aA
Nuo šių metų rugsėjo 1 d. grįžus prieš du dešimtmečius galiojusiai B kategorijos vairuotojų egzaminavimo tvarkai sostinėje kilo panika – mokomieji automobiliai parkuojasi prie stovinčių automobilių gatvėse ir aikštelėse. Kas sunerimo? Vairuotojai. Ne kas kitas, o tie, kurie anksčiau baigė vairuotojų kursus ir nebuvo mokomi pastatyti automobilį realiomis eismo sąlygomis.
Vairavimo egzaminas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Karolina Pansevič

Nebuvo mokomi to, nes nebuvo egzaminuojami panašiose situacijose, o aikštelėje tarp gairelių. Tad baigusiems ir pradėjusiems savarankiškai vairuoti kildavo problemų kaip saugiai ir tvarkingai pastatyti savo automobilį tarp jau stovinčiųjų. Mieste juntami priekaištai vairavimo mokyklų darbuotojams dėl tokio mokymo, atskirose vietose įrenginėjami kelio ženklai „Gyvenama zona“ (kelio ženklas 552).

Ar pagrįsti tokie nuogąstavimai?

Panikuojantys nesupranta pagrindinio dalyko – tarp automobilių tvarkingai pastatyti automobilį mokinį moko vairavimo instruktorius. Ne mokinys rizikuodamas juda į stovėjimo vietą, o instruktorius. Po keleto bandymų mokinys imasi iniciatyvos manevruoti, tačiau visą laiką yra kontroliuojamas instruktoriaus.

Kai to nesuvoki, – neramu. Ypač prisiminus savo išgyvenimus pirmaisiais savarankiško vairavimo metais. Mokomajame automobilyje įrengti papildomi išoriniai vaizdo stebėjimo veidrodžiai. Jie sureguliuoti taip, kad ir dešinėje automobilio pusėje sėdintis vairavimo instruktorius turi galimybę stebėti aplinką, taip pat ir automobilį, stovintį mokomojo automobilio kairėje. Manevruojant vairavimo instruktorius mato ar automobilio judėjimo trajektorija į stovėjimo vietą yra teisinga, turi galimybę patarti mokiniui ją keisti, jei reikalinga, ir visiškai stabdyti automobilį papildoma automobilio valdymo įranga. Tad jokios panikos aplinkiniams neturėtų būti.

Stebina kitkas. Neteko girdėti, kad baigę vairavimo kursus ir išlaikę parkavimo egzaminą vairavimo aikštelėje, nereiškė nepasitenkinimo vairavimo mokyklų darbu, kad nebuvo mokomi realiose sąlygose.

Susirūpinimą esama dabartine padėtimi galima paaiškinti ir tuo, kad kartais atsitrenkę į stovintį automobilį nedrausmingi vairuotojai pasitraukia iš įvykio (tegul ir nežymaus) vietos. Per dvidešimt darbo metų vairavimo mokykloje negirdėjau atvejo, kad mokymo metu įvykus eismo įvykiui vairavimo instruktorius su mokiniu būtų pasišalinę.

Jaučiamas nepasitenkinimas mokomųjų automobilių judėjimu eisme piko metu. Važiuojant piką reikia suvokti kaip neišvengiamybę – kaip lietų vasarą ar sniegą žiemą. Yra priemonių, kaip galima sau padėti: išvažiuoti pusvalandžiu anksčiau, rinktis mažiau apkrautą maršrutą. Jei to nepavyksta padaryti, susitaikyti su likimu. Skirti darbui ne 8 darbo valandas, o 10 (valanda į darbą, valanda namo). Ir visą dieną atitinkamai planuoti.

Tad jeigu taip žiūrėsime į automobilių spūstį atskirais paros momentais, priekyje važiuojantis mokomasis automobilis neturėtų kelti neigiamų emocijų. Vienu automobiliu ar keliais mokomaisiais daugiau eisme šliaužiančiais vėžlio tempu nepablogins gatvės pralaidumo. Nepagrįstai nervinasi tie, kurie vairuodami kuria darbo dienos, verslo planus. Tada ir netikėtai užgesęs „žalias lapas“ pajudėdamas iš vietos tampa tragedija. Užgęsta ne tik „žali“... Tad kaip jaustis „žaliam lapui“, jeigu jis nei karto nestovėjo spūstyje, kai reikės vairuoti savarankiškai.

Pastaruoju metu įrenginėjamas kelio ženklas „Gyvenamoji zona“, kur jo anksčiau nereikėjo. Ženklo galiojimo zonoje draudžiama mokyti vairuoti, tačiau joje gali laisvai judėti pėstieji, vaikai. Jie turi pirmumą prieš automobilių vairuotojus. Tad ar bandydami išvengti nepagrįstų pavojų, kitų eismo dalyvių nestatome į realų pavojų? Ar statydami kelio ženklą 552 jo įrengimą derina su atitinkančiomis institucijomis?

Reikia tik džiaugtis, kad grįžo senoji B kategorijos vairuotojų egzaminavimo tvarka. Tačiau tą turi teisingai suprasti ir jau seniai vairuojantys. Padėti, jei reikia, o ne tvertis ženklais lyg tvoromis.

Komentaro autorius yra vairavimo mokyklos „Juronas“ mokymo vadovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė, kuo gali baigtis pamirštas parodyti posūkio signalas (68)

Spėlioti, kokį veiksmą atliks priekyje važiuojantis vairuotojas, nepatinka nė vienam eismo...

Specialistai įspėjo vairuotojus: tai, kas patogu, ne visada yra saugu (16)

Ne vienas vairuotojas džiaugiasi naujomis automobilių technologijomis ir multimedijos galimybėmis,...

Sukritikavo vairuotojus: keikiate spūstis, tačiau patys nenorite pajudinti nė piršto (35)

Didėjant automobilių skaičiui miestuose, jų savivaldybės imasi įvairiausių veiksmų, kad...

Atsakė, ar galios draudimas po avarijos, jei automobilis – be techninės apžiūros (42)

Draudimas ir techninė apžiūra ( TA ) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų...

Vairuojantys „devyndarbiai“ prisipažino apie avarijas: net nepastebėjo partrenkto žmogaus (14)

Sėdę prie vairo vairuotojai nesugeba susitelkti svarbiausiai veiklai – vairavimui, sako saugaus...

Top naujienos

Privertė pasijusti tikru narkobaronu: pareigūnai kratos metu sandėlyje rado šešias tonas kanapių (33)

Pluoštinių kanapių ūkį įkūręs vyras nesitikėjo, kad siųsdamas mėginį galimai būsimiems...

Linas Kojala. Sudie, Amerika? Sugrįžimas namo (I dalis) (74)

Garsiajam Don Kichotui, susiruošusiam į žygį, netrūko užsidegimo. Migelio de Servanteso...

Įvykiai, pakeitę pasaulį: SSRS griūtis. Laukiniai, laukiniai rytai ir lūžio taškas, po kurio Rusijai nebebuvo kelio atgal (0)

Krentanti, besiblaškanti ir beviltiškai pasimetusi. Tokios būklės Rusija pasitiko paskutinį...

Šis gegužės mėnuo įeis į istoriją: po sumuštų temperatūros rekordų – radikalūs pokyčiai (20)

Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos sinoptikė Izolda Marcinonienė sako, kad ši gegužė įeis į...

Skandalingasis „Flying Saucer Gang“ lyderis – apie nežinomą praeitį: darbas restorane ir tikroji pažinties su Karolina istorija (21)

„Tiesiog buvome bičai , kurie norėjo studijoje eksperimentuoti. Turėjome kompiuterį, mikrofoną...

Naktinis reidas Vilniuje: dėl pirkinio internetu abiturientas pateko į nepavydėtiną situaciją (190)

Triukšmingai mokyklos baigimą šventę abiturientai neprasprūdo po reidą sostinėje surengusių...

Kauniečiai jau neįsivaizduoja savo gyvenimo be šio statinio: vadina patraukliausia susibūrimų vieta (33)

Prieš aštuonerius metus, kai Kauno „Žalgirio arena“ atvėrė duris, buvo abejojančių jos...

Pasiūlė, kaip turėtų būti skaičiuojami NT mokesčiai: manau, valstybės biudžetas padidėtų (51)

Dabar tokia padėtis, kai net ir aukštus postus užimantiems žmonėms sudaromos sąlygos būti...

Po skaudžios vyro netekties pradėjo dirbti bokštiniame krane: ne aukso kalnai, bet vis tiek geriau

Kiekvieną darbo rytą moteris kopetėlėmis kyla į 30 m aukštį. Ne tam, kad nuolat gėrėtųsi...

Geltonuoja svogūnų ir česnakų laiškai – ko griebtis (2)

Svogūno ir česnako laiškai pavasarį dažnai geltonuoja. Įveikti šią problemą įmanoma, jeigu...