aA
Automobilis, skirtas visiems gyvenimo atvejams. Pastaruoju metu gamintojai pamėgo kurti tokia filosofija pasižyminčius modelius. Tačiau neretai nutinka taip, kad tai, kas tinkama daug kam, iš tiesų netinka niekam. „Audi“ skelbia, kad naujasis „A7 Sportback“ suderina sportišką kupė eleganciją, sedano patogumą ir universalo praktiškumą. Kiek tiesos slypi šiuose žodžiuose?
Audi A7 Sportback
© Gamintojo nuotr.

Pernai debiutavęs penkiaduris „Audi A7 Sportback“ yra 4,97 m ilgio, 1,91 m pločio ir 1,42 m aukščio. Jis sukurtas pagal 2008 m. Detroite pademonstruotą koncepciją. Nepaisant šio modelio pavadinimo A7, iš tiesų tai yra tarsi pagal A6 sedaną sukurta kupė versija.

Dizaine – „Audi 100 Coupe S“ pėdsakas

Gamintojai tikisi, kad A7 rinksis pasiturintys vairuotojai, kuriems automobilis reikalingas ir vežioti šeimos narius, ir smagiai pasivažinėti. Keturių sėdimų vietų automobilis parduodamas nuo praėjusio rudens, jo kaina prasideda nuo 173,7 tūkst. Lt. „Audi“ teigimu, ši kaina turėtų būti įkandama vairuojantiems tokius automobilius kaip A6.

Šis modelis sukurtas siekiant konkuruoti su tokiais kaip „Mercedes-Benz“ CLS-klasės ar BMW 5 serijos „Gran Turismo“ automobiliais. Vertinant vien tik kainos išraišką, „Audi“ galima vadinti patraukliausiu pasirinkimu – BMW atstovas kainuoja nuo 206,5 tūkst. Lt, o „Mercedes-Benz“ – nuo 210 tūkst. Lt. Tačiau reikia pripažinti, kad šiame automobilių segmente pinigai nėra svarbiausias faktorius. Pirkėjai, galintys sau leisti įsigyti tiek kainuojantį automobilį, renkasi ne pigiausią, o subjektyviais vertinimais sau išsirinktą geriausią modelį.

Kokie „Audi A7“ pranašumai be kainos? Visų pirma, tai A7 dizainas. Nors priekinė automobilio dalis mažai kuo skiriasi nuo kitų „keturių žiedų“ markės modelių, galinė jo dalis yra tikrai išskirtinė. Tiesa, „Audi“ istorija besidomintys šios markės gerbėjai prisimins, kad panašiai atrodantį „užpakaliuką“ jau yra matę. „Audi“ dizaino vadovas Stefanas Sielaffas pripažino, kad galinės A7 dalies dizainas turi sąsajų su prieš 4 dešimtmečius pradėtu gaminti „Audi 100 Coupe S“ modeliu. „Tai yra tik viena detalė. Integruoti „100 Coupe S“ akcentus buvo tarsi gražus, mažas žaidimas, padėjęs susieti A7 su mūsų istorija“, – teigė S.Sielaffas.

Emocionaliu dizainu išsiskirianti „Audi A7“ pasižymi ir sportišku charakteriu. Apie tai galima spręsti net ir iš vienos mažos detalės – ant bagažinės dangčio „paslėpto“ galinio oro aptako, kuris automatiškai pasirodo pasiekus 130 km/val. greitį ir vėl susiskleidžia prilėtinus iki 80 km/val. Tiesa, centrinėje konsolėje esančio mygtuko pagalba vairuotojas šį oro aptaką gali pakelti kada panorėjęs.

Naujoji „Audi A7” turi dar vieną unikalų sprendimą – prisitaikančius LED žibintus, montuojamus kaip papildoma įranga. Tiesa, ši sistema perimta iš didesnio ir prabangesnio pernai Lietuvoje debiutavusio A8 modelio. Gamintojų teigimu, apie 10 kartų už įprastus žibintus efektyviau dirbančių LED dėl jų ilgaamžiškumo turbūt niekada nereikės keisti.

A7 sumontuoti prisitaikantys LED žibintai atsižvelgiant į važiavimo greitį ir priešais judantį transportą automatiškai reguliuoja apšvietimo kampą. Žibintai taip pat gauna informaciją iš palydovinės navigacijos sistemos. Pavyzdžiui, jei navigacija fiksuoja artėjantį posūkį, žibintai automatiškai persijungia į „posūkio“ režimą ir apšviečia tą kelio dalį, kuri labiausiai reikalinga įveikiant posūkį. Sistema reaguoja ir į oro sąlygas, pavyzdžiui, suveikus lietaus davikliams žibintai iškart persijungia į reikiamą režimą, kad vairuotojui užtikrintų gerą matomumą.

Aukštaūgiams keleiviams gale ankšta

Apie salone panaudotų medžiagų kokybę neverta daug kalbėti – viskas čia preciziškai tvarkinga ir sukuria itin malonų įspūdį. Vaizdas čia mažai kuo nusileidžia prabangiajam A8. Kaip ir naujuose šios markės modeliuose, A7 montuojama pažangi MMI informacinė pramoginė sistema su centrinėje konsolėje išlendančiu 6,5 colių dydžio ekranu. Kaip papildoma įranga siūloma alternatyva – priekiniame stikle, vairuotojo akių lygyje, rodomi svarbiausi informacinio kompiuterio rodmenys.

Triukšmo izoliacija – pavyzdinė, automobilio viduje pasijunti tarsi ramybės oazėje, pašalinių garsų beveik negirdėti. A7 gale erdvės kojoms pakankamai daug, tačiau dėl kupė formos stogo linijos aukštesnių keleivių galvos gali remti lubas. Šiuo atžvilgiu praktiškesnis pasirinkimas būtų A6.

Standartinė automobilio bagažinė yra 535 l talpos, tačiau nulenkus galines sėdynes, bagažo erdvė gali padidėti net iki 1390 l. Skaičiai pakankamai įspūdingi vis dėlto bagažinė yra ilga ir negili, tad krovinio aukštis turėtų būti labai ribotas.

„quattro“ sistema – stabilumo garantas

Lietuvos keliuose išbandėme 3.0 TDI versiją, komplektuojamą su „S tronic“ transmisija ir visų varančiųjų ratų sistema. Jėgos agregatas išvysto 245 AG (esant 4000-4500 aps./min.) ir maksimalų 500 Nm sukimo momentą (esant 1400-3250 aps./min.), tad šis automobilis jo savininkui suteikia išties daug vairavimo malonumo.

A7 sveria gana nemažai – 1770 kg, tačiau kėbulo gamybai panaudoti aliuminio komponentai sudaro apie 20 proc. bendro svorio, todėl „Audi“ pavyko neapsunkinti ir nesugadinti automobilio sportiškumo savybių. Mūsų išbandyta versija iki 100 km./val. gali įsibėgėti per 6,3 sek. Važiuoja jis itin stabiliai, o ramybę slidžiame kelyje ar staigiuose posūkiuose užtikrina „quattro“ sistema.

A7 montuojama tokia pat pakaba kaip ir A6, kuri yra pakankamai standi ir nepasižymi dideliu komfortu. Tačiau nuo to adrenalino gerbėjams tik geriau, o turintiems ypatingų pageidavimų vairo stiprintuvo, pakabos, akceleratoriaus reakcijos ir kitų parametrų reguliavimui gamintojai siūlo „Audi Drive Select“ sistemą, kuri leidžia rinktis iš penkių važiavimo režimų.

Be 3.0 TDI, 245 AG pirkėjams siūloma kiek silpnesnė (204 AG, 400 Nm) tokio pat darbinio tūrio variklio versija ir du benzininiai varikliai: 2.8 FSI (204 AG ir 280 Nm) bei 3.0 TFSI (300 AG ir 440 Nm) variklis.

„Audi“ siūlo du transmisijų variantus: „Multitronic“ perduoda galią į priekinius ratus, o tuo tarpu sportiškoji septynių laipsnių „S tronic“ transmisija veikia kartu su nuolatine „quattro“ visų ratų pavara.

Gamintojų teigimu, ekonomiškiausia yra 3.0 l TDI, 204 AG versija (vidutinės degalų sąnaudos – 5,3 l/100 km, o CO2 emisija – 139 g/km), greičiausia A7 – su benzininiu 3.0 l varikliu (nuo 0 iki 100 km/val. „Audi A7 Sportback“ galės įsibėgėti per 5,6 sek., o maksimalus greitis sieks 250 km/val.).

Tikisi pritraukti naujų „Audi“ gerbėjų

Lygiuodamasis į A8 ir A6 modelius, „A7 Sportback“ turi daugybę pagalbinių vairuotojo sistemų – važiuojamosios dalies stebėjimo (angl. „Active Lane Assist“), „Park Assist“ padeda lygiagrečiai statant automobilį, o „Night Vision“ prietaisų skyde rodo tamsiu paros metu priešais automobilį ar šalikelėse judančius „šiltus“ kūnus. A7 pirkėjams taip pat siūlo odines sėdynes, turinčias masažo ir ventiliavimo funkcijas. Standartiškai diegiama „Bose“ garso sistema, tačiau norintys daugiau prabangos gali užsisakyti „Bang & Olufsen“ garso sistemą su 15 garsiakalbių.

Pirkėjai „A7 Sportback“ galės rinktis iš 11 skirtingų kėbulo spalvų. Automobilis rieda dideliais ratais, galima rinktis iš 18-20 colių variantų.

Kaip ir A6, „A7 Sportback“ gaminamas Nekarsulme, Vokietijoje. Kompanija planuoja, kad pirmos kartos A7 modelio pardavimai sieks 200 tūkst. vnt. „Tikimės, kad dviems trečdaliams A7 pirkėjų tai bus pirmasis „Audi“ automobilis“, – sakė „Audi“ pardavimų vadovas Peteris Schwarzenbaueris.

Nors pasigirsta nuomonių, kad A7 – kol kas geriausias modelis „Audi“ istorijoje, vis dėlto ir jis nėra be trūkumų. Taip, sportiškumo jam netrūksta, jis pasižymi išskirtinai dailiu dizainu, tačiau jis nėra toks praktiškas kaip A6, prabangos ir patogumo gerbėjai tikrai rinktųsi A8, o „sportininkai“ – R8. Tačiau ieškantys geriausiai šias savybes suderinančio modelio, turbūt neatsispirs „A7 Sportbcak“.

„Audi A7 Sportback“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2967 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 150 kW/245 AG/4000-4500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 500 Nm/1400-3250 aps./min.
Pavarų dėžė: 7 laipsnių automatinė „S tronic“
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4969 mm
Plotis: 1911 mm
Aukštis: 1420 mm
Važiuoklės bazė: 2914 mm
Svoris: 1770 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 6,3 sek.
Maksimalus greitis: 250 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6 l/100 km
CO2 emisija: 189 g/km
Bagažinės tūris: 535/1390 l
Kaina: 299,6 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 173 793 Lt)

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Elektromobilio „Audi e-tron“ testas: kokį automobilį pirkti už 100 000 eurų? (42)

Pirmuoju Vokietijos „premium“ automobilių gamintojų trijulės atstovu, pristačiusiu didelį...

Hibridinio „Toyota Corolla“ sedano testas: kas nutiko su populiariausiu pasaulyje automobiliu (44)

Šiemet debiutavo nauja, jau dvylikta „ Toyota Corolla “ modelio karta – kokių atnaujinimų...

Atnaujinto „Iveco Daily“ testas: segmento sunkiasvoris žengia paskui tendencijas

Praėjusiais metais vienas populiariausių furgonų Europoje „ Iveco Daily “ atšventė garbingą...

„Volkswagen Multivan T6.1“ testas: sukurtas darbui, tačiau pasiruošęs kelionių iššūkiams (4)

„Volkswagen“ komerciniams automobiliams priskiriamas „Multivan“ ne vienam vairuotojui...

„Toyota Supra“ testas: garbės trokštanti miesto pikčiurna (2)

Viešai naudojami keliai, lenktynių trasos, filmų scenos, automobilių kultūros renginiai ir...

Top naujienos

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (138)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (5)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (167)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (5)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...

Po skyrybų dramos – atviras Andriaus Šedžiaus interviu apie vaikus: apie tai vėliau teks papasakoti ir mažyliui (69)

Neseniai skyrybas išgyvenęs verslininkas Andrius Šedžius dabar visą savo dėmesį sakosi...

Sunkiai sergančios aktorės Anastasijos Zavorotniuk dukra pasidalijo jautria žinute (52)

Šeštadienį, spalio 12-ąją, sunkiai serganti aktorė Anastasija Zavorotniuk kartu suvyru Piotru...

Mirotičiaus šou laimėjo „Barcelonai“ trilerį prieš „Valencia“, Kulboka padėjo nugalėti „Baskonia“ (1)

Nikola Mirotičius surengė fenomenalų pasirodymą bei vienas ant savo pečių ištempė...

Metusi mokytojos darbą emigravo į Norvegiją: griauna stereotipus apie fabrikuose žuvį dorojančius tautiečius (165)

Pedagogės Laimutės Skiudulės vardą, be abejo, žino kone kiekviena Stavangerio ( Norvegija )...

Kokią klaidą lengva padaryti ruošiant avietes žiemai – profesionalo komentaras kaip avietes apsaugoti nuo šalnų (3)

Gediminas Cijūnaitis , gediminosodai.lt savininkas, dalinasi patirtimi, kaip elgtis su avietėmis,...

Ant bangos: Rapšys iškovojo dar vieną auksą Berlyne (53)

Įspūdingą formą šį sezoną demonstruojantis Danas Rapšys iškovojo dar vieną aukso medalį...