aA
Pagal principą „vairuoju, kaip noriu“ įpratusiems Panevėžio Nemuno g. žiede važiuoti vairuotojams nubraižytos eismo juostos tapo sunkiai įveikiamu iššūkiu.
Eismas žiede Panevėžyje
© V. Bulaitis

Penktadienio naktį žiedinės sankryžos ženklinimas patobulintas, tačiau iki tol neišvengta ne vienos avarinės situacijos ir net avarijos. Ketvirtadienį žiede susidūrė du automobiliai – „Ford“ ir vienos miesto vairavimo mokyklos „Hyundai“, vairuojamas mokinės. Vairavimo mokyklos automobiliui važiuojant pirmąja eismo juosta, iš antrosios į S. Kerbedžio gatvę, greičiausiai suklaidintas žymėjimo, suko „Ford“ vairuotojas.

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vairuotojų praktinio mokymo vadovas Vytautas Šakėnas, apžiūrėjęs žiedinę sankryžą, sako, kad dabar jau pataikyta į dešimtuką. Jo manymu, belikusi vienintelė bėda – savotiškas pačių vairuotojų aklumas.

„Kai mieste pastato naują kelio ženklą, kol kas nors nepasako, dažnai nepamatai, bet yra prieš nosį ženklinimo linijos, nubraižytos rodyklės, ką vairuotojas tikrai mato. Jų nepaisymas yra arba aklumas, arba nežinia, ką prie vairo veikia tokie vairuotojai“, – V. Šakėnas stebėjosi penktadienį atnaujintame žiede vis dar daromais pažeidimais.

Jo nuomone, greičiausiai vairuotojai mano, kad tam tikrais atvejais Kelių eismo taisyklių galima ir nepaisyti.

„Įvažiavau į žiedinę sankryžą, man reikia važiuoti toliau, o čia – ištisinė linija. Na ir kas? Galima kirsti, argi ne? Toks mąstymas tikriausiai dar labai populiarus“, – svarsto V. Šakėnas.

Jis vairuotojams duoda paprastą patarimą: prieš įvažiuojant į Nemuno g. žiedinę sankryžą, pasižiūrėti į kelio ženklus ir žinoti, kur norima toliau važiuoti.

„Jeigu planuojate sukti į pirmą išvažiavimą į dešinę, įvažiuoti turite iš pirmos juostos, jei toliau – iš antros. Kitas svarbus dalykas: jeigu matote, kad atsiremiate į ištisinę liniją, nekirskite jos. Apsisukite, kur galite“, – kaip išvengti avarinių situacijų sankryžoje, aiškina V. Šakėnas.

Vienintelė Lietuvoje

Nemuno g. žiede ženklinant padarytų klaidų neišvengta. V. Šakėno nuomone, negalima taip kardinaliai keisti eismo žiedinėje sankryžoje laiku nepastačius kelio ženklų ir svarbiausia – be ženklinimo rodyklių. O šias vairuotojai išvydo tik penktadienį ryte.

Viena tokių kritinių vietų buvo ties išvažiavimu į S. Kerbedžio gatvę. Pagal ženklinimą atrodė, kad į ją iš žiedo galima sukti ir iš pirmos, ir iš antros eismo juostos. Tad žiedine sankryža pirmąja juosta važiuojančiam vairuotojui nesukant į dešinę, o iš antrosios kitam sugalvojus sukti – buvo galima gauti į šoną.

„Ten ir anksčiau būdavo panašių avarijų, nes kai kas sugalvodavo išvažiuoti iš antros eismo juostos, nors niekada nebuvo galima to daryti“, – pastebi V. Šakėnas.

Penktadienį gatvių ženklintojai šią problemą jau buvo išsprendę. Dar viena klaida buvo padaryta ženklintojams nepalikus įvažiavimo į sankryžą iš Žiedo gatvės – šią vietą žymėjo ištisinė linija, kurios daugelis vairuotojų paprasčiausiai nepaisydavo.

Panevėžiečiams pasipiktinus tokiu ženklinimu, ties Žiedo gatve atsirado punktyrinė linija. V. Šakėno manymu, dabar, kai Nemuno g. žiedinėje sankryžoje juostos nubraižytos tinkamai, saugumas priklausys tik nuo vairuotojų pastabumo ir noro laikytis Kelių eismo taisyklių.

„Vairuojant reikia žiūrėti truputį toliau nosies galo ir tiek“, – sako būsimųjų vairuotojų mokytojas. Anot jo, nenuostabu, kad gatvėse atsiradus net ir nedideliems pokyčiams, kyla sumaištis. „Kai Vilniuje žiedinėse sankryžose pakeitė tvarką, taip pat pradžioje buvo chaosas“, – pamena V. Šakėnas.

Jo teigimu, sovietiniais laikais ilgą laiką vidinio eismo juostų žymėjimo žiedinėje sankryžoje net nebuvo. Vėliau jis tai atsirasdavo, tai nusitrindavo.

„Visa bėda, kad antros tokios sankryžos, kokia yra Panevėžyje, Nemuno gatvėje, Lietuvoje net nėra. Tai yra tik pusė žiedo. Kažkada esu matęs miesto generalinį planą – turėjo būti visas žiedas“, – pasakoja V. Šakėnas. Pasak jo, pagal tuometį planą ten, kur dabar eina Žiedo gatvė, turėjo atsirasti pervaža.

Tereikia atidumo

V. Šakėno nuomone, vairuotojus pripratinti prie pasikeitusios tvarkos Nemuno g. žiede turėtų būti ir Kelių policijos rūpestis.

Profesionalaus vairuotojo teigimu, laikas dar parodys, kas šioje sankryžoje darysis piko valandomis. Nors žiedinėje sankryžoje spūsčių neturėtų kilti, tačiau iš pradžių jų gali pasitaikyti vairuotojams neteisingai pasirinkus eismo juostą.

„Svetimame mieste mes visada žiūrime į ženklinimą, ženklus ir važiuojame pagal juos, o savame kartais ir nenorime matyti“, – konstatuoja V. Šakėnas.

Panevėžyje netolimoje ateityje turėtų atsirasti ir daugiau žiedų. Į juos pertvarkyti numatoma kelias miesto sankryžas: Klaipėdos-Dariaus ir Girėno gatvių, Marijonų-Pušaloto-Stoties gatvių bei S. Kerbedžio ir Senamiesčio gatvių. V. Šakėno manymu, planuojami maži žiedai, todėl su jais vairuotojams bėdų neturėtų būti, nes jais greitai važiuoti neįmanoma.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuojantys „dyzelius“ gali išvengti bėdų su DPF: apie „ligas“ išduoda keli signalai (82)

Dyzelinis automobilis su įdiegtomis ir tinkamai veikiančiomis išmetamųjų dujų neutralizavimo...

Vairuotojai nežino, kaip sukti į dešinę prie naujų šviesoforų: stovi, nors gali važiuoti (126)

Nuo lapkričio pirmosios įsigaliojo naujos Kelių eismo taisyklės ( KET ), apibrėžiančios, kaip...

Keliuose šiemet žuvusių daugiau nei pernai – kas dėl to kaltas? (49)

Kalbėdami apie saugumą kelyje, vairuotojai skundžiasi pėsčiųjų elgesiu, o pastarieji keiksnoja...

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (6)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Kas skiriasi, kai nusipirktas automobilis registruojamas internetu, o ne nuvykus į „Regitrą“ (3)

Tikriausiai esate girdėję sakant, kad norint įregistruoti automobilį „Regitroje“ reikia tam...

Top naujienos

Ypač griežta kardomoji priemonė Venckienei: su apykoje nuo namų negalės nutolti toliau nei 500 m Venckienė šypsojosi, bet buvo nekalbi; papildyta (214)

Antradienį Vilniaus apygardos teismas panaikino Kauno miesto apylinkės teismo sprendimą pratęsti...

Kauniečiai išrado visiškai naują vaistą iš žolės: tai bus priešnuodis dažniausiai lietuvių ligai (70)

Kvapnioji aniužė – Lietuvoje aptinkamas stipraus mėtų kvapo vaistinis prieskoninis augalas,...

Sunerimo dėl išaugusių būsto paskolų: siūlo kelias išeitis papildyta (61)

Dėl didėjančių būsto paskolų normų sunerimo ir Lietuvos bankas . Tvirtinama, kad didesnė...

Protestuoti susirinkę ugniagesiai prabilo apie savo algas: „į rankas“ negauna nė 500 eurų (64)

Į protestą prie Vyriausybės antradienį susirinkę apie pusšimtį savivaldybių ugniagesių...

Narkevičius susimokėjo už vakarienes Abu Dabyje ir Minske (42)

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius susimokėjo už maitinimo išlaidas Abu Dabyje ir...

Į politiką su Puteikiu sukanti Kručinskienė: viskas prasidėjo nuo areštinės papildyta (475)

Pirmadienį Lietuvos centro partija „Gerovės Lietuva “ pranešė, kad 2020 metų Seimo...

Plušate ant bėgtakio, kad atsikratytumėte kilogramų? Veltui – yra geresnis būdas sulieknėti (1)

Šiais laikais, kai turime visas galimybes stebėti tiesioginius duomenis apie savo treniruotę ir...

Gyvenimas dabar ir prieš 10 metų: Lietuva mušė rekordus, bet gyventojai sako įperkantys mažiau

Pastarąjį dešimtmetį gyventojų finansinė situacija gerėjo, vis daugiau save gali priskirti...

Ko laukia Antanas Juknevičius 2020-ųjų Dakaro ralyje

Tas pats automobilis, tas pats šturmanas - pasikeitęs tik komandos pavadinimas ir, atrodo, daugiau...

Paklausęs, ar Trumpui rūpi Ukraina, sulaukė bjauraus atsakymo (304)

Restorane po atviru dangumi pietavęs Donaldo Trumpo pasiuntinys kalbėdamas su prezidentu mobiliuoju...