aA
Nors tradiciškai su pirmuoju sniegu baigiasi ir dviratininkų sezonas, tačiau besikeičiantis klimatas, didmiesčius kankinančios spūsčių problemos, tobulėjančios technologijos dviračių entuziastus skatina likti ištikimiems savo pomėgiui ir šaltuoju periodu.
Specialistai išskiria kelias dviratininkų klaidas
Specialistai išskiria kelias dviratininkų klaidas
© E. Buiko nuotr.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, Europos bendrovė „ERGO Insurance“ Lietuvoje perspėja, kad žiemą rizikos dviratininkams yra kitokios nei vasarą ir pataria, kokių priemonių imtis, norint sumažinti grėsmę sveikatai ir transporto priemonei.

Tinkamai paruoštas dviratis

„Drausdami dviratininkus pastebėjome, kad jiems kyla kelios pagrindinės rizikos: transporto priemonės vagystė, traumos bei lūžiai ir, važiuojant dviračiu, sukelta žala, kuomet dviratininkas tampa eismo įvykio kaltininku. Paskutinės dvi rizikos gerokai išauga šaltuoju metų periodu“, – sako „ERGO Insurance“ žalų administravimo departamento direktorius Lietuvoje Audrius Pilčicas.

Pirmas dalykas, kurį pataria specialistai – tai tinkamas dviračio paruošimas žiemos sezonui. Jau dešimtą žiemą dviračiu važinėjantis Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Eduardas Kriščiūnas teigia, kad prieš žiemos sezoną jis pakeičia paprastas padangas į dygliuotas.

„Ruošiant dviratį žiemai reikėtų pakeisti įprastas padangas į dygliuotas dėl geresnio sukibimo su danga. Jei būtų gerai nuvalyti keliai ir pėsčiųjų takai, tai ir to nereikėtų“, – pasakoja dviračių entuziastas.

A. Pilčicas atkreipia dėmesį, kad žiemos metu šviesus paros periodas yra daug trumpesnis nei kitu metų laikų, todėl reikėtų įsitikinti, ar veikia dviračio šviesos, yra atšvaitai, taip pat nepamiršti šviesą atspindinčios liemenės.

„Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Dviratininkai gali pasirinkti – važiuoti su įjungtais žibintais arba dėvėti šviesą atspindinčią liemenę“, – sako A. Pilčicas.

Nuolat prižiūrimas dviratis

Norint ant sniego išlaikyti dviratį stabilų, padangose reikėtų palaikyti mažesnį slėgį nei įprastai. Priklausomai nuo kūno svorio, reikėtų padangose palaikyti žemutinę rekomenduojamą oro slėgio ribą – ji būna nurodoma ant dviračių padangų.

„Žiemą keliai ir takai barstomi druska – sūrus ir purvinas vanduo patenka ant dviračio dalių ir tai gali sukelti koroziją. Kad būtų išvengta neigiamo poveikio, reikėtų reguliariai plauti dviratį ar bent jau nuvalyti jį po kiekvieno važiavimo“, – sako A. Pilčicas.

Oro sąlygas atitinkanti apranga

Važiuojant dviračiu dalis kūno įšyla, o lauke dažnai būna žema ar minusinė temperatūra, todėl kyla grėsmė peršalti.

„Važiuojant dviračiu reikėtų rengtis kiek ploniau nei vaikštant. Silpniausia vieta – kaklas ir kvėpavimo takai, todėl ant kaklo reikėtų užsidėti šiltą movą. Ją galima naudoti ir apsaugant burnos bei nosies ertmes“, – patirtimi dalinasi E. Kriščiūnas.

Žiemą pirmiausia pradeda šalti plaštakos ir pėdos. Kad būtų malonu važiuoti, turėtumėte didesnį dėmesį skirti galūnėms. „Kai kurie dviračių entuziastai po įprastomis pirštinėmis dar užsideda plastikines pirštines, taip sukurdami papildomą garų sluoksnį, apsaugojantį nuo šalimo“, – sako A. Pilčicas.

Tomas Indriulionis, Orto24.lt ortopedas-traumatologas, atkreipia dėmesį, kad dėl netinkamai paruošto dviračio sporto entuziastams gali grėsti ir lėtinės ligos: po pasivažinėjimo pradeda skaudėti kelio ir riešų sąnarius, nugarą, kaklą, gali tirpti rankos.

Apgalvoti maršrutai

Važinėjantys dviračiu žiemą skundžiasi, kad daugiausiai bėdų kyla dėl nevalytų dviračių takų.

Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, kad dviratininkai turėtų važiuoti specialiai pažymėtomis eismo juostomis arba dviračių takais. Kelio dalimi važiuoti galima tuomet, kai nėra šių takų arba kelkraštis netinkamas – tuomet reikėtų važiuoti dešine eismo juosta, kuo arčiau jos krašto“, – sako draudimo bendrovės atstovas.

Budrumas žiemą itin svarbus

Dešimt metų žiemą važinėjančiam E. Kriščiūnui neteko patirti traumos, tačiau jis nurodo, kad važinėjant žiemą yra pavojinga užkliūti už apsnigtų objektų.

„Žiemą pavojingiau yra užkliūti už šaligatvio bortelių ir nugriūti. Kiekvienai žiemai prasidėjus būna juokinga, kai vėl nugriūnu, bet dar neteko traumos patirti – važiuojant mažu greičiu traumos tikimybė būna nedidelė“, – patirtimi dalinasi dviračių entuziastas.

Deja, kitiems pasiseka mažiau. Ortopedas-traumatologas T. Indriulionis, nurodo, kad nugriuvus dažniausiai patiriami nubrozdinimai, o kartais ir kaulų lūžiai. „Važiuojant svarbu susikaupti, nesiblaškyti, laikytis saugaus greičio“, – pataria specialistas.

Jei po pasivažinėjimo atsirado skausmas, tuomet traumatologas rekomenduoja namuose kuo greičiau atšaldyti skaudamą vietą, kad būtų sumažinta uždegimo tikimybė. Patyrus rimtesnę traumą, sumuštas vietas tikslinga šaldyti, esant nubrozdinimams ar žaizdoms jas dezinfekuoti, sutvarstyti. Esant gilioms žaizdoms ar galūnių deformacijoms, nedelsiant kreiptis į gydymo įstaigą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Siūlo keisti įstatymą – vairuotojus galėtų stabdyti ir tikrinti neuniformuoti VMI darbuotojai

Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme siūloma naujovė - pataisa, kuri suteiktų leidimą...

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais – aplinkosaugininkų įspėjimas

Kas savaitę sulaukiant beveik arti dviejų šimtų skambučių apie į autoįvykius pakliuvusius...

Ekspertai apie žieminių padangų naudojimą vasarą: brangstant degalams, tai – finansiškai skausmingas sprendimas

„Žieminės padangos jau beveik atgyveno, per vasarą jas visiškai užbaigsiu ir rudenį pirksiu...

Automobilio priežiūra vasarą – 5 patarimai, padėsiantys keliauti saugiau

Vasara – kelionių metas. Didelė dalis keliaujančiųjų savo nuotykiams renkasi būtent...

Nuo šiol dėl eismo nesklandumų vilniečiai turės kreiptis į 3 skirtingas įmones

Siekdama užtikrinti eismo saugumą ir darbų atlikimą laiku, Vilniaus savivaldybė sostinę...

Top naujienos

Delfi iš Taivano: ar Kinija gali ryžtis tokiam žingsniui kaip Rusija ir kas ją sustabdys

Taivane gyvenantys lietuviai juokauja, kad mūsų šaliai padovanojus vakcinų nuo COVID-19, jie...

Verslas PliusAistė Žebrauskienė

Europos Honkongu turėjęs tapti Kaliningradas nukentės labiau nei likusi Rusija: kuo šis kraštas svarbus

Dėl savo išskirtinės geografinės padėties ir Vakarų atsako į Ukrainoje vykdomą karą...

Laukiantiems NT atpigimo, ekspertas siunčia žinutę: tikimybė, kad būsto kainos kris, lygi nuliui

Maždaug 7 metus buvusiai neigiamai Euribor 6 mėn. palūkanų normai perkopus nulį ir tapus...

Vėsūs namai, kai lauke net +30 laipsnių: pasakoja apie sistemas, su kuriomis tikrai neteks prakaituoti Išsamus vaistininko komentaras

Kai termometro stulpelis lauke raudonuoja ties 30 laipsnių temperatūros riba, namuose tikrai norisi...

Delfi PliusArūnas Spraunius

Kremliaus „supratėjams“ atėjo beviltiškumo metas: Putino banditizmas taip smogė, kad pakalikams Vakaruose tenka keisti plokštelę

Tarptautinių žodžių žodynas žodį „splinas“ aiškina kaip apatiją, prislėgtą būseną,...

Prieš pat 19 gimtadienį nušautas „TikTok“ žvaigždės Ophelios Nichols sūnus: mama į milijonus sekėjų kreipėsi su prašymu

„ TikTok “ žvaigždė Ophelia Nichols gedi – likus kelioms dienoms iki devynioliktojo...

Aktyviausiame Europos ugnikalnyje išbandyti naujausi kosminiai robotai: mokslininkai ruošiasi ypatingai misijai į Mėnulį ir Marsą

Juodų dulkių tyruose važinėja robotai. Ir nors pagal scenarijų ir turėtume įsivaizduoti, kad...

Verslas PliusMark Burton

Metalų rinkos griūtis – didžiausia nuo Didžiosios recesijos laikų

Pramoniniai metalai išgyvena blogiausią ketvirtį nuo 2008 metų finansinės krizės, nes išaugus...

Koks bus Rusijos kerštas dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą draudimo: galimi keli variantai (14)

Rusija i tulžingai užsipuolus Lietuvą dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą...

Paviešintas pokalbis: apie ką likus 4 dienoms iki karo kalbėjosi Putinas ir Macronas (2)

Prancūzijos žurnalistai paviešino Rusijos ir Prancūzijos prezidentų telefoninio pokalbio,...