aA
Nuo šių metų rugsėjo 1 d. grįžus prieš du dešimtmečius galiojusiai B kategorijos vairuotojų egzaminavimo tvarkai sostinėje kilo panika – mokomieji automobiliai parkuojasi prie stovinčių automobilių gatvėse ir aikštelėse. Kas sunerimo? Vairuotojai. Ne kas kitas, o tie, kurie anksčiau baigė vairuotojų kursus ir nebuvo mokomi pastatyti automobilį realiomis eismo sąlygomis.
Vairavimo egzaminas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Karolina Pansevič

Nebuvo mokomi to, nes nebuvo egzaminuojami panašiose situacijose, o aikštelėje tarp gairelių. Tad baigusiems ir pradėjusiems savarankiškai vairuoti kildavo problemų kaip saugiai ir tvarkingai pastatyti savo automobilį tarp jau stovinčiųjų. Mieste juntami priekaištai vairavimo mokyklų darbuotojams dėl tokio mokymo, atskirose vietose įrenginėjami kelio ženklai „Gyvenama zona“ (kelio ženklas 552).

Ar pagrįsti tokie nuogąstavimai?

Panikuojantys nesupranta pagrindinio dalyko – tarp automobilių tvarkingai pastatyti automobilį mokinį moko vairavimo instruktorius. Ne mokinys rizikuodamas juda į stovėjimo vietą, o instruktorius. Po keleto bandymų mokinys imasi iniciatyvos manevruoti, tačiau visą laiką yra kontroliuojamas instruktoriaus.

Kai to nesuvoki, – neramu. Ypač prisiminus savo išgyvenimus pirmaisiais savarankiško vairavimo metais. Mokomajame automobilyje įrengti papildomi išoriniai vaizdo stebėjimo veidrodžiai. Jie sureguliuoti taip, kad ir dešinėje automobilio pusėje sėdintis vairavimo instruktorius turi galimybę stebėti aplinką, taip pat ir automobilį, stovintį mokomojo automobilio kairėje. Manevruojant vairavimo instruktorius mato ar automobilio judėjimo trajektorija į stovėjimo vietą yra teisinga, turi galimybę patarti mokiniui ją keisti, jei reikalinga, ir visiškai stabdyti automobilį papildoma automobilio valdymo įranga. Tad jokios panikos aplinkiniams neturėtų būti.

Stebina kitkas. Neteko girdėti, kad baigę vairavimo kursus ir išlaikę parkavimo egzaminą vairavimo aikštelėje, nereiškė nepasitenkinimo vairavimo mokyklų darbu, kad nebuvo mokomi realiose sąlygose.

Susirūpinimą esama dabartine padėtimi galima paaiškinti ir tuo, kad kartais atsitrenkę į stovintį automobilį nedrausmingi vairuotojai pasitraukia iš įvykio (tegul ir nežymaus) vietos. Per dvidešimt darbo metų vairavimo mokykloje negirdėjau atvejo, kad mokymo metu įvykus eismo įvykiui vairavimo instruktorius su mokiniu būtų pasišalinę.

Jaučiamas nepasitenkinimas mokomųjų automobilių judėjimu eisme piko metu. Važiuojant piką reikia suvokti kaip neišvengiamybę – kaip lietų vasarą ar sniegą žiemą. Yra priemonių, kaip galima sau padėti: išvažiuoti pusvalandžiu anksčiau, rinktis mažiau apkrautą maršrutą. Jei to nepavyksta padaryti, susitaikyti su likimu. Skirti darbui ne 8 darbo valandas, o 10 (valanda į darbą, valanda namo). Ir visą dieną atitinkamai planuoti.

Tad jeigu taip žiūrėsime į automobilių spūstį atskirais paros momentais, priekyje važiuojantis mokomasis automobilis neturėtų kelti neigiamų emocijų. Vienu automobiliu ar keliais mokomaisiais daugiau eisme šliaužiančiais vėžlio tempu nepablogins gatvės pralaidumo. Nepagrįstai nervinasi tie, kurie vairuodami kuria darbo dienos, verslo planus. Tada ir netikėtai užgesęs „žalias lapas“ pajudėdamas iš vietos tampa tragedija. Užgęsta ne tik „žali“... Tad kaip jaustis „žaliam lapui“, jeigu jis nei karto nestovėjo spūstyje, kai reikės vairuoti savarankiškai.

Pastaruoju metu įrenginėjamas kelio ženklas „Gyvenamoji zona“, kur jo anksčiau nereikėjo. Ženklo galiojimo zonoje draudžiama mokyti vairuoti, tačiau joje gali laisvai judėti pėstieji, vaikai. Jie turi pirmumą prieš automobilių vairuotojus. Tad ar bandydami išvengti nepagrįstų pavojų, kitų eismo dalyvių nestatome į realų pavojų? Ar statydami kelio ženklą 552 jo įrengimą derina su atitinkančiomis institucijomis?

Reikia tik džiaugtis, kad grįžo senoji B kategorijos vairuotojų egzaminavimo tvarka. Tačiau tą turi teisingai suprasti ir jau seniai vairuojantys. Padėti, jei reikia, o ne tvertis ženklais lyg tvoromis.

Komentaro autorius yra vairavimo mokyklos „Juronas“ mokymo vadovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kodėl klysta tie, kurie pamatę, kad ant kelio nėra sniego, paspaudžia akceleratorių (3)

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai

Trečiadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Keliuose jau prasidėjo šventinė eismo karštinė: sunkiausia bus kitą savaitę (16)

Artėjant vienoms svarbiausių metų švenčių – Šv. Kalėdoms ir Naujiesiems metams, – miestų...

Eismo sąlygas sunkina plikledis ir rūkas

Antradienio rytą didžiojoje šalies dalyje, išskyrus Klaipėdos apskritį, eismo sąlygas sunkina...

Rytų Lietuvos keliuose esama slidžių ruožų, įspėja kelininkai (1)

Pirmadienio rytą Rytų Lietuvos keliose esama slidžių ruožų, įspėja Automobilių kelių...

Top naujienos

Veryga apie 10 proc. brangsiančią degtinę: mokomės iš klaidų – degtinė buvo palikta per pigi (139)

Kitais metais valdžia planuoja ir dešimtadaliu didinti stipraus alkoholio akcizą, ir pertvarkyti...

Užkalnis. Žinau, už ką balsuosite rinkimuose (136)

Taip, aš tikrai žinau, kas bus išrinktas dirbti Daukanto aikštėje. Tiksliau, aš bijau, kad...

Šiauliuose atskleidė kitą mitingo dėl mokytojų pusę: moksleiviai ten buvo išsiųsti ne savo noru (245)

Trečiadienio vidurdienį prie Šiaulių miesto savivaldybės susirinko minia moksleivių, kurie...

Rusija tulžingai reaguoja į Lietuvos sankcijas dėl užpuolimo Kerčėje: be atsako neliksite (933)

Lietuva tapo pirmąja pasaulio valstybe, apsisprendusia dėl Kremliaus agresijos Kerčės sąsiauryje...

Giedrius Drukteinis. Lietuvos grožio industrija tėra įprastas kiaulių tvartas (30)

Pastarasis konfliktas tarp Julijos Janus ir Juozo Statkevičiaus ne tik sukėlė nemažai...

Norinčius sušių Kūčioms ragina paskubėti – visiems gali ir neužtekti (94)

Nacionalinis japonų patiekalas ant Kūčių stalo šiemet turbūt nustebintų tik kaime...

Alkoholis turi naują geriausią draugą: gėdą sukelianti liga žudo tyliai (32)

„Ne, ne, man viskas gerai. Dirbu gerai, nepervargstu. Viršininkas geras. Uždirbu daug, tobulas...

Vaivos Budraitytės 2019 metų horoskopas Vandens ženklams (2)

2019 metai – jau ne už kalnų. Pats metas sužinoti, kas mūsų laukia. Garsi astrologė ir...

Vyriškumą pademonstravęs „Neptūnas“ sugadino Čempionų lygos pirmūnų seriją (6)

Beveik visas rungtynes varžovus vijęsis Klaipėdos „Neptūnas“ ketvirtame kėlinyje sugebėjo...

NT brokeriai kyla į kovą: šį kartą kainų pasiutpolkės neištvėrė jie patys (169)

NT brokerių kantrybės taurė perpildyta – nauja žinia apie kylančias kainas iš skelbimų...