprastus žibintus efektyviau dirbančių LED dėl jų ilgaamžiškumo turbūt niekada nereikės keisti.

A7 sumontuoti prisitaikantys LED žibintai atsižvelgiant į važiavimo greitį ir priešais judantį transportą automatiškai reguliuoja apšvietimo kampą. Žibintai taip pat gauna informaciją iš palydovinės navigacijos sistemos. Pavyzdžiui, jei navigacija fiksuoja artėjantį posūkį, žibintai automatiškai persijungia į „posūkio“ režimą ir apšviečia tą kelio dalį, kuri labiausiai reikalinga įveikiant posūkį. Sistema reaguoja ir į oro sąlygas, pavyzdžiui, suveikus lietaus davikliams žibintai iškart persijungia į reikiamą režimą, kad vairuotojui užtikrintų gerą matomumą.

Aukštaūgiams keleiviams gale ankšta

Apie salone panaudotų medžiagų kokybę neverta daug kalbėti – viskas čia preciziškai tvarkinga ir sukuria itin malonų įspūdį. Vaizdas čia mažai kuo nusileidžia prabangiajam A8. Kaip ir naujuose šios markės modeliuose, A7 montuojama pažangi MMI informacinė pramoginė sistema su centrinėje konsolėje išlendančiu 6,5 colių dydžio ekranu. Kaip papildoma įranga siūloma alternatyva – priekiniame stikle, vairuotojo akių lygyje, rodomi svarbiausi informacinio kompiuterio rodmenys.

Triukšmo izoliacija – pavyzdinė, automobilio viduje pasijunti tarsi ramybės oazėje, pašalinių garsų beveik negirdėti. A7 gale erdvės kojoms pakankamai daug, tačiau dėl kupė formos stogo linijos aukštesnių keleivių galvos gali remti lubas. Šiuo atžvilgiu praktiškesnis pasirinkimas būtų A6.

Standartinė automobilio bagažinė yra 535 l talpos, tačiau nulenkus galines sėdynes, bagažo erdvė gali padidėti net iki 1390 l. Skaičiai pakankamai įspūdingi vis dėlto bagažinė yra ilga ir negili, tad krovinio aukštis turėtų būti labai ribotas.

„quattro“ sistema – stabilumo garantas

Lietuvos keliuose išbandėme 3.0 TDI versiją, komplektuojamą su „S tronic“ transmisija ir visų varančiųjų ratų sistema. Jėgos agregatas išvysto 245 AG (esant 4000-4500 aps./min.) ir maksimalų 500 Nm sukimo momentą (esant 1400-3250 aps./min.), tad šis automobilis jo savininkui suteikia išties daug vairavimo malonumo.

A7 sveria gana nemažai – 1770 kg, tačiau kėbulo gamybai panaudoti aliuminio komponentai sudaro apie 20 proc. bendro svorio, todėl „Audi“ pavyko neapsunkinti ir nesugadinti automobilio sportiškumo savybių. Mūsų išbandyta versija iki 100 km./val. gali įsibėgėti per 6,3 sek. Važiuoja jis itin stabiliai, o ramybę slidžiame kelyje ar staigiuose posūkiuose užtikrina „quattro“ sistema.

A7 montuojama tokia pat pakaba kaip ir A6, kuri yra pakankamai standi ir nepasižymi dideliu komfortu. Tačiau nuo to adrenalino gerbėjams tik geriau, o turintiems ypatingų pageidavimų vairo stiprintuvo, pakabos, akceleratoriaus reakcijos ir kitų parametrų reguliavimui gamintojai siūlo „Audi Drive Select“ sistemą, kuri leidžia rinktis iš penkių važiavimo režimų.

Be 3.0 TDI, 245 AG pirkėjams siūloma kiek silpnesnė (204 AG, 400 Nm) tokio pat darbinio tūrio variklio versija ir du benzininiai varikliai: 2.8 FSI (204 AG ir 280 Nm) bei 3.0 TFSI (300 AG ir 440 Nm) variklis.

„Audi“ siūlo du transmisijų variantus: „Multitronic“ perduoda galią į priekinius ratus, o tuo tarpu sportiškoji septynių laipsnių „S tronic“ transmisija veikia kartu su nuolatine „quattro“ visų ratų pavara.

Gamintojų teigimu, ekonomiškiausia yra 3.0 l TDI, 204 AG versija (vidutinės degalų sąnaudos – 5,3 l/100 km, o CO2 emisija – 139 g/km), greičiausia A7 – su benzininiu 3.0 l varikliu (nuo 0 iki 100 km/val. „Audi A7 Sportback“ galės įsibėgėti per 5,6 sek., o maksimalus greitis sieks 250 km/val.).

Tikisi pritraukti naujų „Audi“ gerbėjų

Lygiuodamasis į A8 ir A6 modelius, „A7 Sportback“ turi daugybę pagalbinių vairuotojo sistemų – važiuojamosios dalies stebėjimo (angl. „Active Lane Assist“), „Park Assist“ padeda lygiagrečiai statant automobilį, o „Night Vision“ prietaisų skyde rodo tamsiu paros metu priešais automobilį ar šalikelėse judančius „šiltus“ kūnus. A7 pirkėjams taip pat siūlo odines sėdynes, turinčias masažo ir ventiliavimo funkcijas. Standartiškai diegiama „Bose“ garso sistema, tačiau norintys daugiau prabangos gali užsisakyti „Bang & Olufsen“ garso sistemą su 15 garsiakalbių.

Pirkėjai „A7 Sportback“ galės rinktis iš 11 skirtingų kėbulo spalvų. Automobilis rieda dideliais ratais, galima rinktis iš 18-20 colių variantų.

Kaip ir A6, „A7 Sportback“ gaminamas Nekarsulme, Vokietijoje. Kompanija planuoja, kad pirmos kartos A7 modelio pardavimai sieks 200 tūkst. vnt. „Tikimės, kad dviems trečdaliams A7 pirkėjų tai bus pirmasis „Audi“ automobilis“, – sakė „Audi“ pardavimų vadovas Peteris Schwarzenbaueris.

Nors pasigirsta nuomonių, kad A7 – kol kas geriausias modelis „Audi“ istorijoje, vis dėlto ir jis nėra be trūkumų. Taip, sportiškumo jam netrūksta, jis pasižymi išskirtinai dailiu dizainu, tačiau jis nėra toks praktiškas kaip A6, prabangos ir patogumo gerbėjai tikrai rinktųsi A8, o „sportininkai“ – R8. Tačiau ieškantys geriausiai šias savybes suderinančio modelio, turbūt neatsispirs „A7 Sportbcak“.

„Audi A7 Sportback“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2967 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 150 kW/245 AG/4000-4500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 500 Nm/1400-3250 aps./min.
Pavarų dėžė: 7 laipsnių automatinė „S tronic“
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4969 mm
Plotis: 1911 mm
Aukštis: 1420 mm
Važiuoklės bazė: 2914 mm
Svoris: 1770 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 6,3 sek.
Maksimalus greitis: 250 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6 l/100 km
CO2 emisija: 189 g/km
Bagažinės tūris: 535/1390 l
Kaina: 299,6 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 173 793 Lt)

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Volvo S60“ testas: kokybė švediška, bet pagaminta JAV (65)

Po visai neseniai įvykusio naujojo „ Volvo V60 “ pristatymo sulaukiau kvietimo apsilankyti ir...

„Mercedes-Benz“ prieš „Audi“: kam pavyko pagaminti geresnį GT? (35)

Keturių durų kupė – terminas, kuris daugeliui vairuotojų iki šiol skamba absurdiškai....

Naujo „Peugeot 508 SW“ testas: prancūziškas antausis „Škodai“ ir kitiems specialiai DELFI iš Portugalijos (56)

„Peugeot“ ir frazė „vidutinės klasės automobilis“ – sunkiai viena nuo kitos atsiejamos....

Atnaujinto „Fiat 500X“ testas: populiariausias automobilis Lietuvoje? specialiai „Motorams“ iš Milano (46)

Retro išvaizdos „Fiat 500“ šeimos modeliai itin populiarūs pietinėse Europos valstybėse, o...

Naujo „Mercedes-Benz G63 AMG“ testas: kam rūpi bekelė – kalbame apie įvaizdį už 180 tūkst. eurų (86)

Garsiausia „ Mercedes-Benz “ gamos ikona galima laikyti G klasę. 39-erius metus gaminamas...

Top naujienos

Kas plauna smegenis Lietuvai: apklausos rodo, už ką verta padėkoti Putinui ir kur prašovė Kremlius (395)

Lietuviai, kam jums ta kariuomenė? Nereikia jums ES ir NATO – vien išlaidos, nelaimės, pamintos...

Pasikeitus mokesčiams, keičiasi ir pensija: dirbantys savarankiškai turėtų pasiskaičiuoti (29)

2019 metais įsigalioję mokestiniai ir pensijų kaupimo pakeitimai palietė visus dirbančiuosius,...

Istorinis balsavimas: „Brexit“ susitarimas atmestas, balsuos dėl nepasitikėjimo May (730)

Antradienio vakarą, 19 valandą vietos (21 val. Lietuvos) laiku, po ilgų derybų ir premjerės...

Nesėkmingą greičio ruožą įveikęs Vanagas: valandos per dvi dienas neatsiloši (66)

Benediktui Vanagui ir Sebastianui Rozwadowskiui, „ General Financing team Pitlane “ ekipažas,...

4 mėnesių kūdikis vis dar komoje: iš mediko – niūri prognozė (47)

Po dar vieno sukrėsto vaiko sindromo atvejo, kai kūdikis atsidūrė komoje, prof. dr. Rimantas...

Aštunta diena Dakare sėkminga ne visiems lietuviams – dėl geriausio rezultato laukia kova papildyta 02.54 val. (328)

Aštuntoji Dakaro ralio diena buvo permaininga kaip niekada. Organizatoriai žadėjo nelengvą dieną,...

Gintarė Karaliūnaitė pirmą kartą prabilo apie santykius su Rolandu Janavičiumi: tai buvo pirma ir vienintelė abipusė meilė (61)

Dažnai sakoma, kad itin populiariems pramogų pasaulio atstovams, retai sekasi asmeniniame gyvenime....

Vilnietė patikrino, ką galima rasti Lenkijos išparduotuvių miestelyje: užėjus į pirmą parduotuvę mane ištiko euforija (202)

Iš Italijos slidinėjimo kurorto į Lietuvą garmėjusi Agnė negalėjo praleisti progos aplankyti...

Šaltojo karo metu netrūko kuriozų: juoką sukėlė pasikėsinimas į JAV šnipų lėktuvą (26)

Šaltasis karas tarptautinėje arenoje buvo neramūs laikai. Abi kariaujančios pusės darė viską,...

Puraus ir minkšto varškės apkepo receptas (2)

Varškės apkepas skanus bet kuriuo dienos metu – pusryčiams, pietums ar vakarienei. Ryte...