Palaukite, bet aš gi atvykau į didesniojo „Yaris“ pristatymą, o mažylį „Aygo“ bandžiau prieš kelias savaites. Beje, visai netoliese – už šiek tiek daugiau nei 200 kilometrų esančiame Olandijos Roterdamo mieste. Visgi automobiliai priešais mane truputi didesni. Tai – atnaujinti „Toyota Yaris“.

Nieko keista, kad automobiliai atrodo panašūs – juos jungia naujasis „Toyota“ gamintojo „Keen look“ dizainas, įkvėptas šiuolaikinio Japonijos jaunimo meno. Tik, skirtingai nuo mažojo „Aygo“, „Yaris“ priekinių automobilio grotelių ir X ženklo taip lengvai nepakeisi – kokios išvaizdos automobilį užsisakysi, tokį ir turėsi.

Automobilis nuo pirmtako skiriasi ne tik nauju priekiniu ir galiniu buferiu, bet ir kitokiais priekiniais ir galiniais žibintais – iš galo automobilis labiau primena stilingą, kampuotą „Urban Cruiser“ ar mažylį „iQ“.

Pagerinta salono kokybė

Buvo atnaujintas ir automobilio salonas – nuo šiol jis kokybiškesnis nei pirmtako. Pakeista priekinio skydelio išvaizda atrodo šiuolaikiškiau ir turi minkšto, skirtingos faktūros plastiko intarpą. Tokios pačios minkšto plastiko detalės yra ir šoninėse durelėse – salonas išties atrodo lyg sėdėtum klase aukštesniame automobilyje. Nors norėtųsi ir įdomesnių sprendimų, pavyzdžiui, kaip mažajame „Peugeot 208“, kur interjeras atrodo gerokai originaliau.

Automobilio pristatymo metu į klausimą apie didesnius salono pakeitimus gamintojo atstovai atsakė neigiamai. Pagrindiniai pakeitimai – prietaisų skydelis, kokybiškesnė apdaila, didesnis lietimui jautrus ekranas, taip pat šiek tiek aukščiau sumontuota pavarų perjungimo svirtis, mažesnė jos eiga leidžia patogiau perjungti pavaras.

Visi kiti atnaujinimai – nematomi akiai. Gamybos procese atsirado papildomų suvirinimo taškų, sutvirtinusių kėbulą, taip pat pagerinta garso izoliacija. Priekyje sumontuoti nauji amortizatoriai, spyruoklės, galinėje pakaboje sumontuota nauja, standesnė torsioninė svirtis, tiksliau suderintas elektrinis vairo stiprintuvas. Visi šie pakeitimai lėmė, kad atnaujintas modelis ne tik sportiškesnis, bet ir pasižymi komfortiškesne ir tylesne eiga nei pirmtakas. Patikrinkime, kaip atnaujintas „Toyota Yaris“ važiuoja.

Nepatogus sėdėjimas

Sėdus prie automobilio vairo deja vu jausmas aplankė antrąkart – čia paliktos tos pačios nepatogios sėdynės su prastu šoniniu prilaikymu. Gerai bent tiek, kad galima užsisakyti sportiškesnes jų versijas – jos šiek tiek draugiškesnės vairuotojui ir jose galima įsitaisyti patogiau.

Tik štai vairo, o tiksliau, jo reguliavimo, nepakeisi. Nors jis ir reguliuojamas visomis kryptimis, bet itin maža eiga, tad manipuliuojant veiksmais „aukštos, nepatogios sėdynės“ ir „maža eiga reguliuojamas vairas“, patogiai įsitaisyti pavyks toli gražu ne kiekvienam. Pagaliau radus daugiau mažiau tinkamą sėdėjimo padėtį, galima išbandyti gamintojo siūlomus variklius.

Trečdalis modelių – hibridiniai!

Nieko nuostabaus, kad smagiausias motoras – 1,4 l/90 AG turbodyzelinis keturių cilindrų agregatas, komplektuojamas su 6 pavarų mechanine greičių dėže. Toks automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 10,8 sekundes, o 205 Nm sukimo momentas, esantis 1800-2800 aps./min diapazone, leidžia neabejoti, kad važiuodamas 1080 kg sveriančiu mažyliu (benzininiai modeliai sveria nuo 980 kg), nebūsi paskutinis nei mieste, nei užmiestyje. O ir vidutines degalų sąnaudas gamintojas nurodo vos 3,8 l/100 km – bandant automobilį įvairiais režimais, nesunkiai pavyko pasiekti mažesnes nei 5 l dyzelino sąnaudas.

Kitoje variklių svarstyklių pusėje – trijų cilindrų 69 AG motoras, komplektuojamas su 5 pavarų „mechanika“. Gerai parinktas pavarų perdavimo skaičius mieste užtikrina stebėtinai neblogą dinamiką, tik štai užmiestyje automobiliukas pasiduoda – įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka net 15,3 sekundes, maksimalus greitis siekia vos 155 km/val. (skirtingai nei Lietuvoje, Vokietijoje šis parametras nėra jau toks bevertis). Gamintojo nurodomos vidutinės degalų sąnaudos yra 4,3 l/100 km – judant daugiau mažiau garbingai su srautu, jos buvo šiek tiek didesnės nei 5 l/100 km.

Kur kas dinamiškesnis – keturių cilindrų 1,3 l/ 99 AG motoras, kuris komplektuojamas su 6 pavarų mechanine greičių dėže arba galimas su bepakope transmisija (variatoriumi), turinčia 7 fiksuotas pavaras ir svirteles jų perjungimui prie vairo. Šiuo automobiliu galima važiuoti kur kas dinamiškiau, nors jis ir mėgsta aukštus sūkius – maksimalus 125 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant 4000 aps./min. Gamintojas žada, kad automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 11,7 sek. (su variatoriumi – per 12,3 sek.), o vidutinės degalų sąnaudos – 4,9 l/ 100 km (realiomis sąlygomis nesunkiai pavyko pasiekti, kad jos būtų mažesnės nei 6 l/100 km). Mano nuomone, tai optimalus motoras „Toyota Yaris“ automobiliui.

Vis dėlto tikrasis taupymo rekordininkas, bent jau „popieriuose“ – hibridinis „Toyota Aygo“ modelis, kurio vidutinės degalų sąnaudos – vos 3,3 l/100 km. Jis komplektuojamas su keturių cilindrų 1,5 l/75 AG benzininiu ir elektros motoru, kurių bendra galia siekia 100 AG. Žinoma, tokių fantastinių taupumo rezultatų galima pasiekti tik itin švelniai elgiantis su akceleratoriaus pedalu (ir geriausia tai daryti mieste – tik šioje aplinkoje pasireiškia didžiausi hibridinių automobilių privalumai), tačiau hibridas važiuoja išties tyliai, iki 100 km/val. įsibėgėja per 11,8 sekundes, o jūs maloniai jausitės esąs planetos gelbėtojas, miesto spūstyse riedėdamas vien tik elektros režimu. Be to, šio modelio naudai kalba ir tai, kad Vakarų Europoje net trečdalis parduotų šios kartos „Yaris“ modelių buvo hibridiniai!

Gera garso izoliacija

Kad ir su kokiu motoru būtų komplektuojamas atnaujintas „Toyota Yaris“, gamintojas akivaizdžiai pagerino garso izoliaciją – net ir važiuojant didesniu nei 100 km/val. greičiu salone galima bendrauti pakankamai tyliai. Vairuotojo patogumui – 7 colių (buvo 6,1 colio) lietimui jautrus ekranas su atnaujinta „Toyota Touch 2“ multimedijos sistema su galimybe naudotis „Google Street View“ paslauga ir internetiniu „Aupeo!“ radiju.

Automobilio vairo sistemai su elektriniu stiprintuvu priekaištų nėra – ne tik „Toyota“, bet ir kiti gamintojai pagaliau išmoko tinkamai derinti šiuos anksčiau itin nepaklusnius ir netiksliai veikusius stiprintuvus. Nėra priekaištų ir pakabos darbui – visi Vokietijos keliuose pasitaikę nelygumai (o jų, ypač didesniuose miestuose ir jų priemiesčiuose, tikrai yra) buvo sugerti tikrai neblogai, posūkiai įveikti nors ir ne azartiškai, tačiau užtikrintai. Ir nors automobilis valdymo savybėmis neprilygsta azartiškiems „Ford Fiesta“ , „Renault Clio“ ar „Volkswagen Polo“, tačiau kur kas didesnė pirkėjų dalis prioritetą teikia komfortui.

Be to, gamintoją galima pagirti, kad mažame automobilyje erdvu ne tik priekyje, bet ir gale. Ant galinės sėdynės užteks vietos komfortiškai įsitaisyti dviem suaugusiems. Subjektyviai vertinant, tai – bene erdviausias šios klasės automobilis. Maloni smulkmena – virš galvų sumontuoti laikikliai. Šios klasės automobiliuose tokie patogumai pasitaiko ne taip jau ir dažnai.

Deja, bagažinė didelių pagyrų nenusipelnė. Nenulenkus galinių sėdynių, į ją telpa 286 litrai, nulenkus – 856 l. Tai toli gražu ne pats geriausias rezultatas klasėje. Blogiausia tai, kad nulenkus sėdynes atsiranda didelis laiptelis – susidėti didesnius daiktus bus tikrai nepatogu.

Kainos

Pats pigiausias modelis su trejomis durelėmis Lietuvos rinkoje bus siūlomas tik su silpniausiu trijų cilindrų 1,0 l/ 69 AG varikliu ir kainuos nuo 40 470 Lt. Labai gaila – trijų durelių modelis atrodo gerokai efektyviau nei penkiaduris, tad jam galingesnis variklis tikrai būtų neprošal.

Penkių durelių modelis su trijų cilindrų varikliu kainuoja nuo 42 030 Lt. Automobiliai su galingesniais varikliais – gerokai brangesni. Modelis su 1,3 l/99 AG motoru kainuoja nuo 46 690 Lt, su variatoriumi – nuo 52 720 Lt. Dar brangesni dyzeliniai „Yaris“ – jų kaina prasideda nuo 54 520 Lt. O kainų gamos viršūnėje – hibridinis „Toyota Yaris“, kainuojantis nuo 57 450 Lt.

Išvada

Automobilio išvaizda tapo kur kas efektingesnė nei modelio iki atnaujinimo. Salonas kokybiškesnis, pasižymi geresne garso izoliacija. Gaila, kad gamintojas nesiėmė didesnių salono pakeitimų – kaip ir anksčiau, čia sėdima ne itin patogiai, vairas reguliuojamas nedideliu diapazonu. Tad nors šis erdvus ir vikrus miesto automobiliukas galėtų, bet visgi nesuteikia malonių akimirkų prie vairo. Žinoma, daugeliui pirkėjų tai nebus trūkumas – jie įvertins įdomesnę automobilio išvaizdą, kokybiškesnę apdailą, erdvų saloną, komfortišką, kaip tokios klasės automobiliui, važiavimą. Bet „Toyota“, tu tikrai gali geriau!

Įvertinimas 6/10

„Toyota Yaris“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1329 cm³
Degalai: benzinas
Galia: 73 kW/99 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 125 Nm/4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3950 mm
Plotis: 1695 mm
Aukštis: 1510 mm
Važiuoklės bazė: 2510 mm
Svoris: 1030 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,7 sek.
Maksimalus greitis: 175 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,9 l/100 km
CO2 emisija: 114 g/km
Bagažinės tūris: 286/856 l
Kaina: nuo 46 690 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (47)