Faktas, kad Rokas Lipeikis 10 sezonų karaliavo Lietuvos ralio trasose, apie jo gebėjimus valdyti automobilį pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis pasako beveik viską. Nepaisant to, prakalbus apie padangų pasirinkimą žiemos išvakarėse, į „atsargą“ išėjęs lenktynininkas prisipažįsta esąs visiškas konservatorius: geriausias pasirinkimas mūsų klimatinėms sąlygoms – dygliuotos padangos.
© Shutterstock nuotr.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, visas kitas alternatyvas jis vadina didesniais ar mažesniais kompromisais eismo saugumo sąskaita.

„Žiemines padangas reikia rinktis labai atsakingai. Nėra specialiai mūsų klimatui gaminamų padangų, nėra tarpinio tipo ar tarpinio mišinio padangų, todėl rinktis tenka tarp dygliuotų, „nordic“ tipo minkšto gumos mišinio ir centrinės Europos rinkoms skirtų kieto gumos mišinio padangų. Kurį iš šių variantų pasirinkti turėtų lemti ne ES etiketėse nurodomos „geros“ raidės, sufleruojančios stabdymo kelio ilgį vasariškomis sąlygomis, o tai, kur ir kaip dažniausiai važinėjama, – dėsto R. Lipeikis.

Nors Lietuva ne Šiaurės Suomija, bet ir pas mus didžiąją žiemos dalį visgi būna neigiama temperatūra, o pasitaikantys atšilimai viską tik dar labiau komplikuoja sukurdami pačias pavojingiausias eismo sąlygas: lijundrą, plikledį ar ypač klastingą „juodąjį“ ledą. Tokiomis sąlygomis kokybiškos dygliuotos padangos yra saugiausios bei universaliausios, galinčios išgelbėti daugiau gyvybių nei saugos diržai“.

Patyrusio specialisto teigimu, dygliuotos padangos turi bene vienintelį minusą – kelia šiek tiek daugiau triukšmo. Tačiau tai tikrai yra smulkmena lyginant su jų darbinėmis savybėmis, galimybėmis manevruoti ir išvengti pačių blogiausių pasekmių kritinėse situacijose.

Pasak R. Lipeikio, galimybė efektyviai valdyti automobilį yra netgi svarbesnė nei stabdymo kelio ilgis, nes skaudžiausios pasekmės būna ne tada, kai slystelėjus „pabučiuojamas“ kitos mašinos galas, o tada, kai posūkis pasirodo esąs pernelyg „aštrus“, ant važiuojamosios kelio dalies yra susiformavęs plikledis – praradus kontrolę, išlekiama į priešpriešinio eismo juostą arba pamačius tiesiai į jus lekiantį kito eismo dalyvio automobilį, neturite galimybių išvengti susidūrimo staigiai ir efektyviai manevruodami.

„Apibendrinant, manau, kad sausu ar šlapiu keliu saugiai galima važiuoti su visomis padangomis, tačiau esant ekstremaliausioms žiemos sąlygoms saugiausios bus dygliuotos padangos. Vairuotojai patys turėtų nuspręsti, kas didesnis prioritetas, aš vienareikšmiškai manau, kad saugumas važiuojant apledėjusia kelio danga, kurios dar nei vieną žiemą nepavyko išvengti, – teigė R. Lipeikis.

Saugaus eismo ekspertai akcentuoja dar vieną svarbią detalę: dygliuotos padangos šiurkština apledėjusio ar suplūktu sniegu padengto kelio paviršių, todėl vėliau važiuoti ir su paprastomis žieminėmis padangomis būna kur kas saugiau. Pagaliau skaičiuojant, kiek atsieina dyglių apgadintų kelių dangų ar horizontalaus ženklinimo renovavimas, reiktų įvertinti slidžiuose keliuose avarijose padaromą žalą. Skandinavijos šalių mokslininkai, tyrinėjantys eismo saugumo problemas tikina, kad tikrai žiemiškomis eismo sąlygomis, dygliuotos padangos avarijų tikimybę sumažina iki 40 proc.

R. Lipeikis dygliuotas padangas rekomenduoja rinktis visiems vairuotojams, išskyrus daugiausia keliaujančius itin gerai prižiūrimais, magistraliniais keliais ar nuolat vykstančius į Vakarų Europą ar Lenkiją, kur dygliai yra draudžiami. Jei dėl panašių priežasčių tenka daryti kompromisą ir atisakyti dygliuotų padangų, geriausia rinktis minkšto gumos mišinio padangas.

„Tai pakankamai gera alternatyva negalintiems naudoti dygliuotų padangų. Sudėtingomis žiemos sąlygomis, tokios padangos tik ant ledo bei švaraus asfalto nusileidžia dygliuotoms“, – pataria „Egzotikos“ strategas.

R. Lipeikis taip pat atkreipia dėmesį į kai kuriuos stereotipus apie minkšto gumos mišinio padangas. Tarkim, kad „jos prastai elgiasi ant švaraus asfalto“ ar kad „labai sparčiai dyla“. Taip gal galima buvo pasakykti apie prieš 20 metų kurtas minkšto mišinio padangas, tačiau po šių padangų gamintojai jau sukūrė ir išleido į rinką 2-3 naujas kartas minkšto mišinio padangų ir šiais laikais gaminamų modernių minkšto mišinio padangų gamybos technologijos yra tiek ištobulintos, kad jos gaminamo su T (iki 190 km/h) ir H (iki 210 km/h) greičio indeksais ir yra pritaikytos važin4ti dideliais greičiais ir leidžia manevruoti tiksliai bei efektyviai tiek ant švaraus asfalto, tiek ir pačiomis sudėtingiausiomis žiemos sąlygomis..

„Kieto gumos mišinio padangos savaime nėra blogos, tačiau jos sukurtos Centrinės Europos šalių rinkoms ir yra nepritaikytos mūsų klimatui: žemoje temperatūroje jos stipriai sukietėja, todėl nukenčia sukibimas, jos yra visiškai nepatikimos ant ledo. O su apledėjusiais keliais susiduriama net ir švelniausiomis žiemomis – pakanka vieną kartą posūkyje išslysti į priešpriešinio eismo juostą ir pasekmės gali būti velniškai skaudžios“, – pastebėjo R. Lipeikis.

Ekspertas rekomendavo susilaikyti nuo pagundų žiemą važinėti universaliomis padangomis. Jas galima rinktis tuo atveju jei esate visiškai tikras, kad situacijos, kai trūks-plyš būtina lėkti su netidėliotinais reikalais, nesutaps su pačiomis sudėtingiausiomis žiemiškomis sąlygomis – „juoduoju“ ledu, lijundra, plikledžiu ar pan. Universalios padangos pakankamai efektyvios ir saugios tik važiuojant minkštu sniegu, tačiau „nedirba“ kai orai atšąla. Ant ledo toks apavas automobiliui visiškai netinkamas.

Dar vienas labai svarbus dalykas – slėgis padangose. Tik nuolat tikrinant, ar padangos pripūstos tiek, kiek nurodoma techninėse rekomendacijose, automobilis elgsis nepriekaištingai, o kelionės bus maksimaliai saugios. Tiek per didelis, tiek per mažas slėgis gali turėti didelės įtakos padangų dėvėjimosi tolygumui ir ilgaamžiškumui.

Tikrinti ir sureguliuoti slėgį reikėtų tik tada, kai padangos šaltos – t. y. jų temperatūra artima aplinkos temperatūrai. Labai dažnai žmonės daro klaidą kelionės metu sustodami degalinėse ir reguliuodami slėgi įšilusiose padangose.

Prieš pasirinkdami padangas pasikonsultuokite su specialistu. Vienas staigus posūkis ar slidus kelio ruožas, vienas neatsargus manevras, viena neatidumo akimirka – gali lemti labai daug – nerizikuokite savo, šeimos bei kitų eismo dalyvių saugumu. Saugių kelionių!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kokios staigmenos žiemą laukia dviejų trečdalių Lietuvos vairuotojų (10)

Lietuva kartu su Prancūzija ir Liuksemburgu patenka tarp trijų Europos šalių, kuriose dyzelinu...

Draudikų statistika atskleidžia, kada BMW vairuotojai ilsisi (33)

Ko reikėtų tikėtis ir kaip planuoti keliones per šventes: net du ilgieji savaitgaliai šiemet...

„Regitra“: nereikia smerkti kito vairuotojo už jo klaidas (2)

Geras vairuotojas turi gebėti ne tik laiku numatyti galimas kitų eismo dalyvių klaidas, bet ir...

Ragina neprarasti budrumo: vos atvarius automobilį į „Regitrą“ teko su juo atsisveikinti (43)

Prieš trejus metus atsiradus galimybei Lietuvai pasiekti Interpolo ir Šengeno informacinę sistemą...

Viena esminių taisyklių kelyje – dažnai pamirštama (10)

Daugelis vairuotojų yra įsitikinę, kad moka puikiai vairuoti ir gerai išmano kelių eismo...

Top naujienos

Andrius Tapinas. Visa Skvernelio kariauna. Po metų (17)

Kai lygiai prieš metus pradėjo dirbti Sauliaus Skvernelio kariauna, skeptikų netrūko –...

Finansų ministras patvirtino – kitąmet bus keičiami mokesčiai darbuotojams (11)

Nors kitais metais šalies ekonomika augs lėčiau nei šiemet, mokesčiai dirbantiesiems bus mažinami.

Jakilaitis užsimena apie jam ruošiamą bylą (187)

Įtampos, kilusios tarp Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) lyderio Ramūno...

Baikerio Kilkaus nužudymo tyrimas krypsta nauja linkme: Baltrūnas vėl atvestas į teismą (230)

Ikiteisminis tyrimas dėl baikerio Aivaro Kilkaus nužudymo krypsta nauja linkme – ikiteisminį...

Gyvai / Maskvoje – metinė Putino spaudos konferencija: pristatyti savo programą atsisakė nuolat pildoma (55)

Ketvirtadienį Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas rengia tradicinę gruodžio mėnesio spaudos...

Aplankė 3 vietas, kur pietauja bankininkai ir savivaldybės darbuotojai: žmonėms „iš gatvės“ čia nuolaidos netaikomos

Jau nieko nebestebina, kad įvairiuose biurų pastatuose kuriasi ne tik biurai, bet ir maitinimo...

Automobilių mokestis – neišvengiamas, bet yra viena problema (241)

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis kritiškai vertina finansų ministro Viliaus Šapokos kalbas...

Ignalinos atominės vadovui – įtarimai piktnaudžiavimu (50)

Teisėsauga pareiškė įtarimus Ignalinos atominės elektrinės (IAE) vadovui Dariui Janulevičiui ir...

Kukuraitis žada esminę pensijų sistemos pervarką: pajus ir pensininkai, ir dirbantieji (186)

Vakar priėmusi Valstybės biudžetą, valdžia suka galvą kaip perskirstyti daugiau mokesčių...

Kaune atidaryta pirmoji visą parą veikianti „Maxima“ (29)

Kaune atidaryta pirmoji visą parą veiksianti „ Maxima “ parduotuvė laikinojoje sostinėje. ©...