Naujos kartos „Audi A6“ pasiruošusi pakartoti pirmtakų sėkmę. Naujasis sedanas yra saugesnis, ekonomiškesnis bei patogesnis už pirmtaką. Ir nepaisant įdiegtų naujų technologijų, automobilis nepadidėjo ir tapo lengvesnis.
Audi A6
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Naująją „Audi A6“ gamintojai pristato kaip septintos kartos modelį, kurio ištakos siekia dar 1968 m., kai debiutavo „Audi 100“ – pirmasis legendinės automobilių dinastijos atstovas. A6 vardas šiam modeliui suteiktas paskutinio praėjusio amžiaus dešimtmečio viduryje. Po krikštynų praėjus keletui metų, 1997 m. pasirodė penktos kartos modelis, kuris tapo sėkmingiausiu A6 istorijoje. 1997-2004 m. gaminto automobilio pardavimai pasiekė 1,26 mln. vnt. „Audi“ teigimu, ankstesnės kartos A6, kurio gamyba baigta pernai, buvo ne ką mažiau populiarus.

Naujosios „šešiukės“ dizainas yra tarsi nuosekli ankstesnio modelio evoliucija. Pastebimiausi pokyčiai – kitoks automobilio priekis ir galas, perkurtos platesnės variklio grotelės, atsirado LED žibintai. Iš išorės A6 atrodo kaip tipiškas „Audi“ šeimos narys, tarsi sumažinta didesnio sedano A8 kopija.

Įdiegtų technologijų sąrašas - be pabaigos

Automobilio salone galima pamatyti tokias iš prabangesnio A8 perimtas naujienas kaip ventiliuojamos ir masažo funkciją turinčios sėdynės ar daugiafunkcinė pramoginė ir garso sistema MMI. Jos rodmenys matomi išlendančiame 6,5 colių ekrane, kuris gana patraukliai įkomponuotas centrinėje konsolėje.

O navigacijos sistema naudoja „Google Earth“ programą, tad ekrane matomas iš viršaus projektuojamas reljefinis apylinkių vaizdas. Be to, navigacijos sistema sąveikauja su žibintais, pavarų dėže ir adaptyviu pastovaus greičio kontrolės palaikymo įrenginiu. Žodžiu, būsimas automobilio savininkas tikrai turės ką veikti, kol išnagrinės visų priešais vairuotoją esančių mygtukų ir svirtelių paskirtį.

Pirmą kartą „Audi A6“ vairuotojas tokią informaciją kaip įspėjamuosius signalus ar navigacijos nurodymus gali matyti akių lygyje – vaizdas projektuojamas priekiniame lange.

Priekiniai žibintai - dar vienas mažas stebuklas. Visi jie yra LED tipo ir turi sąsają su navigacine sistema, todėl priklausomai nuo važiavimo sąlygų ar laiko, gali automatiškai reguliuotis.
Automobilyje įdiegtų technologijų sąrašas atrodo nesibaigiantis. Žinoma, kiekviena nauja technologija, įdiegta naujajame modelyje, yra skirta padėti vairuotojui, o ne jį gluminti. Vis dėlto analizuojant visus elektroninius pagalbininkus, kurie turi padėti, apsaugoti ar palengvinti važiavimą bet kokiomis sąlygomis, kyla klausimas, ar išties visi šie daikčiukai reikalingi? Ar visos šios technologijos yra geriau nei senas geras jausmas, kai automobilis paklūsta tik tavo, o ne elektronikos norams?

Pavyzdžiui, naujoje A6 galima įgyvendinti ir tokią fantaziją - važiuoti kojomis neliečiant pedalų, o rankose nelaikant vairo. Tai įmanoma naudojantis linijos asistento pagalba, kuris reguliuoja, kad automobilis neišklystų iš savo eismo juostos. O adaptyvus pastovaus greičio palaikymo įrenginys ACC, veikiantis kartu su priekyje sumontuotu radaru, ne tik išlaiko reikiamą greitį, bet prilėtina iki saugaus greičio, jeigu pasivejate lėčiau važiuojantį automobilį. Galiausiai jūs vieno mygtuko paspaudimu galite įsakyti automobiliui pačiam save pastatyti. Juokaujant galima pasiguosti, kad betrūksta tik žadintuvo, kuris pabudintų vairuotoją kai viskas bus baigta.

Vis dėlto patys „Audi“ atstovai pripažįsta, kad ši markė neakcentuoja perdėto sportiškumo, kuris būdingas BMW automobiliams, o siekiama pabrėžti pažangumą gerinant automobilių komfortą ir ekonomiškumą. Vertinant šias savybes, „Audi“ tikrai gerai sekasi.

Pavyko atsikratyti 80 kg

Automobilių pramonėje galioja nerašyta taisyklė: nauji modeliai turi būti didesni už pirmtakus. Ir tam yra keletas priežasčių. Pirkėjai nori daugiau erdvės, inžinieriams reikia daugiau vietos naujovėms, o dizaineriams – didesnių plotų kūrybinei laisvei. „Audi“ atsižvelgė į šią nerašytą taisyklę, tačiau ją interpretavo savaip. Pastaraisiais metais šis Vokietijos automobilių gamintojas siekia kuo labiau sumažinti naujų modelių svorį. Mažesnė masė, mažesni varikliai, kurie yra ekonomiškesni, todėl reikia mažesnių kuro bakų, o visa tai irgi padeda automobiliui „lieknėti“.

Naujoji A6 yra 4,92 m ilgio, 1,87 m pločio ir 1,46 m aukščio, važiuoklės bazė – 2,91 m. Šis sedanas yra 12 mm trumpesnis už pirmtaką. Žinoma, tai nėra daug, tačiau svarbus pats faktas. Nepaisant sumažėjusio ilgio, važiuoklės bazė tapo net 7 cm ilgesnė, o priekinė automobilio dalis sutrumpėjo 8 cm, todėl naujasis A6 atrodo tarsi būtų ilgesnis už ankstesnį modelį. Dėl padidėjusios važiuoklės bazės salone tapo erdviau, o automobilio svoris paskirstytas optimaliau.

Naujasis sedanas, kurio apie 20 proc. sudaro aliuminio komponentai, yra apie 15 proc. lengvesnis už ankstesnį modelį ir sveria 1575 kg (2.0 TDI versija). Jau standartinėje A6 versijoje bus montuojama „Start-Stop“ sistema. Šis mechanizmas automobilį pasunkino bent 10 kg, tačiau inžinieriai vis vien rado kur pataupyti. Pavyzdžiui, patobulintas dyzelinis V6 variklis palengvėjo 20 kg, sumažinti svorį padėjo ir tai, kad prietaisų skydui vietoj plieno buvo panaudotas aliuminis, o kai kuriuos vario laidus pakeitė pagaminti iš aliuminio.

Tačiau daugiausiai svorio sąskaita pavyko sutaupyti kėbulo konstrukcijose. Naujosios „Audi A6“ kūrėjai receptą pasiskolino iš „Audi TT“ ir automobilio kėbului panaudojo metalo ir aliuminio derinį, o taip kėbulo konstrukcija tapo 30 kg lengvesnė, lyginant su ankstesniu modeliu. „Audi“ teigimu, kūrėjų pastangomis naujoji A6 tapo 80 kg lengvesnė.

Patogus važiavimas garantuotas

Nuo prekybos pradžios bus siūloma rinktis iš penkių variklių, pasiekiančių nuo 177 iki 300 AG. Gamintojų teigimu, naujasis modelis bus iki 19 proc. ekonomiškesnis lyginant su pirmtaku, prie to prisidėjo ir nuo 0.28 iki 0.26 sumažintas aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas. Benzininių agregatų pasiūlą sudaro 2.8 FSI (204 AG, 280 Nm) ir 3.0 TFSI (300 AG, 440 Nm), o dyzelinių – 2.0 TDI (177 AG, 380 Nm), 3.0 TDI (204 AG, 400 Nm) ir 3.0 TDI (245 AG, 500 Nm) variantai.

Galingiausias „Audi A6“ komplektuojamas su 3.0 TFSI varikliu, pasiekiančiu 300 AG ir 440 Nm (esant 2900-4500 aps./min.). Ši versija nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 5,5 sek., o maksimalus greitis ribojamas iki 250 km/val.

Ekonomiškiausia A6 versija yra su 2.0 TDI, 177 AG varikliu. „Audi“ nurodo, kad šio automobilio vidutinės degalų sąnaudos siekia 4,9 l/100 km, o CO2 emisija – 129 g/km.

Naujos kartos „Audi A6“ buvo pristatyta praėjusį mėnesį Detroito automobilių parodoje, o šio modelio premjera Europoje įvyks kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje. Dar prieš pardavimų pradžią naujosios „Audi A6“ pristatymas žiniasklaidai buvo surengtas Sicilijoje (Italija). Mafijos klanais, Etnos ugnikalniu ir viliojančia gamta garsėjančioje saloje išbandėme dvi automobilio versijas – 3.0 TDI (204 AG, 400 Nm) ir 2.8 FSI (204 AG, 280 Nm).

Dyzelinis variantas paliko geresnius įspūdžius. Automobilyje sumontuotas antros kartos 3.0 l TDI variklis, kuris, lyginant su 2003 m. pristatytu pirmtaku, dabar yra bent 20 kg lengvesnis, galingesnis ir taupiau degina kurą. Važiuojant šia versija sužavi puikus dinamikos ir ekonomiškumo derinys. Maksimalus 400 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1250 aps./min. Iš vietos iki 100 km/val. automobilis gali įsibėgėti per 7,2 sek., o jo vidutinės degalų sąnaudos siekia tik 5,2 l/100 km.

Gamintojų teigimu, dėl patobulintos šoninių durelių langų konstrukcijos pagerėjo triukšmo izoliacija, ypač gerai padirbėta sumažinant iš variklio skyriaus sklindantį triukšmą.

Tuo tarpu 2.8 FSI versijai, lyginant su išbandytu dyzeliniu variantu, trūko žvalumo, o ir vidutinės degalų sąnaudos buvo gerokai didesnės. Apibendrinant, galima pasakyti, kad automobilio pakaba yra minkšta, tad kelio nelygumai sugeriami komfortiškai. Automobilyje įdiegta „Audi Drive Select“ sistema, anksčiau matyta ir A4, A5, Q5, A7 ir A8 modeliuose. Nuo šiol ir A6 standartinėje komplektacijoje esanti sistema leidžia vairuotojui rinktis iš penkių važiavimo režimų. Atsižvelgiant į poreikius, galima reguliuoti vairo stiprintuvą, pakabą, akceleratoriaus reakciją ir kitus parametrus. Vis dėlto jeigu norite automobilio, kuris teiktų daugiau adrenalino, A6 nebus geriausias pasirinkimas savo klasėje. Tai patogų, o ne sportišką važiavimą garantuojantis sedanas.

Vėl taps populiariausiu „Audi“ modeliu?

Nekarsulmo (Vokietija) gamykloje nuo konvejerių riedėsianti naujoji „Audi A6“ konkuruos su jau prieš kurį laiką debiutavusiais pagrindiniais prestižinės klasės varžovais iš Vokietijos – BMW 5 serija ir „Mercedes-Benz“ E klase. Kompanijos atstovų teigimu, potencialus A6 pirkėjas – ambicijų sau ir automobiliui nestokojantis vairuotojas. Gamintojai neslepia, kad pastaruoju metu jiems tenka gerokai daugiau dėmesio skirti klientų iš JAV ir Kinijos poreikių tenkinimui, nors dar visai neseniai svarbiausias pirkėjas jiems buvo europietis, o jei tiksliau – vokietis.

Pagerinti prieš tai buvusio modelio pardavimus – svarbiausia užduotis naujosios A6 pardavėjams. Tai reiškia, kad per artimiausią penkmetį jiems reikės perkopti 1,16 mln. vnt. pardavimų ribą. Būtent tiek buvo parduota šeštos kartos modelio A6 automobilių 2004-2009 m.

„Audi“ markės atstovo Latvijoje ir Lietuvoje „Moller Baltic Import“ pardavimo ir rinkodaros vadovas Raimonds Pavulitis neabejoja naujosios „šešiukės“ sėkme. Tikimasi, kad klientai dažniausiai rinksis 2.0 TDI ir 2.8 FSI versijas.

„Anksčiau A6 buvo itin mėgstamas Baltijos šalyse, tačiau ankstesnis automobilis „paseno“ ir šiuo metu Lietuvoje bei Latvijoje populiariausi „Audi“ modeliai yra Q5, Q7 bei A4. Tikimės, kad pradėjus prekiauti naująja A6, šis modelis vėl susigrąžins lyderio poziciją“, – DELFI sakė R. Pavulitis.

Jis taip pat atskleidė, kad naujosios A6 universalo versija „Avant“ pasirodys po pusmečio, o „A6 allroad“ versija – 2012 m. Vėliau pirkėjams bus siūloma ir hibridinė A6 versija, varoma 2.0 TFSI, 211 AG varikliu ir 33 kW elektros motoru. Tiesa, šio automobilio vidutinės degalų sąnaudų vidurkis (6,2 l/100 km) kol kas didelio įspūdžio nekelia.

Lietuvoje naujos kartos A6 galima užsisakyti jau dabar, o mūsų šalį automobilis pasieks kovo pabaigoje. „Audi A6“ versija su benzininiu 2.8 l FSI varikliu kainuos nuo 139,4 tūkst. Lt (mokesčiai įskaičiuoti). Pigiausiu dyzeliniu „Audi A6“ pasirinkimu taps modelis su 2.0 l TDI varikliu, pasiekiančiu 177 AG. Šios versijos kainos Lietuvoje prasidės nuo 140,7 tūkst. Lt.

Brangiausios A6 versijos su galingiausiu 3.0 l TFSI, 300 AG varikliu ir „quattro“ pavara kaina bus nuo 178 tūkst. Lt.

Automobilio standartinė įranga išties gausi - čia rasite odinį saloną, lengvo lydinio ratlankius, navigacijos sistemą, „Start-Stop“ sistemą, pastovaus greičio palaikymo įrenginį, automobilio statymą palengvinančius daviklius, „Bluetooth“ jungtį ir dar daugybę kitų įrenginių.

„Audi A6“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2967 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 150 kW/204 AG/3750-4500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 400 Nm/1250-3500 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 laipsnių „Multitronic“
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4915 mm
Plotis: 1874 mm
Aukštis: 1455 mm
Važiuoklės bazė: 2912 mm
Svoris: 1645 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,2 sek.
Maksimalus greitis: 240 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,2 l/100 km
CO2 emisija: 137 g/km
Bagažinės tūris: 530/995 l
Kaina: 160,7 tūkst. Lt (standartinė versija - nuo 139,4 tūkst. Lt)

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujasis „Volkswagen Touareg“: yra tik vienas „bet“ specialiai „Motorams“ iš Zalcburgo (31)

„ Audi Q7 “, „ Porsche Cayenne “, „ Bentley Bentayga “ ir „ Lamborghini Urus “ –...

„Mitsubishi Eclipse Cross“ testas: užtemimas? Anaiptol (4)

Išvydus šį visiškai naujo „Mitsubishi“ kūrinio pavadinimą pirma į galvą šovusi mintis...

„Audi A7 Sportback” testas: neatsiejamas nuo trijų dalykų (21)

Penkerių durelių prabangus kupė automobilis – neatsiejama didžiosios vokiečių „premium“...

„Opel Insignia GSi“ testas: ar prisimenate šį vardą? specialiai „Motorams“ iš Marselio (27)

1984-ieji. Vakarų Europoje dominuoja hečbekai, o karščiausias jų – „Volkswagen Golf GTI“....

„SsangYong Rexton“ testas: visureigis be kabučių (20)

Jei seniai domėjotės naujo automobilio pirkimu, galite nemaloniai nustebti – gerai sukomplektuoto...

Top naujienos

Valstybinį istorijos egzaminą laikę abiturientai liko gerokai nustebinti (46)

Pirmieji abiturientai iš valstybinio istorijos egzamino Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijoje...

Kam Lietuvoje priklauso žiniasklaida? (39)

Ar žiniasklaidai Lietuvoje pakanka skaidrumo? M360 kalbinti ekspertai neslėpė, kad šioje srityje...

Dėl gaisrų pavojaus ribojamas patekimas į miškus (11)

Dėl daugelyje rajonų vyraujančio 4 arba 5 klasės miškų gaisringumo uždraustas arba ribojamas...

Kalnietis apie galimą aštuntą „Žalgirio“ titulą paeiliui: tai maloniai nuobodus dalykas (1)

Kauno „Žalgiris“ jau pirmadienį gali iškovoti aštuntąjį iš eilės „Betsafe–LKL“...

Perduoda svarbią žinią emigrantams: jei norite gydytis Lietuvoje, turite tai žinote (7)

Legaliai užsienyje dirbantys emigrantai, privalomuoju sveikatos draudimu ( PSD ) apsidraudžia ir...

Nuo liepos Vilniaus svečiams bus taikomas naujas mokestis (14)

Nuo kito mėnesio Vilniuje įsigalioja miesto tarybos sprendimas dėl turisto rinkliavos. Nuo liepos...

Savaitės orai: progų atsikvėpti bus mažai (11)

Savaitės pradžia šalyje – labai šilta, pirmadienį oras kai kur kais iki 30 laipsnių, tačiau...

Goda ir Rolandas Alijevai išgyvena santykių krizę? (23)

Dainininkė, drabužių kūrėja Goda Alijeva ir buvęs krepšininkas, o dabar verslininkas Rolandas...

Lobis miško glūdumoje: net patys darbuotojai nežino, ką iš tiesų turi (6)

Druskininkuose yra vieta, kurią žino visi vietiniai. Tačiau jeigu kurio nors iš jų paklausite,...