„UltraGrip Ice Arctic“ – antroji padanga, sukurta pagal nuo 2010 m. įgyvendinamą „Goodyear“ strategiją „Winning in winter“ („Laimėjimas žiemą“). Pirmasis šios strategijos „blynas“ buvo tikrai „neprisvilęs“ – tai „UltraGrip Ice+“ žieminė padanga, sulaukusi itin gerų testų rezultatų bei daugybės teigiamų vairuotojų atsiliepimų.

Gamintojai pabrėžia, kad porą metų kurta „UltraGrip Ice Arctic“ specialiai skirta Europos Šiaurės ir Baltijos šalių regionams. Pastarosios žiemos rodo, kad gamta pamėgo siurprizus ir išankstiniai visokio plauko šarlatanų spėliojimai apie laukiančius žiemiškus „džiaugsmus“ yra niekiniai, nes vieną savaitę kelius gali sukaustyti stingdantis šaltis, o po kelių dienų gali iškristi tiek sniego, kad be kastuvo bagažinėje geriau niekur nevažiuoti.

Dėl nepalankių ir reguliariai kintančių žiemos sąlygų Šiaurės šalių keliais važinėjantys vairuotojai ieško tokių padangų, kurių savybės ir sukibimas atitiktų jų poreikius. Neseniai paskelbti GFK duomenys rodo, kad daug Šiaurės ir Baltijos regionuose gyvenančių vairuotojų atėjus žiemai rinksis dygliuotąsias padangas. Duomenys atskleidžia, kad Estijoje 65 proc. visų automobilių yra su tokio tipo padangomis, Švedijoje šis skaičius siekia bemaž 55 proc., o Suomijoje – net 85 proc. GFK tyrimas taip pat parodė, kad šiauriniuose Rusijos regionuose, besidriekiančiuose nuo Suomijos iki Beringo jūros, su dygliuotomis padangomis važinėja 75 proc. visų vairuotojų.

„UltraGrip Ice Arctic“ – naujoves įkūnijanti dygliuotoji padanga

Iš konkurentų naujoji „UltraGrip Ice Arctic“ pirmiausia išsiskiria naujoviškais, pagal „Multicontrol Ice“ technologiją sukurtais kryptiniais dygliais, kurie automobiliui suteikia geresnį valdymą ant ledo. Iki šiol padangų gamintojai tradiciškai rinkdavosi apskritus ar stačiakampius dyglius, o „Goodyear“ sugalvojo naujai padangai naudoti šešiabriaunio dizaino dyglius.

Siekiant pagerinti sukibimą, dyglių priekinės briaunos yra aštrios ir sukimba su ledu greitėjant, tuo tarpu aštriabriauniai jų šonai lemia gerą šoninį sukibimą ir stabilumą įveikiant apledėjusio kelio vingius. Nauja forma suteikia kaiščiui kietumo, o platesnė užpakalinė briauna reikalinga veiksmingam stabdymui užtikrinti.

Dygliai „UltraGrip Ice Arctic“ išdėstyti taip, kad sukantis padangai būtų užtikrinamas sukibimas per visą jos plotį. Be to, nuo 2013 m. vidurio Europoje įsigalios nauji reikalavimai dygliuotosioms padangoms – viename padangos metre negalės būti daugiau nei 50 dyglių, o „UltraGrip Ice Arctic“ jau atitinka šį reikalavimą. „Goodyear“ specialistų teigimu, naujoviška kaiščio forma užtikrina ir tai, kad dygliai išlaikys kryptinę padėti net ir po ilgo padangos eksploatavimo.

Siekiant didesnio saugumo sniegu padengtuose keliuose, padangos konstrukcija ir protektorius buvo patobulinti tiesiomis „V“ formos įpjovomis, todėl bloko kraštas, liesdamasis su sniegu, veikia kaip dinaminis pakopinis paviršius, taip pagerindamas sukibimą. Šį poveikį sustiprina griovelių įpjovos, kurios vietoje tarsi sulaiko sniegą ir padidina trinties energiją. Taip pat specialiai sukurtas pakopinis ir dantytas protektoriaus krašto paviršius „sugriebia“ sniegą padangos šonuose.

„Goodyear“ nepamiršo ir apie padangų savybes, kurios reikalingos patikimam važiavimui tiek ant sauso, tiek ant šlapio paviršiaus. Važiuojant šlapiu keliu, gilūs grioveliai lengviau pašalina pažliugusį sniegą ir vandenį, o ant ledo maksimaliai padidina sąlyčio plotą. Tuo tarpu naujai sukurtas silicio gumos mišinys užtikrina, kad stabdant šlapiame kelyje energija bus gerai išsklaidoma. Žvelgiant į padangą sunku tuo patikėti, bet „UltraGrip Ice Arctic“ rašte yra 28 skirtingos linijos. Pirkėjai galės rinktis R13-R17 dydžio „UltraGrip Ice Arctic“ padangas.

Nauja dyglių technologija – ir „Dunlop“ padangoms

Švedijoje taip pat buvo pristatyta „Goodyear“ valdomos kompanijos „Dunlop“ nauja dygliuotoji padanga „Ice Touch“, sukurta pagal „Goodyear UltraGrip Ice Arctic“ panaudotą technologiją. Naujoji dygliuota padanga buvo specialiai sukurta atšiauriausiomis žiemos sąlygomis, kurios pasitaiko tokiose šalyse, kaip Suomija, Švedija, Norvegija ir Baltijos šalys, važinėjantiems galingų automobilių savininkams.

„Šiaurės šalių žiemos jau įrodė, kad gali būti labai ekstremalios, o keliaujant šiaurės link važiavimo sąlygos žiemą tik blogėja, – teigė Šiaurės regionui skirtų produktų specialistas Magnusas Lordas Arenanderis. – Pastaraisiais metais žiemos Europos žemyne buvo atšiauresnės ir neprognozuojamos, o Šiaurės Europos šalių vairuotojai dažnai patiria didžiausią tokių žiemų rūstybę. Siekdami padėti jiems saugiai įveikti žiemos iššūkius, pristatome naują dygliuotą galingų automobilių padangą, specialiai sukurtą sudėtingoms žiemos sąlygoms“.

„Ice Touch“ padangą „Dunlop“ sukūrė vairuotojams, dažnai važinėjantiems apledėjusiais ir užšalusiais ežerais ir upėmis besidriekiančiais keliais. Naujosios padangos išsiskiria daugiakrypčiu 4D dyglių dizainu. Siekiant pagerinti trauką, 4D dygliai turi aštrias briaunas, sukimbančias su ledu greitėjant, o aštriabriauniai jų šonai sudaro sąlygas geram šoniniam sukibimui su ledu, kad vairuotojai galėtų lengviau įveikti posūkius apledėjusiuose keliuose. Gamintojų teigimu, daugiakryptės briaunos protektoriaus paviršiuje užtikrina padangos sukibimą visomis kryptimis.

Specialiai sudėtingam važiavimui apsnigtais keliais sukurta „Dunlop Ice Touch“ geriau sukimba su sniegu, nes ji gaminama iš žemai temperatūrai pritaikyto gumos mišinio, sujungiant polimerą ir plastifikatorių, kuris lemia didelį lankstumą žemoje temperatūroje. Sukibimą taip pat pagerina specialiai suprojektuoti sniego sulaikymo grioveliai, padidinantys trintį, ir tarpusavyje sukimbančios lamelės, kurios subraižo sniego dangą. Važiuojant per gilų sniegą, į jį įsikabina dantytos aštrios protektoriaus krašto briaunos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)