aA
Nors tradiciškai su pirmuoju sniegu baigiasi ir dviratininkų sezonas, tačiau besikeičiantis klimatas, didmiesčius kankinančios spūsčių problemos, tobulėjančios technologijos dviračių entuziastus skatina likti ištikimiems savo pomėgiui ir šaltuoju periodu.
Specialistai išskiria kelias dviratininkų klaidas
© E. Buiko nuotr.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, Europos bendrovė „ERGO Insurance“ Lietuvoje perspėja, kad žiemą rizikos dviratininkams yra kitokios nei vasarą ir pataria, kokių priemonių imtis, norint sumažinti grėsmę sveikatai ir transporto priemonei.

Tinkamai paruoštas dviratis

„Drausdami dviratininkus pastebėjome, kad jiems kyla kelios pagrindinės rizikos: transporto priemonės vagystė, traumos bei lūžiai ir, važiuojant dviračiu, sukelta žala, kuomet dviratininkas tampa eismo įvykio kaltininku. Paskutinės dvi rizikos gerokai išauga šaltuoju metų periodu“, – sako „ERGO Insurance“ žalų administravimo departamento direktorius Lietuvoje Audrius Pilčicas.

Pirmas dalykas, kurį pataria specialistai – tai tinkamas dviračio paruošimas žiemos sezonui. Jau dešimtą žiemą dviračiu važinėjantis Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Eduardas Kriščiūnas teigia, kad prieš žiemos sezoną jis pakeičia paprastas padangas į dygliuotas.

„Ruošiant dviratį žiemai reikėtų pakeisti įprastas padangas į dygliuotas dėl geresnio sukibimo su danga. Jei būtų gerai nuvalyti keliai ir pėsčiųjų takai, tai ir to nereikėtų“, – pasakoja dviračių entuziastas.

A. Pilčicas atkreipia dėmesį, kad žiemos metu šviesus paros periodas yra daug trumpesnis nei kitu metų laikų, todėl reikėtų įsitikinti, ar veikia dviračio šviesos, yra atšvaitai, taip pat nepamiršti šviesą atspindinčios liemenės.

„Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Dviratininkai gali pasirinkti – važiuoti su įjungtais žibintais arba dėvėti šviesą atspindinčią liemenę“, – sako A. Pilčicas.

Nuolat prižiūrimas dviratis

Norint ant sniego išlaikyti dviratį stabilų, padangose reikėtų palaikyti mažesnį slėgį nei įprastai. Priklausomai nuo kūno svorio, reikėtų padangose palaikyti žemutinę rekomenduojamą oro slėgio ribą – ji būna nurodoma ant dviračių padangų.

„Žiemą keliai ir takai barstomi druska – sūrus ir purvinas vanduo patenka ant dviračio dalių ir tai gali sukelti koroziją. Kad būtų išvengta neigiamo poveikio, reikėtų reguliariai plauti dviratį ar bent jau nuvalyti jį po kiekvieno važiavimo“, – sako A. Pilčicas.

Oro sąlygas atitinkanti apranga

Važiuojant dviračiu dalis kūno įšyla, o lauke dažnai būna žema ar minusinė temperatūra, todėl kyla grėsmė peršalti.

„Važiuojant dviračiu reikėtų rengtis kiek ploniau nei vaikštant. Silpniausia vieta – kaklas ir kvėpavimo takai, todėl ant kaklo reikėtų užsidėti šiltą movą. Ją galima naudoti ir apsaugant burnos bei nosies ertmes“, – patirtimi dalinasi E. Kriščiūnas.

Žiemą pirmiausia pradeda šalti plaštakos ir pėdos. Kad būtų malonu važiuoti, turėtumėte didesnį dėmesį skirti galūnėms. „Kai kurie dviračių entuziastai po įprastomis pirštinėmis dar užsideda plastikines pirštines, taip sukurdami papildomą garų sluoksnį, apsaugojantį nuo šalimo“, – sako A. Pilčicas.

Tomas Indriulionis, Orto24.lt ortopedas-traumatologas, atkreipia dėmesį, kad dėl netinkamai paruošto dviračio sporto entuziastams gali grėsti ir lėtinės ligos: po pasivažinėjimo pradeda skaudėti kelio ir riešų sąnarius, nugarą, kaklą, gali tirpti rankos.

Apgalvoti maršrutai

Važinėjantys dviračiu žiemą skundžiasi, kad daugiausiai bėdų kyla dėl nevalytų dviračių takų.

Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, kad dviratininkai turėtų važiuoti specialiai pažymėtomis eismo juostomis arba dviračių takais. Kelio dalimi važiuoti galima tuomet, kai nėra šių takų arba kelkraštis netinkamas – tuomet reikėtų važiuoti dešine eismo juosta, kuo arčiau jos krašto“, – sako draudimo bendrovės atstovas.

Budrumas žiemą itin svarbus

Dešimt metų žiemą važinėjančiam E. Kriščiūnui neteko patirti traumos, tačiau jis nurodo, kad važinėjant žiemą yra pavojinga užkliūti už apsnigtų objektų.

„Žiemą pavojingiau yra užkliūti už šaligatvio bortelių ir nugriūti. Kiekvienai žiemai prasidėjus būna juokinga, kai vėl nugriūnu, bet dar neteko traumos patirti – važiuojant mažu greičiu traumos tikimybė būna nedidelė“, – patirtimi dalinasi dviračių entuziastas.

Deja, kitiems pasiseka mažiau. Ortopedas-traumatologas T. Indriulionis, nurodo, kad nugriuvus dažniausiai patiriami nubrozdinimai, o kartais ir kaulų lūžiai. „Važiuojant svarbu susikaupti, nesiblaškyti, laikytis saugaus greičio“, – pataria specialistas.

Jei po pasivažinėjimo atsirado skausmas, tuomet traumatologas rekomenduoja namuose kuo greičiau atšaldyti skaudamą vietą, kad būtų sumažinta uždegimo tikimybė. Patyrus rimtesnę traumą, sumuštas vietas tikslinga šaldyti, esant nubrozdinimams ar žaizdoms jas dezinfekuoti, sutvarstyti. Esant gilioms žaizdoms ar galūnių deformacijoms, nedelsiant kreiptis į gydymo įstaigą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas kaltas, kad net apšviestose perėjose vairuotojai nepamato pėsčiųjų (81)

Kai 8 valandą ryte dar tamsu, o 16 valandą – jau tamsu, kelionių sutemus neišvengia nė vienas...

Ką turite padaryti vakare, kad ryte sėkmingai užvestumėte automobilį (57)

Atšalus orams rytais į automobilių stovėjimo aikšteles grįžta langų gremžimo garsai,...

Draudikai nerimauja dėl vairuotojų, naudojančių eismo programėles: perspėja apie pasekmes (37)

Nors kalbėti telefonu vairuojant Lietuvoje negalima, mūsų šalies vairuotojai vis tiek nepaleidžia...

Ką daryti, kad prasidėjus žiemai automobilio durys ir spynelės neužšaltų (10)

Prasidėjus šalnoms, svarbu tinkamai pasirūpinti savo automobiliu. Bene visi žino, kad reikia...

Išsprendė KET galvosūkį dėl posūkio į kairę: keturiose sankryžose policija baudų nedalins (56)

Po to, kai lapkričio 1-ąją įsigaliojo nauja eismo judėjimo sankryžose tvarka, praėjo jau...

Top naujienos

Naujausi orų modeliai parodė, koks bus likęs gruodis: ar dar verta tikėtis šalčio (37)

Laidoje „DELFI diena“ sinoptikė Izolda Marcinonienė tikino, kad artimiausios dienos bus...

Turkija vėl keičia nuomonę: dėl Baltijos šalių gynybos planų taškas dar nepadėtas atnaujinta (435)

NATO negalės paskelbti Baltijos šalių gynybos plano, kol nebus paskelbtas planas dėl pavojaus,...

Europos plieno industrija išgyvena krizę: patiria nuostolius, atleidžia darbuotojus (18)

Europos plieno pramonė patiria dar vieną krizę: finansiniams nuostoliams ir darbo vietų mažinimui...

Palanga kaip reikiant pasistengė: sužibusi kalėdinė eglutė nutvieskė visą kurortą (20)

Švenčių laukimu pradedanti gyventi Palanga prieš pat eglutės įžiebimą pakvietė kurorto...

Naujas mokestis gresia šimtams tūkstančių: labiausiai pajus dyzelininių automobilių savininkai (389)

Valdantieji nepasiduoda ir ketina naująjį taršių automobilių mokestį įvesti kartu su 2020 metų...

Iš dviejų Europos čempionato pusfinaliuose dalyvavusių lietuvių į finalą prasibrovė tik vienas (5)

Jungtinės Karalystės Glazgo mieste vykstančiame Europos trumpo (25 m) baseino plaukimo čempionate...

Alytuje įžiebta Kalėdų eglutė: šventės dalyviai laimės šaldytuvą

Penktadienio vakarą Alytaus Rotušės aikštėje 8 100 lempučių nušvito svarbiausia Dzūkijos...

Landsbergienė traukiasi nuo savo verslo vairo – dirbs samdytas vadovas (425)

Privačių mokyklų UAB „ Karalienės Mortos mokykla “ bei darželių UAB „ Vaikystės sodas “...

Unikalios Kauno vietos – jų istorijos privers atkeliauti čia iš kitų miestų (1)

Seniai buvote išvykę už savo miesto ribų? Galbūt pasiilgote kvapą gniaužiančio Lietuvos...

Vaikai ir dovanos: psichologė pasakė, kiek yra per daug ir kodėl nereikėtų gąsdinti, kad Kalėdų Senelis nieko neatneš

Ar jau pasirūpinote kalėdinėmis dovanomis? Jei dar ne, bent dalis jūsų jau apie jas galvoja....