aA
Prisiminkite, kokį mobilųjį telefoną turėjote 2008-aisiais. Greičiausiai tai buvo „Nokia“, kurios paskirtis buvo tik skambinti ir rašyti trumpąsias žinutes. „iPhone“ dar buvo egzotika, sparčiai plintanti anapus Atlanto.
Opel Insignia
Opel Insignia
© Gamintojo nuotr.

Kaip per šį laiką pasikeitė mobiliųjų telefonų pasaulis? Švelniai tariant, įvyko drastiški pokyčiai. Vartotojai labai greitai užsikrėtė išmaniųjų telefonų liga, o tai pramiegojusi „Nokia“ iš lyderio pozicijų nusirito į milžiniškus nuostolius. Ką ši istorija turi bendro su automobilių pasauliu? Ogi tai, kad pastaraisiais metais technologines permainas išgyvena ne tik telefonų, bet ir automobilių kūrėjai. Tarp automobilių ir telefonų jau užmegztas stiprus ryšys, kuris kuo toliau, tuo bus stipresnis.

2008 m. paminėti neatsitiktinai. Būtent tada pasirodė visiškai naujas „Opel“ modelis „Insignia“, kuri pakeitė „Vectrą“. Debiutas buvo toks stiprus, kad „Insignia“ tapo Europos „Metų automobiliu 2009“. Kartu su šio modelio pristatymu prasidėjo perversmas „Opel“ gamoje ir šiandien šio gamintojo atstovai gali pagrįstai didžiuotis išvaizdžiais ir kokybiškais automobiliais.

Vis dėlto laikas bėga, o technologijos tobulėja labai greitai. Rodos, dar neseniai išmanieji telefonai buvo naujiena, o dabar jau galite įsigyti „iPhone 5“. Tai yra didelis galvos skausmas automobilių gamintojams, kurie pripažįsta, kad nespėja paskui „išmanizacijos“ traukinį. Konkretus pavyzdys – pirmoji „Opel Insignia“, kuri išoriškai vis dar atrodo moderniai, tačiau automobilio salonas ir jo galimybės atsilieka nuo šiandieninių madų. Kompanijos atstovai sutinka, kad tai, kas tiko 2008-iems, dabar jau yra pasenę. Todėl atnaujindami savo flagmaną, kurio pardavimai jau siekia 600 000 vnt., „Opel“ praktiškai visą dėmesį sutelkė į tai, kad automobilis taptų geriausiu draugu vairuotojams, kurie savo gyvenimo nebeįsivaizduoja be išmaniojo telefono.

Sistemą galima valdyti kaip nešiojamame kompiuteryje

Pirmiausia imta pertvarkyti centrinę konsolę. Praktiškai nuo pat „Insignia“ debiuto „Opel“ adresu skriejo skundai, kad centrinė konsolė yra perkrauta, kad čia yra per daug mygtukų, kad kai kurie jų visiškai nereikalingi. Gamintojai tvirtai įrodinėjo, kad taip turi būti ir dar praėjusią vasarą pristatydami atnaujintą „Astrą“ teigė, kad „automobilis – ne „iPhone“, jame turi būti mygtukų“.

Panašu, kad prabėgus metams pasikeitė ir gamintojų pozicija. Atnaujintos „Insignios“ centrinėje konsolėje yra pastebimai mažiau mygtukų, viskas supaprastinta, o temperatūra reguliuojama lietimui jautriais valdikliais. Nemažai informacinio kompiuterio funkcijų perkelta ant vairaračio. Iš viso „Insignia“ vairuotojas informacinę-pramoginę sistemą gali valdyti net keturiais skirtingais būdais: lietimui jautriame 8 colių ekrane, mygtukais ant vairo, balsu bei nauju lietimui jautriu valdikliu.

Nauja informacinė-pramoginė sistema turi nemažai „IntelliLink“ funkcijų, pristatytų kartu su „Adam“ modeliu. Svarbiausia yra tai, kad nuo šiol išmanių telefonų funkcijos gali būti integruotos į šią sistemą. Pavyzdžiui, telefonu prisijungus prie interneto ir naudojantis programėlėmis, automobilio kompiuteris navigacijos sistemoje gali parodyti, koks bus oras ten, kur planuojate važiuoti.

Bene įdomiausias sprendimas – tarsi nešiojamame kompiuteryje esantis jutiminis valdiklis, įtaisytas šalia pavarų perjungimo svirties. Lietimui jautrus paviršius atpažįsta rašymą ir reaguoja į piršto judesius, lengvai vibruoja atsakydamas, o visą naujos kartos informacinės pramoginės sistemos valdymą paverčia įdomiu žaidimu.

Pavyzdžiui, norint pasirinkti norimą funkciją iš meniu, tereikia vieno piršto prisilietimo. Dviejų pirštų prisilietimas leis rinktis skirtingus muzikos šaltinius, o trijų pirštų prisilietimu bus pasiekiamas mėgstamas muzikos sąrašas. Navigacijos žemėlapį priartinti galima vos vienu piršto bakstelėjimui, visai kaip išmaniame telefone. Net ir ieškant dainos pavadinimo ar miesto navigacijos sistemoje – tai galima padaryti pirštų prisilietimais užklausą suvedant paraidžiui. Įvedus pirmąją raidę, ekrane jau matomi galimi pasirinkimai. Taigi išmaniųjų telefonų privalumai persikelia ir į automobilius.

Sinchronizavus išmanųjį telefoną bei informacinę-pramoginę sistemą 8 colių ekrane galima peržiūrėti išmaniame telefone saugomas nuotraukas ar filmą (tiesa, tik jeigu automobilis stovi). Prie viso to reikia paminėti, kad nauja centrine konsole džiaugsis tik tie, kurie ją už 470 eurų (1622 Lt) užsisakys iš papildomos įrangos sąrašo.

Kardinaliai pasikeitė ir prietaisų skydas. Čia atsirado daugiau skaitmeninių elementų. Spidometro rodyklė tapo „virtuali“. Nors iš pradžių vaizdas atrodo kiek painokas, užtenka 10-15 minučių pažaisti ir sistema greitai tampa suprantama.

Be klasikinių parodymų – greičio, variklio apsukų, degalų lygio – vairuotojas gali stebėti išmanaus telefono, navigacijos, radijo informaciją. Kaip ir informacinės pramoginės sistemos ekrane esančiame centrinėje konsolėje, pagrindinės funkcijos gali būti valdomos čia, prietaisų skydelio pirminiame ekrane bei toliau einančiuose meniu. Tai vairuotojas gali daryti mygtukais vairo dešinėje pusėje. Mygtukais esančiais vairo kairėje pusėje vairuotojas gali naudotis pastovaus greičio palaikymo funkcija, greičio ribotuvu.

Taigi, gamintojams pavyko padaryti tai, ko jie ir siekė – visos funkcijos valdomos aiškiau ir paprasčiau, o informacinės-pramoginės sistemos galimybių ribas išplėtusi „Insignia“ nebėra tarsi pasenusi „Nokia“.

Dizainerių gudrybė

Gerokai mažiau pokyčių automobilio išorėje. Dabar „Insignia“ iš priekio atrodo veržlesnė ir žemesnė, tačiau neapsigaukite – automobilio išmatavimai nepasikeitė, o tokį įspūdį kuria optinė apgaulė. Paprasčiausiai variklio grotelės buvo praplatintos ir kiek pažemintos. Taip pat pasikeitė tiek priekinių, tiek ir galinių žibintų forma. Blizgi chromo juosta ant bagažinės dangčio, kurioje montuojamas „Opel” ženklas, dabar yra žemiau. Ji tęsiasi iki galinių žibintų ir si