Bet jei gamintojas nurodė, kad toks iš tinklo įkraunamas modelis kaip mano bandytas „BMW 530e xDrive“ sudegins tik 2,1 l benzino 100 km, tai nereiškia, kad su tokiomis ar šiek tiek didesnėmis sąnaudomis ir važinėsite. Deja, tokios jos bus tik kol išsikraus akumuliatorius, o tai, priklausomai nuo kojos sunkumo, įvyks greičiau nei per 40 kilometrų. O vėliau tapsite priklausomas nuo elektros. Žinoma, jei norėsite mažesnių degalų sąnaudų ir gamintojo deklaruojamos galios.

Na, taip, kaip ir su visais iš tinklo įkraunamais modeliais, visada įdomu kiek gi toks automobilis nuvažiuoja vien tik varomas elektra. Aišku, tik itin ramiu režimu, nes visgi „Plug-in“ modelių jau tokia specifika, kad jų įkraunami akumuliatoriai yra mažos talpos, o elektros varikliai – mažos galios.

Tad save įspraudęs į taupaus važiavimo režimą galiu informuoti, kad su visiškai įkrautu 12 kWh bendros darbinės talpos akumuliatoriumi ir naudojant vien tik 80 kW (109 AG) elektros variklio galią galima nuvažiuoti maždaug 40 kilometrų. Tikriausiai ne vienam miestiečiui to tikrai užteks važinėti mieste kasdieniais poreikiais. Tik kitas klausimas, ar tada tikrai reikalingas 5 serijos BMW.

Iš kitos pusės, nerekomenduoju važinėti vien tik elektra, o siūlau geriau naudotis iš tinklo įkraunamų modelių privalumais. Lietuvoje bene didžiausias jų – galimybė važiuoti viešojo eismo juosta. Žinoma, jei krausite automobilį kasnakt (o tą geriausia daryti, naudojant įkrovimo stotelę, tad įkrovimas užims ne 9 valandas kaip man kraunant iš įprastos elektros rozetės garaže, o tik 2,5 valandos (ikrovimostoteles.lt duomenimis), galėsite važinėti tikrai taupiai ir bendros 100 km degalų sąnaudos bus apie 4,5-5 l benzino. O ir 50 kilometrų nuvažiuosite, sudeginę maždaug 1-2 l benzino. Taip kaip ir žada gamintojas.

Taip pat veikiant abiem varikliams bus išnaudojama ir maksimali iš tinklo įkraunamo BMW galia – 292 AG. Tiesa, tik dešimt sekundžių ir tik su sąlyga, kad akumuliatorius turės pakankamai energijos ir galės ją tiekti elektros varikliui. Nes akumuliatoriui išsikrovus, automobilio dinamika gerokai suprastės – nieko keisto, kai vietoje dviejų motorų lieka darbuotis tik vienas keturių cilindrų 184 AG variklis.

O tokio motoro užteks tik ramų važiavimą mėgstantiems vairuotojams. Kurie tikriausiai taip pat nesirinktų BMW. Kita vertus, kai veikia abiejų variklių tandemas, dinamika yra puiki, pagal dokumentus leidžianti iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,9 sekundes. Bet, vėlgi, naudojimo arealą apribojant mieste arba, kitaip sakant, toli nenuvažiuojant nuo rozetės.

Žinoma, BMW energijos rekuperavimo sistema veikia sklandžiai ir visiškai iškrovus akumuliatorius, juos per 10 kilometrų įkrovė tiek, kad vien tik elektra vėl galėjau nuvažiuoti 8 kilometrus. Ir nors modelio charakteristikoje apie tai nerašoma, tačiau atsirado pagrįstas įtarimas, kad tokia didelė įkrova nuo vien tik stabdymo ir lėtėjimo negalėjo atsirasti – labai gali būti, kad prie akumuliatoriaus įkrovimo prisidėjo ir vidaus degimo variklis.

Bet jei labai norite ar reikia, galite aktyvuoti režimą, išsaugantį elektros įkrovą akumuliatoriuje, kurią vėliau galėsite panaudoti kai reikės arba daugiau galios, arba norėsite važiuoti vien tik elektra. O jei jau nenorite kasdien būti priklausomas nuo rozetės, tada geriau rinktis arba 252 AG pasiekianti „BMW 530i“, arba šešių cilindrų 333 AG „BMW 540i“ versiją. O jei norite ir elektros galios – iš tinklo įkraunamą „BMW 545e xDrive“. Tada jau tikrai nepristigs galios net ir išsikrovus akumuliatoriui.

Visą „BMW 530e xDrive“ apžvalgą žiūrėkite vaizdo medžiagoje.