Pagal principą „vairuoju, kaip noriu“ įpratusiems Panevėžio Nemuno g. žiede važiuoti vairuotojams nubraižytos eismo juostos tapo sunkiai įveikiamu iššūkiu.
Eismas žiede Panevėžyje
© V. Bulaitis

Penktadienio naktį žiedinės sankryžos ženklinimas patobulintas, tačiau iki tol neišvengta ne vienos avarinės situacijos ir net avarijos. Ketvirtadienį žiede susidūrė du automobiliai – „Ford“ ir vienos miesto vairavimo mokyklos „Hyundai“, vairuojamas mokinės. Vairavimo mokyklos automobiliui važiuojant pirmąja eismo juosta, iš antrosios į S. Kerbedžio gatvę, greičiausiai suklaidintas žymėjimo, suko „Ford“ vairuotojas.

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vairuotojų praktinio mokymo vadovas Vytautas Šakėnas, apžiūrėjęs žiedinę sankryžą, sako, kad dabar jau pataikyta į dešimtuką. Jo manymu, belikusi vienintelė bėda – savotiškas pačių vairuotojų aklumas.

„Kai mieste pastato naują kelio ženklą, kol kas nors nepasako, dažnai nepamatai, bet yra prieš nosį ženklinimo linijos, nubraižytos rodyklės, ką vairuotojas tikrai mato. Jų nepaisymas yra arba aklumas, arba nežinia, ką prie vairo veikia tokie vairuotojai“, – V. Šakėnas stebėjosi penktadienį atnaujintame žiede vis dar daromais pažeidimais.

Jo nuomone, greičiausiai vairuotojai mano, kad tam tikrais atvejais Kelių eismo taisyklių galima ir nepaisyti.

„Įvažiavau į žiedinę sankryžą, man reikia važiuoti toliau, o čia – ištisinė linija. Na ir kas? Galima kirsti, argi ne? Toks mąstymas tikriausiai dar labai populiarus“, – svarsto V. Šakėnas.

Jis vairuotojams duoda paprastą patarimą: prieš įvažiuojant į Nemuno g. žiedinę sankryžą, pasižiūrėti į kelio ženklus ir žinoti, kur norima toliau važiuoti.

„Jeigu planuojate sukti į pirmą išvažiavimą į dešinę, įvažiuoti turite iš pirmos juostos, jei toliau – iš antros. Kitas svarbus dalykas: jeigu matote, kad atsiremiate į ištisinę liniją, nekirskite jos. Apsisukite, kur galite“, – kaip išvengti avarinių situacijų sankryžoje, aiškina V. Šakėnas.

Vienintelė Lietuvoje

Nemuno g. žiede ženklinant padarytų klaidų neišvengta. V. Šakėno nuomone, negalima taip kardinaliai keisti eismo žiedinėje sankryžoje laiku nepastačius kelio ženklų ir svarbiausia – be ženklinimo rodyklių. O šias vairuotojai išvydo tik penktadienį ryte.

Viena tokių kritinių vietų buvo ties išvažiavimu į S. Kerbedžio gatvę. Pagal ženklinimą atrodė, kad į ją iš žiedo galima sukti ir iš pirmos, ir iš antros eismo juostos. Tad žiedine sankryža pirmąja juosta važiuojančiam vairuotojui nesukant į dešinę, o iš antrosios kitam sugalvojus sukti – buvo galima gauti į šoną.

„Ten ir anksčiau būdavo panašių avarijų, nes kai kas sugalvodavo išvažiuoti iš antros eismo juostos, nors niekada nebuvo galima to daryti“, – pastebi V. Šakėnas.

Penktadienį gatvių ženklintojai šią problemą jau buvo išsprendę. Dar viena klaida buvo padaryta ženklintojams nepalikus įvažiavimo į sankryžą iš Žiedo gatvės – šią vietą žymėjo ištisinė linija, kurios daugelis vairuotojų paprasčiausiai nepaisydavo.

Panevėžiečiams pasipiktinus tokiu ženklinimu, ties Žiedo gatve atsirado punktyrinė linija. V. Šakėno manymu, dabar, kai Nemuno g. žiedinėje sankryžoje juostos nubraižytos tinkamai, saugumas priklausys tik nuo vairuotojų pastabumo ir noro laikytis Kelių eismo taisyklių.

„Vairuojant reikia žiūrėti truputį toliau nosies galo ir tiek“, – sako būsimųjų vairuotojų mokytojas. Anot jo, nenuostabu, kad gatvėse atsiradus net ir nedideliems pokyčiams, kyla sumaištis. „Kai Vilniuje žiedinėse sankryžose pakeitė tvarką, taip pat pradžioje buvo chaosas“, – pamena V. Šakėnas.

Jo teigimu, sovietiniais laikais ilgą laiką vidinio eismo juostų žymėjimo žiedinėje sankryžoje net nebuvo. Vėliau jis tai atsirasdavo, tai nusitrindavo.

„Visa bėda, kad antros tokios sankryžos, kokia yra Panevėžyje, Nemuno gatvėje, Lietuvoje net nėra. Tai yra tik pusė žiedo. Kažkada esu matęs miesto generalinį planą – turėjo būti visas žiedas“, – pasakoja V. Šakėnas. Pasak jo, pagal tuometį planą ten, kur dabar eina Žiedo gatvė, turėjo atsirasti pervaža.

Tereikia atidumo

V. Šakėno nuomone, vairuotojus pripratinti prie pasikeitusios tvarkos Nemuno g. žiede turėtų būti ir Kelių policijos rūpestis.

Profesionalaus vairuotojo teigimu, laikas dar parodys, kas šioje sankryžoje darysis piko valandomis. Nors žiedinėje sankryžoje spūsčių neturėtų kilti, tačiau iš pradžių jų gali pasitaikyti vairuotojams neteisingai pasirinkus eismo juostą.

„Svetimame mieste mes visada žiūrime į ženklinimą, ženklus ir važiuojame pagal juos, o savame kartais ir nenorime matyti“, – konstatuoja V. Šakėnas.

Panevėžyje netolimoje ateityje turėtų atsirasti ir daugiau žiedų. Į juos pertvarkyti numatoma kelias miesto sankryžas: Klaipėdos-Dariaus ir Girėno gatvių, Marijonų-Pušaloto-Stoties gatvių bei S. Kerbedžio ir Senamiesčio gatvių. V. Šakėno manymu, planuojami maži žiedai, todėl su jais vairuotojams bėdų neturėtų būti, nes jais greitai važiuoti neįmanoma.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Sprendžia perėjų saugumo problemą (5)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga? (9)

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos...

Šalies keliuose – dešimtys naujų policijos automobilių (83)

Ketvirtadienį Policijos departamente pristatyta dar viena serija naujų tarnybinių automobilių,...

Automobilio šeimininkas techninėje apžiūroje: dalyvauti negalima stebėti – kur dėti kablelį? (31)

Viso labo 17-24 metrų ilgio techninės apžiūros stotyse esančias patikros linijas automobilis...

Top naujienos

Seimo archyve saugomi protokolai atskleidžia naujojo „valstiečių“ tyrimo ištakas (121)

Aiškindamas naujos Seimo tyrimo komisijos kūrimo motyvus, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų...

Rusijoje - įsiūtis dėl apdovanojimo Baltijos šalims: Lietuvą palygino su kanibalais (566)

Po to, kai praėjusią savaitę Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė kartu su kitų Baltijos...

Sostinės policija sulaikė išžaginimu įtariamą „alfą vyrą“ Airiną Arutiunianą prašo atsiliepti nukentėjusias (87)

Sostinės kriminalinės policijos pareigūnai sulaikė fotografu pasivadinusį asmenį, viliojusį...

Listerija užkrėstos šaldytos daržovės Lietuvoje išimamos iš prekybos (34)

Lenkijos įmonės „Greenyard Frozen Poland“ listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos...

Įvertino Trumpo ir Putino kūno kalbą: itin keista (77)

Ką iš tiesų Donaldas Trumpas galvoja apie Vladimirą Putiną? O ką pastarasis apie savo kolegą...

Nufilmavo nemalonų reginį: į upę Kaune veržiasi fekalijos (11)

Į portalą „ Kas vyksta Kaune “ kreipėsi Panemunės gyventojai. Pasak jų, jau savaitę iš...

„Google“ skiriama rekordinė bauda (1)

„ Google “ skiriama rekordinė Europos Sąjungos bauda už „ Android “ išmaniųjų telefonų...

Atsakymai į dažniausiai gyventojų užduodamus klausimus „Sodrai“ po mokesčių reformos (11)

„Ar sujungus darbdavio ir darbuotojo mokamus mokesčius nesumažės mano atlyginimas ir „ Sodros...

Kupšys: galime sakyti, kad esame automobilių kraštas, bet po kurio laiko pamatysime, kad esame laužynas (14)

Nesant automobilių mokesčio lietuviai gali vadinti save automobilių kraštu, tačiau tai...

Įvedus protingą automobilių mokestį dyzelinių išlaikymas smarkiai išaugtų (178)

Kol Lietuvoje neįvesti nauji transporto priemonių mokesčiai, dujomis varomų automobilių...