aA
Pagal principą „vairuoju, kaip noriu“ įpratusiems Panevėžio Nemuno g. žiede važiuoti vairuotojams nubraižytos eismo juostos tapo sunkiai įveikiamu iššūkiu.
Eismas žiede Panevėžyje
Eismas žiede Panevėžyje
© V. Bulaitis

Penktadienio naktį žiedinės sankryžos ženklinimas patobulintas, tačiau iki tol neišvengta ne vienos avarinės situacijos ir net avarijos. Ketvirtadienį žiede susidūrė du automobiliai – „Ford“ ir vienos miesto vairavimo mokyklos „Hyundai“, vairuojamas mokinės. Vairavimo mokyklos automobiliui važiuojant pirmąja eismo juosta, iš antrosios į S. Kerbedžio gatvę, greičiausiai suklaidintas žymėjimo, suko „Ford“ vairuotojas.

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vairuotojų praktinio mokymo vadovas Vytautas Šakėnas, apžiūrėjęs žiedinę sankryžą, sako, kad dabar jau pataikyta į dešimtuką. Jo manymu, belikusi vienintelė bėda – savotiškas pačių vairuotojų aklumas.

„Kai mieste pastato naują kelio ženklą, kol kas nors nepasako, dažnai nepamatai, bet yra prieš nosį ženklinimo linijos, nubraižytos rodyklės, ką vairuotojas tikrai mato. Jų nepaisymas yra arba aklumas, arba nežinia, ką prie vairo veikia tokie vairuotojai“, – V. Šakėnas stebėjosi penktadienį atnaujintame žiede vis dar daromais pažeidimais.

Jo nuomone, greičiausiai vairuotojai mano, kad tam tikrais atvejais Kelių eismo taisyklių galima ir nepaisyti.

„Įvažiavau į žiedinę sankryžą, man reikia važiuoti toliau, o čia – ištisinė linija. Na ir kas? Galima kirsti, argi ne? Toks mąstymas tikriausiai dar labai populiarus“, – svarsto V. Šakėnas.

Jis vairuotojams duoda paprastą patarimą: prieš įvažiuojant į Nemuno g. žiedinę sankryžą, pasižiūrėti į kelio ženklus ir žinoti, kur norima toliau važiuoti.

„Jeigu planuojate sukti į pirmą išvažiavimą į dešinę, įvažiuoti turite iš pirmos juostos, jei toliau – iš antros. Kitas svarbus dalykas: jeigu matote, kad atsiremiate į ištisinę liniją, nekirskite jos. Apsisukite, kur galite“, – kaip išvengti avarinių situacijų sankryžoje, aiškina V. Šakėnas.

Vienintelė Lietuvoje

Nemuno g. žiede ženklinant padarytų klaidų neišvengta. V. Šakėno nuomone, negalima taip kardinaliai keisti eismo žiedinėje sankryžoje laiku nepastačius kelio ženklų ir svarbiausia – be ženklinimo rodyklių. O šias vairuotojai išvydo tik penktadienį ryte.

Viena tokių kritinių vietų buvo ties išvažiavimu į S. Kerbedžio gatvę. Pagal ženklinimą atrodė, kad į ją iš žiedo galima sukti ir iš pirmos, ir iš antros eismo juostos. Tad žiedine sankryža pirmąja juosta važiuojančiam vairuotojui nesukant į dešinę, o iš antrosios kitam sugalvojus sukti – buvo galima gauti į šoną.

„Ten ir anksčiau būdavo panašių avarijų, nes kai kas sugalvodavo išvažiuoti iš antros eismo juostos, nors niekada nebuvo galima to daryti“, – pastebi V. Šakėnas.

Penktadienį gatvių ženklintojai šią problemą jau buvo išsprendę. Dar viena klaida buvo padaryta ženklintojams nepalikus įvažiavimo į sankryžą iš Žiedo gatvės – šią vietą žymėjo ištisinė linija, kurios daugelis vairuotojų paprasčiausiai nepaisydavo.

Panevėžiečiams pasipiktinus tokiu ženklinimu, ties Žiedo gatve atsirado punktyrinė linija. V. Šakėno manymu, dabar, kai Nemuno g. žiedinėje sankryžoje juostos nubraižytos tinkamai, saugumas priklausys tik nuo vairuotojų pastabumo ir noro laikytis Kelių eismo taisyklių.

„Vairuojant reikia žiūrėti truputį toliau nosies galo ir tiek“, – sako būsimųjų vairuotojų mokytojas. Anot jo, nenuostabu, kad gatvėse atsiradus net ir nedideliems pokyčiams, kyla sumaištis. „Kai Vilniuje žiedinėse sankryžose pakeitė tvarką, taip pat pradžioje buvo chaosas“, – pamena V. Šakėnas.

Jo teigimu, sovietiniais laikais ilgą laiką vidinio eismo juostų žymėjimo žiedinėje sankryžoje net nebuvo. Vėliau jis tai atsirasdavo, tai nusitrindavo.

„Visa bėda, kad antros tokios sankryžos, kokia yra Panevėžyje, Nemuno gatvėje, Lietuvoje net nėra. Tai yra tik pusė žiedo. Kažkada esu matęs miesto generalinį planą – turėjo būti visas žiedas“, – pasakoja V. Šakėnas. Pasak jo, pagal tuometį planą ten, kur dabar eina Žiedo gatvė, turėjo atsirasti pervaža.

Tereikia atidumo

V. Šakėno nuomone, vairuotojus pripratinti prie pasikeitusios tvarkos Nemuno g. žiede turėtų būti ir Kelių policijos rūpestis.

Profesionalaus vairuotojo teigimu, laikas dar parodys, kas šioje sankryžoje darysis piko valandomis. Nors žiedinėje sankryžoje spūsčių neturėtų kilti, tačiau iš pradžių jų gali pasitaikyti vairuotojams neteisingai pasirinkus eismo juostą.

„Svetimame mieste mes visada žiūrime į ženklinimą, ženklus ir važiuojame pagal juos, o savame kartais ir nenorime matyti“, – konstatuoja V. Šakėnas.

Panevėžyje netolimoje ateityje turėtų atsirasti ir daugiau žiedų. Į juos pertvarkyti numatoma kelias miesto sankryžas: Klaipėdos-Dariaus ir Girėno gatvių, Marijonų-Pušaloto-Stoties gatvių bei S. Kerbedžio ir Senamiesčio gatvių. V. Šakėno manymu, planuojami maži žiedai, todėl su jais vairuotojams bėdų neturėtų būti, nes jais greitai važiuoti neįmanoma.

Naujienos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Perkate automobilį? Patarė, kur patikrinti, ar SDK galioja ir kaip neapsigauti (32)

Nauja transporto priemonių savininkų apskaitos sistema startavo gegužės pirmąją ir per mažiau...

Ekspertai pasakė, kuri automobilio dalis nukenčia dažniausiai – žala siekia 300 eurų ir daugiau (4)

Stiklas yra trapiausia automobilio konstrukcijos dalis, kurią pažeisti gali akmenukai, atskrieję...

Perspėjo baisiausiu Lietuvos keliu važiuojančius vairuotojus: dėl kaitros jis deformavosi (176)

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad dėl itin aukštos orų temperatūros...

Priminė, ką elektrinių paspirtukų vairuotojams daryti griežtai draudžiama (14)

Šiltajam metų laikui įsibėgėjant, į gatves išrieda vis daugiau elektrinių paspirtukų. Tačiau...

Akcija „NežVairuok“ moko saugiai vairuoti: skaitydami žinutę avarijos tikimybę padidinate net 23 kartais (1)

Antrąkart organizuojama „Delfi“ socialinė iniciatyva „ NežVairuok “ siekia atkreipti...

Top naujienos

Kaunui išsigandus LGBT maršo – kritikos pliūpsnis Matijošaičiui: tai atrodo neadekvačiai (40)

Kauno savivaldybės administracijai atsisakius leisti Laisvės alėja žygiuoti pirmajam miesto...

Senjorė pasijuto kaip nusikaltėlė: apsilankius banke laukė nemaloni staigmena (173)

Kur išleidžiate atlyginimą ar iš kur sąskaitoje atsirado didesnė pinigų suma nei įprastai,...

Bilotaitė: neleisime, kad per Lietuvą atsirastų nelegalios migracijos kelias (82)

Neteisėtiems imigrantams plūstant į Lietuvą, vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė žada...

Prieš Jonines fiksuota nematyta kaitra – ankstesnis rekordas pagerintas 3,4 laipsnio (4)

Nepaistant audros, dalyje Lietuvos birželio 23-iąją buvo fiksuoti nauji temperatūros rekordai,...

Joninių naktį policijai pranešta apie galimą radijo laidų vedėjo iš Baltarusijos pagrobimą Vilniuje (315)

Joninių naktį didžiausią nerimą Vilniaus policijai sukėlęs pranešimas buvo gautas apie 23.30...

Per kelias minutes nuo kracho buvęs Lowas anglų pernelyg nesibaimina: tai bus visai kitokios rungtynės (8)

Vokietijos futbolo rinktinė buvo per kelias minutes nuo kracho Europos čempionate, kai prasidėjus...

Audra pridarė žalos: 5 tūkst. šeimų liko be elektros, ugniagesiai šalino virtusius medžius (12)

Ugniagesiai gelbėtojai dėl buvusios audros praėjusią parą 90 kartų vyko šalinti medžių nuo...

Neatlaikęs galingo Joninių lietaus Kaune subliuško futbolo maniežas (45)

Trečiadienio vakarą atgaiva tapęs lietus pridarė ir nemažai žalos. Kol šventiškai...

Gydytojas Morozovas – apie pagirias: kas jų padeda išvengti ir kokios dažnos klaidos situaciją tik pablogina (73)

Tai, ką dažnas laiko geru vakaro praleidimu, dažnai baigiasi sunkiu rytu. „Buvo labai geras...

Maskva: Rusija pasiruošusi ginti savo sienas karinėmis priemonėmis (200)

Rusija pasiruošusi savo sienų neliečiamumą ginti tiek diplomatinėmis, tiek karinėmis...